Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

@Bevalling: het is een prachtig geboorteproces geweest waar we met heel veel blijdschap op terugkijken!

Gisteren hebben we gedeelten van de video-opnamen teruggekeken en het ziet er werkelijk waar zo rustig en ontspannen uit als de YouTube HypnoBirthing filmpjes die ons altijd zo intrigeerden.

Gelukkig zag het er niet alleen zo uit, maar hebben wij 28 uur durende geboorteproces ook zo ervaren!

Na ongeveer 18 uur op het droge nam de druk toe en mocht ik in het bevalbad.

De verloskundige heeft toen op mijn vraag eenmalig getoucheerd.

Vol enthousiasme gaf zij aan dat ze het hoofdje goed voelde en dat er 10 centimeter opening was.

Het hoofdje lag al diep in het bekken en alle signalen wezen erop.

Het naar beneden ademen leidde er niet toe dat het hoofdje verder naar beneden zakte, dus de verloskundige stelde voor om een tijdje actief te persen.

Zo gezegd, zo gedaan...

Toen de verloskundige op bed nogmaals toucheerde, zei ze geschrokken dat ze zich vergist had en dat er 2-3 centimeter opening was in plaats van 10.

De verloskundige stelde voor om naar huis te gaan en vervolgens met een paar uur terug te komen.

Ze had er alle vertrouwen in dat er in de tussentijd meer opening zou ontstaan.

Echter, door het actieve persen en de voornamelijk daardoor toegeslagen vermoeidheid kon ik de golven niet meer opvangen.

Ik heb ervoor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan om een ruggenprik te krijgen.

Dat was de juiste beslissing, want daar lukte het me om weer heel snel in mezelf te keren en in een mum van tijd vorderde de opening naar 5-6 centimeter en naar 9 centimeter.

De arts gaf aan dat ze de conditie van de baby graag op een niet-storende manier wilde monitoren, omdat ze van buitenaf niet kon zien dat ik golven had, terwijl die er wel waren.

Mijn man heeft het geboorteplan met de arts en verpleegkundige besproken.

De arts en verpleegkundige gaven aan dat een kind op basis van hun kennis niet geboren zou kunnen worden door middel van het naar beneden ademen, maar ze hebben mij hiervoor wel alle ruimte geven.

Vervolgens heb ik ons kindje naar beneden geademd en lag het hoofdje voor de opening.

Aangezien ik ons kleine mannetje na 28 uur zo graag wilde ontmoeten heb ik ervoor gekozen om even actief te persen.

Met 3 of 4 golvingen en binnen 7 minuten was hij daar... gezond en wel!

En ook ik gezond en wel!

De arts en de verpleegkundige gaven aan dat ze nog niet eerder een HypnoBirth hadden meegemaakt en dat ze erg onder de indruk waren van de rust en de ontspannenheid.

Toen waren we wel even extra trots natuurlijk!
Wauw dat klinkt wel als een heftige bevalling. Wat goed dat jullie bij julliezelf konden blijven en zo rustig en ontspannen konden zijn! 28 uur is niet niks! Tof dat je het zo uitgebreid met ons wilde delen. Super gedaan!

Ik vind de affirmaties bij hypnobirthing wel aanspreken. Heb je affirmatietips/zinnetjes die jou goed hielpen?
@mmamma: bijzonder om te mogen lezen, dank je daarvoor.

Hier alles ok en rustig. Ik een beetje bozig/brommerig/somber, maar is geen aanleiding voor. Alles is en gaat goed. Vandaag exact 38 weken en ik wacht af.
quote:Merel1981 schreef op 14 augustus 2015 @ 15:24:

Wauw dat klinkt wel als een heftige bevalling. Wat goed dat jullie bij julliezelf konden blijven en zo rustig en ontspannen konden zijn! 28 uur is niet niks! Tof dat je het zo uitgebreid met ons wilde delen. Super gedaan!

Ik vind de affirmaties bij hypnobirthing wel aanspreken. Heb je affirmatietips/zinnetjes die jou goed hielpen?

Hey dank je wel, 28 uur is niet niks, maar besef van tijd is er op zo'n moment niet. Ik weet nog dat ik na 12 uur dacht: dit is voorbij gevlogen, terwijl ik vooraf dacht dat 12 uur eindeloos lang zou duren. De bevalling heb ik absoluut niet als heftig ervaren, maar juist als mooi en ontspannen, op de overgang van thuis naar het ziekenhuis na.

Affirmaties:

Ik, mijn lichaam en mijn baby weten wat ze moeten doen. Mijn man weet dat ook.If I can dream it, I can do it!I can, and I will.Ik beweeg mee en stel me open.Iedere golf/golving die is geweest blijft weg.Ieder golf/golving zorgt ervoor dat mijn kindje naar mij toekomt.
@mmamma, het klinkt als een hele mooie ervaring zo. Fijn dat jij dat ook zo hebt ervaren.
If you can dream it, you can do it.
@Mmaas: dat lijkt me ook best heel heftig! Sowieso dat vreugde en verdriet zo dicht naast elkaar staan. En daarbij alle hormonen... Hopelijk is het een goed tot ziens/afscheid geweest voor je.
Dank je wel mmamma, ik heb ze opgenomen in mijn bevalplan
Bedankt allemaal om even mijn klaagmuurtje te willen zijn, jullie zijn zo lief Aan iedereen met pijntjes en pijnen ook nog veel sterkte!

Mel, heb trouwens het klaagtopic ook eens doorbladerd en het is er inderdaad een feest van herkenning en erkenning !

Dank voor je verhaal mmamma! Die affirmatieve zinnen lijken inderdaad heel zinvol. Je denken en mindset in dit soort toestanden bepaalt voor meer dan de helft hoe de bevalling loopt, daar ben ik van overtuigd.

Je merkt wel dat jij de rust heel goed kon behouden. Zeker na zo'n joekel van een fout van de vk... 3 cm en 10 cm lijkt me wel een heeeeel groot verschil! Dat je dan te horen krijgt dat je bent uitgeput voor niets en de krachten die je op dat moment zo nodig hebt, verspild zijn en dat je dan NOG kalm en zen blijft... wauw chapeau !!

Geniet nog van je kleine ukkepuk!

Wat een mooie traditie van die ring, mmaas!

Ha teacup, ik ben deze week ook verjaard! Was wel spannend of het misschien dezelfde dag zou zijn! Benieuwd of het bij jou een verjaardagscadeautje is geworden???

En hebben ze al gestript kartonnendoos?

Mtkits, inderdaad wel laat om een suikertest te doen. Wat was de uitslag?

Merel logisch dat je nu niet meer aan de kamers begint, lekker rustig aan doen nu. Hopelijk vind je nog wat ander tijdverdrijf om je verveling tegen te gaan.

Liefhebber, dat gevoel herken ik! Hier is ondertussen de zondvloed uitgebroken. En nee, niet onderaan helaas... Maar ik huil me te pletter. Wat is dat nu weer??? Het is niet dat ik echt triest ben ofzo, gewoon wat weemoedig... Maar ik kan mijn tranen niet meer bedwingen, heb minstens vijf van die snikkende buien met tien natte zakdoeken per dag. Ik huil gewoon om niets. En dan huil ik omdat ik niet kan stoppen met huilen... Misschien komen alle verdrongen emoties van tijdens de zwangerschap er nu opeens uit ofzo? Of nemen de hormonen een loopje met me? Nou ja, het lucht in elk geval wel op, dus ik ga er maar mee door Het is alleen wel zielig voor mijn vriend die mij heel de tijd probeert te troosten. Maar dat vind ik zo lief van hem! En je raadt het al... daar moet ik dan natuurlijk weer van huilen...

Morgen mijn uitgerekende dag!!! Maar ja, zal er mij maar niet op vastpinnen... met valse hoop duurt het wachten nog langer...

Hier nog geen nieuwe baby's ondertussen? Benieuwd wie de volgende is!!

Hou de moed er nog is dames! We zijn er bijna!
anoniem_230349 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 16:11
Reden: spelfout
% gewijzigd
38+3, alles rustig, alles goed, ben weer door de APK bij de verloskundige. Volgende week maandag weer. Waarop ik geschrokken zei "is het dan echt al de 24ste?" - het idee dat ik dan ruim in de 39 weken zit vind ik HEEL RAAR!

Sterkte met de tranen asterix22, geef je er maar gewoon aan over...
Vandaag voor de tweede keer in het ziekenhuis. Mijn bloeddruk was weer te hoog. Lig nu aan een hartfilmpje voor de kleine en nog een band bovenop mijn buik. Ze is nu al eigenwijs, de band van het hartfilmpje mag ik niet los laten, dan meet ie niks.

Dus kan weer wachten
Net als vorige week weer vals alarm. Ben nu wel overgenomen door het ziekenhuis, dus mocht ik nu bevallen is het niet met 1 van mijn eigen verloskundigen helaas.

Maar vind het wel fijn dat ondanks dat er niets te vinden is, ik heel serieus genomen word en erg goed in de gaten gehouden word.
Oh mel, vervelend... Wel goed dat alles nog in orde is!

Thx liefhebber, de huilbuien zijn ondertussen weer gestopt, gelukkig! Hormonen...

Stil hier overigens... iedereen gelijk aan het bevallen ofzo? Haha!
@mel. Het is wel schrikken zeg. Gelukkig is het vals alarm.

@asterix. Had verwacht dat je allang bevallen was. Je zat er zo doorheen. Hoe is het nu met je?

@bevalling. Ik heb steeds geroepen dat de baby vroeg zou komen...helaas. ben nu 39 weken en nog geen teken.
Ja merel, ik dacht ook dat het eraan zat te komen! Zowel emotioneel als fysiek kon je me vorige week bij elkaar vegen... Nu weer terug beter. Al heb ik nog wel steeds die zeurende 'menstruatiepijn'... Ach, het kan sowieso niet te lang meer duren, want ik wordt ingeleid als ik 2 weken overtijd ga. Al hoop ik natuurlijk dat het nog gewoon gaat lukken... Hopelijk duurt het bij jou ook niet lang meer!
Hoe is het met iedereen? Nog aan het aftellen of zijn er al baby's??

Ik heb eindelijk de rust gevonden die ik heel mijn zwangerschap wel zou willen hebben gehad. Het was afzien tot vorige week. Toen kreeg ik opeens gezellige energie (mentaal dan, fysiek ben ik erg beperkt haha).
Hier nog geen beweging en ik ben het zat

@merel, wat lekker dat je de mentale energie hebt gevonden die is bij mij nergens meer te vinden

@asterix, jij was toch al uitgerekend???
Vandaag een enerverende dag in het ziekenhuis. De hele dag wachten.

Mijn bloeddruk is te hoog, waardoor ik moet blijven. Ze gaan vanavond voelen of ik een ballon krijg of dat morgen mijn vliezen gebroken gaan worden. Het plan is dat ik sowieso morgen mijn kleintje in mijn armen heb. Dan moeten we nog een nachtje blijven.

Ik ben dus erg benieuwd.
Hier nog even een update, ik heb verder niets gelezen.

Ik heb vanavond die ballon ingebracht gekregen. Wat een rotgevoel geeft dat zeg! Net alsof ik me tampon niet goed in heb gedaan maar dan ietsje erger

Door de ballon trekt een heel zeurderig gevoel door mijn onderbuik. Maar dat is een goed teken.

Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat en wat er gaat komen.
Succes morgen Mel! En op je uitgerekende datum toch?! Spannend hoor is het nu zeker dat ze morgen komt?

Hier vandaag ook naar het ZH geweest bij de gyn. Baby was nog steeds niet ingedaald en dat gaat ook niet meer gebeuren omdat het heel hoogst waarschijnlijk niet gaat passen.

We hebben dus samen met de gyn besloten om een geplande keizersnede te doen... MORGEN al! Heerlijk dat we niet meer hoeven wachten. Wel spannend... en jammer dat het niet op de natuurlijke manier kan.

Morgen hebben wij dus onze dochter in armen! Heel onwerkelijk!

Ik ben benieuwd of er al meer baby's zijn geboren?!
Mtiks, wat heerlijk dat je morgen je kleintje in je armen hebt.

Ik hoop echt dat ik ook zo veel geluk heb.
Beter laat dan nooit, merel ;)

Mel en mtiks , alletwee heel veel succes !! Spannend !!! Hopelijk morgen twee blakende babytjes

(Oh en ja mel, ik ben mijn uitgerekende datum al voorbij, hoop dat er snel wat op gang komt of ik word ook ingeleid)
Lieve dames,

Even een update voor degene die niet op facebook zit.

Op 23 augustus ben ik bevallen van een gezonde zoon Lenn. 3500gr en 51cm

Na een bevalling van 21 uur is hij uiteindelijk dmv een keizersnede om 3.15u 's nachts geboren op de OK.
@mtiks en heb je je kleintje al vast?

@mel.nl hoe is het met jou? Hopelijk al lekker aan het knuffelen.

@teacup nogmaals gefeliciteerd, het is een knap kereltje!
Hallo iedereen, via de Facebookgroep weten een hoop het al, maar ik ben van maandag op dinsdagnacht bevallen van een gezonde dochter. Ze woog 3820 gram, dus een flinke tante en is 51 cm. Alles is goed gegaan en we genieten volop van haar.
Gefeliciteerd Mamavdnm en Teacup !!

Klinkt wel als een heftige bevalling teacup... wat ging er mis? Gelukkig eind goed, al goed en weer twee gezonde baby's !!

Mel en Mtiks, hoe is het bij jullie???? Benieuwd !!

(mmaas hopelijk nog aan het genieten met je kleintje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven