Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Als ik trouwens één van jullie’s smaak lijk af te kraken dan bedoel ik dat echt niet zo. Vriendinnen denken ook wel eens dat ik hun smaak niet mooi vind maar ik vind elke smaak mooi, alleen is het vaak mijn smaak niet. Ik kom uit de stijl en conceptontwikkeling en heb een hele duidelijke mening over spullen omdat dat van mij gevraagd werd. Maar het komt soms wat ongevoelig over.

Dus deel vooral je spulletjes, kinderkamer ideeen en shoppinglists. Vind ik heel leuk :biggrin:
Birdist schreef:
04-08-2020 15:01
Wat grappig, ik had hetzelfde met de printjes en kleuren en heb dus een lodger wrap gemarktplaatst! Heel blij mee, hele mooie en zoals je zegt, ik zou er het liefst zelf in willen liggen op een koude dag :heart: . Zo'n natuurlijke is ook mooi, mijn oudste heeft het schapenvachtje bij mijn schoonouders bij kennismaking 1 ondergespuugd, dus persoonlijk durf ik dat niet aan. Tegelijk kan ook dat weer schoon.

:biggrin: Ik had er ook eentje van Lodger gevonden in een oude collectie die ik leuk vond maar die kan ik nu niet vinden op marktplaats.

Ik vind wol zo mooi en het blijft lang mooi. Onze eerste was een spuger maar bij wollen kleertjes loopt de spuug er zo vanaf. Dan gaat het thuis wel in de was maar ziet de baby er niet gelijk zo vies uit op bezoek of buitenshuis. Maar ik had wel altijd een hydrofiel onder het hoofdje liggen op de schapenvelletjes ;)
DaSilva86 schreef:
04-08-2020 14:51
Een wipper heb ik van Stokke steps maar onze eerste lag daar in als een baksteen en verroerde zich niet :-D Geen idee of hij het leuk vond of niet.

Naar een mooie voetenzak ben ik ook op jacht. Het liefste wil ik een wrap/zak van Lodger (daar zou ik zelf wel in willen liggen :-$ ) maar de printjes en kleuren in de huidige collectie staan mij niet aan.

Ikvind deze van Little Dutch ook wel mooi met bijpassende Maxi Cosi hoes. Die past dan ook in onze wandelwagen.

Afbeelding

Maar eigenlijk wil ik een echt warme voetenzak. Dan kom ik uit bij Elodie Details maar die vind ik zo ‘Canada Goose’ jas achtig. Of ik pak deze keer echt uit met een lamswollen voetenzak van bijvoorbeeld Natura maar ik weet niet of ik dat durf :$
Die voetenzak lijkt op die van Koeka of Jollein. Ik had er 1 van Koeka, alleen die was erg groot bij de voeten waardoor ze haar voeten eruit gooide. Dus had ze het alsnog koud :lol: Verder heb ik een dikke wieg deken van Koeka gebruikt, waar ze nu bij de crèche onder ligt.
Welke bedoelen jullie van Lodger? Zijn dat deze: https://www.lodger.com/en-nl/products/wrap-blankets . Hebben jullie daar goeie ervaringen mee?

Ik zat ook te kijken naar de Puckababy go go, al is die maar tot 7 maanden goed.
EllaBowie schreef:
04-08-2020 18:03
Die voetenzak lijkt op die van Koeka of Jollein. Ik had er 1 van Koeka, alleen die was erg groot bij de voeten waardoor ze haar voeten eruit gooide. Dus had ze het alsnog koud :lol: Verder heb ik een dikke wieg deken van Koeka gebruikt, waar ze nu bij de crèche onder ligt.
Welke bedoelen jullie van Lodger? Zijn dat deze: https://www.lodger.com/en-nl/products/wrap-blankets . Hebben jullie daar goeie ervaringen mee?

Ik zat ook te kijken naar de Puckababy go go, al is die maar tot 7 maanden goed.
Ja zoiets, die ik heb gekocht lijkt op die soort in jouw link al is daar de voetenzak dicht om wat jij al schrijft te voorkomen met die zwiepvoetjes. Het ziet er echt zalig uit, turquoise met een printje en andere kant bruin. Een dikke wiegdeken kan ook prima! Vraag me sowieso af hoeveel en hoelang we buiten gaan zijn met winterbabies?
EllaBowie schreef:
04-08-2020 18:03

Die wrap geef ik vaak als kraamcadeau in de lente/herfst/zomer omdat deze geniaal is in de maxi Cosi. Maar het lijkt mij te koud voor de winter. Voor na 6 maanden is de Bunker erg fijn. Maar ik zat te kijken naar de footmuffs: https://www.lodger.com/en-nl/products/o ... t-footmuff Die past ook in de wagenbak.

Ik moet onze peuter straks in de winter van en naar school halen en brengen met de baby in de wandelwagen. Dan lijkt het mij voor de baby erg fijn om niet elke keer in een pak of jas gehesen te worden maar lekker warm in zo’n zak of wrap te kunnen liggen. Die ik dan graag even voorverwarm voor vertrek met een kruik :-*
Wat handig dat die ook in de wagenbak kan! Die van ons kon dat volgens mij niet (had ik geleend en kan ik nu weer lenen). Ik vond het ook ideaal dat ze altijd warm lag en je geen gedoe met jasjes had. Die kleuren vind ik alleen wel aardig bijzonder, en ik ben niet kieskeurig.. o_o Op Amazon hebben ze trouwens ook andere types van dat merk zag ik. Ik heb vriend even gevraagd en hij zei dat een deken op zich wel werkte alleen op een gegeven moment gooide ze handen er steeds uit (wat hartje winter minder handig is :-D )

Ik ging de eerste week niet naar buiten, maar daarna probeerde ik elke dag een half uur te gaan. Alleen als het sneeuwde of regende niet :-) Hier weet ik nog niet hoe dat gaat lopen, ik denk wel minder dan de vorige keer want het is hier echt koud.

Ik bedacht me dat ik ook nog een babyfoon moet aanschaffen. Wordt denk ik nu een simpele met alleen geluid. De camera was ideaal, alleen ik heb een keer de camera laten bewegen toen ze er recht in keek dus nu is ze er bang voor :facepalm: Hij staat nu achter knuffels en boeken.. Dus zij krijgt de simpele :-)
DaSilva86 schreef:
04-08-2020 14:51
Maar eigenlijk wil ik een echt warme voetenzak. Dan kom ik uit bij Elodie Details maar die vind ik zo ‘Canada Goose’ jas achtig. Of ik pak deze keer echt uit met een lamswollen voetenzak van bijvoorbeeld Natura maar ik weet niet of ik dat durf :$
Ik kan de website van Natura niet vinden. Heb jij daar toevallig een link van? Ben wel benieuwd! :-D

Wij hebben deze en die is heel fijn voor iets ouder, wel heel warm, alleen dochter gebruikt die de komende tijd nog (weet alleen niet of die in Nederland te koop is, maar waarschijnlijk wel zo’n type :-) )

https://www.amazon.com/dp/B07ZDGDD4C/re ... kFbV90J3Z2
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik had een bericht gepost met een foto van onze voetenzak, maar er is iets misgelopen.
Wij hebben ene van Jollein. https://www.bol.com/nl/p/comfortbag-gro ... country=BE

Bij dochter duurde het een aantal weken vooraleer ik hersteld was van de bevalling, dus hopelijk gaat het nu allemaal wat vlotter en kan ik goed gebruik maken van de voetenzak.
Die voetenzak is ook wel erg leuk!

Zo’n doek of zak is wel echt ideaal. Ik had er eerst geen maar met jas in de auto is geen doen. Want buiten is het koud en in de auto is zo’n jas weer snikheet.

Ik heb in de winter dus wel de Lodger Wrapper aangeschaft maar dan een van een soort fleece achtige stof. Die was wel warm genoeg voor in de winter voor in de maxi cosi. maar toen was dochter al wel een halfjaar. Misschien is hij in de kinderwagenbak wel te combineren met een dekentje?
Ik had natuurlijk een zomerbaby dus dat heel dik inpakken zal nieuw voor me zijn.
@onslow, die is echt leuk! We moeten een iets warmere hebben, maar anders had ik naar zo 1 gekeken. Zo schattig.

@IHG, ik vond het in het begin even wennen met dik inpakken, vooral omdat je buiten niet makkelijk kan voelen of ze het te koud of te warm hebben. Als je zelf handschoenen draagt is het al makkelijker. Later vond ik het zelf juist weer lastig wat je moest doen met de zon en warmte :lol: Ik denk ook dat zo’n Lodge Wrapper prima te combineren is!
Wij hadden voor onze eerste al zo’n voetenzak van Lodger, fijn ding! Wel een zonder bontje aan de binnenkant. Lekker warm, maar de bovenkant kun je ook helemaal losritsen. Dat was op gegeven moment vooral fijn in de auto of als ik twijfelde over hoe warm ik haar in moest pakken.

Deze keer willen we graag een cosleeper, die lenen we van vrienden.

Base voor de isofix hebben we al, komen er nu twee bij :facepalm: hoeven we niet te slepen tussen de auto’s.

Verder hebben we een tripp Trapp nodig, dat ding voor erop en de baby set hebben we al.

Merk dat we veel nuttige en fijne dingen al voor onze eerste aangeschaft hebben. Fijn, maar ook wel een beetje jammer dat we bijna alles al hebben :$
@Ellabowi: ja dat herken ik wel hoor. In de zomer ben je juist weer bang dat ze het te heet hebben. En op zon had ik het ook niet. Ik hielt haar zoveel mogelijk in de schaduw want zo’n teer babyhuidje insmeren met van die vette zonnebrand crème vond ik ook niks ☺️.
En zo heeft ieder seizoen inderdaad weer andere zorgen.

De extreme kou bij jullie zorgt weer voor andere uitdagingen. Dat ding waar je een foto van deelde lijkt me dan wel een uitkomst bij echt snijdende kou. Ik moest wel even grinniken toen ik het voor me zag dat daar dan alleen zo’n babygezichtje doorheen piept 🤣
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 04-08-2020 22:31
0.25% gewijzigd
RaisinGirl, heel veel sterkte :redrose:

Birdist, wat vervelend van je werk! Veel succes met de gesprekken!

Molly, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! En wat leuk dat je nu weet dat je een jongen krijgt.
EllaBowie schreef:
04-08-2020 21:10
Ik kan de website van Natura niet vinden. Heb jij daar toevallig een link van? Ben wel benieuwd! :-D

Wij hebben deze en die is heel fijn voor iets ouder, wel heel warm, alleen dochter gebruikt die de komende tijd nog (weet alleen niet of die in Nederland te koop is, maar waarschijnlijk wel zo’n type :-) )

https://www.amazon.com/dp/B07ZDGDD4C/re ... kFbV90J3Z2

Hier staan er wat kleuren op Amazon: https://www.amazon.nl/Lamsvacht-voetenz ... 05090&th=1

Zo’n cocon model als jij hebt vind ik wel mooi maar past niet bij de vintage wagen die ik heb :-?
Wij zijn er trouwens uit met de naam o_o :cheer2:

Het is precies hetzelfde verlopen als de vorige keer. Man heeft populaire namen, ik opmerkelijke namen. Man vindt mijn namen wel mooier. Man ziet in dan kind straks met 10 dezelfde namen op school zit als we zijn rijtje gebruiken. Man gaat oefenen met de mooiste naam uit mijn rijtje. Man noemt baby automatisch al bij de naam (en moet uitkijken dat peuter hem niet hoort). Man is er aan gewend en naam is gekozen :biggrin:
Oh, wat leuk DaSilva!! Namen moeten soms inderdaad wat wennen.

Of soms gebeurt het omgekeerde, hoe vaker je een naam hoort hoe minder mooi je hem vindt. De meeste namen die ik ok vond moest mijn dochter een jongen zijn vind ik nu dus echt niet meer mooi. :-D
DaSilva86 schreef:
05-08-2020 08:32
Wij zijn er trouwens uit met de naam o_o :cheer2:

Het is precies hetzelfde verlopen als de vorige keer. Man heeft populaire namen, ik opmerkelijke namen. Man vindt mijn namen wel mooier. Man ziet in dan kind straks met 10 dezelfde namen op school zit als we zijn rijtje gebruiken. Man gaat oefenen met de mooiste naam uit mijn rijtje. Man noemt baby automatisch al bij de naam (en moet uitkijken dat peuter hem niet hoort). Man is er aan gewend en naam is gekozen :biggrin:
Jippie, ben benieuwd! Bij ons loopt t meestal ook zo, alleen heeft man nu een naam in zijn hoofd die ik nog wel ok vond maar zegmaar niet fantastisch. Alleen is hij er nu helemaal enthousiast over en aan gewend.. Dus wij zijn er nog niet helemaal uit :mrgreen:
Ooh, ik ben zo benieuwd naar jullie namen.

Hier in het verre België is de kans dat ik jullie herken wel heeeel klein. Dus als iemand een pm wil sturen, ik protesteer niet! :lol: ;-)
Ik ga het echt echt echt niet zeggen Onslow :biggrin: Als we straks bevallen zijn en het lijkt jullie ook leuk om een whatsappgroepje te vormen ofzo dan wil ik het wel zeggen.

Hoe was je echo gister Pinkie? :)

Ik heb weer eens afgrijselijk geslapen. Elke 45 minuten was er wel wat. Man snurkte, peuter piepte en ik moest vaak plassen :yawnee:
Ah, dat klinkt als een lastige nacht, DaSilva! Hopelijk kom je de dag een beetje door!

Ik ben deze nacht niet wakker geworden denk ik, maar volgens vriend hebben dochter en ik allebei wel heel onrustig geslapen. Ik droom nog steeds zo levendig en raar. Deze nacht droomde ik dat ik terug in mijn ouderlijke huis woonde en Kanye West door de straat liep en allemaal rare dingen schreeuwde. :rofl:

Oh, veel plassen! Hier is het verschrikkelijk! Ik denk dat ik om het halfuur wel moet gaan. Vooral als dochter en ik erop uit trekken is het onhandig. Als er al een toilet in de buurt is weet ik nooit wat ik met dochter moet doen op dat moment. :facepalm:
Sorry dat ik even inbreek!

Ik schrijf mee met de buren (uitgerekend in december), maar vind het ook erg leuk om jullie topic te lezen. Onze uitgerekende datum zit dicht bij elkaar (16 dec) en jullie hebben gewoon een heel leuk groepje met elkaar!

Nu las ik dat DaSilva net als ik op jacht is naar boxpakjes met rits. En omdat ik grote moeite heb om ze te vinden, kom ik hier heel brutaal inbreken met de vraag of jij misschien wat tips (merken, sites) voor me hebt?
Het maakt me niet uit of er voetjes aan zitten.

(En hoe irritant is het trouwens dat de meeste sites niet eens erbij zetten wat voor sluiting er in een pakje zit?)

:hello: Allemaal veel succes met het doorkomen van deze hitte en een goede verdere zwangerschap toegewenst!
Ja het is een beetje suf om op websites naar ritsen te gluren :biggrin: Maar hier is mijn topic over zip sleepsuits :worship: kinderen/boxpak-pyjamapak-met-rits/list ... #p31526735

Ik heb er nu een paar van Next en H&M :cheer2: Bij de H&M moet je er snel bij zijn want de kleine maatjes zijn zo weg.
Onslow15 schreef:
06-08-2020 08:01
Ah, dat klinkt als een lastige nacht, DaSilva! Hopelijk kom je de dag een beetje door!

Ik ben deze nacht niet wakker geworden denk ik, maar volgens vriend hebben dochter en ik allebei wel heel onrustig geslapen. Ik droom nog steeds zo levendig en raar. Deze nacht droomde ik dat ik terug in mijn ouderlijke huis woonde en Kanye West door de straat liep en allemaal rare dingen schreeuwde. :rofl:

Oh, veel plassen! Hier is het verschrikkelijk! Ik denk dat ik om het halfuur wel moet gaan. Vooral als dochter en ik erop uit trekken is het onhandig. Als er al een toilet in de buurt is weet ik nooit wat ik met dochter moet doen op dat moment. :facepalm:

Ik heb ook van die levendige dromen. De laatste week zijn ze zelfs wat eeeeh spannend van aard :$

En ik weet ook niet zo goed wat ik met peuter aandoet als ik elders moet plassen. Hij zit ook overal aan dat vind ik niet zo fijn in een toilet van een winkel of een bieb. Ik geef hem nu meestal een rijstenwafel en de instructie om stil te staan.
DaSilva86 schreef:
06-08-2020 17:05
Ja het is een beetje suf om op websites naar ritsen te gluren :biggrin: Maar hier is mijn topic over zip sleepsuits :worship: kinderen/boxpak-pyjamapak-met-rits/list ... #p31526735

Ik heb er nu een paar van Next en H&M :cheer2: Bij de H&M moet je er snel bij zijn want de kleine maatjes zijn zo weg.
Dankjewel! Je had er gewoon een topic voor geopend, wat handig! Ik ga zoeken :yes:
Wat leuk, een bezoeker! :-D

Ik heb dat topic over de boxpakken er ook nog even bijgenomen. :flirting: Gevaarlijk voor de portemonnee wel. :lol:

Hoe is het met jullie in deze warmte? Ik was in de tuin om de was op te hangen en het werd even zwart voor mijn ogen. :-? Dat wordt een dagje lui in de zetel hangen voor mij.

Gelukkig deze voormiddag al naar het zwembad geweest met dochter. Haar eerste keer "zwemmen" was een groot succes! :hyper: Zo hebben we toch nog iets leuks gedaan vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven