Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Ik heb wel eens van een vriendin in de US gehoord dat daar duurdere vitamine merken vaak oester of kreeft bevatten en dat ze daar misselijk van werd Ellabowie :idee:

Aan de ene kant zou ik het ook heel jammer vinden als mijn man niet mee mag naar de 20weken echo. Aan de andere kant met de COVID cijfers in de US zou ik bijna zelf thuisblijven o_o Tenzij je in Montana of Wyoming woont ofzo.

De besmettingen lopen helaas in Nederland ook weer op :-( En ik gun iedereen zijn eigen COVID (om zich er op zijn eigen manier mee bezig te zijn) maar ik heb overgewicht en ben door de zwangerschap niet fitter geworden. Als ik het krijg dan zal het geen mild griepje worden. En ik merk dat mensen er gewoon niet meer om geven dat ze anderen ziek kunnen maken. Gister bij de tandarts zat er iemand te hoesten en niezen zonder ook maar een hand voor haar mond te houden. En als is het hooikoorts, dan nog kan je COVID verspreiden met je genies. Dat soort mensen er op aanspreken heeft geen nut dus ik ben naar de balie gelopen en heb gevraagd of ik ergens apart kon wachten ivm zwangerschap. Ik wil wil niet door zo’n aso ziek worden. Ik mocht in een lege behandelruimte wachten en de niezer werd weggestuurd. Toen ik klaar was met mijn afspraak stond het personeel nog de wachtkamer te boenen o_o Gelukkig namen ze het serieus.
Hoi allemaal,

Ik heb niet alles gelezen van iedereen, nog steeds misselijk met vlagen. Had gehoopt er nu wel af te zijn. 18+6 nu.
5 augustus hebben we de 20 weken echo. Ik vind het toch spannend. We zijn nu op vakantie, ik geniet enorm. Even lekker 3 weken niet bezig zijn met dat stomme werk.

Deze zwangerschap krijg ik niet kado en het valt me zwaar. Maar krijg er iets moois voor terug denk ik maar.

Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat!
Ellabowie, wat ik nu zelf doe vanwege overgeven is om de vitamine D los in te nemen, dit zijn vaak hele kleine pilletjes. En dan 1 x per week de complete zwangerschapsvitaminepil. Voor mij is dit een goed compromis. De verloskundige gaf aan dat ik ook alleen de vitamine D kan slikken. Ik had een tijdje terug gelezen dat ze tegenwoordig afraden om foliumzuur of pillen waar foliumzuur in zit dagelijks te blijven slikken in het 2e maar zeker het 3e trimester, het correleert met een gen dat overgewicht veroorzaakt. Om de dag zorgde al dat die correlatie er niet meer was.

DaSilva, wat vervelend bij de tandarts! Ik heb vanwege keelpijn in combi met mijn beroep vanmorgen een COVID-test moeten doen. De uitslag kan wel 3-4 dagen duren zei ze, ook vitale beroepen sluiten achteraan in de rij. Tot die tijd zit ik dus thuis, en best wat collega's met mij, officieel wel administratie bij te werken enzo maar ik zit nu dus te forummen.. Maar dat soort mensen zoals uit jouw wachtkamer zou je toch ter plekke een wattenstaaf in de neus en keel willen steken om te testen!

Pinkie, dikke knuf voor jou. Het valt ook echt niet mee zo te lezen en die stomme misselijkheid zouden ze gewoon bij iedereen moeten afkappen bij 12 weken. Geniet van je vakantie voor zover als mogelijk ! En je werk ben je dus erg zat? Ik ben helaas ook door situatie op werk bezig met uitzitten en rondkijken. Ongeveer het laatste waar je mee bezig wilt zijn in de zwangerschap maar helaas is het soms niet anders.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
23-07-2020 21:07
Raisingirl hoe is het op je werk? Heb je al wat meer lucht?
Even zonder bijlees: ik werk in het onderwijs en heb nu dus vakantie. Voor mijn bedrijf werk ik op een laag pitje door.

Hier gaat het niet zo lekker. Slecht nieuws gehad in de familie, dus het onbezorgde is wel van deze zwangerschap af. Wil vanwege herkenbaarheid niet te veel delen, maar voel me klote..
RaisinGirl schreef:
30-07-2020 09:14
Even zonder bijlees: ik werk in het onderwijs en heb nu dus vakantie. Voor mijn bedrijf werk ik op een laag pitje door.

Hier gaat het niet zo lekker. Slecht nieuws gehad in de familie, dus het onbezorgde is wel van deze zwangerschap af. Wil vanwege herkenbaarheid niet te veel delen, maar voel me klote..

:hug: :hug: :hug: Wat kut :-(

Je bent hier altijd welkom hè. Met en zonder bijlees en de positieve en negatieve dingen :)
Raisingirl, wat klote zeg :hug: . Zulk nieuws heeft altijd een grote impact maar ik merk nu toch ook al best dat ik emotionele zaken slechter 'even' naar de achtergrond kan schuiven tijdens werk ofzo dus denk dat het nog harder binnenkomt. Zeker in eigen kring en met nieuw leven, eindig leven. Sterkte
RaisinGirl schreef:
30-07-2020 09:14

:hug: Ik snap dat je niet veel wil delen, veel sterkte!
@Dasilva, in die van mij zat algenolie, waren vegan. Ik snap dat DHA goed is, maar die geur :roll: Het gaat nu ik gestopt ben iets beter. Ik heb nieuwe pillen besteld en denk dat ik die om de dag ga nemen vanwege de hoge dosis.

Het is wel echt balen met de 20 weken echo. Het frustrerende is dat het niet nodig was om het zo ver te laten komen :-?. Gelukkig valt het hier qua besmettingen mee en zijn ze heel secuur in het ziekenhuis. Wel heel vervelend dat iemand zo hoest bij de tandarts. Dan loop je toch weg als je zo hoest/niest.. Ik snap dat je weg gegaan bent, zou ik ook doen! Je wil het virus niet krijgen en helemaal niet als je het idee hebt dat het veel problemen kan opleveren.

@Birdist, ik ga er even meer over lezen :-) Goed om te weten! Hier raden ze aan om d3, foliumzuur, calcium en DHA (visolie) te nemen elke dag o_o . Ik denk dat ik visolie elke dag neem en dan de vitaminepil of d3 om de dag. Visolie las ik bij de vorige zwangerschap ook dat het goed was (ik eet ook te weinig vis).

Ik hoop dat je geen COVID hebt! :hug: Hopelijk kan je sowieso thuis wat uitrusten :-) Lastig met je baan.. Tijdens de vorige baan was ik ook zwanger aangenomen dus je hoort wel vaker dat het geen probleem is. Ik werk nu even niet en twijfel of ik zal solliciteren voor een baan voor de komende maanden. Ik weet niet hoe het met COVID gaat lopen en hoe we beiden zonder de nodig stress fulltime thuis kunnen werken (parttime is lastig hier)

@pinkie, Goed om te horen dat je zo geniet op vakantie! Even weinig aan je hoofd. Ik snap dat de 20 weken echo spannend is, vind ik ook :-) Zou je bij de werkgever willen blijven?
Veel sterkte RaisinGirl!!

Het is soms toch niet te geloven hoe koppig mensen kunnen zijn. Met een hoest naar de tandarts! :facepalm:

Hier is er ondertussen overal mondmaskerplicht. Die dingen kruipen voortdurend voor mijn ogen, waardoor ik er dus ook voortdurend aankom om ze weer goed te hangen. Gaat zijn doel een beetje voorbij zo. :-| Gelukkig is het heel rustig hier, dus de kans op besmetting zal wel laag zijn.

Ik heb ook even wat meer gelezen over dat foliumzuur. Ik ga mijn vitamines ook om de dag slikken vanaf nu.

Birdist, hopelijk is de test negatief!
Pfff zijn jullie ook zo moe? Ik ben niet moe dat ik kan slapen maar moe in mijn lijf. En dan van dit warme weer erbij.. draag mij maar naar bed :yawnee:

Voor de shoppers, bij de H&M zijn de eerste truien en warme dingen in de webshop: https://www2.hm.com/nl_nl/kinderen/shop ... 50-74.html

Onslow heb je al de elastiekjes een keer gedraaid voor je ze om je oren doet? Dan krijg je meer een bakje waar je mond en neus in vallen. Zo dragen Chinezen ze ook vaak.

Hoe is het Birdist? :heart:
Veel succes morgen Molly! :cheer2:
Goed hier, test was negatief. Alleen wel een hardnekkige keelontsteking dus ben niet zo fit, bijna geen stem etc. Ik heb vrijdag a.s. een sollicitatiegesprek en over een paar weken nog 1. Ook als het niets wordt, geeft het even een boost zelfvertrouwen want op werk loopt het helaas helemaal niet prettig. Blijken mensen te zijn die alleen poeslief tegen je zijn als je super presteert en overwerkt, wat ik normaal deed. Dat lukt me nu niet en ik wil het ook niet meer met deze werkgever. Sorry voor de frustratiepost, was er zeker vorige week helemaal klaar mee, nu gaat t wel weer en kan ik rationeel denken dat ik het desnoods maar met watten in mijn oren moet uitzingen tot verlof.

Molly, succes vandaag!

DaSilva, goede tip van de dubbele oordraai. Wat je ook nog kunt doen is een stukje stof met aan ieder uiteinde een knoop. Dan haak je de touwtjes achter de knoop ipv om je oren. Zie ik ook steeds vaker. En wat vervelend dat je zo moe bent! Ik merk ook dat ik vaak geen puf heb voor net dat beetje extra en soms ook niet voor de normale dingen. Hoort erbij, vrees is.. maar ik kijk niet uit naar het warme weer!
@RaisinGirl sterkte :redrose:

@DaSilva die moeheid heb ik precies zo! Niet per se het slapen, maar meer de algehele moeheid!

Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed, pfoe wat was ik zenuwachtig :-D wij krijgen een jongen :-D ik dacht gevoelsmatig echt een meisje dus was wel even verrast, maar zeker niet minder leuk :heart:
Van harte Molly, wat fijn dat alles goed was! Waren de zenuwen ook snel weer weg gelukkig. En gefeliciteerd dat jullie een jongen verwachten :heart:
Super fijn Molly! Echt wel een opluchting als je de 20 weken echo ook goed doorgekomen bent. En wat leuk een jongen!
Wij mogen volgende week maandag.

Ik ben zo nu en dan ook niet vooruit te branden DaSilva. Ik denk dat dat nog de beste omschrijving is. Maar ik merk wel dat wanneer ik op tijd naar bed ga het wel beter is. Dat schiet er nog wel eens bij in.

Sterkte RaisinGirl. Dat is heftig en nog meer nu je zwanger bent. :hug:

Hier eigenlijk verder weinig bijzonderheden. Begin het wel spannend te vinden nu de 20weken echo dichterbij komt.
Fijn dat alles goed is met de kleine man Molly! :cheer2: Toch weer een geruststelling :heart:

Wat ontzettend stom Birdist :hug: en wat goed dat je solliciteert! Hopelijk wordt het wat.

Ik ben op zich nog wel vooruit te branden maar wel erg snel moe. Maar met mijn domme doorzettingsvermogen en nesteldrang is niks mis :facepalm: Onze vrij grote auto was al maanden toe aan een schoonmaakbeurt. Van buiten was hij vies maar nog meer van binnen. Na een verbouwing en een peuter die graag eet was het een bende. Dus ik begin vanmorgen met uitzuigen, matten wassen, soppen, drukspuit er op, wax, etc.. 3uur later en compleet uitgeput was ik pas klaar! o_o Dat er mensen zijn die dit voor hun lol doen.. Dus na een douche ga ik uitgeput op bed liggen, begint de baby hard te trappen. Die vond het geschommel leuker dan rust :lol:

Ik heb volgende week maanden ook de 20 weken echo IHG. Wordt vast een hele mooie dag ;) :heart:
Wat ik mij nog afvroeg is of jullie ook verbeteringen toepassen in de babyuitzet? De meeste van ons krijgen een tweede en ik merk dat ik sommige dingen anders wil dan de eerste keer.

Zoals:

Maxi Cosi easyfix aangeschaft. Dat is een base waar je in de auto een MC 0-groep op klikt. Die hadden we de vorige keer niet en ik heb het elke keer vervloekt als ik de MC in de auto zette. Ik heb er eentje gekocht en het is echt heel fijn om de MC zo in de base te kunnen klikken.

Boxpakjes met rits. Die ontdekte ik de eerste keer veel te laat. Nu zoek ik er bewust naar.

Co-sleeper. Dat lijkt mij nu heel fijn. Bij de eerste snapte ik het nut nog niet.
Ja wel wat verbeter dingen inderdaad.
Ik heb de New Born set voor op de tripp Trapp aangeschaft en ik zou nu ook wel graag een co-sleeper
willen. Het vorige wiegje was ook prima maar die hadden we geleend. Dus als we nu toch iets nieuws moeten verzinnen dan maar liever een Co-sleeper😊
@Birdist, Echt vervelend dat het nu zo gaat op werk.. Ik snap ook niet dat ze zo weinig begrip hebben. Een zwangerschap is tijdelijk en bijzonder. Wel mooi dat je 2 sollicitatiegesprekken hebt, helemaal in deze tijd! Ze mogen blij zijn als je wil blijven :-)

@Molly, wat leuk een jongen!! Ik kan mij ook voorstellen dat je even moet wennen omdat je een meisje verwacht had (had ik ook :lol: ). Terwijl je weet dat het net zo leuk zal zijn! En heel fijn een goeie 20 weken echo :cheer2:

@Dasilva, Ik koop sowieso een nieuw autostoeltje. Bij de vorige zaten we steeds te klooien met de riem en blijkbaar mag je geen Europese in Amerika gebruiken :lol: Haha wij hadden dus hetzelfde probleem met de riem. Wat heb ik dat vervloekt en dochters hoofd heeft toch wel een aantal keer de bovenkant van de deur gevoeld :facepalm:

Verder moet ik nog een Stokke stoel kopen en een co sleeper. Al denk ik dat we maar een Ikea baby bedje naast ons bed zetten. Ik kan nu geen goeie co sleeper vinden en wil geen dure kopen die ik eigenlijk toch niet echt handig vind. Bij Ikea hebben ze een soort wiegje, alleen die is wel erg laag lijkt. Weet niet of dat handig is net na de bevalling.
Dan wil ik nog een tencel Puckababy slaappakje kopen, is wel duur alleen die van dochter vinden we nog steeds zo fijn. En misschien een mozes basket en omslagdoek voor op de bank.

Via een vriendin kan ik deze krijgen, in het begin vond ik het wat griezelig maar met de kou hier is het toch wel handig. Ik zou het flapje alleen nooit dichtdoen: https://www.amazon.com/gp/product/B076V ... UTF8&psc=1

Hier heb ik trouwens volgende week woensdag de 20 weken echo. Op de radiologie afdeling, dus ik krijg tijdens de check het niet op een groot scherm te zien, maar de echo foto's schijnen wel heel mooi te zijn.
De vermoeidheid is er hier ook. :zzz: Gelukkig zijn er ook dagen/momenten waarop ik wel veel energie heb. Al zou ik het nu totaal niet zien zitten om 3 uur de auto te poetsen! :-D Ik heb ook af en toe zo een moment hoor, DaSilva. Dan moet plots bv. de zolder opgeruimd worden of moeten de meubels een nieuwe plek krijgen. :lol:

Wat lastig, Birdist! Ik ken het jammer genoeg ook. Op mijn vorig werk waren ze ook lief en leuk, zolang je maar onbetaald overwerkte, thuis verder werkte, altijd beschikbaar was... Van zodra ik leerde om wat assertiever te zijn kwam hun ware aard boven. Echt niet fijn. Hopelijk vind je snel een job waar ze je wel appreciëren! En hopelijk voel je je snel beter!

Bedankt voor de tips met de mondkapjes! Ik probeer het eens!

Ooh! De eerste 20-weken echo is er al! Proficiat met de goede resultaten, Molly!

Ik denk niet dat we echt dingen gaan verbeteren. Ik kan nu toch nergens op komen.
Wij hebben al zo een easyfix. :-D Ik zou niet zonder kunnen! De tweede autostoel zal sowieso ook zo een base hebben.
We moeten wel een aantal spullen bijkopen, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met alles wat we hebben.
Een co-sleeper lijkt me wel heel fijn, maar we hebben een bedje dat nog in goede staat is.
DaSilva86 schreef:
03-08-2020 21:53
Wat ik mij nog afvroeg is of jullie ook verbeteringen toepassen in de babyuitzet? De meeste van ons krijgen een tweede en ik merk dat ik sommige dingen anders wil dan de eerste keer.
Goeie vraag, ben hier ook over na aan het denken.
- we gaan de cosleeper huren. Vorige keer geleend en toen sliep onze oudste er 4 maanden in tot ze toch echt meer breedte nodig had in een ledikant en lekker sliep op eigen kamer. Ledikant hebben we al.
- Goede wipstoel. Voor oudste hadden we een heel simpele statische derdehands gekregen en op het kinderdagverblijf bleek ze toch wel heel graag te bouncen in een wat betere en steviger wipper. Sowieso zat ze er zo graag in te koekeloeren.
- een dikke buitenzak, lodger wrapper of iets vergelijkbaars. Oudste heeft eerste 2 maanden alleen 28+ graden gekend en lag lekker los of met enkel een lakentje in de kinderwagen.

Nog meer handige tips welkom!
Oh, een nieuwe wipper is misschien nog een idee. Hier hebben we ook ene die niet wipt.

Ik heb deze week trouwens zwangerschapskledij gekocht. Ik winkel normaal niet zo graag, maar ik vond het het echt leuk. Ook om gewoon in de winkel rond te lopen en te kijken naar alle babyspullen. :heart:

Toen ik zwanger was van mijn dochter vond ik het allemaal niet nodig, maar nu sta ik er precies wat anders in. Misschien omdat we het bij 2 kinderen gaan houden en dit dus de laatste zwangerschap is?
Onslow15 schreef:
04-08-2020 09:16
Toen ik zwanger was van mijn dochter vond ik het allemaal niet nodig, maar nu sta ik er precies wat anders in. Misschien omdat we het bij 2 kinderen gaan houden en dit dus de laatste zwangerschap is?
Dat herken ik precies hoor! Wij hadden voor de oudste veel 2ehands of gewoon pas gekocht zodra t handig was. Nou is dat laatste eigenlijk ook een goeie insteek, maar af en toe iets beter nadenken en nu we ook meer weten wat echt praktisch is, is ook leuk!
Een wipper heb ik van Stokke steps maar onze eerste lag daar in als een baksteen en verroerde zich niet :-D Geen idee of hij het leuk vond of niet.

Naar een mooie voetenzak ben ik ook op jacht. Het liefste wil ik een wrap/zak van Lodger (daar zou ik zelf wel in willen liggen :-$ ) maar de printjes en kleuren in de huidige collectie staan mij niet aan.

Ikvind deze van Little Dutch ook wel mooi met bijpassende Maxi Cosi hoes. Die past dan ook in onze wandelwagen.

Afbeelding

Maar eigenlijk wil ik een echt warme voetenzak. Dan kom ik uit bij Elodie Details maar die vind ik zo ‘Canada Goose’ jas achtig. Of ik pak deze keer echt uit met een lamswollen voetenzak van bijvoorbeeld Natura maar ik weet niet of ik dat durf :$
DaSilva86 schreef:
04-08-2020 14:51
Naar een mooie voetenzak ben ik ook op jacht. Het liefste wil ik een wrap/zak van Lodger (daar zou ik zelf wel in willen liggen :-$ ) maar de printjes en kleuren in de huidige collectie staan mij niet aan.
Wat grappig, ik had hetzelfde met de printjes en kleuren en heb dus een lodger wrap gemarktplaatst! Heel blij mee, hele mooie en zoals je zegt, ik zou er het liefst zelf in willen liggen op een koude dag :heart: . Zo'n natuurlijke is ook mooi, mijn oudste heeft het schapenvachtje bij mijn schoonouders bij kennismaking 1 ondergespuugd, dus persoonlijk durf ik dat niet aan. Tegelijk kan ook dat weer schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven