Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sparkandshine schreef:
30-03-2019 06:27
Hebben jullie je kolf nieuw of tweedehands? En welke heb je?

(Snelle vraag tussendoor)

Ik heb de Medela Swing Maxi. Vind het een topding tot nu toe.

Ik heb ook dat gevoel wat jij zei Mintel, trots iedere keer je ‘veel’ gekolft hebt. Oké, het heeft een melkkoe-gehalte, maar zit er op zich niks mee in. Zolang het maar werkt ;-)
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook medela swing, tweedehands.

Nel, ik heb je een privébericht gestuurd met mijn fb account.
Alle reacties Link kopieren
Navy, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd!

Gister een helse dag; dochter kwam zo'n beetje om het uur. De dag ervoor ook al erg vaak. Vandaag lijk ik het weer af te kunnen met om de 2, 2.5 uur. Nog steeds vaak, maar een stuk beter te handelen. Ze was gelukkig tijdens de shoot een voorbeeldig baby'tje. Even gehuild, maar na een voeding lag ze met grote ogen naar de camera te kijken.
Ze draaide zich trouwens net op haar zij in de kinderwagen🤔🙈. Ik hoop maar dat het makkelijker gaat vanwege de wasbare luiers (iets dikker pakket dan wegwerp) en dat dit niet de nieuwe trend is. Ze moet wel eventjes klein blijven🙄😅
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het! Wat grappig om nu het gezicht achter 'Nel' te zien :)

Ik kom er net achter dat de zomertijd aankomende nacht in gaat, getsie nog minder slaapt. Hoewel, een jetlag gevoel heb ik toch al dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mezelf niet vinden op Google en geen idee hoe ik mijn Facebook moet sturen. Wil iemand mij een link sturen? Dan
kan ik jullie een verzoek sturen.
Alle reacties Link kopieren
Mintel, je hebt een pb!
Alle reacties Link kopieren
Zo eindelijk weer even tijd voor een reactie. De regeldagen lijken weer achter de rug, maar dochter blijft vooral savonds na de voeding onrustig. Dus lig nu ook weer met een slapend meisje op mijn borst.

Nel, ik voed eigenlijk ook altijd met kussens. Ben idd wel benieuwd hoe je het doet zonder, want gewoon vasthouden wordt wel heel zwaar. Voeden in het openbaar heb ik geen problemen mee. Ik zal niet volledig open en bloot gaan zitten, maar je ziet zo weinig en als je je een beetje ergens terug kan trekken dan heb ik er geen probleem mee. Mijn dochter is trouwens bijna 6 weken en heeft nog steeds maatje 50 aan. Sommige dingen beginnen nu wel wat krap te worden maar de maatjes 56 zijn echt nog te groot. Wij hebben wel redelijk wat kaartjes gekregen trouwens, maar mis van sommige mensen toch wel interesse. Vooral van sommige familieleden en dat is inderdaad wel echt jammer. Ik ga je trouwens een pb sturen voor Facebook. Ik ben gewoon te vinden onder mijn eigen naam dus die zal ik naar je sturen.

Nel, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Als ik je berichten lees klink je heel liefdevol en doe je alles wat in je vermogen ligt. Goed dat je hulp hebt gezocht en dat je meteen serieus werd genomen. Zo’n opname lijkt me heftig, maar hopelijk is het het waard en krijg je meer duidelijkheid. Ik ken in mijn omgeving meerdere stellen die een dergelijke opname hebben gehad voor hun kindje en daarvoor heeft het, al dan niet medisch wel veel opgeleverd. Hopelijk is dat bij jou ook het geval!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, draagdoek wordt hier echt heel veel gebruikt. Inderdaad ideaal, handen vrij en dochter valt meestal binnen no time in slaap. Moest stiekem wel lachen om je toeschietreflex al kan ik me voorstellen dat het wel lastig is in het openbaar. Ik heb het ook een paar keer gehad dat dochter losliet en haar hele gezicht ondergespoten werd, maar meestal is het bij mij meer wat gedruppel. Als ik jullie verhalen lees over de borstvoeding ben ik extra blij dat het bij mij zo goed loopt. Dat is dus niet zo vanzelfsprekend, al doet iedereen altijd alsof dat zo is voor mijn gevoel. Worden jullie trouwens ook moe van al die goedbedoelde adviezen. Vandaag vroeg mijn schoonvader of onze kleine al doorsliep. Toen ik aangaf van niet zei hij dat we dan iets niet goed deden en meer ritme in de voedingen moesten brengen. Ik was echt even boos van die opmerking al heb ik niet veel laten blijken. Ik probeer het maar van me af te laten glijden en gewoon ons eigen ding te doen, maar pff.

Spark, wat fijn dat je borstontsteking nu echt weg is! Mijn dochter is trouwens niet echt eenkennig en laat zich ook door anderen troosten. Als ze echt overstuur is dan merk ik wel dat ik haar het makkelijkst weer rustig krijg.

Ik reageer later weer verder dochter wordt weer wakker.

Nel ik heb je een pb voor mijn Facebook gestuurd, ben benieuwd of het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, je hebt een pb terug!
Alle reacties Link kopieren
Nel ik heb je een pb gestuurd en als dank voor de moeite alvast de namen van onze kinderen verklapt 😉
Alle reacties Link kopieren
Nel
Van mij heb je ook bericht!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Miss Bean, goed om weer wat van je te horen. Wat vervelend dat de hoortest niet goed was. Hopelijk krijg je in ieder geval van het ziekenhuis te horen dat het genoeg is voor de spraakontwikkeling. Dat je de voedingen af kan wisselen, lijkt mij trouwens zo fijn aan flesvoeding. Dan kan je ten minste even flink wat uur achter elkaar slapen.

Nel, bedankt voor het regelen van de facebookgroep! Gek inderdaad om nu een gezicht erbij te hebben en te weten met wie je al maanden aan het kletsen bent! Ik herken trouwens die pijn in je borsten na het drinken. Ik heb dat soms ook en afgelopen dagen toen ze zo vaak kwam was het een stuk erger. En dat spammen met foto’s herken ik 🙈 gelukkig worden we ook gespamd met foto’s van mijn neefje en nichtje in de familie groepsapp dus kan ik het schaamteloos ook doen haha.

Echt grappig om te lezen dat jullie het kolven leuk vinden. Ik vind het echt drie keer niks maarja. Ik vind de opbrengst ook elke keer zwaar tegenvallen, misschien is dat het verschil 😅 ik ben niet trots op hoeveel eruit komt haha. Ik heb trouwens een medela freestyle tweedehands gekocht. Wilde in eerste instantie eigenlijk een nieuwe kopen, omdat ik het toch een beetje een vies idee vond een tweedehands kolf. Nieuw zijn ze alleen zo duur en je kan de onderdelen die in aanraking komen met de melk natuurlijk uitkoken dus toch overstag gegaan voor een tweedehands. Heb er alleen nieuwe borststukken bij moeten kopen omdat die standaard te groot waren.

Zo ben eindelijk weer bij en volgens mij heb ik op het meeste gereageerd, jullie hadden veel geschreven afgelopen dagen. Hier is dochterlief weer terug in oud ritme van zo om de 3/4 uur komen voor een voeding en weer redelijk tevreden gelukkig. Ik lees dat een aantal van jullie het spannend vinden om de kleine in je eentje mee te nemen. Ik vond dat de eerste keer ook, maar heb het een aantal keer gedaan en nu heb ik er geen problemen meer mee en neem ik haar gewoon lekker mee. Wel fijn anders zit je inderdaad zo als een kluizenaar in je huis.
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, fijn dat je dochter weer terug is in haar ritme. Ik tel af tot het moment dat dochter om de 3 a 4 uur komt voor voeding. Lijkt me heerlijk haha.

Ik heb trouwens van jou nog geen vriendschapsverzoek. Wel van een meneer met een voor- en achternaam die begint met een B. Is dat wellicht jouw partner en stond er een ander Facebook account open?

Spark, navy en mintel zijn onderhand toegevoegd. Flamingo heeft ook een pb; die kan ik niet toevoegen.

Spark, leuke namen!😊

Hier ontplofte borsten door de regeldagen van dochter. Hopelijk trekt dat snel weer weg. Ze is een beetje snotterig. Zo zielig😔
Hier ook een medela Freestyle. Ik heb de doos nog steeds niet uitgepakt😅
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even updaten over de gehooruitslag.
Verrassende wending, want deze audioloog en de KNO zijn er vrij stellig in dat t gehoorverlies toch aan verkoudheid te wijten is. Was ook te zien in dr oren. Ze had de afgelopen dagen ook n snotneus.
Dus goed nieuws!

Hier heb ik n medela swing maxi, ook erg tevreden over.
Ik ben nu wel volledig over op kv.
Gaat heel goed. Helaas komt ze nog steeds elke 3u en soms korter.
Maar we hebben ons ritme erin wel gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws miss bean!
Kom je ook aansluiten op Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een verrassende wending, maar wel heel positief!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Miss Bean!

Kom je ook op fb? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, fb is goed. Ik heb nel n bericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Pb terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven