Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Tabel is weer bijgewerkt!
Super! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Thnksss
Weet je sammie. Ik snap dat je op een meisje hoopte maar je hoort zo vaak hoe mooi... vind ik.. als er iemand het leven uitgaat het zelfde geslacht zich weer terug plaatst in de familie.. de opvolger ... miss is dit heel persoonlijk wat ik je typ maar ik heb het helaas ook al vaker meegemaakt met dierbaren :hug:
Thanks voor het bijwerken
Ha meiden,

Ik ben even afwezig geweest ivm vakantie en rust. Heb wel wat meegelezen maar geen tijd gehad te reageren. Allereerst Sammie, gecondoleerd. Wat moet dat vreselijk zijn om je vader zo plotseling te verliezen. Wens je heel veel sterkte toe! Je krijgt een zoontje lees ik. Bij mijn vriend komen ook veel jongens in de familie voor. Hartstikke leuk voor je kindje om neefjes te hebben waar hij mee kan spelen. Snap dat het voor je vader leuk was geweest, een eerste kleindochter. Maar hij was vast net zo apetrots geweest op jullie jongen!

fannetje: Wat een onzekere tijd maken jullie door met die mislukte nipt uitslagen! Ik snap ook dat je een hartverzakking krijgt als ze tijdens de echo het ook hebben over het syndroom waar je voor vreest. Gelukkig dat er niets op wijst, daar moet je dan ook maar van uit gaan! En een broertje voor jullie zoontje, wat leuk!

Januari2018: Een jongen, gefeliciteerd! Had je een jongen verwacht?

stellarules: Fijn dat de kwaaltjes wat weg zijn. Bij mij ook hoor, ineens na 16 weken. En toen ook ineens die buik haha.

bibi: Een meisje! Wat een verassing wanneer je er van overtuigd bent dat het een jongen zou zijn!

Knorretje ook een zoontje dus! Gefeliciteerd! Nu kun je gericht gaan shoppen :) Leuke manier om iedereen het nieuws van je zwangerschap te vertellen! Wel knap hoor dat je het zo lang geheim kon houden, ik wilde het meteen wel van de daken schreeuwen! :) Ik vind het ook jammer dat er zoveel tijd tussen de 20 en de 32 weken echo's zit! Het liefst kijk ik elke week even hoe de baby het in de buik heeft haha.

Hier gaat het z'n gangetje. De buik groeit, je kunt nu echt wel zien dat ik niet per ongeluk teveel gegeten heb, maar echt zwanger ben :) Sinds een week voel ik de baby ook af en toe bewegen, heel bijzonder. Ik wist eerst niet zeker wat het was, maar voel nu echt beweging. Wij hebben 24 augustus de 20 weken echo en zullen dan horen of we een jongen of een meisje mogen verwachten! We zijn allebei onwijs benieuwd. Heb ook echt geen idee! Vroeger dacht ik altijd dat ik het niet zou willen weten, maar nu blijkt dat ik echt te nieuwsgierig ben om nog langer te wachten. Het scheelt ook in het namen zoeken natuurlijk. Voor een meisje zitten we op een lijn, maar jongensnamen vinden we erg lastig! Zijn jullie al bezig met namen?
Knorretje ik heb je in de tabel gezet!
Dag dames, ik ben ookweer terug van vakantie. Lekker even er tussenuit geweest.
Sammie, wat ontzettend verdrietig! Veel sterkte! Wat een dubbele gevoelens zul je nu hebben.

Ik weet niet meer wie het zei, over 'maar' een stuk of 5 echo's. Hier maar 2 hoor. 1 termijnecho en de 20 wekenecho.
Wat een verschil, per praktijk!

Hier ook eens stuk minder kwaaltjes. We fijn. Maar m'n grootste probleem waren en zijn m'n bekkenklachten en die worden helaas alleen maar erger.
Maak me wel een beetje zorgen hoe ik het allemaal moet gaan redden.

Wij hebben over ruim 2 weken de termijnecho. Ben zo vreselijk benieuwd naar het geslacht!
Ik wou graag een pretecho maar mijn man vindt dat we prima kunnen wachten. Okee dan maar...

Fijne avond allemaal!
Hoi Phlee en Wahaki. Leuke vakantie gehad? Fijn he Phlee dat de kwaaltjes over zijn! Balen van je bekken Wahaki. Wat zeggen ze erover? Moet je eerder stoppen met werken?

Ik heb het al eens eerder gevraagd maar hoe zit het met jullie gewicht? Er zit nu al 3 kilo bij en ik merk dat ik dat veel vind. Mn man vind dat ik niet moet zeuren.
Nou Stellarules, ik zou maar in je handjes knijpen. Ik ben al ruim 6 kilo aangekomen terwijl ik echt niks geks eet...

Over mijn bekken, iedereen zegt luister naar je lichaam. Dus moet binnenkort wel met werkgever om de tafel. Misschien beginnen met uurtje minder werken per dag ofzo.
Ha Phlee leuk dat je er weer bent :) Ja ik dacht aan het begin al heel sterk een jongetje. Dat gevoel is rond de 13e week wat verminderd en toen wist ik het echt even niet meer maar mijn oorspronkelijke gevoel bleek juist :) hier heb ik hetzelfde dat ineens de buik best rap groeit en je duidelijk ziet dat ik zwanger ben ipv gewoon aan het aankomen. Heb jij zelf een voorgevoel voor het geslacht?

Wahiki welkom terug. Vervelend van die klachten. Ik zou idd goed luisteren naar je lichaam en zo nodig met je werkgever om tafel inderdaad. Heb jij een voorgevoel voor het geslacht ook?

Stella hier al bijna 4 kilo dus volgens mij loop je echt wel goed hoor.

Ik heb ook af en toe het idee dat ik de kleine voel bewegen. Weet t nooit helemaal zeker maar mn vriend zegt ook al je al zovaak twijfeld of t je darmen nog zijn of de baby zal het wel niet je darmen zijn.
Dat moet je ook doen Wahaki. Je hebt er alleen jezelf mee als je te lang door blijft lopen. Is je werkgever een beetje begripvol?

Dan loop ik dus een beetje gelijk op met jullie qua aankomen. Ik weet dat het erbij hoort maar ja. Persoonlijk puntje.
Hier echt geen idee of het een jongen of meisje wordt. Nog 10 dagen en dan weten we het.

Ik ben 2.5 kilo aangekomen. 3 kilo is volgens mij heel netjes hoor stellarules. Was dat bij je vorige zwangerschap anders?
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... ngerschap/
Hoi allemaal,

Ik ben ook weer terug van een heerlijke vakantie.

Ten eerste: Sammie, gecondoleerd met dit enorme verlies. Ik kan me niet voorstellen hoe heftig dit moet zijn en wens je alle sterkte en liefde toe.

Huismussie: bedankt voor de tip over de kleding, ik ga zeker eens kijken. Jullie zijn al snel met de babykamer zeg! Hebben jullie bijzondere plannen?

Fannetje: wat shit van die NIPT zeg! Fijn dat de echo jullie gerust heeft kunnen stellen, kan me heel goed voorstellen dat je je kapot schrikt van het bericht dat er mogelijk trisomie 18 in het spel is. Hopelijk kunnen jullie nu weer een beetje ontspannen. En gefeliciteerd met jullie zoon!

Januari: gefeliciteerd met jullie jongen!

Bibi: jij gefeliciteerd met jullie dochter!

Knorretje: gefeliciteerd met jullie jongen! Zoveel echo's krijg ik trouwens niet. Heb er 1 met 6 weken gehad, daarnna weer met 12 en dan met 20. Ben het met je eens dat er best af en toe een extra echo tussen mag zitten, leuk om te zien dat er wat groeit en beweegt.

Flower: geniet van je vakantie! Mijn buik lijkt/is aan het einde van de dag ook groter.

Stella: groeistuip klinkt bekend. 3 kilo schijnt trouwens vrij normaal te zijn rond deze periode heb ik mij laten vertellen (tussen 2 en 4,5 is normaal schijnbaar). Maar merk zelf wel dat ik ergens toch een beetje moeite heb met het aankomen.

Phlee: leuk dat je de baby voelt bewegen. Heb je een leuke vakantie gehad?

Wahaki: fijn dat je vakantie leuk was. Hopelijk kun je iets met je werkgever regelen, want je werkgever heeft ook niets aan je als je helemaal uit valt. En jijzelf al helemaal niet!

Mijn buik is de afgelopen weken ineens ontzettend gegroeid. Van heel iets groter dan normaal, tot echt duidelijk zwangere buik!
Namen zijn wij nog niet mee bezig. Of nou ja, ik wel, maar vriend wil eerst de 20 weken echo afwachten, dus dat doen we dan maar. Nog 3 weken geduld.
Bij mn vorige zwangerschap bijna 15 kilo. Al waren die er ook zo weer af. En een baby van ruim 4 kilo. Nu schijnen meisjes kleiner te zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit. Fijn om te horen dat het 'normaal' is.
Het gaat met name om wat jij zegt Die ene; dat je zelf een beetje moeite hebt met het aankomen.

Namen hebben we kunnen terugbrengen naar 2 favorieten. Ik ben nog niet ontzettend enthousiast. Ik vind veel namen gewoon mooi. Maar niks wauw. Dat had ik met mn zoon en een andere jongensnaam wel. Ach ja. Ik snap je vriend wel Die ene! Hebben jullie wel dezelfde smaak?
Ik snap je wel hoor Stella. Het is ook niet fijn om op de weegschaal te staan en te zien dat er weer kilos bijzitten. Ik heb daarom besloten me alleen nog maar te wegen bij de controles van de vk en thuis niet meer op de weegschaal te stappen. Scheelt een hoop confrontatie misschien helpt dat voor jou ook?

Leuk dat je ook terug bent die ene :)
Ik heb alleen bij 12wkn op de weegschaal gestaan en eerste keer 8wkn. Daar was niks veranderd. Ik zal vanaaf is kijken of er ook al wat aan zit. Ik ben bang van wel . T niet snaaien is soms best moeilijk nu. Vooral voorkeur voor chocolade.. wat is jullie voorkeur?
Oh hou op die chocolade.. alles wat zoet is eigenlijk. Voor de zwangerschap hield ik helemaal niet van zoetigheid, nu moet ik gewoon snoepen! Heel vervelend had liever een craving gehad voor gezonde dingen. Een lekkere courgette bijvoorbeeld haha. Hoop dat ik niet teveel aankom van al die suiker. .
Ik ben 2 kilo 2.5 kilo aangekomen en eigenlijk voelt dat helemaal niet als heel vervelend. Ik zie het meer als bevestiging dat mijn lichaam het goed doet voor de kleine dame. Moet natuurlijk niet te gek worden
Netjes Bibi. En zo is het natuurlijk ook, dat weet ik. Je lijf is hard aan het werk en het is logisch dat er wat kilo's bij komen. Misschien doe ik wel net als jij Januari, alleen wegen bij de gyn. Daar moet het sowieso. Zo'n simpele oplossing :mrgreen:

Eerste trimester koolhydraten. Brood, pasta, etc. Nu vooral lekkere trek, koekjes, snoepjes enzo. Ik beperk het tot 1x per dag snaaien en de rest van de dag gezond en normale porties. Een courgettecraving zou mooi zijn, maar helaas.
Jaa top Stella. Het werkt echt omdat je er niet meer continu mee geconfronteerd wordt. Gewoon die weegschaal onder de kast schuiven en niet meer naar omkijken haha.

Hier ook een craving maar meer naar hartige snacks. Echt kroketten enzo. Dus ik geef daar zo min mogelijk aan toe haha. Kan kloppen ze zeggen volgens de bijgeloven dat je bij meisjes zoet gaat snaaien en bij jongetjes hartig haha. (Niet dat ik daar echt in geloof hoor maar t is wel grappig) Nog meer van ons die die regel bevestigen? Haha
Haha bij meisjes zoet en jongens hartig? Ben benieuwd of het klopt!
Ja dat is wat de bakerpraatjes zeggen haha. Ze zijn natuurlijk helemaal niet betrouwbaar maar ik vond het wel grappig om te kijken.
Stella: jullie hebben nog even voordat je definitief een naam moet gaan kiezen, misschien groeit één van de twee nog voor jullie of kom je ineens een hele andere, maar hele mooie naam tegen.
Mijn vriend heeft nog nooit over namen nagedacht in termen van mooi/niet mooi. Die heeft dus geen enkel idee. En ik snap hem ook wel, we hoeven nog geen haast te maken, maar stiekem zou ik het zelf leuk vinden om het er al een beetje over te hebben. :P

Januari: zo ben ik het ook gaan doen, alleen wegen bij de verloskundige.

Bibi: herkenbaar dat snaaien. Heb ook een lage bloeddruk, dus ik 'moet' ook extra eten. Moeilijke is alleen om dan gezonde dingen te eten. Hier is Griekse yoghurt op het moment favoriet.
Eerste trimester wisselde het per week, vega kroketten, magnetronpoffertjes, rijstwafels. Heb echt rare dingen gegeten toen.
Oh ja die kroketten... Ik at ze bijna nooit maar nu... Vooral mijn 1e trimester.. maar wil er nu ook nog wel wakker voor gemaakt worden hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven