Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
@cresz, gisteren afspraak bij de vk toch? Wat zeiden ze over de voorweeen? Hebben ze je gestript of tips gegeven?

@vivachantal, fijn dat je bloeddruk weer gedaald was. Ik had ook bij 1 controle een wat hogere bloeddruk, was ook daarna gewoon weer laag.

Hier ondertussen het kamertje echt klaar, enveloppen en postzegels zijn besteld voor de kaartjes, kaartje staat klaar.. Dus nu vooral relaxen en leuke dingen doen!
Allereerst: ons dochtertje is geboren op 12-7 na een snelle bevalling in het zk huis. Geen inleiding oid, ging alleen erg snel (pittig)

@Voorweeen zoals ik bij jullie lees dus niet gehad, wel naweeën omdat ze toch ergen komen.

@inleiden, dit is vaak ook niet fijn omdat de bevalling dan soms ook erg snel gaat. Ene kant fijn, maar je bent echt kapot voordat je überhaupt mag persen..

Verder hier alles goed gegaan, jullie ook succes met de laatste loodjes! Na warme dagen worden wr veel geboren hoorde ik, dus dit weekend kan t O maar weer ;)
@gummybeer: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je dochter.

@ cresz de voorween alweer wat rustiger of nog tips gekregen van de verloskundige? Ik hoop voor jou dat het snel doorzet.

@viva chantal: je bloeddruk begreep ik was inmiddels alweer wat gedaald? Gelukkig maar. Hier blijven de tintelvingers helaas. Vooral als ik veel gedaan heb die dag dan tintelen ze heel erg en kan ik er niet van slapen. Nog even doorzetten, is echt een zwangerschapskwaal heb ik begrepen van de verloskundige.

Ik verveel mij best wel. Hoe vullen jullie je dagen? Mijn vriend moet ook nog gewoon werken.
@cresz, heb echt met je te doen . Laatst zelf een uurtje voorweeen gehad en moet er niet aan denken daar dagen lang mee rond te lopen. Ik hoop dat de vk je toch gauw verder wil helpen. Misschien moet je t gewoon wat overdrijven.. goed voor jezelf opkomen!!

@gummybeer, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! :-) hoe is de bevalling begonnen en gegaan? En hoe gaat t nu met mama en kind? Ik ben zo nieuwsgierig naar het uitgebreide verhaal. Ook van mimimouse. Maar jullie hebben nu vast andere dingen aan jullie hoofd. Geniet ervan!

@groentesoep, bloeddruk was idd weer netjes. Nu met de warmere temperaturen op komst zal hij vast wel weer wat stijgen. Als de onderdruk maar goed blijft. Balen van je tintelende vingers zeg. T is echt een rotgevoel. Meer dan koelen en hoog houden kan je niet echt he. Sterkte ermee!

Ik vermaak me verder nog wel, merk wel dat ik vermoeider raak, slaap smiddags nu een uurtje, maar savonds en snachts lig ik nog wel eens wakker.. rusteloze benen en een buik die niet lekker wil liggen. Vannacht ook wat uren slaap gemist, dus heb maar even uitgeslapen. Vanavond op tijd naar bed, hopelijk lukt t slapen vandaag beter.

Merken jullie verder al wat voorwerk? Hier wat meer harde buiken en ze doen soms ook een beetje zeer. Rommelende darmen, soms wat diarree.. maagzuur gisteravond en misselijk. En eergisteren aardig wat voorweeen een uur lang. Maar helaas nog geen bevalling! Morgen 38wk, t kan zomaar beginnen maar ook zo nog 3 weken duren. Aan dat laatste moet ik echt niet denken! Voel me best goed hoor maar kijk nu wel heel erg naar mn kindje uit :-)
@groentesoep, had over je laatste vraag heen gelezen. Maar ik vermaak me nog met van alles. Ik slaap uit voor zover dat lukt, dat scheelt alweer een stuk van de ochtend. Lekker in pyjama naar beneden en op mn gemakje ontbijten, even Facebook checken enz. Dan douchen aankleden. We hebben een paar huisdieren die altijd wel aandacht en verzorging vragen. Ik doe boodschappen, kook elke dag. Ga af en toe met een vriendin lunchen, even bij familie op bezoek. Klusjes in huis die al zo lang liggen pak ik nu eindelijk op. Beetje forummen. Filmpje kijken af en toe. Boek lezen. In mn 9 maanden dagboek schrijven en de collages inplakken. Afspraken bij de vk en fysio. Naar de kapper, nagels laten doen.. zwemmen. En ga zo maar door.

Nee ik verveel me echt niet! En als ik al een middagje ff niets heb ga ik ook heerlijk relaxed even liggen en als t lukt bijslapen.
@gummybeer: van harte gefeliciteerd. hopelijk is alles goed gegaan...

@crezs: wat vervelend dat je zoveel last heb van voorweeen. heb pas 2 x een echte voorwee gehad (en daar zat 3 weken tijd tussen), verder alleen wat "gerommel" (menstruatiekrampjes) maar niets wat doorzet helaas... maar dat van jou klinkt vrij heftig...

@groentesoep: ik verveel me ook regelmatig, maar is heel tegenstrijdig, want ik verveel me, maar heb ook nergens zin in... Ik heb sowieso een dochter waar een groot deel van de dag de aandacht naar toe gaat, en de dagelijkse huishoudelijke klusjes. Forums lezen en ik probeer 's middag even te gaan liggen. Echt veel buiten de deur doe ik eigenlijk niet... hooguit even naar de winkels of naar de speeltuin.

@vivachantal: jij bent nog erg actief zeg hahaha...

@gewicht: afgelopen 2 weken zelf weer 1.5 kg afgevallen... van 8.4 kg wat is was aangekomen zat ik gisteren op 6.9 (met 38.1 week) dus weet niet of dat normaal is.. misschien schommelt vanwege het wel/niet vasthouden van vocht... vind het op zich niet erg, heb genoeg reserves van me zelf ;)

@bloeddruk: afgelopen dinsdag was onderdruk wat aan hoge kant (90), ze heeft na de andere controles nog eens gemeten en was toen weer gezakt naar 82 en dat was goed...hopelijk was het eenmalig... mijn moeder is bij de laatste 2 zwangerschappen ingeleid ivm een te hoge bloeddruk en kans op zwangerschapsvergiftiging, en dit schijn erfelijk te kunnen zijn.

Verder hier erg last van zere polsen (aan de kant van duimen), alsof er zenuw beknelt zit (heb zitten lezen, komt overeen met klachten van carpaal tunnel syndroom of ontstoken pezen) dit schijnt vaker voor te komen bij zwangeren, doet dag en nacht behoorlijk zeer en belemmert me ook met slapen helaas....Hopelijk is het na de bevalling gauw weg....

Ben benieuwd wie de volgende is van de lijst die moet bevallen
anoniem_211422 wijzigde dit bericht op 16-07-2015 10:08
Reden: nog niet compleet
% gewijzigd
@lara, haha ja ben best nog wel actief, maar doe natuurlijk niet alles op 1 dag steeds 1 of 2 klusjes/afspraken en dan de rest van de dag (naast het gebruikelijke huishouden) niets bijzonders, merk wel dat mn lichaam me echt meteen terugroept als ik volop dingen ga doen. Dat kan hoogzwanger gewoon echt niet meer!

Schommelen in gewicht is volgens mij niet zo gek hoor met deze temperaturen.. ik heb er zelf eigenlijk niet zo op gelet, maar de ene dag hou ik meer vocht vast dan de andere, merk het bijv. met gympjes aantrekken, sommige dagen lijken ze wel een maat te klein. Dus op zo'n dag ben je dan gewoon wat zwaarder ook neem ik aan. En dat vocht kan ook zo z'n invloed hebben op je polsen helaas. Misschien net als groentesoep slapen met polsbeschermers? Dat schijnt te kunnen helpen!

Ik hoop dat je bloeddruk goed blijft! Bij mij was ie laatst ook verhoogd met die erge hitte, nu weer goed. Ze houden je iig goed in de gaten en zodra je zelf ook maar iets anders merkt (duizelig ofzo) gelijk aan de bel trekken!

@cresz, hoe gaat het nu met je??

@hier, weinig nieuws te melden, voel me goed, vermaak me prima.. soms nog wat 'gerommel' maar nog niets wat wijst op een voor de deur staande bevalling.. we wachten maar geduldig af
Ja meiden achteraf vind ik het ook allemaal heftig.. 14 dagen voorweeen dag en nacht maar toen het doorzette ging het heel snel 18.15 3 cm ontsluiting 30 min later weeen die 6 min duurde en steeds maar 1 min stopte... weer voelen 5 cm ontsluiting gelijk naar zh kwam om 19.15 /19.30 aan om 23.00 persweeen en om 1.14 18-7-15 is ons mannetje geboren!! 1.00 kwam wel de gyn omdat ik niet verder kwam en je maximaal 2 uur mag persen ivm uitputting...en een vacuum kreeg en een knip maar met 2 x persen was hij er net de vacuum....

Daarna moest ik plassen en douche na een paar uur maar daar ging het weer mis.. 2 x vd wc flauw gevallen op de grond.. omdat alles zo heftig was en ik totaal uitgeput van 2 uur persen om de minuut.. maar gelukkig mochten we die morgen naar huis en gaat het nu prima.. op de hechtingen en de moeheid ed na.. maar dat is logisch☺
Cresz gefeliciteerd!!!

Wat is zijn naam? Nu lekker aan het genieten?
Cresz: gefeliciteerd! Klinkt als een heftige bevalling. Ik hoop dat je nu lekker van je kleintje kan gaan genieten.

@ vocht vasthouden: hier ook wisslend met vocht vast houden ik zie vooral dat mijn vingers echt worstjes zijn. Mijn enkels veginnen ook al. Zolang mijn bloeddruk nog goed is kan dat natuurlijk helemaal geen kwaad.

@ hier: nog op controle geweest bij de verloskundige. Toen ze wilde voelen werd de buik direct hard, daarna dus nog even met de echo gekeken.

Het rommelt al wel, laatst een nacht regelmatige voorween die helaas niet doorzetten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt reuze nieuwsgierig ben en dat de kleine wel mag komen
Cresz, gefeliciteerd met je zoontje! Klinkt als een korte, maar heftige bevalling.

Fijn dat het nu goed gaat!

Ik heb zo'n last van benauwdheid! Vooral als ik ga liggen. Ga waarschijnlijk even langs mn HA.

Verder hoop ik dat ik niet erg overtijd zal lopen, want ik ben er nu wel een beetje klaar mee en gewoon heel benieuwd naar ons meisje!
Hoi dames,

Hier een berichtje over mijn bevalling.

Ik heb geen voorwee of tekenen gehad de afgelopen weken.

Wel een strakke buik, af en toe hard maar nooit helemaal of gecorlig.

De weeën begonnen uit het niets smiddags, alleen voldeden niet aan de uitleg van de vk, ze waren er elke 2 min alleen een half minuut lang. Uiteindelijk toh de vk gebeld en na 2h ween bleek ik dus al 6 cm ontsluiting te hebben. De vliezen werden gebroken bij 7-8 al ok he toe heb en binnen 2 h was m'n kindje geboren. Erg snel, dus erg vermoeiend maar al met al gelukkig overdag dus was wel moe maar gewoon van de bevalling.

Hopelijk schiet het voor jullie ook op met de warmere dagen weer jn aantocht.

Heel veel succes en ik blijf mee lezen. Juist na de kraamweek fijn om nog contact te houden denk ik, want je komt weer gekke dingen tegen ;)
Fijn om te lezen dat je bevallen bent cresz, van harte gefeliciteerd!! :-)
@gummybeer: zo zie je maar dat het ineens snel kan gaan en vanuit het niets komt. Hoe gaat het verder? Lekker aan het genieten van je kraamweek.

@viva chantal: nog steeds zo actief met van alles. Ik merk bij mijzelf dat ik het fijn vindt niet teveel af te spreken en het ook vervelend vindt dat mensen zomaar te pas en te onpas komen zonder dit even te melden.

@taartje: wat zei de huisarts? Ik hoop voor jou dat het ook niet lang meer duurt. Ik ben ook super nieuwsgierig en beval liever vandaag dan morgen.

@cresz: hoe gaat het nu met je? Lekker aan het genieten?
Dankje wel! Hij is alweer 4 dagen wat gaat t snel! Het is een heerlijk mannetje maar snachts is het een boefje! Moeten allemaal nog wennen☺ gaat goed hij zit bijna alweer op zn geboorte gewicht en vandaag zijn we met zn 3e voor het eerst eventjes buiten geweest☺
Ik ben dinsdag 21-7-2015 (met 39.0) bevallen van een zoon: Karan! Was even pittig omdat het laatste stuk heel snel ging (laatste 5 cm ontsluiting + persweeën en geboorte in 50 min), ook flink last gehad (en nu nog soms) van naweeën. Maar is het allemaal waard en we zijn helemaal gelukkig. Hij doet het erg goed en we genieten.
Lara: gefeliciteerd met je zoon. Lekker genieten van je kraamtijd.

@hier: kindje is goed ingedaald. Heb nu ook steeds vaker last van steken en menstruatiepijn die een tijd aanhoudt.

Ook de hele tijd last van harde buiken.

Van mij mag het beginnen hoor.

Hoe is het met de rest?
Lara gefeliciteerd!! :-)

Ff een korte ego post. Heb een veel te hoge bloeddruk helaas en word daarom over een uurtje ingeleid. Spannend!

Wss ben ik dus eventjes afwezig hier, kom zsm updaten.
Viva chantal: oei een hoge bloeddruk, waar je ook al bang voor was. Goed dat ze je in de gaten hielden en nu wordt ingeleid.

Succes! Ik ga voor je duimen. En ben benieuwd naar je verhaal.
Ohhh spannend viva chantal!!! Ben benieuwd hoe alles gegaan is en wanneer de kleine er is

Hier alles nog rustig en heb ook niet het gevoel dat het heel snel gaat gebeuren. Geniet ook echt nog van mijn verlof dus wat mij betreft blijft hij nog even lekker zitten haha. Hoewel we natuurlijk heel nieuwsgierig zijn! Spreek ook nog heel veel af met vriendinnen, tot nu toe alleen maar zin in haha.

Alles is wel lekker klaar dus dat geeft een rustig gevoel...
Succes viva chantal!
Gisteravond bevallen van een prachtig meisje. Pittige bevalling gehad maar gelukkig gaat alles weer goed. Ik kom later uitgebreider updaten!
Gefeliciteerd Lara & Chantal! Geniet lekker van jullie kraamtijd!

Who's next? 😜
Voor de meiden die bevallen zijn gefeliciteerd! Voor de meiden die nog mogen heel veel succes! Wij hebben een zeer hectische periode achter de rug een kleine en in dezelfde week van de geboorte een verhuizing. Inmiddels zijn we helemaal over en kan het genieten eindelijk beginnen!
gefeliciteerd vivachantal!! Aan het genieten nu?

Jij ook lekker genieten dan nu, mimimouse!

Hier nog alles rustig. Zie dat in het overzicht mijn datum op de 28ste staat maar dit moet de 29ste zijn. Maar ja, niets gebeurt nog dus haha.

@Groentesoep: vandaag jouw datum toch? Al wat gebeurt..?

@Taartje: bij jouw alles nog rustig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven