Uitgerekend eind mei/ begin juni 2014

26-09-2013 20:57 762 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vrijdag weet ik dat ik zwanger ben van ons tweede kind.

Volgens i-net ben ik op 2 juni uitgerekend.

Wie is er ook eind mei/begin juni uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven over de zwangerschap (en andere dingen natuurlijk ;))

NaamleeftijdUitgerekendgeborenBijzonderhedensunny872631-05eerste kind, verrassingukkepuk852829-05eerste kindducktales2901-0630-03 dochtereerste kind, verrassingFiat500l3201-0628-05 dochtereerste kind, dochterfellowes3501-06tweede kindgirl19862724-05eerste kind, zoonfrisselucht3501-06eerste kind, zoonAapje3531-05tweede kind, dochterNicola3401-06eerste kindHeavenli30grens mei-juni23-05 dochterderde kind, eerste van manpink85?03-06tweede kindm2b2904-06tweede kind, zoonroos_puck2604-06tweede kind, dochterMacron113405-06eerste kindanja-2806-06eerste kindmaggie833007-06eerste kindelfje263112-06eerste kind, zoon
Goed te horen dat het goed gaat met jullie en dat er al een aantal een echo hebben gehad. Ik ben nog niet eens bij de dokter geweest en wacht af tot ik daar eindelijk naar toe mag. De doktersassistente gaf aan dat ik pas bij week 10-11 hoef te komen. Ik zit nu in mijn 7de week, dus nog even wachten.

Ik heb op dit moment weinig eetlust, dus val eerder af dan dat ik aankom..

We willen niet weten wat het geslacht wordt.. (hehe al zeggen we dat nu ;))
hello

Gister dus bij de Vk geweest zat op het avondspreekuur (20.00uur afspraak) maar ze liep een uur uit, gelukkig nam ze wel goed de tijd voor ons daarna.

Was vooral heel veel info over van alles, veel dingen wist ik al maar het is toch fijn om er met een deskundige over te praten.

Het is een aardige en rustige vrouw dus ik had er wel een goed gevoel bij.

@echo raad zij echt pas aan bij ongeveer 10 weken (ben as don 7weken) dus ik zeg huh ik ken allemaal mensen (jullie ;) die het al bij 6 a 7 hebben. De reden dat ze dat adviseert is omdat je met 10 weken veel meer kan zien, dus ik zei: ik wil graag een kloppend hartje zien, maar toen zei ze: dat hij nu klopt is geen garantie dat ie dat over drie weken ook nog doet.. (meeste miskramen zijn tussen 7de en 8e week zei ze)..

dus beetje confused, ze zei wel als je het echt graag wil moet je bij het echo bureau zeggen dat je niet precies weet wanneer je laatste menstruatie was en dan mag je wel eerder komen, maar als je nu zegt dat je 7 weken bent krijg je geen afspraak..

toch vreemd dat verschillende bureau andere termijnen aanhouden.

Wat zouden jullie doen? nog even wachten?
@ sunny 87 ik ben nu volgens de verloskundige 6 weken en 5 dagen, en volgens haar uitgerekend op 30 mei.

Jij op 1juni en je bent nu 7 weken en 2. im confused

al die berekeningen verschillen..

ik heb trouwens een korte cyclus (rond 22 dagen)
@girl; bij mijn verloskundigepraktijk doen ze ook pas een echo rond de 10 weken.

Ook omdat zij aangeven, dat de kans daarvoor nog zo groot is dat het misgaat. Ze begrijpen dat iedereen zo snel mogelijk bevestiging wil, maar die bevestiging kan bij wijze van spreken een uur daarna al niet meer kloppen.

Indien er (zorgelijke) redenen zijn, mag je eerder komen.

Ik ben dus vorige week bij 6.4 geweest omdat ik een week bloedverlies had en heb toen een inwendige echo gehad waardoor ik de bevestiging kreeg dat het fout was.

Moet eerlijk zeggen dat bij mij de weken ook voorbij slopen, en ben ook bang dat de volgende keer nog erger wordt vanwege mn miskraam nu. Waarschijnlijk wil ik dan ook gewoon het liefst zsm een kloppend hartje horen. Mja nogmaals....het geeft geen garanties
Ik vrees dat het mis is. Ik heb al de hele dag menstruatie achtige krampen...
Girl het is inderdaad gewoonlijk dat er pas met 10 weken een eerste echo wordt gemaakt. Dat had ik bij mijn eerste

zwangerschap ook. Maar als er medische redenen (in mijn geval herhaaldelijke miskramenn) zijn of als je je erg zorgen maakt mag het vaak eerder. Lastig zo'n lange tijd nog wachten... als je echt wilt kun je natuurlijk zeggen dat je niet weet hoe ver je bent, binnen vijf minuten is een echo immers genaakt ;)

Ik had even zelf een berekening genaakt maar dan zal ik toch eind mei uitgerekend zijn, mijn cyclus duurt 32 dagen

Meis kloot dat je geen garanties hebt.. helaas.. ik vind wekelijks een echo wel heel fijn anders word ik gek een week is nog redelijk te overzien. Zorgeloos zwangerzijn dat lukt mij niet meer helaas
@girl1986 dat is raar ik ben 7.5 en 29 mei uitgerekend.

Ik heb overigens mijn eerste officiële echo pas 7 nov. Donderdag afspraak bij vk. Maar heb vandaag op eigen kosten een echo laten maken. Alles zag er goed uit en periode klopte. Heb het hartje gezien en gehoord heel bijzonder
@Roze lelietje; jeetje.....hoop het niet. Ook nog steeds bloedverlies? Oud of vers bloed? Duim voor een goede afloop, en hoop dat je gauw wat duidelijkheid krijgt. Sterkte.

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's.

Hier een slechte dag vandaag. De hele dag misselijk, hoef nog niet te spugen maar soms denk ik kon ik maar spugen, misschien lucht het op. Morgen weer werken, zie er enorm tegenop.

Dochter hing ook erg aan mij vandaag, kon het slecht hebben arme meid kan er niks aan doen. Man snapt het ook nog niet helemaal. .... die had echt zoiets van: ik zit toen hij thuiskwam. En ik was zo blij dat hij dochter even kon overnemen zodat ik even rustig kon zitten. Daar moeten we nog even een goed gesprek over hebben. Hoop toch wel dat hij zich nu iets meer met het huishouden gaat bezig houden.
girl1986, het aantal weken lijkt inderdaad niet te kloppen met de uitgerekende datum. Op internet kun je wel verschillende van die bereken sites vinden. Ook waarbij je de uitgerekende datum kan invullen en dan vervolgens ziet hoeveel weken je bent.

En de uiteindelijke datum zetten ze ook past vast met de termijnecho. Die is dus standaard rond de 10, 11 weken. Je hebt nu het idee dat iedereen hier al echo's heeft gehad, maar dat valt wel mee. Ik krijg hem ook pas rond die tijd, tenzij er iets raars gebeurt (bloedverlies/heftige buikpijn) en dat wil ik liever niet Die snelle echo's zijn of zelf betaald, of op medische basis, of omdat je (net doet alsof je) niet weet hoe ver je bent omdat je cyclus heel onregelmatig is.

roze lelietje, ik hoop dat het meevalt. Bij mij zijn het vooral regelmatig darmkrampen, want die liggen door de zwangerschap al lekker overhoop.

Fellowes, sterkte! En je man er inderdaad maar even goed op aanspreken!

Succes allemaal!
ik heb net gebeld en eerste echo staat gepland op 6 november!

dan ben ik tien weken, nog even geduld dus ;)!

maar thnx voor jullie toelichting!
@roze-lelietje: Hoe gaat het nu met je?

@Heavenli: en hoe was de echo gisteren?

Hier alles ok, buiten die lichte bloeding vorige week weer beetje gerustgesteld. Heb nergens meer last van, e nog pijnlijke borsten, opgezette buik etc. Moet toch eerste echo even afwachten, dan hebben we wat meer zekerheid. Dus spannend...nog 1 week!
Roze-lelietje, hoe gaat het met je? Ik duim voor je.

Heavenli, hoe was je echo?
Helaas sinds gisteravond ook helderrood bloedverlies en ook vandaag weer krampen. Nu erger dan menstruatiekrampen.Aapje je mag me uit de tabel halen. Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap en een gezonde baby!
@roze-lelietje

Pff klote meid, ik weet precies wat je doormaakt. Heb je contact gehad met de VK? Dan heb je in ieder geval zekerheid over je situatie.......

Sterkte !!
@roze-lelie.. wat erg sterkte!!
Heel veel sterkte.. wat verdrietig ik hoop dat alles snel achter de rug is een dikke knuffel
Heel veel sterkte
Oh nee roze lelie!

Dat spijt me! Heb je je dokter al gesproken?
Bedankt voor jullie medeleven. Heb volgende week echo bij de gyn. Die zal dan kijken of het echt een miskraam is. Maar mijn gevoel zegt dat het dat wel moet zijn. Dit is de derde dag met krampen en bloedverlies. Nog wel niet zoveel bloedverlies als bij een menstruatie. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit nog een goede zwangerschap is.
Oh nee Lelie....

Ik hoop toch op een wonder voor je!
Ach Roze-lelie wat naar!

Ik haal je uit de tabel, mocht het toch nog goed zijn, zet ik je er heel snel weer tussen. Heel veel sterkte meid!
Heavenli: hoe is het met je? Hoe was je echo?
Roze lelie mocht je niet eerder een echo? Dan weet je waar je aan tie bent, nu blijf je toch hopen (en ik hoop met je mee!) Op een goede afloop. Sterkte!

Hoe gaat het met iedereen? Hier is de misselijkheid heftig de hele dag door... om gek van te worden wat eten jullie dan zoal? Ik kom niet verder dan drie broodjes en een halve doos waterijsjes. Zitten ook midden in de verhuizing heerlijk! ! ;)

Deze week hebben meedere mensen gevraagd hoe het nu gaat en met het zwanger worden, alsof ze het aan me kunnen zien. Ik ben een hele slechte leugenaar op zo'n moment haha
Hi Sunny,

Hier alles goed. Ik heb geen tips voor je. Ik ben nog geen dag misselijk geweest. Wel merk ik dat ik snel misselijk kan worden als ik honger heb en niet meteen wat eet. Ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar ik vermoed van niet :-)

Ik heb wel veel buikpijn en daar maak ik me soms wel zorgen over. Maar goed, ik heb maandag mijn afspraak dus dan weet ik meer.

Ik kan ook absoluut niet liegen en gelukkig weten de meeste in mijn omgeving het al. ivm mijn werk kan ik het niet echt verborgen houden....
Sunny: lastig dat je zo misselijk bent. Ik heb weleens gelezen dat blanke vla helpt tegen misselijkheid. En wat ik ook vaker gehoord heb bij extreme misselijkheid is dat je er niet te lang mee moet rondlopen. Er zijn medicijnen die kunnen helpen, dus als het te erg wordt, zeker bespreken.

Wel grappig dat net nu iedereen vraagt hoe het gaat met het zwanger worden... wat zeg je dan? Als iemand het zo rechtstreeks vraagt, kun je toch niet echt liegen...

Elfje: wat voor een werk doe je dat je het niet verborgen kon houden?

Wat voor een soort buikpijn heb je? Steken zijn namelijk heel normaal, omdat je baarmoeder al aan het groeien is en je darmen ed zich verplaatsen. En maandag al een afspraak. Fijn.

@ Echo's: mijn echo was ook alleen maar zo vroeg omdat hij gemaakt is door een vriendin van mij die vk is. Zij volgt een opleiding waardoor ze tot 13 weken vaker een echo zal maken bij mij. Anders was mijn echo ook pas met 9 weken.

Hier gaat het best goed. Nog steeds vreselijk moe, maar sinds de goeie echo ben ik wel veel minder gespannen. Vrijdag de intake bij de vk en weer een echo. Blijft natuurlijk spannend.

Gisteren hebben we het aan mijn schoonouders verteld, die waren enorm blij. Morgen zie ik mijn oma en vader en dan zal ik hen ook inlichten. Leuk! Niemand verwacht dat wij nog een kind krijgen, omdat we er eigenlijk altijd maar een kind wilden... dus het zal wel de nodige verbaasde reactie geven.

Maandag heb ik een sollicitatiegesprek, en dat vind ik ook bere-spannend. Ben er nu al zenuwachtig voor... Ook omdat ik nu net zwanger ben... ik ga nog niets vertellen, maar twijfel er nog over wanneer ik dat dan wel zou moeten doen. Naja... eerst maar eens zien hoe het eerste gesprek loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven