Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Wat vervelend die pijn Bloesempje! Gelukkig dat het niks ernstigs is dan iig. Vanaf nu gewoon rustig aan en hopelijk kan je snel weer normaal eten.

Nu je man nog naar het buitenland... pfff. Die van mij mocht niet hoor toen ze dat op werk een goed idee vonden. Begin januari is wel erg druk op zijn werk. Dan heb ik ook echt extra hulp geregeld.

Leuk dat jullie er uit zijn met de naam. Ik vind Josephine ook nog steeds mega leuk, maar hij lijkt echt te veel op naam van dochter. Verder hebben we er nu 3 op ons lijstje staan die een serieuze optie zijn :nut: Qua delen kunnen we ter zijner tijd misschien een groepje maken op FB ofzo?

De kamer is nog niet echt af verder, maar dat komt deze week wel goed denk ik.
Ik voel me wel weet wat beter. Het is erg wisselend. Iig fijn dat het niet 100% kut is.

LMS, ik snap je spoedvaccinatie. Poe! Hier gelukkig niet te veel anti's om ons heen.

Ik vind trouwens dat reizen zeker kan. Alleen wij hadden daar echt geen energie voor de eerste 2 jaar. Afgelopen jaar hebben we voor het eerst een vliegreis gemaakt weer en daar had dochter ook echt wat aan. Super mooi avontuur met zn 3tjes. Wie weet gaan we volgend jaar wel weer, maar het kan ook zomaar zijn dat het als te veel voelt weer. Ook niet erg. De ene baby is ook de andere niet qua ritme veranderen e.d. Tot een jaar of 3 was dochter elders alvast te slapen leggen of te laat naar bed echt in niemands belang. Nu is ze wat dat betreft echt heel makkelijk. Ik vind dat het belang van mijn kind daarin wel voorop staat en heb me dan ook zonder morren aangepast toen het niet werkte (en man idem gelukkig).
Goedemorgen allemaal!

Even de tijd en rust gevonden zo voor het einde van het jaar nog even uitgebreid te reageren! Man is de laatste dingen op z'n werk aan het afronden en dochter zit al een tijd met haar ontbijt geen zin om te eten.... :bonk:

@poeziemauw van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! 2019 een kleine en waarschijnlijk dan 2020 trouwen super leuk!!!
En dat dingen uit handen geven kan ik ook heel slecht.... maar weet wel dat ik daar in de laatste maand wel meer gebruik van ga maken want anders begin ik vermoeid aan de bevalling. Goed op jezelf letten de laatste weken.

@LMS oei dat is wel naar bijna flauwgevallen.... schoonmoeder had ik hier ook gevraagd wat ik niet mocht... was het voorgerecht meloen met ham xD maarja moeilijk om rekening mee te houden... er mag tegenwoordig ook bijna niks meer. Zelfs in beide zwangerschappen mocht ik bij dochter eerst dingen wel en nu niet :facepalm: nou ik eet gewoon wat ik toen ook at hoor.
Helaas melden ze niet even van te voren wanneer ze komen.... af en toe benauwd het mij ook dat ik denk jaa kan ook eerder komen o_o maarja dan is er altijd wel een mauw aan te passen als je nog niet helemaal klaar was.

Ja dat is dan zeker jammer dat ze de baby niet vast mogen houden, maar vind het wel een goede dat je het niet laat doen hoor! Je weet het nooit....
Overigens hoorde ik laatst nog een spookverhaal van een oud collega (werkzaam seh) van een 1 dag oud kindje. Nachtmerrie elke ouder, gelukkig waren ze wel op tijd.

@Boardbabe ik vind het ook een spoedgeval, hoe eerder je het krijgt hoe beter dus elke dag dat je eerder kon krijgen is beter. Ja verbaas mij er wel over hoeveel mensen de kinderen niet laten vaccineren.

Ik vind vaccineren alleen maar goed, ja ze zijn nog maar klein maar juist dan ben je op je vatbaarst. En als iedereen zich nou eens liet vaccineren dan gingen al die stomme ziektes misschien eens de wereld uit. En vind het vaccineren ook belangrijk doordat veel mensen ver reizen.... ja en dan nemen ze nog wel eens wat gekke ziektes mee.
De vaccinaties zijn niet voor niks uitgevonden. En ja...... er zijn uitzonderlijke kindjes die heftig reageren op een vaccinatie, maar hier was de heftigste reactie van dochter een nachtje 39,0 graden koorts.

Jaaaaa wintersport :cry: ik was ook 3 en maakte toen mijn eerste ritje op de ski! En ging elk jaar weer en sinds ik 12 ben op het snowboard. Jaloers dat je gewoon vaker dan 1x gaat per jaar :A: zou ook wel willen maar ivm werk man zit dat er gewoon niet in! 2 jaar geleden toen was ik 24 weken zwanger toen we gingen en heb ik gewoon genoten van de bergen de sneeuw, warme choco en apfelstrudel. Vorig jaar geweest, en toen gingen mijn ouders mee en paste mijn moeder bijna iedere dag overdag op de kleine meid toen 7/8 maanden. Volgend jaar gaan we ook niet, beide kinderen kunnen dan nog niet op les. En m'n man wil de alternatieve 11 stedentocht gaan schaatsen dus dan word dat onze alternatieve wintersport. Dus 2021 wintersport moet wel door gaan.
Weet nu even niet meer of jij nou ook bij het clubje bekkenklachten hoorde, maar dan zou ik wel oppassen als je in april wilt gaan... bekken is pas na 9 maanden volledig hersteld. En zelfs toen ik na 10 mnd met hockey een verkeerde beweging maakte kon ik alweer huilen van de pijn,... dit keer wacht ik met hockey tot na een jaar na de bevalling.

@bloesempje, wat naar die buikgriep.... echt heel rot. Neem je rust en eet gewoon wat wel goed valt.. hopelijk knap je gauw op!! (sneller dan dat ik deed na 2/3 weken pas)

Ik zou overigens nog wel even de verloskundige erop aanspreken dat ze niet bereikbaar waren.... vind ik toch wel een kwalijke zaak. Tuurlijk ze kunnen een bevalling aan het doen zijn maar als je later op de dag weer geen gehoor krijgt... lijkt mij toch ook dat ze tijdens het niet op kunnen nemen later terug bellen....

@Josephine, gelukkig voel je je iig niet meer 100% kut... hier ook nog laatste dingen aan de kamer en dan is het echt klaar. Straks de boom weer de deur uit kan de box ook weer terug. Babykleertjes wassen en vluchttas en dan is het hier allemaal redelijk op orde!

Hier waren de kerstdagen prima en lang zat, steeds na middagslaapje van dochter pas weg en weer betijds naar huis omdat ze dan weer naar bed moest. En dat was voor moeders ook lang zat. 2e kerstdag waren we lekker thuis en hebben we macdonalds gehaald dat was eigenlijk nog de beste dag!

Dit zwangerschapsbrein was de controle afspraak nog vergeten op de dag voor kerst maar ben afgelopen donderdag geweest en alles was weer prima. Kleine ligt al ingedaald en vast in het bekken! Nu om de 2 weken de controles.
Gisterenavond wat voorweeen gehad, beetje menstruatie krampen en pijn onderrug maar zakte weer gauw en verder nog een drukke kleine die de buik lekker heen en weer laat schudden. Dus daar nog even van genieten de laatste weken.

Zo laatste voorbereidingen voor oud en nieuw, lekker niks op de planning gewoon thuis en grote kans dat we al voor 00.00 op bed liggen want daar lig en zit ik toch het aller fijnst!

Goed uiteinde allemaal en op een goed 2019 waar we allemaal onze knapste liefste baby's mogen ontvangen :flirting:
Zo, ik zal ook weer eens uitgebreid reageren.

Hier gaat alles goed, fysiek weinig klachten. Slapen gaat wel minder, dus soms nogal moe. Ik word 's nachts heel bezweet wakker, soort opvliegers? Nog 2.5 week tot mijn verlof!
Vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Gelukkig had ik voor komende woensdag al een groeiecho gepland, want ze was weer bezorgd over mijn "kleine" buik. Door mijn buikspieren kon ze niet voelen of het hoofdje nou boven of beneden ligt, dus dat horen we ook met de echo :P Ik verwacht trouwens dat ze nog steeds een dikkertje is.

Poezie, gefeliciteerd met je verloving! Die collega van je vriend kan natuurlijk over een half jaar weg zijn, het is zonde om daardoor een naam niet te kiezen. Laat je weten of de proefdrukken de doorslag geven?
In mijn verlof ga ik in ieder geval slapen, wassen, nog de laatste spulletjes kopen en wat van die saaie administratieve dingen doen :P Voor de rest films kijken, puzzels maken, lezen en afspreken met familie/vrienden.

Josephine, wij moeten de naam nog kiezen, maar hebben een aantal namen die we allebei heel leuk vinden. Dus dat komt wel goed (en anders open ik een viva-poll :P ).
Ik ben benieuwd wanneer jullie de knoop doorhakken qua naam.
Naar zeg, die voorweeën, waren het geen indalingsweeën? Gelukkig is ze gewoon blijven zitten.

Boardbabe, fijn dat er rekening emt je gehouden werd met kerst. Ik hoop zo dat je straks een goede bevalling en kraamtijd hebt, want wat mij betreft ben je de bingo-kampioen. Hebben ze het bij jou trouwens over eerder inleiden gehad? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je zo door laten lopen tot 42 weken.
Ik vind het ook jammer om winstersport te missen dit jaar. Zelf sla ik eht zeker over dit jaar, maar als alles goed loopt, dan kan mijn vriend misschien nog wel eind maart/begin april.
Ik heb de vaccinatie wel gehaald. Gelukkig zijn de kinderen in onze omgeving ook ingeënt en ook iedereen op het KDV. Wij willen onze dochter wel alle inentingen geven, behalve als er een speciale medische reden is waarom het afgeraden wordt.

LMS, ik hoop dat je je inmidels beter voelt. Wat naar die buikgriep. En vervelend dat er geen rekening werd gehouden met wat jij kan eten met eerste kerstdag.

Bloesempje, wat heftig om zo je kerst te eindigen. En wat slecht dat de verloskundige niet bereikbaar was! Voel je absoluut niet schuldig naar je collega's en kinderen toe. Als je op dit moment niet de rust pakt die je nodig hebt, dan heb je straks alleen maar meer tijd nodig om te herstellen, daar hebben je kinderen ook niks aan. Gaat je man ver? Schakel je wel extra hulp in voor die periode?

Happy-life, goed om te horen dat alles goed gaat met de kleine. Hoe zijn je bekkenklachten? Wij hebben dezelfde plannen voor vanavond :P Al zullen we pas na 12 uur naar bed gaan.

Fijne jaarwisseling iedereen :cheer: Ik hoop dat alle baby's nog tot minimaal 37 weken blijven zitten en we allemaal een voorspoedige bevalling hebben met gezonde baby's.
En een Facebook groepje vind ik een leuk idee!
Allereerst iedereen een heel mooi 2019 toe gewenst, dat gaat zeker lukken met al die leuke baby's op komst.

LMS Hoe we dat gaan doen met die vrienden weet ik nog niet precies. Ik weet ook niet of we de kinderen wel bij elkaar in dezelfde ruimte kunnen hebben. En we wandelen nu ook regelmatig samen een stukje. Nu lijkt me dat niet het grootste probleem. Maar goed even snel de baby daar langs brengen als ik ergens heen moet zoals het plan was weet ik dus even niet. Nou is mijn man er de 1e 6 weken zoiezo, en heeft ze dan haar eerste vaccinaties wel binnen. Valt me wel op dat ik er weinig info over kan vinden, binnenkort maar even met de vk over hebben. Maar wij gaan nu wel aan iedereen met kinderen vragen of ze wel of niet vaccineren. Qua kdv is dat zeker ook iets waar ik op ga letten, maar dat is vooralsnog nog niet nodig.

Bloesempje De naam is afgekeurd, werd erg frans allemaal :-D, terwijl het een schotse naam bleek te zijn. En 1 naam is voor ons ook prima (man en ik hebben er ook maar 1), alleen hebben dochter en ik straks beide de zelfde voorletter.

Afgelopen nachten veel wakker geworden van heup en rugpijn, gelukkig viel ik wel weer snel in slaap en al met al toch steeds wel 9 uur slaap kunnen aantikken. Ook iedere dag mezelf naar buiten geschopt om een stukje te wandelen. Niet wandelen is hier dan ook meer pijn.

Haha, qua activiteit. Je moet wat he als je de hele dag plat ligt ;)

Wat leuk Bloesempje dat jullie allemaal zo op 1 lijn liggen over de naam!
Qua naam delen, denk idd om het per pb te doen en anders een facebookgroep of zo. Al staat mijn naam ook al ergens in het namentopic :-D

He wat rot dat je zo veel pijn hebt. Hoop dat je snel opknapt! Man gaat hier echt niet meer naar het buitenland hoor! Maar goed ik ben natuurlijk wel 3 weken eerder uitgerekend. Dit wordt trouwens de langst aaneengesloten periode dat we echt samen zijn :-D. Normaal is hij toch steeds wel minimaal 4 weken weg.

Josephine Ja, fijn dat die vaccinatie snel kon. Had ook helemaal niet verwacht dat deze mensen anti vaxxers waren. Qua man's werk is het ook niet handig, want die reist natuurlijk de wereld over en is tot aan zijn tanden toe gevaccineerd.

Qua reizen met baby heb ik ook zoiets van, we zien het allemaal wel. Als het kan hartstikke tof en anders jammer dan.

Happy Ja wat betreft wintersport, zijn we erg verwend. Maar met kinderen wordt dat vast lastiger in te plannen. Wel al als idee volgend jar om met familie en schoonfamilie te gaan, dan kunnen de oma's (die skieen niet meer) lekker met ukkie knuffelen. Ik snowboard inmiddels ook al weer zo'n 15 jaar. April gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren hoor, maar zou wel lekker zijn :-D. Ik ga qua bekken even helemaal nergens vanuit.

Zegeens Ik ben nogal nuchter en vrolijk van mezelf, dus vorige week bij de vk bewust nog even aangegeven wat ik allemaal niet kan en dat ik al heel lang thuis zit. Man heeft ook even aangegeven dat ik daarnaast ook nog een hoge pijngrens heb en ook niet snel laat merken dat ik last heb. Ze heeft wel weer even bekkenpijn op mijn kaart gezet. Over eerder inleiden ook nog niet gehad. Ach we zien het wel. Maar indd tot 42 weken lijkt me hel. Morgen 35 weken dus tussen de 2 en 7 weken is het zo ver!

Wij hebben niets op de planning lekker uitgebreid eten en een alcohol vrij wijntje erbij. Oudjaarsavond is voor ons erg speciaal omdat we 3 jaar geleden "officieel" een relatie kregen, net als kerstavond trouwens toen was onze 3de date en sloeg de vonk pas echt over.

Zojuist de vaccinatie gehaald. Helaas moest ik zo'n 20 minuten wachten en daarna ook nog 10 minuten bij de apotheek om te betalen. Maar gelukkig maar 5 minuten autorijden, anders had ik het echt niet gered.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
De beste wensen allemaal! Dat er maar sterke gezonde baby's geboren morgen worden dit jaar!

Happy, jullie zijn er allebei al bijna klaar voor. Baby braaf op zijn plek en die allerlaatste dingen zijn vast zo gedaan. Lekker hoor. Wat ga je doen die laatste weken? :P Goed idee om rustig aan te doen en hulp te vragen. Al kan ik me niet voorstellen dat ik echt uitgerust dr bevalling in zal gaan. Toevallig sliep ik de nacht voor inleiding wel super vorige keer. Dat verwacht je dan weer niet. Toch spannend.

Zegeens. Best pittig nog ff werken. Zijn er toch al een hoop met verlof.
Ik denk ook dat het de indalen was. Al kan ikxme van vorige keer wat steekjes herinneren beneden. Niet dit :O
Ik ben ook heel benieuwd wanneer jij en ik de keuze voor de naam maken :proud:

Boardbabe, wat vervelend dat zo'n vaccinatie zo veel moeite kost dan. Naja, je hebt t weer gehad.
Leuk al die romantische data met de feestdagen. Onze relatie begon vlak voor kerst ook, maar das iets langer geleden. Zitten nu op 14 jaar samen (en 8,5 jaar getrouwd).
Qua inleiden zou ik het gewoon eens bespreken. Heb ik vorige keer ook gedaan. Er was uiteindelijk een andere reden om in te leiden bij mij, maar misschien zou je gewoon eens kunnen vragen of 40 weken in jouw geval niet gewoon genoeg is... Ik heb nu sterk het gevoel dat ik niet over de 41 wil, maar trek het natuurlijk nog veel beter dan vorige keer. Als nijn bloeddruk goed blijft, zit ik het tot dan wel uit denk ik.

Hier gaat het wel oké. Begon het nieuwe jaar met aambeien. Wat word ik toch sjaggie daarvan (6). Gelukkig worden ze al iets minder. Verder buik weer rustig.

Volgende week heb ik 1 les zwangerschapsyoga om ff het ademen op te halen. Zijn jullie eigenlijk nog cursussen gaan doen?
Ook heb ik nog een keertje fysio gepland om te overleggen hoe het na de bevalling moet. Met vk erbij vind ik het nu al een drukke week :$
Groeiecho was weer goed! Buikje was nog wel wat bovengemiddeld, maar als ik de lijn zo doortrek krijgen we straks een supergemiddeld kind. Hoofdje lag beneden en ze is ingedaald (eigenlijk had ik dat vermoeden al). Ik ben benieuwd of de verloskundig over 2 weken nou nog een liggingsecho doet, die is namelijk wel gepland.

Boardbabe, goed dat je bij de verloskundige aangeeft hoe het gaat. Gefeliciteerd met jullie 3 jaar! Leuke periode zo, en binnenkort komt daar nog een extra speciale dag bij <3
Wat lang wachten voor je vaccinatie zeg. Bij mijn vaccinatie ben ik maar 5 minuten binnen geweest (alleen wel 2x 45 minuten fietsen :P).

Josephine, het werken is nog goed te doen hoor. Alleen wel minder als ik slecht geslapen heb. Ik denk dat ik fysiek het minst te klagen heb hier in dit topic, dus dat relativeert goed.
Wouw, gefeliciteerd met jullie 14 jaar samen! Over ongeveer 3 jaar ben je langer samen dan alleen :O
Sterkte met de aambeien.
Ik heb geen cursussen gevolgd. Wel binnenkort een informatieavond in het ziekenhuis en ik ga wekelijks naar zwanger&fit. Dit laatste is echt alleen sporten en geen gepuf.
Hoi hoi, Even de allerbeste wensen voor jullie allemaal :-D
Ik hoop dat jullie net zo`n goede jaarwisseling hebben gehad als wij en een geweldig jaar tegemoet gaan.

Nu ik hier toch ben gelijk even een vraagje. Vandaag op pad geweest voor de laatste (hoewel ik me afvraag of ik ooit uit geshopt raak voor die kleine meid :hihi: ) kledingstukken. Inmiddels aardig wat shirtjes/truitjes, broekjes, vestjes in de kast, maar die verdomde rompertjes... Oke, ik zal het eerlijk toegeven. Ik heb wel rompertjes gehaald, om ze maar te hebben (stond immers op het lijstje ;-) ), maar eigenlijk wil ik gewoon van die overslag rompertjes, simpelweg omdat die gemakkelijker aan te trekken zijn bij zo`n ukkie. En die zijn dus gewoon bijna nergens te krijgen hier in de stad!! Ja maten te groot, vanaf 74 ofzo, maar 50/56 of 62 helemaal niks! Nu ben ik op internet gaan zoeken maar ook daar vind ik het tegen vallen. Iemand nog suggesties?

Verder een rustige dag vandaag. Morgen mag ik trouwens weer bloed laten prikken. Staat niet in de tabel vermeld, maar ach.. is ook meer een standaard dingetje dan dat het nog vermeld dient te worden inmiddels :rofl:

Ben benieuwd hoe het verder met jullie is dames. Ik heb het idee dat een aantal van jullie al een tijd niks geschreven heeft. Ben ook benieuwd of die dames dan wel mee lezen.

Tot snel! :bye:
Overslagrompers h&m eem bij de prenatal en Hema maar zelf veel bij de h&m gekocht en gewoon simpel kleertjes gaan er toch over.

Ga later even uitgebreid reageren nu onderweg naar de vk
Ooooh dames ik schaam me diep! Heb jullie echt verwaarloosd door alle feestdagen en met man en kind thuis in de vakantie. Ga even reageren op hoofdlijnen van de laatste pagina ;) En natuurlijk de beste wensen allemaal!!!

Happy Fijn dat alles goed was met de controle en dat de kerstdagen fijn waren, hilarisch die mac Donalds op tweede kerstdag.

Boardbabe Lastig zeg van die vrienden die zo’n andere kijk op vaccineren hebben, zeker als je van plan was om elkaar tot hulp te gaan zijn. Ik zou even informatie vragen bij het cb, daar weten ze er nog meer van dan de vk denk ik. Die vaccinatie van 6 weken zou ik trouwens nog niet te veel op varen - ze zijn pas echt beschermd bij 14 maanden, bijvoorbeeld tegen rode hond of meningokokken, die allebei zeer ernstige gevolgen voor je kind kunnen hebben.

Josephine Aambeien zijn inderdaad erg vervelend. Veel drinken en veel vezels eten toch? Fijn dat je buik weer rustig is.

zegeens Fijn dat de groefecho goed was en dat de baby al goed ligt voor de bevalling. Lijkt me niet nodig de liggingsecho dan toch? Ook heerlijk dat je weinig lachen hebt, behalve het slapen.

Cursussen Ik doe dit keer niks, behalve aangepast sporten. Vorige keer vond ik de yoga echt alleen maar een klaagzang van al die andere moeders, maar1 lesje opfriscursus had nog wel een goed idee geweest. Misschien even googelen of ze zoiets aanbieden hier in de buurt.

Hier gaat alles zijn gangetjes. De feestdagen waren leuk, maar druk en de dagen ertussen hebben man en ik flink wat klusjes in huis gedaan. Vandaag voor het eerst een dagje alleen thuis en het bevalt me wel. Ik heb nog wel een hele waslijst aan klusjes die ik nog wil doen, maar ik heb bedacht dat als ik 1 ding per dag doe, ik over een week of 2/3 alles af heb. Dus rustig aan maar ;)
Fysiek gaat het best wel goed, als ik dus niet te veel doe en een beetje luister naar m’n lichaam. Komende week staat een bezoekje aan een babywinkel en de kapper op het programma, naast het uitzoeken van de babyspullen (in fases). Ik vermaak me dus wel. Man gaat dan ook een paar dagen op wintersport, dus ben ik alleen met zoon thuis. Gelukkig al wel geregeld dat hij een nachtje bij opa & oma slaapt en hij gaat ook gewoon naar de opvang, dus het is allemaal wel te doen denk ik. Ik was niet van plan om al te gaan bevallen met 35/36 weken, dus dat vind ik verder niet zo spannend als hij weg is. Vanaf 37 weken gaat wel weer de regel gematigd drinken en altijd je telefoon opnemen in. Dat is wel weer spannend, maar voor mijn gevoel duurt het nog heeeeeel lang voordat de baby er is.
Bloesempje, ik lees nu pas je vraag over de rompertjes. Ik heb overslagrompers van Prénatal, H&M en Hema (zo'n beetje allemaal online besteld). Allemaal met lange mouwen gezien het feit dat het in feb/maart sowieso nog koud is. En daarover doe ik dan gewoon shirtjes/truien inderdaad, dus ze hoeven niet per se spannend te zijn. Ik zou er aardig wat kopen, in verschillende kleuren (wit, donker, gekleurde was) aangezien ik hier regelmatig meerdere rompers in emmertjes Vanish had staan ivm poepexplosies, soms zelfs meerdere van 1 dag :nut:

Paar linkjes:
https://www.hema.nl/baby/babykleding/ne ... 10455.html
https://www.hema.nl/baby/babykleding/ro ... 05362.html
https://www.prenatal.nl/babykleding-44- ... hite&cgid=
https://www.prenatal.nl/babykleding-44- ... en&start=1
https://www.prenatal.nl/babykleding-44- ... ct&start=1
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0694298003.html

de keuze is reuze ;)
Zo weer eens tijd om op mn gemakje te reageren. Ik ben wel mee blijven lezen maar reageren lukte even niet. Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, op naar de kleintjes :)
Vandaag m'n eerste dagje me-time, dochter is naar mn ouders en man is aan het werk. Vanavond lekker samen uit eten en morgen uitslapen heerlijk!

Flomo, heerlijk zo thuis en dan klusjes doen he! Ben ik ook mee bezig en doe idd ook 1 ding per dag (al zal het op de dagen dat dochter thuis is niet lukken vrees ik).
Fijn dat je, je verder goed voelt als je goed naar je lijf luistert.

Zegeens; wat fijn dat de groeiecho goed was. En buikje beetje voor is alleen maar fijn als ze er straks is heeft ze een beetje reserve.

Josephine, wat akelig die aambeien, hopelijk zijn ze grotendeels weer weg/geen last meer van. Fijn dat je buik ook weer rustig is. Volgens mij wel wat dames die met de drukke feestdagen wat meer last hadden.

Even wat algemener, volgens mij veel dames die last hebben met slapen. Ik sluit me helemaal aan! Langer dan 1,5u slapen lukt me niet meer, dan doen mn heupen echt pijn en moet ik naar de andere kant draaien en dat lukt niet meer slapend haha.
Volgens mij ook veel dames die last hadden met de feestdagen, nou hier ook. Op 2de kerstdag 's avonds de spoedlijn gebeld van de VK (en BlLoesempje heb jij nog met je VK erover gehad dat ze niet bereikbaar waren want dat kan toch niet als je straks bevalt dat ze niet bereikbaar zijn, vrienden van ons hadden dat ook en die zijn toen op eigen houtje naar het zh gegaan). Maar in ieder geval ik had de spoedlijn gebeld vanwege toch wel wat pijnlijke harde buiken (met name in de auto) en dat ik een deel van mn slijmprop was verloren. Hoewel ik me niet echt zorgen maakte toch wel fijn om even te kunnen overleggen.
Veel last van harde buiken helaas, oudjaarsavond ook wel 3u achter elkaar tot ik op bed ga liggen.

Groeiecho gehad was ook goed, ietsje voor met alles, zou op 3800 gram uitkomen met 40 weken, geen reuze baby maar iets groter dan gemiddeld. Ach we gaan het wel zien als hij er is. Laatste controle was ook goed, mn bloeddruk is wel langzaam aan het stijgen en hij moet niet veel meer stijgen anders gaan ze nog controles doen op zwangerschapsvergiftiging. Ach we gaan het zien. Het komt zoals het komt.

Vaccineren: wij laten dochter wel in alles vaccineren en de kleine man straks ook. Lijkt me idd lastig als er in de omgeving anders over wordt gedacht. Kinkhoest vaccin heb ik niet gehaald, vond het wel prima zo.

Babyspulletjes: met het weghalen van de kerstboom meteen de box neergezet. Dochter wil er nu de hele tijd in en zegt dan: Ik baby, ik in box liggen, ik lach me rot. Verder hebben we zo'n beetje alles wel, er is nog een babynestje onderweg en mn laatste aankoop was zo'n schattig berenpakje. Alles is gewassen. Van de week mn koffer in pakken. Ergens heb ik het gevoel (of misschien is het hoop) dat meneer met 37/38 weken komt. Hij is al een poosje een stuk ingedaald maar zit nog niet vast in het bekken.

Iedereen die nog werkt, heel veel sterkte met de laatste dagen! Iedereen die met verlof is, geniet er van!
Doe echt nog even wat voor jezelf en niet alleen poetsen of babydingen!
Ik heb net heerlijk 2u in bad gelegen, straks nog wat ebooks op mn ereader zetten dan heb ik die ook bij de hand als de bevalling zich aan dient of voor op een ander moment. Wat ook handig kan zijn, ik werd de vorige keer ingeleid in het zh, is wat netflixdingen downloaden zodat je daar ook wat te kijken hebt.
Flomo, je kan het mooi goed maken komende weken. Nu echt wat tijd zonder kind ook? Ik ben toch wel blij dat man een beetje in de buurt is hoor. Met die gestoorde buik vorige week kon ik echt niet voor dochter zorgen. Maar goed, in zo'n geval kan je vast hulp aan iemand anders vragen. Succes in je eentje!

Bloesempje, fijn dat je een boel tips hebt gekregen voor de rompers. Wij hebben er nog zat. Ik ben alleen totaal geen fan van de wikkelrompers2. Man en ik knopen ze altijd scheef :-p Heb je nu ook verlof?

Redshoes, had jij vorige keer nou ook een hoge bloeddruk en inleiding? Hier sinds deze week ook vocht en ff bloeddruk gecheckt en idd omhoog. Nog in de 80, dus ok. Benieuwd of het zo blijft of dat we toch weer een herhaling van de vorige keer krijgen.
Ha Josephine, vorige keer had ik met 40 weken inleiding vanwege zwangerschapssuiker. Nu ontspring ik die dans maar benieuwd hoe m'n bloeddruk het gaat doen. Gaat langzaam omhoog 80 83 en laatste controle 85.
Heb het idee dat ik ook wel iets vocht vasthou want de weegschaal gaat ineens wel heel snel omhoog.

Hopelijk blijft het bij jou ook nog er eronder. Zie dat we dezelfde dag zijn uitgerekend. Gaat nu wel echt opschieten hè!
Josephine goede tip van het inleiden bespreken, ga ik morgen zeker even doen tijdens de afspraak. Balen van de aambeien zeg! Hier houden ze zich rustig sinds ik dagelijks smeer, occitane en van die laxeerzakjes slik.
Wauw 14 jaar samen, gefeliciteerd! Wij hebben elkaar pas ontmoet toen ik bijna 34 was, daarvoor heel veel kikkers gekust.

Zegeens Niet zwanger draai ik mijn hand niet om voor 1,5 uur fietsen, maar poe hee nu doe ik je dat echt niet na.

Flomo Ja dat van dat anti-vaxxen had ik niet zien aankomen. Maar goed fijn dat ik het nu wel weet! Bedankt voor de cb tip, ga ik zeker even achteraan.
Gematigd drinken is hier deze week in gegaan, vooral omdat hij opeens allemaal verhalen hoorde van collega's waarbij de vrouwen met 36 weken bevielen. Eentje was net een dag van tevoren terug in NL, de ander heeft de geboorte van de 3de gemist want hij zat nog ergens in oost-europa.

Redshoes Fijn dat de groeiecho goed was! Heerlijk verhaal van je dochter en de box. Hier staat dat ding al sinds september in de woonkamer :-D. De garage moest leeg ivm houtworm, hij staat bij ons onder de trap en heeft de zelfde kleur. Vriendinnen met kinderen vind het erg handig dus hij is al goed getest. De pop van pleegdochter heeft ook al proefgelegen. Goede tip van het netflix downloaden en e-reader vullen.

Uit eten en naar de kapper gaat helaas niet meer lukken. Al zou ik nog wel graag even bijgepunt willen worden. Van de week maar even met de kapper bellen, of misschien een thuiskapper zoeken. Vrijdag lekker sushi besteld en daar effe een momentje van gemaakt met alcohol vrije wijn. En vanavond kaasfonduen en dan na een half uurtje weer plat op de bank. Laatste keer uiteten en lunchen waren in begin november geloof ik. Zodra ik straks weer een beetje op de been ben, ben ik geloof ik alleen maar de hort op :-D

Na 2 rotnachten eindelijk weer 2 nachten wat beter geslapen. Wel iedere 2 uur wakker om op mijn andere zij te moeten draaien. Dan schrik ik regelmatig omdat ik mijn bekken dan hoor en voel verschuiven.

Vorige week bij mijn nieuwe fysio geweest. Weer losgekraakt, vastgetaped en complimenten gehad over mijn beweegregime. Qua buikje was hij stomverbaasd dat ik 35 weken was, dacht hooguit 25. Buikje lijkt nu wel met de dag te groeien en ben er inmiddels wel trots op en blij dat ik niet zo'n zwaar gevaarte mee hoef te sjouwen.

Heb voor deze maand flink wat vriendinnen uitgenodigd voor een theetje want merk dat ik dat wel mis. Normaal regelmatig uit eten en lunchen en nu al maanden niets. Kan ik ook eindelijk mijn buikje showen, want eind november met de babyshower was er nog niets te zien.

Cursussen Ik heb zwanger en fit gedaan, vanaf augustus eerst 10 weken met een extra half uur theorie en daarna een uur sporten. Vanaf november alleen het sporten gedaan en daar ben ik net voor kerst mee gestopt omdat 10 minuten autorijden niet meer te doen was. Ik doe nu thuis wat oefeningetjes.
Goedemorgen!

@ Redshoes; Thanks voor de tips waar de overslagrompers te krijgen zijn! Ik ga zo meteen gelijk even op internet shoppen, als er wat bij zit. Leuk dat je wel mee gelezen hebt de afgelopen tijd. Het is toch ook helemaal niet erg dat je niet gereageerd hebt, dat komt vanzelf wel weer. Zoals te lezen was.. Wat vervelend om te lezen dat jij ook niet meer zo best kunt slapen. Ik heb inderdaad de verloskundige er nog eens op gewezen dat ze niet bereikbaar waren hoor! Ze had allerlei suggesties met excuses (drukte, onderbezetting, feestdagen, bla bla bla) Heb ze ook duidelijk vertelt dat ik de volgende keer gewoon naar het ziekenhuis kom, want dit is echt te belachelijk voor woorden. En dat was nadat ze aan het eind van het gesprek aangaf dat ik echt niet moest twijfelen om te bellen. Kon het gewoon niet laten het nog eens in te wrijven. (b*tch die ik kan zijn) Fijn dat je een goede groeiecho hebt gehad! Goede tip van Netflix trouwens, hoewel ik waarschijnlijk vergeet om de iPad mee te nemen haha.. E-reader zal ik er ook weer eens bij zoeken. Heb je nog suggesties voor films/series/boeken?

@ Flomo; Ja ga je heel diep schamen dat je ons zo verwaarloosd hebt:P Grapje natuurlijk he.. Fijn om te lezen dat je leuke feestdagen hebt gehad! Wat leuk dat je man nog een aantal dagen op wintersport gaat! Waar gaat hij heen? Er ligt al een nodig pak sneeuw in het Alpen gebied, dus daar zal het niet aan liggen (mits hij daar heen gaat natuurlijk). Grappig om te lezen dat jij er zo hetzelfde in staat wat betreft cursussen als dat ik dat heb. (‘alleen maar een klaagzang van al die andere moeders’). Thanks voor al je links met de rompertjes! Echt super lief!!! Ik ga zo gelijk even kijken. Ik ben ook van mening dat je niet genoeg van die dingen kunt hebben hoor. Nou niet in overvloed natuurlijk, maar wat meer dan de 6 die er geadviseerd wordt op al die uitzetlijstjes zeg maar.

@ Josephine; wat moest ik lachen om jou opmerking dat jullie die overslagrompers altijd scheef knopen! Dat zou mij ook kunnen overkomen hoor, neemt niet weg dat ik het alsnog praktischer vind met aankleden van zo’n klein mensje. Echt super al die suggesties voor rompers inderdaad. Jullie zijn zulke schatten!! En ja, ik ben nu met verlof, vervroegd.

@ Boardbabe; Wat heerlijk dat je zulke fijne dagen achter de rug hebt! Mag ik vragen wat voor sushi je bestelt hebt? Ik hunker echt daarnaar, maar durf het gewoon niet aan. Fijn dat je eindelijk 2 nachten beter geslapen hebt, kun je er voor je gevoel ook weer wat beter tegen aan? Goed van je dat je voor de komende maand flink wat afspraken met vriendinnen gemaakt hebt! Genieten van de momenten zonder kleintje nu het nog kan hoor, zal straks toch wat meer plannen zijn.

Volgens mij heb ik nu op iedereen gereageerd? Zo niet, sorry!!!

# vaccineren; Wij hebben onze jongens laten vaccineren en zullen dat met de kleine meid straks ook gewoon laten doen. Manlief heeft in zijn jeugd, om een of andere stomme reden (ja echt waar geloof me), niet alle vaccinaties gehad. Enkele jaren terug moest hij voor werk naar het buitenland en moest hij dus al die vaccinaties, incl de vaccinaties die daar nog bij kwamen zoals bijv voor Geel koorts, kon hij in een keer halen. Nou ja, dat werden 3x omdat ook niet alle vaccinaties samen konden, maar toch.. kleine moeite om je kleintje gewoon in te laten enten vinden wij dus. Je krijgt het aangeboden, waarom zou je het dan niet doen? (ons idee)

# babyspulletjes; Afgelopen week een lijstje gemaakt met alles wat we nog aan moeten schaffen. Kleertjes hebben we nu voldoende denk ik, als ze alles aan kan wat we nu hebben zal ik dat heel knap vinden. Hoewel als ik wat leuks zie ik het echt niet kan laten om het te kopen. Het enige wat wij nu nog aan willen schaffen is een nachtlampje, zodat niet het volle licht aan hoeft in de nacht met voeden. Even bekijken wat we gaan aanschaffen. En ik twijfel nog over een voedingskussen. Bij de jongens had ik wel zo`n ding, maar nauwelijks gebruikt. Is meer dat ik dus denk van “dat ding beland toch weer ergens zonder gebruikt te worden”. Komende week zijn de luiers in de bonus bij de Appie, daar dan nog een aantal pakken halen. Hoewel ik twijfel welke maat ik zal nemen. En dan is het nog flesvoeding en zijn we volgens mij helemaal klaar…

# Netflix/boeken; Zijn er nog series/film/boeken die jullie aanraden? Alles is binnen handbereik maar echt me erin verdiept heb ik de laatste tijd niet eigenlijk… hoor het graag van jullie.

Hier gaat alles verder zijn gangetje. Ik merk dat ik de laatste dagen wat onzekerder ben over de bevalling en de periode die daarna komt. Manlief zei al “je hebt het toch al twee keer mee gemaakt lieverd”. Ja, dat is natuurlijk zo.. toch is die twijfel er. Als ik dan lees dat er een slijmprop verloren is vraag ik mezelf af hoe zoiets voelt, hoe je zoiets merkt. Want dat heb ik dus niet gehad bij beide vorige zwangerschappen. Datzelfde geldt voor gebroken vliezen, die zijn beide keren in het ziekenhuis pas gebroken door de VK. Deze zwangerschap is anders dan de vorige twee. En dat is vooral waar ik moeite mee lijk te hebben. Dat ik minder fit ben, nu al dingen moet laten (met 32/33 weken), dat ik dingen uit handen moet geven. Allemaal lastig, heb graag zelf alles in handen en dat lukt me nu gewoon niet.
Ondanks dat onze jongens echt een super grote hulp zijn in huis, vind ik dat ook wel lastig. Ze bieden de meeste dingen uit zich zelf aan, tafel dekken, afruimen, was vouwen. Het liefst doe ik het zelf. Aankomende week gaat manlief weer naar het buitenland. Het werk is echt enorm druk, ze hebben een grote klant binnen gehaald en ja… Hij wil zelf mee om te bekijken wat het werk allemaal is. Nu ben ik absoluut niet van plan om al te gaan bevallen, maar toch… het komt dichterbij..

Nou dit even voor nu. Tijd voor een drankje en fruit met de kids en daarna maar eens rompers shoppen. Nogmaals thanks voor alle suggesties dames! Een hele fijne zondag!
Goedemiddag dames,

Zo wordt hier echt bericht naar bericht gepost en zo is het weer wat rustiger;-)

Even een update van mijn kant;
vanmorgen bij de verloskundige geweest en een groeiecho gehad.
Eerst de groeiecho, ik was ruim op tijd en werd ook nog eens direct binnen geroepen. Meisje groeit nu prima, vooral lange benen volgens de meting en het hoofdje dan wat aan de klein kant, maar niet té klein. TOP!
Lig ik daar op de bank, vraagt de echoscopiste of ze iets mag proberen met een ander echo apparaat.. Euhm, tuurlijk wat dan? Ze gaf aan dat echo`s in het ziekenhuis, zoals deze dus ook, over het algemeen medische echo`s zijn. Ze hebben sinds kort echter ook de mogelijkheid om 3D echo`s te maken, alleen is het niet de bedoeling dat iedere patient dat weet. Wat ik dan ook wel weer begrijpen kan. Door de onderzoeken die ze doen krijgen zij als echoscopist niet of nauwelijks de tijd om te oefenen met die 3D echo`s. Ze gaf aan dat ze nu wat tijd over had en wilde wel graag even oefenen met mij. Daarbij aangevend dat er geen garanties waren, het was iets wat pas net mogelijk is in het ziekenhuis, waar ze nog voor geschoold worden en eigenlijk was ik voor het mooie al net te ver. Oke, nou ja, probeer maar toch?! Nou... serieus :heart: :heart: :heart: hoeveel hartjes kan ik hier neer zetten! :heart: :heart: :heart: Prachtig beeld van onze kleine meid in 3D! :worship: Oke niet heel duidelijk zichtbaar, of in geheel zichtbaar, want er moet inderdaad nog wel wat mee gespeeld worden, maar wow!!! Als ik nog niet verliefd was, dan ben ik dat nu. En nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ze geboren wordt. :hihi:

Daarna een gesprek bij de verloskundige. Die ervan stond te kijken dat ik nog geen geboorteplan had. Dus daar mag ik de komende weken mee aan de slag. Daarbij duidelijke bel instructies gekregen voor als ik het dametje rond de middag nog niet of nauwelijks gevoeld heb. Dan eerst een half uur gaan liggen en kijken of ik haar dmv houding en ademhaling van mij, in beweging weet te brengen. Zo niet, bellen.. Ook bleek mijn bloeddruk aan het zakken, dus instructies gekregen om bij duizelingen en of flauw voelen direct te gaan zitten, voordat mijn lichaam zelf besluit dat het moet gaan liggen (flauw vallen dus). Prima.. Euhm.. wat nog meer? O ja, waar mijn b12 voorheen dus veel te laag was, is het nu veel te hoog! Alles of niks duidelijk haha.. Stoppen met supplementen daarvoor te slikken nu. Nog even gevoeld aan mijn buik, de kleine is al ingedaald. Wat geen garantie geeft of ze tot 40 weken blijft zitten of er op korte termijn al uit komt. Nou en dat was het wel geloof ik.

Jullie begrijpen, mijn dag kan niet meer stuk! Nu eerst maar eens een broodje eten en de kids uit school halen. Ben benieuwd hoe het met jullie is.
Doeiiii :hello:
Oh Bloesempje, dat klinkt als een hele fijne echo! Je had toch ook b12 injecties gehad of een infuus, volgens mij is het dan heel normaal dat je een hele hoge waarde hebt.
Fijn dat ze al is ingedaald. Hier zit ze ook lekker laag, alleen hoofdje zit nog niet vast in het bekken.

Slapen ging vannacht weer bagger, maar gelukkig wel 2 goede nachten gehad. Veel last van mijn maag.

Vanmorgen eerst haar gewassen en toen met nat koppie en warmtekussen naar de kapper gegaan. Viel me best mee, maar nu plat, want mijn rug is het er niet mee eens.

Qua sushi:
California maki (krab) zonder viskuit. Word hier vers gemaakt dus kon vragen het zwangerproef te maken.
Yakitori spiesje
Ebi tempura maki (Garnaal)
Crispi Chicken Maki
Zeewier salade
Kan niet wachten tot ik weer rauwe tonijn, zalm en carpaccio en zo mag.
Boardbabe het was zeker een fijne echo! Kan niet stoppen met kijken naar dat plaatje😍 het klopt hoor, dat waardes hoger kunnen zijn na injecties. Beter dat het nu wat hoger is, tegen de bevalling is het dan wellicht weer ‘normaal’. We gaan het mee maken...

Wat fijn dat je naar de kapper bent geweest! Jammer dat je rug er anders over denkt, maar hee.. je hebt het we gedaan💪🏻 Doe het rustig aan Meis, nog even door bikkelen.

Grappig dat jij ook niet kunt wachten tot je weer aan de rauwe tonijn, zalm etc mag, ik ook niet😂😇

#cravings; ben wel benieuwd naar wat jullie het meest missen aan voeding dat nu beter is om niet te nemen. Voor mij is dat toch echt wel de sushi (bijna wekelijks), wijntje én een zacht gekookt eitje (ook al zijn de meningen daar over verdeeld).
ah fuck, net een hele reactie getypt, klik ik het per ongeluk weg...

Nu geen tijd meer, dus ik ga morgen reageren! (zwaar geïrriteerd)
Ahhh bloesempje even een 3D kijkje super leuk! Kreeg ik ook de laatste keer bij de groeiecho! Was al wat lastig bij t termijn maar toch al een glimp van het gezichtje gezien!

Hier de kleine al volledig vast in bekken laat maar komen haha!

Kijk wel uit naar een biefstukje, broodje carpaccio of rosbief! En zachtgekookt eitje indd! Drankje vind ik niet erg mis het niet, maar wel gezelliger als we weer samen een wijntje kunnen doen savonds of biertje :cheers:
Fijn die goede berichten van de vk en echo Bloesempje. En leuk hè zo'n echo? ! Had ik ook vorige keer bij de groeiecho. Ze zoog precies op haar duin toen.

Lekker die kapper Boardbabe. Ik heb een thuiskapper. Die is ook vorige week geweest. Helpt een hoop bij de opgeblazen kop.

Hier mis ik alleen zacht gekookt eitje en wijn. Vega zijn is best handig in dit geval.

Bloeddruk weer wat gedaald. Ben benieuwd wat de vk er van vindt morgen.
Nou, poging 2 dan maar.. man wat was ik gister gefrustreerd! Nu maar een korte roman typen om het goed te maken :biggrin:

Redshoes Heerlijk zo’n dagje me-time en dan ook nog eens een avond samen, heel fijn! Bij mij lukt het ook niet om nuttige dingen te doen op dagen dat zoon thuis is hoor, maar de dagen dat hij op de opvang is, vind ik het wel heel fijn. Fijn dat de groefecho goed was, 3800 is keurig toch? Zoon was zelfs nog iets zwaarder, dus deze zal wel vergelijkbaar zijn. In mijn ervaring was dat prima te doen ;-) Hopelijk valt het mee qua bloeddruk en mag je gewoon doorlopen tot het vanzelf op gang komt.

Josephine Ja gelukkig nu echt even tijd zonder kind (hoewel hij van de week ziek was en alsnog niet naar de opvang kon). Snap dat je het fijn vindt dat man dichtbij is, ik heb gelukkig heel veel hulp met zoon en voel me nu heel fit, dus ik vind het nu eigenlijk helemaal geen probleem. Ik word er alleen een beetje onrustig van dat de situatie met de sneeuw niet zo ideaal is nu, maar goed, ze weten daar dondersgoed wat veilig en onveilig is en man is niet het type dat off-piste gaat. Maar ik zal wel blij zijn als hij weer veilig thuis is. Balen dat je bloeddruk gestegen is, maar gelukkig nog laag genoeg en nu alweer wat gedaald. Hopelijk geen inleiding nodig.

Boardbabe Heb je het nog gehad over op tijd inleiden indien nodig? Snap wel dat je man niet voorzichtig met de alcohol moet doen als je dat soort verhalen hoort. Kans is natuurlijk wel klein, maar dat soort ervaringen maken je wel extra voorzichtig. Heerlijk die sushi, en wat ben jij keurig.. ik eet gewoon rauwe zalm, viskuit en tonijn (wel met mate ivm kwik), omdat ik zeker weet dat het vers is. Rood vlees of gerookte zalm niet hoor, maar dat risico is ook veel groter. Fijn dat er veel vriendinnen langskomen, anders word je wereldje ook zo klein op een gegeven moment. Balen dat je last had van je maag, enig idee waarom? En lekker dat je toch nog even naar de kapper kon, ben je daar weer even vanaf!

Bloesempje Is het gelukt met de rompers? En 6 rompers is echt belachelijk weinig vind ik.. maar goed, ik heb geen zin om voor elke romper een aparte was te draaien. Rare reactie van de VK over bereikbaarheid, maar goed dat je het nog even hebt benadrukt. Qua Netflix en boeken.. lastig: waar hou je van? Ik ben van plan een beetje in te halen van series waarbij ik achterloop (the good doctor, grey’s anatomy, the handmaid’s tale - allemaal op videoland), maar het is maar waar je zin in hebt. Ik ben er ook nog niet aan toegekomen, komt denk ik pas als ik al mijn ‘klusjes’ af heb. Snap je onzekerheid trouwens wel, je weet gewoon niet hoe het gaat. Aan de andere kant betekent dat ook dat je er geen invloed op hebt en moet proberen het los te laten, hoe lastig dat ook is. Fijn dat de groeiecho goed was en superleuk dat ze nog even in 3D ging prutsen. Raas trouwens dat de VK verbaasd was dat je nog geen geboorteplan had - dat had ze je dan toch gewoon moeten vragen en je een format op moeten sturen.. zo ging dat bij mij in ieder geval. Niet dat er veel in staat hoor, want ik heb nog geen idee hoe het gaat lopen en heb niet per se dingen die ik heel graag wel of niet wil.

Happy Fijn dat de kleine al helemaal klaar is ervoor!

Slapen Balen zeg voor alle dames die problemen hebben met slapen. Ik had dat vorige zwangerschap inderdaad ook op het laatst. Ik ging er dan als ik langer dan een half uur lang te woelen altijd even uit, kopje thee en daarna weer ‘leeg’ terug mijn bed in. Nu gelukkig geen last van (sinds ik verlof heb slaap ik eigenlijk weer veel beter), maar dat zal ergens de komende weken wel weer komen. Gelukkig de komende twee weken Australian Open, dan is er in ieder geval iets op TV als ik echt niet meer kan slapen haha.

Babyspullen Hier stond de box nog van zoon, hoewel we hem nooit meer gebruikten, maar gewoon geen zin gehad om hem op te ruimen. Hij moet nog wel omhoog en ik wil graag nog een nieuw boxkleed naaien, hopelijk lukt dat volgende week. Babykamer is zo goed als klaar, is alleen nog wat saai en leeg, dus moet een beetje opgeleukt worden. Ik heb al wel de bekleding van de kinderwagen en maxicosi gewassen, en het merendeel van alle kleertjes, dekentjes en hydrofiele luiers uitgezocht en gewassen. Daarna nog wat dingen gekocht (bv. Omdat er toch vlekken op bepaalde dingen zaten en ik die heb weggegooid) en die was ik ergens volgende week als ik alles binnen heb. Dus eigenlijk moet ik alleen nog de puntjes op de i: leuk maken, laatste dingen kopen (luiers, zwitsal, etc), laatste dingen wassen en dan natuurlijk de tas voor het ziekenhuis inpakken. Maar als alles met 37 weken klaar is, ben ik helemaal gelukkig.
Eten Ah ja, ik mis rosbief en biefstuk. En zou ook wel een lekker wijntje lusten. Ik eet dus gewoon dingen als sushi en halfzachte eitjes en gerookte zalm heb ik nog wel gegeten bij restaurants waar ze zelf de zalm roken, maar ik vind het vooral lekker dat ik straks niet meer hoef na te denken of te vragen.

Hier gaat het eigenlijk best wel goed. Moet nog steeds wennen aan niet te veel doen per dag. Als ik dingen plan in de ochtend, moet ik s middags wel rustig aan doen (en andersom). Maaaaar ik heb gelukkig al heel veel van mijn lijstje kunnen afstrepen. Voor de baby is het zo goed als klaar, maar ik ‘moet’ van mezelf nog vanalles in huis. Ik heb een soort nesteldrang-plus geloof ik. Voordeel is wel dat de keuken en alle kastjes in de huiskamer nu helemaal georganiseerd zijn en volgende week staat de zolder op het programma. Ik ben ook echt aan het weggooien van allemaal spullen die ik ooit bewaard heb, maar nu nooit meer naar omkijk. Geeft lekker veel ruimte. Straks kunnen ook met elke maat de spullen van de baby weg, dus dan heb ik straks toch een opgeruimd huis joh ;-)
Vandaag nog even lekker naar de kapper en dan even de stad door, dan kan ik er weer even tegenaan. Verbazingwekkend trouwens dat ik me nu mijn verlof is ingegaan ineens zo fit voel, blijkbaar is het dus ook echt iets mentaals geweest qua drukte en stress op werk. Volgende week weer naar de VK, dus dan gaan we weer zien hoe het gaat met groei, ligging en bloeddruk, maar ik heb wel het gevoel dat het allemaal keurig gaat. Overigens kom ik wel wat meer aan dan gehoopt (nu +15), maar dat zal wel liggen aan de pakken koekjes die er hier doorheen gaan :hihi: Vorige keer was het er zo af met de borstvoeding, dus ik hoop dat dat nu weer zo werkt. En anders maar even voorzichtiger met de beschuit met muisjes ;-)
Even een kort bericht waarop jullie hopelijk wat raad hebben?
Vanmorgen heb ik dus de intake gehad met kraamzorg. Was helemaal goed voorbereid, dacht ik🙄 alles van het uitzetlijstje in huis etc etc etc... vraagt de dame van de intake of we kruiken in huis hebben, dus ik geef aan dat we een op aanraden van diverse mensen/organisaties een Zensy hebben aangeschaft. Nou ik werd me toch terecht gewezen😳 want het beleid van de organisatie is dat daar niet mee gewerkt wordt, dus ik MOET kruiken in huis halen. Ik zeg nog dat ik het wel begrijpen wil, maar dat ik me prettiger voel met een Zensy dan kruiken waar warm water in zit. Mede door iets wat mijn schoonzus daarmee mee gemaakt heeft. Er was echter geen discussie mogelijk, de kraamzorg werkt alleen met warmwater kruiken. Wat moet/zal ik nou doen?!
Flomo, frustrerend he als het dan ineens weg is ;) Hoop idd dat ik gewoon mag doorlopen tot hij vanzelf komt en zo niet dan niet. We gaan het wel zien.
Verder herkenbaar hor, niet teveel op 1 dag. GIsteren was eigenlijk te druk met 's ochtends een vriendin en haar dochtertje en 's middags mn schoonouders. Gelukkig vandaag even niets. Wel fijn dat je je nu in je verlof een stuk fitter voelt!

Bloesempje, wat fijn dat de echo goed was en wat leuk ook even in 3d spieken! Zo mooi wat je dan allemaal kan zien he! Ik blijf ook maar kijken naar de 3D echo's van het gezichtje die ik bij de groeiecho heb gekregen :love:
Nog gelukt met de rompers?
TIps voor netflix, tja ik ben af en toe echt een junk haha. Maar ik ga het nieuwe seizoen van the bridge erop zetten. Dus die mag ik nu nog even niet kijken van mezelf. En misschien nog een comedy ofzo iets niet te ingewikkelds in ieder geval.
Oh en ik heb ook geen geboorteplan hor! Of misschien ook wel: mijn plan is ik zie wel hoe de dag loopt ;)
Het loopt toch altijd anders dan je denkt dus ik wil me er niet druk over maken en straks ook niet druk hoeven maken dat het dan anders gaat dan ik had bedacht.

Boardbabe balen he dat slechte slapen. Gelukkig af en toe ook een redelijke nacht. Verder rustig aan maar en pokemons vangen ;)

Josephine fijn dat de bloeddruk weer wat omlaag is. Hopelijk blijft het zo.

Eten: ik mis sushi toch wel het meest en een lekker biefstukje ofzo.
Verder niet heel veel af en toe mis ik een rood wijntje maar dat is maar zelden, voor de zwangerschap dronk ik ook amper maar met uit eten gaan mis ik het wel.

Slapen: hier weer wat helse nachten achter de rug. Gelukkig slaap ik meestal wel snel weer maar iedere 1,5u wakker is ook geen feest. En afgelopen 5 nachten 2x wakker gelegen van voorweeen en ook een beetje piekeren. Mn moeder vecht al jaren tegen uitgezaaide borstkanker en er zijn helaas weer nieuwe plekjes ontdekt waardoor ze weer aan de chemo moet. Vrij k*t allemaal.
En alle hormonen en het slechte slapen maakt het niet makkelijker om het van me af te zetten.

Babyspullen: van de week het babynestje binnen gekregen echt zo leuk :) kan niet wachten tot de kleine man erin kan liggen. Verder zijn we er klaar voor. Ik twijfel nog over een ledikantdekentje. Vorige keer 2 roze gekocht en vindt dat nu toch niet zo leuk om bij de kleine man te gebruiken maar de vorige keer ook weinig gebruikt. Kan natuurlijk altijd nog. Voor de co-sleeper wel een mooi nieuw dekentje gekocht.

Zo ik ga nog maar eens een wasje doen ofzo, heerlijk zo'n dagje met man naar werk en dochter op de opvang maar ik moet er nog wel een beetje aan wennen dat het zo stil is in huis haha.
Zo wat gaat het opeens weer hard hier. Het is te merken dat er meerdere nu met verlof zijn.

@Bloesem ik zou doen waar jij je het meest prettig bij voelt. Jouw kind, jouw huis, jouw regels lijkt mij. Als jij je niet prettig voelt bij de waterkruik dan is dat toch jouw goed recht. Ik heb wel waterkruiken maar dat is meer omdat ik ze kreeg en niet beter weet dat dit het is.

@ boardbabe ik ben het bijna plaatsvervangend zat namens jou. Je klinkt nog zo positief maar deze periode moet toch anders zijn geweest dan je ooit gehoopt had. Ik hoop voor jou dat de kleine mooi met een week of 38 komt puur ter compensatie van de afgelopen maanden!

Verder ga ik even op wat algemene zaken reageren omdat ik letterlijk steeds vergeet wie nou wat zei als ik scroll :facepalm:

Om te beginnen dat zwangerschapsbrein echt jeetje niet normaal meer. Ik stond altijd bekend om mijn ijzersterke geheugen maar zelfs de naam van een serie onthouden is op dit moment te moeilijk. Toppunt was dat ik van de week friet met patat bestelde en die mevrouw een beetje raar keek dat ik dacht ik zeg wat vreemds, oja doe maar friet met een kroket :proud:

Kamertje en baby spullen zijn eigenlijk wel klaar. Ben nog met 1 verfklusje bezig wat dit weekend af moet, we gaan nog een kleed halen en een lamp ophangen. Alles is gewassen en ook de box staat op.

De naam blijft hier een dingetje zelfs na binnenkomst van 2 proefdrukjes zijn we er niet uitgekomen. Nu besloten dat we beslissen als de kleine geboren is en we dan zeggen ja dit is een heuse Piet of Kees.
Kaartje is wel af en vind hem echt te leuk!

Eten oh ik heb serieus m'n broer opgelegd dat hij als hij langskomt verplicht is een broodje carpaccio voor me mee te nemen. Daar droom ik nu al maanden van.
Tevens mijn vriend medegedeeld dat zodra ik op de been ben we goede steak gaan eten :applause:

De kilo's gaan nu wel wat vlotter in de zin na kerst vloog er 1,5 kilo aan wat maakt dat ik nu 4 kilo boven mijn startgewicht zit. Tel ik het afvallen en weer aankomen erbij op dan ben ik nu 9 kilo aangekomen al met al nog netjes. Aangezien ik veel te zwaar was op voorhand is de verloskundige ook tevreden. Gewicht zit ook alleen bij mijn buik aangezien volgens vriend mijn billen en taille minder zijn geworden en ik ook geen plofkop heb. Ik grap dan ook wel eens het beste dieet ooit zwanger zijn :proud:

Slapen gaat hier en ik durf het bijna niet te zeggen vrij goed. Haal de 9 uur per nacht zeker wel en hoef er maar 1 keer per nacht uit. Merk wel dat ik niet meer lang op mijn heupen kan liggen en steeds op mijn rug wakker wordt. Ook vrij veel last van tintelende handen in de nacht en merk dat ik dan veel vocht vast houd.

Qua pijntjes heb ik deze week weer een heel rijtje zorgverleners gehad. Eerst fysio, toen een massage en vandaag de chiroprator. Vooral de chiropractor had weer een hoop werk aan me maar die vermoedt dat de baby compleet is ingedaald aangezien iedere keer als ik opsta bang ben dat de baby eruit valt :facepalm:

Nesteldrang is hier ook opeens aanwezig moet opeens alles af hebben en heb het letterlijk op m'n heupen qua dingen regelen. Ben dan ook maar begonnen met spullen voor de vluchtkoffer te verzamelen en laat net mijn lijstje hiervoor aan mijn vriend zien. Hij moest wel lachen dat ik alles uitgeschreven heb inclusief mijn to do lijst en mijn bevalplan.
Morgen ga ik samen met mijn moeder het huis schoonmaken en dan zijn we er wel zo beetje klaar voor. Wellicht met 35 weken wat vroeg maar mijn gevoel zegt dat het moet.

Voor de meiden die al een keer bevallen zijn hadden jullie lichamelijke veranderingen net voor de bevalling?
Het valt mij namelijk op dat ik van heel moeilijk naar de wc kunnen nu bijna iedere ochtend een sprintje kan trekken en gerust in de avond weer kan gaan. Het is ook niet meer zo hard maar smerige iinfo zachter en plakkeriger O_o Tevens ook bizar pijnlijke borsten met uiterst gevoelige tepels. Dit in combinatie met mijn nesteldrang maakt dat ik wat ongerust wordt. O_O
Zal je zien dan worden het dik 40 weken maar ik weet het zo net nog niet.

Qua netflix tips heb ik nu 5 seizoenen Call the midwife weggekeken heerlijk minstens 2 bevallingen per aflevering. Vind ik Outlander ook zeer smakelijk en hoor ik goede verhalen over The Bodyguard.
Qua lezen heb ik een e-reader met een kobu plus abonnement voor 10 euro per maand onbeperkt boeken lezen. Let wel niet alle boeken zijn verkrijgbaar maar ik verslindt romans daarmee.

Ga nu maar eens koken aangezien vriendlief net hongerig thuisgekomen is. Ik heb helaas nog geen trek maar er stond een snoeppot binnen handbereik terwijl ik deze roman typte :proud:
Niets is wat het lijkt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven