Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Bloesempje Wat vervelend dat de kraamzorg zo tegen Zensy is, ik ken het niet en heb 2 kruiken van een vriendin geleend. Misschien kun je ze van iemand lenen tijdens de kraamperiode en daarna de Zensy gebruiken.
Qua wijn heb ik de laatste maand een paar keer alcohol vrij op. Vind wijn altijd zo lekker bij kaasfondue en raclette. Verder alcohol niet gemist, maar laatste dagen steeds trek in amaretto. Ik ben gek op rauwe ham, chorizo, salami, gedroogde worst. Dus dat mis ik heel erg, vriend van mijn man heeft laatst zelf worst gerookt, dus hoop dat er na de bevalling nog iets over is. Maar dat komt wel goed, man is volgens mij vergeten dat dat in een kastje ligt.

Josephine Grappig dat iedereen zo anders zwanger is. Aan mij zie je het echt alleen aan mijn buik. Mijn gezicht is precies het zelfde en door spierverlies geen kont en hele dunne beentjes. Ik ben nu slanker dan mijn man me ooit gekend heeft.
In september 2 draag/zwangerschapsjassen gekocht, maar die hoeven echt nog niet op standje zwanger. Pas mijn oude winterjassen en kleding eigenlijk allemaal op de broeken na dan.

Flomo Balen dat je bericht werd opgegeten, vind ik ook bloedirritant.
Ja, 'gevraagd' over het inleiden, maar zodra ik er over begon kapte ze het eigenlijk direct af. Ik begreep van een bevriende verloskundige dat deze praktijk erg tegen inleiden is, maar dat het regio protocol is dat je er in week 40 naar mag vragen. Ach we zien het allemaal wel.
Ja, braaf he van de zalm en de tonijn. Ik houd me braaf aan het lijstje van het voedingscentrum.
Qua maag denk ik dat het een combi is van heel veel plat liggen, een baby die veel draait en zoiezo gevoelig op mijn maag. Met 2x ranitidine en 4 rennies is het wel te doen. En 's morgens en als ze draait heel misselijk.

Fijn dat het zo goed gaat met je lijstje afwerken. En heerlijk dat je je nu zo veel beter voelt.

Redshoes ach ik kan nu nog bijslapen wanneer ik wil. en inderdaad iedere dag een rondje Pokemon :-). Wat vervelend nieuws voor je moeder en jullie zeg :hug:

Poeziemauw Ik had mijn zwangerschap me iets actiever voorgesteld inderdaad. Wat wel heel erg scheelt dat ik eigenlijk mentaal helemaal niet zwanger ben, totaal geen last van hormonen. Mijn man is regelmatig emotioneler dan ik :-D
En de frustraties van me afschrijven en delen van de kwaaltjes helpt me ook heel erg. Soms iets te goed, mensen in mijn omgeving hebben nu pas door dat ik sinds juli echt niets anders doe dan liggen. Week of 38 als compensatie teken ik inderdaad voor! Maar ga maar even uit van week 41 dan kan het alleen maar meevallen :biggrin:
Ik word inderdaad ook regelmatig op mijn rug wakker.

Kapper was donderdag toch te veel. Slecht geslapen, gisteren veel last en verder klaar met maagzuur. Vannacht gelukkig wel stuk beter geslapen, er 3x uit geweest maar makkelijk door kunnen slapen.

Kom maar op Hier nu echt klaar voor de baby, alles hebben we in huis. Man heeft van de week ook nog babyfoon en nachtlampje besteld. Zelfs het beschuit is in huis, alleen zijn de muisjes bij de ah bezorgservice al 2 weken niet leverbaar.
De klossen, douchestoel, rugsteun en po zijn gisteren ook geleverd. Dus man kan straks het bed ophogen.

Netflix Call the midwife is hier indd ook favoriet. Outlander en bodyguard zijn ook al klaar. Vond Tabula Rasa ook erg goed trouwens!

Bevalplan 2 weken terug aan de vk gevraagd, kreeg als reactie oh dat is hier helemaal niet nodig. Zolang je niet in de Galderse Meren denkt te kunnen bevallen komt het helemaal goed. Het gaat toch nooit zoals je verwacht. Was echt iets randstedelijks volgens haar, die hebben allemaal van die gekke eisen :-D. Welkom in Noord-Brabant.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Haha Boardbabe. Lekker makkelijk zo afdoen. Bedenk je wel ff voor jezelf wat jullie belangrijk vinden en zorg je dat je vriend dat weet? Voor ons is dat ook ruim voldoende. Ook al ben ik aan het bevallen, ik weet heus nog wel wat ik wel en niet wil en kan dat kenbaar maken (of vraag man dat te doen) .
Die muisjes... dat probleem heb ik ook. Tsss ;-)

Redshoes, dat is niet fijn als dat er nu bovenop komt. Snap best dat dat hormonaal extra lastig is. Sterkte ermee.

Bloesempje, ik zou toch doen wat jij wil met die kruiken. Dan maar zelf doen of je man. Misschien valt het in de praktijk wel mee met je kraam. Organisatie is vaak strenger dan zij zelf. Ik heb een zzper en hoef mijn bed niet eens op te hogen (is 65 cm ofzo).

Poëzie je klinkt best ok zo al met al. Alleen dat vocht wel irritant. Hier ook tintelende vingers. 1 duim valt af en toe gewoon uit. En overdag zie ik er nog best nornaal uit qua vocht. Tis echt snachts.
Ik ben ingeleid dus kan je niks vertellen over voortekenen. Denk wel dat indalen ook je darmen kan veranderen (minder druk/klem?). Maar lekker poetsen als je daar blij van wordt.

Hier gaat het wat minder. Ben echt ontzettend moe. Bij VK wel alles op. Bloeddruk ook. Vandaag weer ff gemeten en nu weer wat hoger (nog wel net onder de 90). Voel me nu ook echt een dwijl. Maar ff goed opletten op beweging van mini en sterretjes zien. Hoofdpijn en duizeligheid helaas wel aanwezig ook. Gelukkig kon mijn moeder vanmiddag komen om me te helpen met mijn dochter. Wordt wel pittig als het nog 6,5 week gaat duren :$ Ik ben het niet zat ofzo, maar meer de combi dochter en me zo gaar voelen; kort lontje ook en dochter natuurlijk ook. Maar even kijken of ik nog wat praktische oplossingen kan vinden. Nu kan ik iig vanmiddag nog een keertje naar bed :)
Dat van die muisjes had ik bij de jumbo ook geen blauwe te krijgen op het moment online.
Gelukkig liep ik er in de winkel tegenaan die gauw 2 pakken meegenomen.
Niets is wat het lijkt..
De roze lijken nu leverbaar volgende week Boardbabe.

Toch maar ff VK gebeld. Had er eigenlijk geen zin in. Denk dat het ok gaat met mini, maar t lijkt verdacht veel op gedoe van vorige zwangerschap. Gelukkig is ze het er mee eens dat ik nog even kan afwachten. Wel maandag extra controle.
Zo, dat was een brak weekendje. Ook verkouden geworden, dus ik hoop heel hard dat dat meespeelt in alle gaarheid en koppijn. Ondertussen dochter buikgriep, dus slechte nachten en morgen geen rust maar een meisje thuis.

We zijn bijna aan de beurt dames. De eersten uit februari deze week al 37 weken...
Boardbabe; haha dan ben ik een afwijkende randstedeling zonder geboorteplan. Heerlijk dat de VK er zo relaxt mee om gaat als dat natuurlijk voor jou ook fijn voelt. Maar volgens mij ben jij redelijk nuchter.

Josephine, wat vervelend dat het toch op het gedoe van de vorige zwangerschap lijkt. Goed dat je vandaag even extra controle hebt! Hopelijk is het nog goed. Zeker nu je dochter ook nog ziek is. Het komt dan ook wel lekker samen zeg. Ben benieuw ik heb dochter vanmorgen naar de opvang gebracht, snipverkouden, kijken of ze het volhoudt. Overigens herken ik de vermoeidheid wel heel erg. Echt zo vervelend maar ja.

Hier een redelijk weekend achter de rug. Wel erg moe. Maar ja ieder uur-1,5u wakker worden helpt ook niet. Zal echt zo blij zijn als de kleine er is. Nog max 6 weken.. Gisteren een foto gemaakt van mn buik, zelfde termijn als ruim 2 jaar terug en op zich viel het verschil me erg mee. Waar mn buik eerder telkens veel groter was dan de vorige keer is het nu redelijk vergelijkbaar. Zat ook nog even terug te kijken en dochter werd destijds 3800 gram geschat (werd 3335) en de kleine man wordt nu ook 3800 geschat met 40 weken dus ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Vandaag dochter naar de opvang, hoop dat ze het volhoudt want ze is erg verkouden en beetje hangerig. Verder wil ik vandaag de logeerkamer in orde maken, beddengoed wassen, even stofzuigen en stoffen. Mochten we midden in de nacht weg moeten dat mn ouders of broertje gewoon in het logeerbed plaats kunnen nemen en dochter verder kan slapen. Om om 3u met een kind te gaan showen lijkt me niets.

Oeh en vrijdag kwam de proefdruk van het geboortekaartje binnen, ben er zo blij mee :D. Zo de adreslijst naar mn vader mailen, die print het uit op stickervellen (erg fijn). Is dat ook weer gebeurd. Morgen komt mn moeder op bezoek dus dan kan ze het meenemen.

Muisjes ook in huis, alleen nog geen beschuit, door jullie verhalen dacht ik laat ik maar even kijken maar hier bij de plus hadden ze zowel van roze als blauwe muisjes heel veel staan :).

Iedereen een fijne dag vandaag en het is nu echt aftellen naar de eerste baby! Ben benieuwd wie als eerste aan de beurt is ;)
Grappig Redshoes. Ik was vanmorgen ook even foto's aan het vergelijken en precies het zelfde. Eerder was ik veel dikker en nu ongeveer het zelfde.

Zo veel wakker is prut! Idd nog naar 6 weken. Als ik me een beetje normaal voel, is dat goed te doen. Als..... :-p

En goed idee van die stickers. Ik had ze geschreven vorige keer. Ga ik nog even regelen. Dacht al: Hoe deed ik dat ook alweer.
Weer goedgekeurd bij VK. Op naar de groeiecho morgen.
Josephine: Oh wat grappig dan hè dat het dan toch weer bijtrekt ofzo. Fin dat je weer goed gekeurd bent bij de vk! En dan morgen nog een groeiecho, hopelijk groeit jullie meisje goed!

Haha die als hè... Man zei gisteren ok ga er nou maar vanuit dat het zeker nog wel 5/6 weken gaat duren En ik dacht alleen maar: nee hij moet maar komen met 38/39 weken haha.

Nog 6 weken zo slapen pffft...

Nou ik ga maar eens dochter van de opvang halen en boodschappen doen.
Zensy klopt dat die bij veel kraamzorg niet gebruikt mag worden. Er zijn namelijk ongelukken mee gebeurt.... kruiken zijn wel veiliger. Is alsnog allemaal met heet water maar die zensy kan ontploffen of ergens lekken. Maar die kruiken zullen lekken bij de dop en de dop leg je altijd van je kindje af zodat het water er minder snel bij kan kopen en die doppen zitten zo vast....
wij hebben ook een zensy in huis maar gebruik hem bijv om even de kinderwagen voor te verwarmen voor we naar buiten gaan. En zelf gebruiken we hem ook regelmatig!

Slapen wat vervelend dat vele zo slecht slapen.... ik mag nog van geluk spreken slaap goed en meestal maar 1-2 keer wakker per nacht om naar de wc te gaan.

Ik heb een gipsbuik van de vorige zwangerschap gemaakt met 37 weken, en die past nog haha! Woensdag 37 weken en komend weekend gaan we er weer een maken ben wel benieuwd naar die vergelijkenis!

Morgen mag ik naar de vk, verwacht weer niks bijzonders. Zien het maar als een weekelijks uitje! Verder nog lekker naar de kapper en donderdag naar een musical laatste uitje dus daar gaan we goed van genieten!
Wat leuk Happy, dat je nog echt wat gaat doen. Mijn hoofd heeft er ook wel zin in, maar lichamelijk zit dat er echt niet meer in. Al ga ik deze week nog wel een keer lunchen met man op mijn verjaardag. Overdag is beter dan 's avonds bij mij.
Ben benieuwd naar het verschil tussen je buiken :)

Irritant Redshoes, dat je er nu al zo tegen opziet. Ik probeer ook maar gewoon uit te gaan van die 6 (en blijf hopen dat het weer beter wordt).

Nou die groeiecho was bijzonder. Het is ineens een bovengemiddeld kind. Voldoende gegroeid iig. Maar eens horen wat de VK er van vindt volgende week. Ik gok op gewoon lekker uitdragen, zonder extra controles, zo lang mini goed blijft bewegen.

Ik ben echt mega kortademig en wazig vandaag. Ga zo maar weer naar bed denk ik :$
Pff even egopost, afgelopen 3 weken lag ze met hoofdje in het bekken maar nog niet vast. En nu is het kleine draakje dus terug omhoog gekropen :facepalm:
Vandaag precies 37 weken :-D
Dat vermoeden had ik al omdat mijn ribben beurs zijn, ik gek wordt van maagzuur, kotsmisselijk ben en ik haar billen bij mijn middenrif voel. Zucht. Mochten de vliezen nu breken, dan moet ik gelijk bellen want dan moeten ze controleren of ze dan wel is ingedaald. Het kan ook komen doordat ik natuurlijk alleen maar lig en hooguit 2 uur per dag zit en loop. Ben bang dat ze voorlopig nog wel een paar weken blijft zitten. Bloeddruk was wel weer keurig 110/65. Als ze volgende week niet gezakt is dan door naar de gynaecoloog.

Als klap op de vuurpijl: de vkafspraak plekken op 5 autominuten zaten voor volgende week al vol, dus toen werd er doodleuk gezegd dat ik naar de 20 autominuten plek moest. Toen barstte ik in tranen uit, zag ik namelijk echt niet voor me. Gelukkig snapte ze dat en komen ze volgende week aan huis.
Ik kon mijn bezoekje gelukkig combineren en ben gelijk ook weer vastgetaped bij de fysio, dus ik kan er weer een week tegenaan.

Zo maar een zielige film kijken ofzo, ff lekker zwelgen.

Josephine Bedankt voor de muisjestip, heb ze direct in mijn mandje gemikt.
Balen van het vocht. Hier gelukkig geen last, alleen wel trouwring afgedaan omdat ik daar soms 's nachts wat last van had. Balen dat je je zo rot voelt.

Bizar die groeiecho, Fijn da thet goed gaat.

Redshoes Ik moest er ook erg om lachen, ben geboren en getogen Rotterdamse, maar kennelijk weet ik dat na 2 jaar Brabant goed te verbloemen. En inderdaad ben ik erg nuchter en niet snel gek te krijgen.
En fijn dat het kaartje zo naar wens is. Ik laat het door de kaarten leverancier versturen, was maar 30 euro extra daar ga ik het zelf niet voor in enveloppen steken, beplakken en dichtplakken.

Happy Oh heerlijk nog leuke uitjes in het vooruitzicht. Ik kom niet verder dan netflixen op de bank, wekelijkse vk/fysio uitje en wandelen door de polder.

Slaap Dat gaat hier ook nog steeds bagger. Als dat nog 4 a 5 weken zo aanhoud kun je me opvegen. Straks maar weer even bijslapen.
O das ook niet handig Boardbabe. Eigenwijs kind! Maar 37 weken :cheer2:
Wel heel goed dat je gewoon begon te huilen. Kun me misschien wat afspraken vooruit plannen? Bij ons doen ze dat standaard. Ik heb nu tot 41 weken elke week een afspraak staan. Die halen ze er automatisch uit als je eerder bevalt. Of zou dat te randstedelijk zijn? :-p
Zwelgze!
Hee meiden!

Ondanks dat mijn verlof eindelijk begonnen is, is het er even niet van gekomen om te reageren. Maar goed: beter laat dan nooit!

Boardbabe wat een kleine sportieveling daar binnen! Dat heeft ze van geen vreemde he?
En fijne mijlpaal zeg 37 weken! Laat haar maar komen. Hoop dat je nog wat duidelijkheid krijgt over het inleiden, kan me voorstellen dat je na al het gedoe ook wil weten wanneer het klaar is. Misschien toch nog eens vragen?
Wat grappig dat je in Brabant zit, ik weet niet waarom maar ik had de hele tijd het idee dat je in een Oosten van het land woonde, ergens in de natuur of zo haha. Ik woon al een flinke tijd in de Randstad, maar ben opgegroeid in Brabant :)
Bevalplan vond ik zelf trouwens wel fijn om te maken, ookal is er vorige keer geen letter van uit gekomen. Dwong mijn man en mij toch om te overleggen: hoe staan we tegenover pijnstilling? Willen we stagiaire bij de bevalling? Wat vinden we verder belangrijk? Ook nu weer even alles op een rijtje gezet, hoewel ik des te meer besef dat het waarschijnlijk niet uitkomt.
Ik ga in elk geval voor je duimen dat jouw meisje zich snel laat zien!

Josephine fijn dat jouw kindje goed gegroeid is! kan me voorstellen dat het pittig is voor je, zo weinig slaap en dan de zorg voor jouw dochtertje... Moeilijk om dan geduldig te blijven he? Kan je nog meer hulp krijgen de komende tijd van je moeder of zo?

redshoes fijn dat jouw ouders eventueel bij jou willen komen slapen als de kleine zich meldt! mijn schoonouders komen eventueel ook, heel lief. moet wel gek zijn voor mijn zoontje als hij ineens door oma uit bed wordt geplukt haha. Maar we bereiden hem vaak voor, dus hopelijk komt t dan minder als een verrassing

bloesempje hoe gaat het inmiddels met je? hoe voel je je? lijkt me ook wennen voor je, als je andere zwangerschappen zo anders zijn. maar als ik je goed begrijp begin je er wel wat meer aan over te geven?
kan me goed voorstellen dat je wat onzekerder wordt richting het einde. ik had het laatst ook, dat is ineens dacht: ik weet helemaal niets meer van de bevalling, wat je ookalweer moet doen en zo! Maar komt vast goed, google weet alles ;)
wat betreft die kruiken.. bij mijn intake met de kraamzorg zeiden ze dat de kruiken niet bij de baby worden gelegd, te riskant. het is alleen om kleding te verwarmen en het wiegje en dan haal je de kruiken er weer uit voordat de baby in bed gaat. Ze zijn soms zo stug he. ik weet nog dat mijn man bij de vorige intake vroeg of hij niet gewoon een cola fles met warm water mocht vullen. die vrouw van de kraamzorg keek hem aan alsof hij voorstelde om ons kind ritueel te offeren hahah.

flomo fijn om alsnog jouw reactie te lezen. zo irritant he! en wat goed dat het even redelijk goed met je gaat! Ik hoop dat je er nog even een paar weekjes van kan genieten en even wat dingen af kan krijgen voordat de energie weer afneemt. heel fijn voor je in elk geval!

en verder
wat betreft naam delen doe ik dat liever niet hier inderdaad. onze jongensnaam wordt maar een paar keer per jaar gegeven, dus dat maakt me wel heel herkenbaar. fb heb ik niet, maar appgroepje of pb is gezellig!

cursussen heb ik niet gedaan, wel zwangerschapszwemmen, heel relaxt en gezellig en deze zaterdag gaan we nog naar een korte bevalcursus van de ggd.. 2,5 uur. wel fijn denk ik

hier gaat alles wel okay. mijn verlof is eindelijk ingegaan. ik heb mezelf (ondernemer) vanaf week 37 verlof gegeven, dus nu bijna een week. hoewel ik nog maar weinig hoefde te doen voelde het toch wel als een belasting of zo.
nu inmiddels geen werk meer en ook maar weinig plannen. maandag ben ik nog koffie gaan drinken met een vriendin en heb ik mijn wenkbrauwen laten doen, maar dat is eigenlijk te veel dus ik probeer echt niets meer te plannen. best wat last van mijn bekken en ik slaap s ochtends vanaf een uur of 4 niet. en dan als de zon opgaat om 8 uur of zo begin ik te knikkebollen. echt raar, normaal kan ik nooit slapen om die tijd.

ik kijk dus ook echt uit naar de bevalling en voel me er inmiddels helemaal klaar voor. heb zelf ook het gevoel dat het niet heel lang zal duren, maar mijn voorgevoelens komen lang niet altijd uit, dus het kan ook nog 4 weken duren...

ben ook heel alert op voortekenen. merk wel dat ik regelmatig buikpijn heb, maar dat hoeft ook niet zoveel te zeggen. bij mijn vorige bevalling had ik die dag zelf al wel echt flinke buikpijn, dus voordat de weeen begonnen. maar ik dacht er toen niets van, was er van overtuigd dat de baby niet meer uit zichzelf zou komen :facepalm: inleiding stond al gepland voor de dag daarna... maar goed, nu maar wachten!

heel veel sterkte voor iedereen met het wachten ook en de laatste loodjes.
Josephine dat vooruit plannen is idd vast te westers :-D. Ik dacht daar op de terugweg ook aan. Zal het volgende week even opperen. Eerst even genieten van de luxe van een huisbezoek.

LMS Wauw respect met 37 weken pas met verlof. Haha nee helaas heeft ze dat klauteren van geen vreemde, had het kunnen weten ik heb oa als hobby klimmen, gewoon mijn eigen schuld dus ;-)
Ik had bij jou het idee dat je ergens uit Noord-Holland kwam :-D
Is wel een goed idee om wel even qua bevalling wat dingen op een rijtje te zetten.

Groepsapp Vind het wel een goed idee van LMS om een groepsapp te maken. Mochten jullie interesse hebben stuur me dan even een pb.
Haha hier ook tot 40 weken doorgepland (maar ja rotterdam e.o. hè ;))

Lms netjes hor tot 37 weken door!!! Moet er niet aan doen haha

Vandaag echt een piepdag. Vannacht krampen tussen 21 en 24. Vandaag ook bijna de hele dag menstruatie achtige kampen en harde buiken. Pffft. Mannetje is ook lekker druk. Morgen eens horen wat de vk te zeggen heeft.

Ik stuur je een pb Boardbabe
Je wil toch dat de baby komt Redshoes. Tis ook nooit goed :P Nog 1 weekje wachten please....

LMS, je bent echt al ver! Jeeh! En idd respect voor het lange werken, maar ook voor dat je nu echt rust neemt. Lijkt me best lastig.
Ik kan idd meer hulp vragen hoor, maar ik geniet ook heel erg van allewn zijn en de rust. Probeer nu iig de lange middagen niet meer alleen te doen. Hoop echt dat het me blijft lukken meisje naar en van school te brengen/halen. Tis maar 5 minuten lopen. :bonk:

Ik stuur je ook pb Boardbabe.
Goedemiddag ladies!

Wat is er veel geschreven de afgelopen dagen! Leuk! Had al wel mee gelezen, maar nu dan eindelijk de tijd om te reageren. Komt ie;

@ Redshoes; Hoe is het inmiddels met de krampen? Wat heeft de vk er over gezegd? Wat leuk dat jij ook zo naar de 3D echo`s blijft kijken! Het is zeker nog gelukt met de rompers, dank je wel! Geloof dat je een beetje geluk moet hebben om ergens overslagrompers te vinden. Hier in de stad in ieder geval. Of ik ben bij de verkeerde winkels haha.. Nou wat jij hebt met dat geboorteplan heb ik dus ook. Ik zag geboorteplannen voorbij komen op internet die mijn oren deden klapperen! Zo uitgebreid, kom ik met mn 1-2 zinnen.. Thanks voor jou tips voor Netflix! Ik ga het bekijken. Jeetje wat een vervelend nieuws van je moeder zeg! Hoe is het nu met jou (piekeren) en haar? Kun je ondertussen ook al een beetje wennen aan de rust in huis, als je man weken is en dochter naar de opvang?

@ Poeziemauw; thanks voor je heldere kijk op het gebruik van de kruiken. Je hebt helemaal gelijk hoor. Ons huis, onze kind, onze regels. Wat heb ik dubbel gelegen om jou friet met patat bestelling! Echt geweldig! Zulke vage uitspraken doe ik de laatste tijd ook wel eens (“hij drinkt zijn suiker met koffie”, om maar een voorbeeld te noemen). Jullie komen vast nog wel uit de naam, prima als je pas na de geboorte beslist toch?! En wat fijn dat je zo goed slaapt! Ik, en met mij nog een aantal vermoedelijk, ben jaloers hoor!! Ik zal hieronder straks algemeen even in gaan op lichamelijke veranderingen net voor de bevalling.

@ Boardbabe; Jeetje meis wat vervelend dat je een eigenwijs moppie in je buik hebt! En dan ook nog eens geen plek bij de dichtstbijzijnde vk locatie! Het zit je dan ook gewoon even allemaal niet mee he. Ellende! Mijn moeder, die nooit wat weggooit, had nog een kruik liggen, dus die kunnen we lenen. De Zensy hebben we dan inderdaad voor erbij. Wat grappig dat jij dus uit Brabant komt, dat had ik ook echt niet verwacht! Ben daar zelf opgegroeid maar woon al jaren niet meer, helaas… Want dat is en blijft toch echt wel thuis komen.

@ Josephine; Jij hebt je portie kwakkelen wel weer gehad he de afgelopen dagen. Hoe is het nu met je?

@ Happy-Life; Thanks voor je tips mbt de Zensy. Wij hebben beiden in huis inmiddels, Zensy en kruik, dus gaat vast goed komen. Wat leuk dat je weer een gipsbuik gaat laten maken! Ben benieuwd hoe de vergelijking zal zijn. Naar welke musical ga je toe? Ben zelf ook groot fan van musicals, ga echt te weinig helaas.

@ LMS; hee wat leuk dat je er weer bent! Wat goed dat je zolang door hebt kunnen werken! Nu lekker genieten van je verlof hoor! Wat grappig dat jij ook opgegroeid bent in Brabant, ik ook!! Ik ben het met je eens hoor, google weet alles.. en tijdens een bevalling ach, dan zien we het dan wel weer toch?! Wat leuk dat jullie een originele, daar ga ik vanuit tenminste, naam hebben voor jullie kleintje! Je hebt groot gelijk dat je dat dan niet openbaar wil delen.

# lichamelijke veranderingen mbt bevalling; Dat is even terug in de tijd voor mij.. Wat ik me herinner van de eerste is dat ik de nacht ervoor krampen had, leek op menstruatie. En die werden steeds pijnlijker. Verder eigenlijk geen klachten. Bij de tweede bevalling ben ik ingeleid en heb ik eigenlijk niet of nauwelijks tekenen gehad vooraf. Ik ken echter ook verhalen van dames die echt al weken harde buiken hebben, die heb ik nu overigens ook al dagen. Of die een heel zwaar gevoel hebben in de bekken, wat ze eerder niet hadden. Dat heb ik bij mijn vorige twee zwangerschappen dus totaal niet gehad. Ik let vooral op of ik die kleine nog voel en zolang ik mijzelf daar prettig bij voel is het wat mij betreft goed.

# Muisjes; hebben we hier al in huis. Was hier ook gewoon te krijgen bij de supermarkt. Beschuit was dan weer een ander verhaal. Maar ach, het is maar een bijzaak wat mij betreft hoor. Afgelopen weken heb ik ook al geregeld wat muisjes gegeten, dus denk dat ik ze na de bevalling niet meer kan zien. Heb ze ook meer in huis om de traktatie te maken die de jongens uit gaan delen.

# Groepsapp; Hoe gaan we dit aanpakken. Let me know!

Verder gaat het allemaal wel zn gangetje hier. Slapen is een drama. Elke nacht een paar uur wakker. Overdag geregeld harde buiken en dat plassen is toch echt wel een dingetje hoor. Ik moet ook echt gewoon gelijk gaan en dan lijkt het soms alsof er liters tegelijk komen! En dat meerdere keren per uur, niet tof! Euhm… ja dus dat.. verder deze week begonnen met alles wassen, opruimen en klaar maken van de laatste dingen. Je kan duidelijk zien dat de klein aan het indalen is, aan een steeds lager hangende buik en mijn gewaggel. Moeder gans is er niks bij hoor… Afgelopen weekend nog even lekker erop uit geweest met mijn mannen, echt super leuk en gezellig.

Ook ik ben reuze benieuwd wie er nu als eerste gaat bevallen. Kan elk moment een van ons zijn he… leuk!!!
Hoi ladies. De groepsapp is inmiddels aangemaakt. Wil je er in? Stuur me dan even een pb met je naam en telefoonnr.
Ja... komt allen tezamen :hello:

Stuk laagdrempeliger om te reageren merk ik nu al.

Bloesempje, fijn dat je je geen zorgen maakt verder. Idd die beweging is echt het belangrijkste naar ik begrijp.
Met mij gaat het vandaag iets beter weer gelukkig. Denk dat het op en af gaat. Maar wederom fijn dat het niet 100% kut is ;-)
Leuk meiden de app! Voor wie interesse heeft kom er gezellig bij :cheer2:
Als we degenen die niet in de app willen/kunnen maar niet vergeten en hier ook wel blijven posten he😉

Boardbabe ik PB je
Het lijkt mij leuk maar ook een beetje gek. Neemt het niet het onbevangen schrijven weg omdat je toch niet weet wie de ander is?

Heb namelijk met mijn zwangerschapsgroep Vd verloskundige ook een app en zeg daar minder in als dat ik hier post. Voor mijn gevoel ligt de schaamte drempel hier wat lager. Hoe ervaren de nu al appende dames dat?

Weet wel zeker dat reageren een stuk makkelijkers zal zijn dus ben nog in dubio.
Niets is wat het lijkt..
Dat stuk herken ik wel hoor Poeziemauw dat maakt bij mij ook dat ik twijfel. Aan de andere kant, de kans dat ik een van jullie “ken” is nihil, daarbij deel ik hier ook echt niet alles én hoop ik dat een ieder gewoon zo eerlijk is om geen misbruik te maken van namen, nummers, informatie etc..
Hoi hoi,
De kans dat je iemand in het echt kent is wel erg klein. En als je het niets vind kun je er zo weer uit. Ik merk dat je sneller even iets deelt ipv 1x per week een halve roman typt. Het is wat laagdrempeliger. We zijn nu met zijn 8en in de app.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven