Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Jeeh! Voor de goede echo's van Spa en Flomo.

Dingen kopen doen we hier echt pas na 20 weken hoor. Dekentje haken is al eng zat.

Ik voel me eindelijk weer nornaal. Alsin gewoon licht misselijk en verder oké. :heart: regen en niet te warm weer. Nu ook wel vertrouwen dat maandag misschien wat gaat worden. En zo niet dan ga ik naar huis. Das me beloofd. Mag iig ook al een half uurtje later beginnen.
Redshoes Oei dat is schrikken, fijn dat het nu wat beter gaat. Fijn kroeldagje gehad?

Spa11 Fijn dat je een goede echo had!

Flomo Gefeliciteerd met de goede echo!

Such_preggers Fijn dat het dieet lijkt te helpen, hopen dat de misselijkheid snel verdwijnt.

Freddelientje Mijn cravings zijn melk en zoute popcorn op het ogenblik. Wel fijn dat een gewone bevalling nog tot de mogelijkheid behoort!

Josephine Goed naar je lijf luisteren en je werk inderdaad aan de belofte houden!

Dingetjes kopen / krijgen Ik heb van mijn moeder een pyjamaatje en een knuffel gekregen.
Zelf had ik ter aankondiging een rompertje voor man en voor de opa's en oma's.
Van de week hebben we via een marktplaats een spotgoedkoop vintage jaren 60 ledikantje gekocht. Was nog niet echt de bedoeling maar was zo'n koopje.
Kleertjes wil ik pas kopen als we het geslacht weten.

#Bekkenband Vandaag de bekkenband uitgetest, wat een verademing. 20 minuten gefietst en een uurtje gewandeld en geen pijn in heupen en stuitje. Alleen een vermoeid gevoel. Dus dat is heel fijn.

Kraamzorg Heb me inmiddels ingeschreven!

Hoop dat het weer bij jullie ook een beetje regent, bewolkt weer is en er niet zo'n lekker briesje waait als hier. Het huis waait lekker door.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Fijn Boardbabe, dat die bekkenband iets doet!

Even een korte reactie, ik ben formule 1 aan het kijken :D

Wij hebben donderdagavond de termijnecho gehad. De verloskundige heeft de baby goed in beeld kunnen brengen, we hebben een trappelende baby en een baby met de hik op een filmpje. Alles was al goed te zien, kaakjes, hersenen, neus, mond. Echt zo leuk :heart:
De uitgerekende datum is 16-02-2019 geworden, ik ben vandaag dus precies 11 weken.
Op 10 augustus gaan we voor het eerst naar de verloskundige in het ziekenhuis, ik gok dat ik dan ook bloed ga prikken voor oa de NIPT.

Werken is de afgelopen week verrassend goed gegaan. Het was lekker koel op werk en het was een stuk minder druk dan ik had gedacht. Ook lukte het eten een stuk beter en ik ben niet overdreven misselijk geweest. Verder hele leuke reacties op mijn zwangerschap van collega’s! Heb besloten het gewoon te vertellen, iedereen vroeg hoe onze vakantie was. Die we hebben moeten annuleren door de misselijkheid.

Fijn weekend allemaal!
Goedemiddag dames,

Even een korte reactie vanaf de mobiel. Geen fut om mijn laptop te pakken en rustig daar achter te gaan zitten reageren. Afgelopen dagen waren, ondanks de geringe vermoeidheid, behoorlijk uitputtend. Veel werk, dingen die nog “even snel” af moeten voor vakanties. Het warme weer hielp daarbij ook niet echt mee natuurlijk.. gisteren heb ik dan ook alleen in het zwembad gehangen met de jongste, o en ijsjes gegeten en verkoelende drankjes gedronken. Samen met de oudste, die wat in een mopper stemming was want mama had hem beloofd naar jeugdland te gaan, smoothies gemaakt en ijsjes. Ook heeft hij geholpen met de ingrediënten voor de maaltijdsalade en deze te maken. Terwijl we daarmee bezig waren gaf hij aan dat hij het ook wel begreep dat we niet waren gegaan, dat het echt veel te warm is. Eind goed al goed...

Gisteravond zijn we met zn allen (manlief, ik en de kids) lekker een verkoelend ijsje gaan halen, waarna we hebben gewacht tot de bloedmaan zichtbaar werd. Helaas liet deze nogal op zich wachten en viel tegen qua zichtbaarheid.

Vanmorgen, stond al even gepland, hadden we een fotoshoot. Super leuk en fijn ook dat het Wat afgekoeld is! De middag bestond voor mij grotendeels uit slapen, de vermoeidheid sloeg ineens toe. Manlief gaf aan dat hij wel vast inspiratie voor de baby op wilde doen, de kids begonnen direct te stuiteren en van mij kwam nauwelijks reactie. Om een of andere reden lijk ik overal tijd genoeg mee te hebben en hoeft het uitzoeken allemaal nog niet zo. Wie weet komt het al we weer een paar weken verder zijn?

Ik heb jullie allemaal gelezen overigens! Fijn dat er veelal positieve verhalen zijn! Nog een weekje werken en dan begint onze vakantie. Ondanks een propvolle week zal ik proberen komende week iedereen even individueel te beantwoorden.

Fijn weekend dames!
bloesempje denk komende week maar lekker aan jezelf. Je hoeft niet persee altijd persoonlijk te reageren he.

missjackson fijne dat je een goede week gehad hebt. Fijn om het te vertellen he. En zo te lezen een mooie termijnecho. Wij schelen maar twee daagjes.

boardbabe heerlijk dat de bekkenband je verlichting geeft.

josephine fijn dat je ook wat bijkomt van het koelere weer. Hier ook.

Alleen vanmorgen enorm hormonaal hier. Totaal niet mezelf en enorm huilen. Zo ben ik nooit en was ik ook niet bij de zwangerschap van ons zoontje. Dus aan de hand hiervan voorspelt m’n man een meisje😉. Hij weet zich totaal geen raad trouwens met die buien. M’n zoontje had het door, probeerde me in te houden voor hem, komt hij naar me toe en zegt wat is er mam, waarop ik zei niets hoor jongen mama is een beetje moe. Hij een armpje om me heen en zegt u hoeft niet te huilen hoor mam, nou toen was het brullen natuurlijk.
Wat lief Fredelientje. Vandaag weer ok?

Fijn van de band Boardbabe. Nu ook achteraf niet meer last? Ik hoop het voor je! Het maakt mijn leven een stuk iteressanter met...

Bloesempje doe idd rustig aan met reageren. Komt wel weer. We weten wel dat je betrokken bent bij iedereen ;-) En je hebt alle tijd om dingen uit te zoeken. Denk dat je niet gek bent. Iig natuurlijk denk je wel eens er over, maar hier moet het ook niet al te concreet worden hoor. En als ze perse willen gaan ze toch lekke mr ff naar een baby winkel ofzo. Kan jij mooi met je pootjes omhoog :P

Jeeh! MissJackson ook weer een goede echo :)

Vandaag dan weer aan het werk. Helaas om 5 uur wakker. Niet al te best begin. We gaan het zien.... Dit weekend voelde ik me zo goed dat ik blij was dat ik nog misselijk werd tussendoor steeds. Blijft ook spannend nu hoor richting 12 weken en kwaaltjes die misschien wel minder worden . Eerste kindje ging toen mis, dus dat had ik niet door omdat het normaal zou zijn dat de kwaaltjes minder werden.
josephine spannende tijd toch fan nu voor je, met die herinnering in je achterhoofd.

Met mij gaat het weer prima. Ik heb nu lekker vakantie. Ons zoontje is naar de opvang. Man is klussen en ik ga zo aankleden, ons logeerhondje uitlaten en dan de aanstaande babykamer ontruimen van verhuisdozen die er nog staan.
Josephine geen pijn achteraf inderdaad. Dat ding is echt een uitkomst, wil hem alleen gebruiken als ik weet dat ik langer dan een kwartier ga lopen. Had achteraf alleen een vermoeid gevoel. Maar geeft me in ieder geval veel ondersteuning en wat hoop voor de komende tijd :-D
Succes met werken vandaag. En kan me voorstellen dat deze periode spannend voor jullie is!

Freddelientje geniet van je vakantie! Succes met je buien, moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal geen last van heb. Scheelt ook wel dat ik de hele dag op mijn luie derriere kan zitten en dus behoorlijk ben uitgerust. Aaw wat schattig van je zoontje, die snapte er natuurlijk niets van dat je alsnog ging huilen.

Bloesempje heerlijk dat de rest van het gezin er wel al zo mee bezig is.

Missjackson gefeliciteerd met de goede termijn echo en wat fijn dat het op je werk zo mee viel!

Vanmiddag naar de vk en morgen ben ik 13 weken. De misselijkheid is er toch nog steeds. Slapen gaat wel ok, maar toch nog regelmatig een dutje nodig. Man is heel augustus thuis, en vorige en deze week hadden ze geen klussen voor hem. Dat is wel lekker hoef ik niemand te strikken voor het huishouden en kan ik hem lekker aan het werk zetten.
Zo, weer even tijd om te reageren. Niet op iedereen, want dat is niet te doen, dus ik hou t op de laatste pagina :)

freddelientje Heerlijk lekker rommelen in huis en zoontje gewoon naar de opvang. Lekker actief om al de babykamer te gaan ontruimen ;) Moet je de verhuisdozen alleen verplaatsen of ook gaan uitpakken? Superlief trouwens de reactie van je zoontje op je hormonale gedrag. Moet ook gewoon kunnen toch?

Josephine Heftig dat het eerder nog zo laat is misgegaan. Snap dat je dan het lastig vindt als de kwaaltjes wat minder worden. Hopelijk gaat werken goed vandaag, succes!

Bloesempje Jouw man is wel enthousiast zeg. Helemaal niet erg dat jij er nog niet zo veel zin in hebt, geen haast hoor, tijd genoeg. En lekker toegeven aan de vermoeidheid wanneer mogelijk!

Missjackson Fijn dat het werken goed is gegaan en iedereen het nu ook gewoon weet, dat maakt het allemaal wat makkelijker. Bij mij is bloedprikken trouwens 2 keer verschillend: 1 keer voor de standaarddingen, gewoon bij een lab hier vlakbij en 1 keer voor de NIPT in het academische ziekenhuis. Maar dat zal de VK dan wel uitleggen. Je moet de NIPT ook al betaald hebben voor je gaat laten prikken...

Boardbabe Fijn dat die bekkenband helpt. Uitkijken dat je nu niet gelijk te veel wil. Leuk dat je al een ledikantje heb. Bij mijn eerste had ik al een wiegje gekocht voordat ik überhaupt zwanger was, dus jij bent echt niet te vroeg haha (dat was echt een perfect koopje.. kon ik niet laten).

Hier gaat het op zich redelijk goed. Voel me niet topfit, maar ik weet niet zo goed of dat van de zwangerschap of 'gewoon' komt. Dit weekend even paniek, want zoon had rode bultjes op zijn wangen (leek op de vijfde ziekte), bleek uiteindelijk gelukkig mee te vallen, waarschijnlijk gewoon de warmte. Nu op mijn werk heel druk aan het proberen de motivatie te vinden ;)
Echo was dus helemaal goed, was toch extra zenuwachtig omdat het bij een paar meiden hier ook mis is gegaan na een eerste goede echo. Zelfs 2 dagen teruggezet en ben nu dus 11+3. Net even wat gunstiger voor mijn zwangerschapsverlof, omdat ik op een hele week uitkom dus dat is wel handiger, maar verder maakt het natuurlijk geen snars uit.
Flomo het is veelal verplaatsen naar zolder. Heb toch ook nog drie vuilniszakken vol dat weg gegooid kan worden.
Werkse vandaag. Ik vorder hier lekker.
Fijn zo'n dag Freddelientje.

Boardbabe, wat fijn dat je dan toch aan die band begonnen bent. Hopelijk kun je zo iig wat blijven doen. Ik herken je wens om hem niet altijd te gebruiken. Goed idee lijkt me ook. Je moet straks toch weer je eigen spierkracht weer terug krijgen.

Ook alweer een goed echo voor Flomo. Yeah! Ik kan beide onderzoeken trouwens gewoon bij mij in het ziekenhuis doen. Ga niet me voor de grap 2x lek laten prikken ;-)

Werken ging goed qua bloed en duizeligheid. Wel totaal gesloopt en mijn bekken is om te huilen.
Fijn dat de bekkenband verlichting geeft Boardbabe.

Gefeliciteerd met de goede echo missjackson. Fijn dat het wat beter gaat.

Bloesempje, nog even doorbijten en dan heb je je verdiende vakantie.

Fred, ik ben benieuwd of het echt een meisje blijkt te zijn. Wil je dat straks ook al weten?

Flomo, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de standaard dingen en NIPT. Ik ben vooral benieuwd naar mijn ijzerwaarde, die is normaal gesproken altijd net goed. Mijn familie reageerde heel blij :heart: Komende twee weekenden veel afspraken staan met vrienden om het ze allemaal persoonlijk te vertellen.
zegeens ik ben ook benieuwd of het echt een meisje blijkt te zijn. Bij onze zoon had hij wel gelijk. Maar we willen vooraf niet weten wat het gaat worden dus nog 6 maandjes wachten 😉
Hallo hallo dames,

Door alle drukte, nog twee dagen bikkelen, ook nu maar weer even een korte zwaai vanaf de mobiel.

Manlief is weer eens de hort op, nog even heen en weer voor de vakantie begint. Als het goed is komt hij donderdag weer terug en kan onze vakantie vrijdag dan echt beginnen. De kids proberen zich nog te vermaken maar de meeste vriendjes zijn uit logeren of al op vakantie dus ze zijn veel op elkaar aangewezen. Ondertussen houden ze elkaar wel bezig hoor én ik hen. Morgen werk ik slechts een ochtend en in de middag enkel telefonisch bereikbaar zodat ik met de kids naar jeugdland kan. Dat vinden ze zo geweldig en dat is het ook natuurlijk.

Verder gaat alles rustig aan... gelukkig, even afkloppen, lijkt de hoofdpijn de afgelopen dagen in veel mindere mate aanwezig. Wat een verademing is dat zeg. Ik ben ondertussen we echt een zeikwijf aan het worden haha.. de verloskundige gaf aan dat als ik echt vaak naar het toilet moet maar slechts beetjes plas dat ik alert moest zijn op een blaasontsteking. Nou, beetjes zijn het niet en waar het vandaan komt, echt geen idee... die kannen van MvM vol maken was geen kunst geweest nu😂

Maar hoe is het met jullie? Heb wel wat mooie berichten gelezen weer, fijn zeg!! Ik hoop zo dat het voor allen die nu nog meer schrijven positief mag blijven verlopen. We zijn echt een leuk clubje zo samen.

Nou ik ga even de keuken in. Manlief van huis betekend hulp in de keuken van de oudste (meestal) én dat er vis op tafel komt. Dubbel feest!

Fijne avond meiden
Goedemorgen allemaal!

Hoe is het met jullie?
Fijn dat het weer een beetje is afgekoeld he?

Ik heb een paar hele goede dagen gehad. Eerst een goede uitslag van de NIPT en toen voelde ik zondag de baby voor het eerst :love: echt geweldig om weer mee te maken. Ik had wel verwacht dat ik hem of haar vroeg zou voelen, want dat had ik met mijn eerste ook, maar dat het nu al zou zijn had ik niet verwacht... Dacht ik eerst dat het ook helemaal niet kon, maar schijnt wel vaker voor te komen met bijna 14 weken! Heel bijzonder weer en volgens mij is die kleine maar druk daar binnen

Vandaag een wat mindere dag want ik heb ... griep. Dat is een first timer, zo midden in de zomer.

redshoes is je kindje weer helemaal opgeknapt?

spa11 ojee, dan helpen wij ook niet mee he met onze bevallingsverhalen haha! Hopelijk niet te veel stress er van, het gaat allemaal weer voorbij en het resultaat is het meer dan waard

freddelientje, is het niet zo dat ze tot 36 weken zelf nog kunnen draaien? Misschien daarom pas zo laat controle?
hahaha klinkt lekker straciatella-yoghurt.

ojee, zo emotioneel? dat is even wennen, een hele nieuwe kant aan jezelf ;) heb het ook wel gehad, ook wel mooi om eens mee te maken op een bepaalde manier vond ik. maar kan me ook voorstellen als je er gek van wordt hoor!

fijn dat het weer een beetje lukt op werk missjackson

bloesempje wb dat je niet zo enthousiast bent: vind je het misschien nog steeds moeilijk om er vertrouwen in te hebben?

enne... heb je nou gister zo waar de eerste post gedaan waarin je het niet over ijsjes hebt O_O ? hahaha

josephine lastig voor jou dat het zo laat mis is gegaan, maakt t natuurlijk extra moeilijk om vertrouwen erin te hebben. sterkte! is t inmiddels rustig qua bloedverlies?

flomo, fijn goede echo,feli!
Even kort

Lms wat fijn een goede uitslag! Hebben jullie lang moeten wachten?
(Hier afgelopen vrijdag bloed laten prikken)

Moppie is gelukkig weer opgeknapt. Nog een flinke blauwe plek onder dr kin maar eten en drinken gaat weer goed zonder pijnstilling.
Ik ben maar begonnen aan het afkorten van namen ;)

Red Fijn dat ze weer is opgeknapt. Zo sneu altijd :(

LMS Wat een mooi nieuws, goede NIPT en de baby al voelen!! Ik verwacht de komende 2 maanden nog niks - vorige keer was ik ook al over de 20 weken heen toen ik mijn zoontje ging voelen. Die griep kom je vast overheen met dit mooie nieuws. Wel ellendig dat je bijna niks mag qua neusspray en ibuprofen enzo hè? Ik moest trouwens heel erg gieren om jouw opmerking over Bloesempje en d'r ijsjes :worship: :hihi:

Bloesem Superfijn dat de hoofdpijn afneemt! Dat scheelt een heleboel kan ik me voorstellen. Misschien wel door meer drinken (en daardoor ook meer plassen)? Heerlijk zeg bijna vakantie, alleen deze dagen even doorkomen. Lijkt me heel bijzonder dat de kids dan meehelpen. Begrijp ik uit je bericht dat je man geen vis lust en jij en de kinderen wel? Dan zou ik het er ook goed van nemen!

Fred Oh wat een geduld, ik vind dat toch zo knap! Wij hebben de geslachtsecho al gepland :-$ En verplaatsen herken ik. Eigenlijk moet ik eerst eens een goede indeling gaan maken van kasten en dan kan alles wat nog in dozen zit ook best wel netjes worden opgeruimd, desnoods in plastic bakken enzo. Maarja... dat kost tijd en ik zie er zo tegenop... Nog even uitstellen maar tot het wat slechter weer wordt en dan kast voor kast aan de slag.

Zegeens Oh zo leuk om het te gaan vertellen! Tipje voor je ijzer (gebruikte ik na de bevalling, maar kan nu ook al helpen): floradix. Is niet zo heftig als ijzertabletten en is heel natuurlijk (wordt veel gebruikt door vegans). Ik vond het echt goed werken, want mijn ijzer is ook altijd aan de lage kant (ik mag altijd net wel of net niet bloed geven bij de bloedbank bijvoorbeeld).

Josephine Fijn dat het in een keer kan! Inderdaad vervelend om 2 keer te moeten (moet ik dus wel). Balen dat je zo moe bent en last van bekken met werken, dat schiet niet op... misschien toch met een bedrijfsarts alvast een plan gaan maken?

Hier gaat het op zich goed, alleen blijf ik steeds zo ontzettend moe. Alles voelt zwaar en soms heb ik zelfs in de auto moeite mijn ogen open te houden. Ook heb ik na lang zitten last van mijn rug, zowel onder als boven. Is dat dan een voorbode van last van je bekken? Deze zwangerschap valt me nu al echt zwaarder dan de eerste en ik vrees ook dat ik het niet vol ga houden om volledig te werken. Dat betekent dan ook dat ik 6 weken van te voren al met verlof zou moeten, waar ik enorm van baal, dus ik ga proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Misschien dat ik zelfs wat uurtjes ouderschapsverlof ga inzetten, zodat ik niet deels ziekgemeld hoef te worden. Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen; wellicht valt het mee de komende maanden.
LMS, wat fijn die goede uitslag. En dat voelen is mega fijn. Ik denk het ook al een paar dagen te voelen, maar ik houd nog even een slag om de arm zelfs 11 weken zou al kunnen bij een 2e begreep ik. Het is bij mij iig totaal niet regelmatig en ook niet iedere dag.

Flomo, bekkenpijn voel je vooral in je stuitje. OnderRugpijn kan er wel bij horen. Hopelijk houd je het lang vol. Maar kan je dan niet ook straks ouderschapsverlof opnemen na je verlof? Hoef je nu niet jezelf uit te putten.

Net in het ziekenhuis geweest. Echo bij de Echoscopiste gaf 3 dagen eerder aan, dus ze willen me weer vooruit zetten. Vk zei dat dat sowieso niet ging gebeuren, omdat het bij 10 weken betrouwbaarder is. Maar de Echoscopiste was het daar niet mee eens. Gyn ook niet trouwens. Dus ik gok dat het ziekenhuis wint. 9 februari wordt het dan. Verder ook geprikt voor de NIPT. Echo zag er ook helemaal normaal uit verder :) GUO (uitgebreide 20 weken echo is ook ingepland) en volgende week vrijdag word ik gebeld met de uitslag NIPT.
Hoi hoi,

Maandag voor het eerst het hartje gehoord :heart:, vk waarschuwde al dat het wel even kan duren. Die paar minuten duren dan echt lang, toch spannend doet ie het nog wel.
Volgende week vrijdag hebben we een pretecho voor de geslachtsbepaling :cheer2:, wij weten zeker dat het een jongen wordt. dus het wordt vast een meisje. Wij realiseerden ons vanmorgen dat we het over de naam al eens zijn :-D.
Gisteren zijn we nog even naar een kinderwagen wezen kijken. Weten precies welke we willen, en wederom direct eens over kleur en type, heerlijk saai zo lekker eensgezind. Kopen doen we voorlopig nog niet maar ivm werk man en dat we niet weten hoe mobiel ik over een paar maanden ben is het wel lekker om dat vast afgestreept te hebben.
Die bekkenband is echt een uitkomst, ook bij het 2 uur rondsjokken in de babyzaak geen pijn!
Ik ben druk met spulletjes op marktplaats aan het verkopen, gaat best lekker. Allemaal van die dingen die in de hoek ooit eens op marktplaats zetten stonden. Ruimt lekker op.
Hier begint inmiddels een heel klein buikje te ontstaan.

LMS wat fijn dat je een goede nipt had. Wij hadden hem vorige week dinsdag dus even afwachten wanneer we iets horen. En wauw dat je zo vroeg de baby al voelt! Beterschap, echt balen zo'n zomergriepje.

Flomo Bij mij was hoge rugpijn na lang zitten inderdaad de voorbode van bekkeninstabiliteit. Wil je niet bang maken maar kan geen kwaad het even door een gespecialiseerde fysio te laten nakijken. Beter voor niets laten checken dan er te laat bij zijn. Vervelend dat je het nu veel zwaarder dan bij de eerste ervaart.

Red fijn dat je kleintje zo snel hersteld!

Bloesem herkenbaar dat er andere dingen op het menu staan zodra man is gevlogen :lol: ik ben gek op speklapjes dus die staan hier dan standaard op het menu. Dat van die kleine beetjes plassen is goed om te weten, want daar heb ik wel last van. Maar ook niet echt een pijl op te trekken, soms weer mega hoeveelheden. En inderdaad echt een leuk clubje zo! Alleen morgen nog maar bikkelen toch en dan welverdiend vakantie?
#bekkenband: ik wil er mss ook een kopen. Welke hebben jullie?

#nipt: Ik heb me vanochtend laten prikken. Ik ben benieuwd. We hebben gekozen om zonder neveneffecten te gaan. Dus spannend.. De vorige keer duurde uitslag zoooooo lang.

Termijnecho: Ze kwam uit op 19 feb. Ik ben nu 11.1. In het ziekenhuis gingen ze eerst uit van 15-2. Dus het zit dichterbij mijn berekening :).

Guo: staat ook gepland, vanwegr de insuline @josephine waarom heb jij een Guo?

@lms: wat leuk dat je hem al voelt!!

#hier: behoorlijk ziek. Gister niets kunnen binnenhouden. Vandaag ook beroerd. Moest een uur in de bus zitten terug van t ziekenhuis. Ik moest me zo focussen om niet over te geven. Nu 11.1 hopelijk is t volgende week ineens over is. Maar ben zo bang dat het de hele zwangerschap voortduurt.
Such preggers, ik heb de serola. Balen dat je nog geen steeds zo beroerd bent!
Ik ook such preggers. Die is prima volgens mijn fysio. Wat naar dat je zo ziek bent. We kunnen mooi samen wachten op de uitslag ;-)

Ik krijg een GUO vanwege een hartafwijking in de familie.

Zo mooi hè dat hartje boardbabe :)
Flomo ik ben ook enorm moe op het moment. Het blijft ook maar warm. Ik heb rugpijn met vlagen. Vanmiddag op bed gelegen maar kwam niet in slaap en m’n benen wegen als dieplood.
Maar we hebben er al 1 lopen he, onderschat dat niet.

Lms heel fijn een goede nipt uitslag. En wat voel je de baby al vroeg! Zo bijzonder. Ik dacht dus gisteren linksonderin een lichte tik te voelen, maar ben vandaag pas (al) 12 weken. Dus dit moeten m’n darmen nog geweest zijn.
Beterschap griep is niet fijn!

bloesempje wat lief dat je kids je helpen in de keuken.

josephine fijn weer een goede echo. En je wordt dan best snel gebeld voor de nipt uitslag. Ik hoor dat sommige 2 of 3 weken moeten wachten. Misschien per ziekenhuis/ praktijk verschillend. Wel fijn voor jou. En een paar dagen vooruit is niet erg 😉.

boardbabe wat bijzonder he om het hartje te kunnen horen!
En fijn om al wat dingen van je lijst af te kunnen strepen.
Wij zijn het hier ook altijd met elkaar eens over namen en stylen.

such-preggers ik vind het echt vervelend dat je je zo ziek voelt. Sterkte 😘. Ik hoop enorm dat het minder gaat worden.
Fredelientje, het kan echt wel de baby zijn hoor. Je weet wat je moet voelen. Al klinkt een tik dan wel weer heftig voor iets van nog geen 6 cm :P

Ik heb de VK toch maar even gebeld ivm kraamzorg over die datum. Nou die is het er echt niet mee eens hoor. Die gaat contact opnemen. Het blijft nog even onduidelijk dus. Wie heeft de langste ofzo :O
Goedenavond dames,

Hoe is het met jullie?
Ik heb een heerlijk relaxte avond, dus ga er eens even goed voor zitten om te reageren op al die leuke berichten van jullie. Ik heb mezelf voor genomen om vanaf de laatste pagina te reageren, anders wordt het weer een gigantisch verhaal. Nu waarschijnlijk al, oeps… haha..

Komt ie;
@ Boardbabe; hoe is het met je cravings? Ik las dat dat, zaterdag althans, melk en zoute popcorn zijn. Zijn dat dan dingen die je normaal ook lekker vind, of juist niet? Gewoon nieuwsgierig hoor. Wat leuk dat je al wat van je moeder hebt gekregen en ook al een vintage ledikantje op de kop hebt getikt. Als het een koopje is ben je gek als je dat niet doet toch?! Zeker als het kan passen in het toekomstige kamertje. Wat fijn dat de bekkenband een beademing is. Hopelijk blijft dat zo en ga je comfortabele maanden tegemoet. En ook al ingeschreven voor de kraamzorg, ik zeg “goed bezig!”. Het is zeker leuk dat de rest van het gezin er zo volop mee bezig is. Manlief kijkt ook echt uit naar volgende week dinsdag, weer een echo. Zelf ben ik er wat minder mee bezig merk ik… Jij bent alweer 13 weken, wat gaat de tijd toch snel he! Fijn dat je man wat meer thuis is en jou zodoende kan helpen waar nodig. En volgende week vrijdag al een pretecho voor de geslachtsbepaling. Dat lijkt zo vroeg allemaal joh! Ben reuze benieuwd!

@ missjackson; volg jij f1 ook echt of alleen als het zo uit komt? Ik kijk eigenlijk elke kwalificatie én race, tenzij het om wat voor reden dan ook echt niet lukt. Dan probeer ik iemand te strikken die me via de app op de hoogte kan houden. Bij jou gaat het ook al snel he, alweer ruim 11 weken zwanger. Fijn om te lezen dat het werken afgelopen week zo goed gegaan is! Op naar nog meer van die mooie weken, toch!?

@ freddelientje; lief van je dat je opmerkt dat ik niet perse altijd persoonlijk hoef te reageren. Inmiddels ben ik er achter dat dat ook echt niet lukt. De voorspelling is dus dat jij zwanger bent van een meisje. Wat denk je zelf? Wat lief dat je zoontje een armpje om je heen komt slaan. Lees ik nou goed dat hij “u” tegen jou/jullie zegt? Puur nieuwsgierigheid hoor… Geen antwoord is ook een antwoord he.. Hoe is het inmiddels met je? O ik lees dat je nu lekker vakantie hebt! Geniet er van meis!

@ -Josephine-; Ik moest toch zo lachen om jou reactie op dat mijn mannen anders maar lekker ff naar een baby winkel moesten gaan. Hoe is het met jou? Nog steeds zo vroeg wakker of lukt het om wat langer te slapen inmiddels? Spannende tijd dus voor jou… Dan merk je dat het er toch echt wel heeft ingehakt he.. Ik herken het hoor. Wat vervelend om te lezen dat je zo`n last hebt van je bekken. Dikke knuffel voor jou. Voor jou is het nu aftellen tot de uitslag van de NIPT.

@Flomo; Grappig dat jij ook alleen even gereageerd hebt op de laatste pagina. Anders is er inderdaad geen beginnen aan he. Ik geef zeker toe aan de vermoeidheid, waar mogelijk. Dat is het beste voor iedereen, haha… Het kan heel goed dat het meer plassen komt, doordat ik meer drink. Maar ook als ik in de avond nauwelijks gedronken heb, standaard dat ik rond 5 uur in de ochtend echt super nodig moet. Als ik dat al red vanaf middernacht. Het klopt inderdaad dat mijn man liever geen vis eet. Een stukje kibbeling gaat er nog net in, met extra ravigotesaus, maar verder maak je hem er echt niet blij mee. De kids en ikzelf wel, dus standaard op het menu als manlief van huis is. Wat fijn dat jullie een goede echo gehad hebben! Fijn ook dat het, ondanks de eerste paniek, mee blijkt te vallen met de rode bultjes bij je zoontje. Kijk je wel uit met de vermoeidheid en het autorijden? Hopelijk trekt het de komende tijd bij en ga je je wat fitter voelen.

@ zegeens; Wat leuk dat je voor de komende weekenden veel afspraken hebt staan om het nieuws te delen. Heb je zelf een verwachting van de uitslag van je ijzerwaarde? Bij mij is die ook altijd op het randje. Inmiddels slik er ook alweer die fijne ijzertabletten. Daar was ik al mee begonnen voor de zwangerschap, ben benieuwd of dat nu nog wat gedaan hebt.

@ LMS; wat fijn dat je zulke goede dagen hebt gehad! Gefeliciteerd met de goede uitslag van de NIPT! En dan ook nog eens je kleintje mogen voelen. Geweldig! Bijzonder ook. Hoe gaat het met je griep verschijnselen? Is dat een beetje te doen? Wel vervelend dat je daar zo in de zomer last van krijgt zeg. Wat merk jij trouwens op, heb ik het niet gehad over ijsjes in mijn post?! Dat kan ik niet zomaar voorbij laten gaan, kom ik straks op terug…

@ such_preggers; wat vervelend dat je zo beroerd voelt! Hopelijk trekt dat snel bij. Fijn dat jullie ook alweer een echo gehad hebben en de NIPT gedaan is. Wachten op een uitslag van zoiets duurt altijd te lang he…

Volgens mij heb ik nu wel zo`n beetje op iedereen gereageerd die een vanaf zaterdag nog gereageerd heeft. En ja inderdaad, weer een heel verhaal geworden. Ik kan ook gewoon niet kort van stof zijn, hahahha…

Vandaag was een prima dag voor mij. Oke, ik ben er moe, maar merk dat zolang ik maar ontspannen in beweging blijf, bezig blijf, dan gaat het redelijk. Vandaag met de kids op pad geweest, super leuk gehad. En uiteraard, ja daar is ie dan ook, ijsjes gegeten. De jongste had ergens gezien dat er ijsjes zijn met allerlei koekjes en snoepjes en dat leek hem ook wel wat. Nu mag die kleine geen roomijs in principe, dus ik gaf aan dat dat nog wel eens een lastige kon worden voor hem. Tot ik me bedacht dat ik toch nog naar de supermarkt moest en dat ze daar allerlei soorten sorbetijs hebben die lactosevrij zijn. Dus met citroen, mango en frambozenijs kwam ik terug thuis. Ook een zak spekken, zure matten en jelly beans mee genomen, doe eens gek. Wat stond hij te kijken van dat ijsje! Helemaal geweldig. De oudste overigens ook, beiden hebben zitten smullen, ook al was het wat veel. Zelf heb ik het maar gehouden op een perenijsje.

Morgen nog een paar uurtjes werken en dan begint de vakantie! Hoewel ik nu ik dit typ eigenlijk wel verwacht dat het iets meer dan een paar uurtjes zullen worden. Er zijn nog een aantal dingen die overgedragen moeten worden. We hebben een sollicitant gehad, die wij erg graag als collega willen hebben, alleen wil die persoon nogal hoog ingeschaald worden zeg maar… Dat is nogal een dingetje en daar ben ik afgelopen dagen wel mee bezig geweest in overleg met P&O, blijkt nauwelijks uit te komen te zijn. Maar goed, we gaan het zien. Ik vlieg het morgen maar gewoon aan en zie wel wanneer ik de deur achter me dicht kan trekken. De kids zijn in ieder geval helemaal klaar voor de vakantie, hebben er super veel zin in en wij ook…

Dit even voor nu.. Ik ga denk ik nog maar een perenijsje pakken, kan best, toch?!
Ik wens jullie een hele fijne avond, slaap lekker en we lezen elkaar snel weer.
Doeiiii

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven