Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Lappen tekst gemist dit weekend en weet niet meer zo goed op wie ik nu moet reageren. Haha. Gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren en Happymomtobe: weet je zeker dat het mis is??

Wij hadden een weekend vol feesten en partijen (moe,moe,moe nu, en de week begint pas :-s) dus hebben we iedereen het grote nieuws verteld. Wat een leuke reacties allemaal!! Sindsdien droom ik er elke nacht van dat het de volgende x bij de vk niet goed is en we dat aan iedereen moeten vertellen. Pff, schrik een paar x per nacht wakker. Niet erg fijn!! Blij als we de volgende bevestiging hebben gehad dat alles nog goed is (moeten we met ons nuchtere verstand maar vanuit gaan)

Vraagje aan alle dames (misschien met name aan de dames die al eerder een kindje hebben gehad of aan de dames die zo slim waren dit wel bij de vk na te vragen) : zijn er dingetjes die nu al geregeld moeten worden? Ik las ergens iets van melding maken bij de zorgverzekeraar en dit soort dingetjes. Heb momenteel een hoofd als een vergiet, dus denk schakel jullie hulp maar even in.

Verder wordt de misselijkheid hier nu echt minder, maar des te meer last van buikkrampen (eng hoor) (de darmen?) en mijn broeken willen nu echt niet meer dicht bijna. Gisteren gelukkig van alle kanten zwangerschapskleding aangeboden gekregen. Zal binnenkort wel van pas komen!!

Zijn jullie al uit een naam?? Wij zij het hier niet echt met elkaar eens, wordt een lastige opgave dus. Haha
Vivaatje, je hoeft alleen nog maar kraamzorg te regelen hoor. Al moet ik dat zelf ook nog doen!

En wij gaan ons pas druk maken over de naam als wij weten wat het word. Scheelt de helft

Hier verder alles goed. Geen klachten. Heerlijk! Maar ook wel onzeker. Als de volgende echo ook goed, en die is volgende week woensdag dan ga ik het maar echt geloven....dan ben ik ook al bijna 12 weken dus moet het wel. Al kun je al bijna niet meer om mijn buik heen haha.
Vivaatje, inderdaad kraamzorg en je zorgverzekeraar inlichten. De zorgverzekeraar moet namelijk de kraamhulp 'goedkeuren'. Toen ik me inschreef bij kraamhulp kreeg ik daar meteen de instructies hoe en wat ik moest bellen voor de zorgverzekering. Ook misschien handig om te regelen als het nodig is; kinderopvang. Bij sommige hebben ze nog wachtlijsten.

Verder nog even niks, daar hebben we nog even de tijd voor. Bij de vk kregen we al wel een nummer om de 20 weken echo af te spreken, maar dat hebben we nog niet gedaan.

Vanmorgen vroeg uit de veren want om half 8 zou er iemand komen om een offerte te maken voor het stuc werk boven. Niemand gezien. Er komen er nog 5 deze week, dus deze wordt het in ieder geval niet. Zit je dan voor jan l*l te wachten.

Hier net een zwangerschapsbroek uit de kast getrokken. Hij is iets te wijd, maar zit lekker.

Zo weer naar het zwembad, vaste prik elke week. Fijne dag allemaal!
Knuffel voor happymomtobe!!

Bij de "nub" methode wordt er gekeken naar het genitale tubercle, als deze meer rechtop staat wordt het een jongen als deze meer naar beneden staat wordt het een meisje, bij ervaren echoscopisten ongeveer 75% betrouwbaar!!
Sterkte happymomtobe, wat een vervelend nieuws!
Wij hebben het afgelopen weekend aan mijn broers en zussen verteld. Superleuke reacties!

Gisteren had ik ineens enorme buikkramp, maar dat waren geloof ik mijn darmen. Ik wist echt even niet meer hoe ik moest zitten op de wc, er kwam ook niets uit zeg maar maar het ging behoorlijk tekeer qua borrelen en pijn. Maakte me eventjes zorgen, maar weet wel zeker dat het de darmen waren en dat hoor ik hier wel meer gelukkig. Is nu ook weer helemaal over, maar nu wat diarree (voor het eerst trouwens).

Ik voel sinds een week mijn buik wel regelmatig. Echt onderin, waar de baarmoeder zit. Ik voel 'm vaak gewoon zitten zeg maar, een beetje strak, zwaar gevoel. Vooral als ik een tijd heb gezeten op de bank en dan opsta. Is dit normaal en herkenbaar bij jullie?

Nog 23 uur en dan de eerste afspraak bij de vk + echo. Word wel steeds nerveuzer nu. Gisteren 2 keer wat chagrijnig gereageerd richting man, ging helemaal nergens over. Gelukkig reageert hij er goed op. En 's avonds op bed, na de darmkrampen van hierboven, moest ik ineens huilen. De spanning en zenuwen overvielen me gewoon. Ik hoop zo dat morgen alles goed is. Man heeft er alle vertrouwen in en is erg lief, zelf maak ik me blijkbaar meer zorgen dan hij.

Barbabientje, jij bent vandaag aan de beurt! Heel veel succes en laat je snel weten hoe het is gegaan?
Goedemorgen dames, vannacht had ik hevige pijn. Bijna weeën gevoel, plus bloed verlies. Ik durfde niet te gaan plassen en ben zo stil mogelijk op bed gaan liggen. Ik heb de VK gebeld, ben naar de eerste hulp gereden. Maar kreeg te horen dat ik enkel een zwangerschapstest kon krijgen, geen echo.

Thuis weer zo stil mogelijk op bed gaan liggen. Nu deze ochtend bloed ik nog steeds, geen krampen meer. De VK belt me over een uur terug om te kijken of er plek is voor een echo. Ik had donderdag pas een afspraak.

Ik houd jullie op de hoogte! Liefs x
Bedankt voor de knuffels, ik heb het gevoel dat ik alles kwijt ben nu. Ik kan pas een echo laten doen als het bloeden helemaal gestopt is... Wat een leeg gevoel.

Ik zou vandaag naar mn 8e week gaan...

Ook voor regenboogamsterdam, veel sterkte! En niet meteen het ergste denken...
voor happymom2B en regenboog!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Sterkte ook voor regenboogamsterdam. En happymomtobe, ik kan me heel goed voorstellen hoe leeg je je moet voelen. Ook sterkte.

Bah, wordt toch wel naar elke keer van die nare berichten, net of je er dan een beetje op gaat wachten wanneer het mis gaat. Pff.

@Rainbow30 en Jynta1981: Kraamzorg regelen. Een hele goede. Ga ik van de week gelijk even achteraan. Haha. Staat genoteerd in mijn agenda! Fijn die snelle antwoorden! Haha.

@ Jynta1981: Zwem ze!
-
@Barbabientje veel succes! Spannend..

Ik heb net de VK gesproken, ik kan gellukig over een uurtje al terecht! Ik weet echt totaal niet wat er aan de hand is, dus ik ben echt benieuwd.
@regenboogamsterdam en happymomtobe ik zal duimen voor jullie beiden dat het toch nog goed komt! Wie weet!! Echo geeft duidelijkheid.
berichtje van mijn bezoek aan de verloskundige (beetje gek na de heftige berichten hiervoor! Sorry dames!)

Heb vandaag 2e echo gehad en intake. Ben nu 10 weken 5 dagen. De echo moest weer inwendig. Ze heeft het uitwendig geprobeerd maar mijn darmen lagen erg in de weg. Baarmoeder ligt wat naar achteren. Inwendig ons mooie hummeltje weer gezien. Was super aan het bewegen. Zo gek dat dat in je buik aan de gang is en je er nog niets van kan voelen. Hij/zij was heel druk en af en toe weer in slaap. Grappig om te zien. Ze heeft best tijdje geprobeerd maar hij/zij wilde niet helemaal goed gaan liggen voor mooie foto. haha. Met inwendige echo natuurlijk maar beeld vanaf 1 kant. Maar maakte me niet uit. Hartje klopt. Armen en benen bewegen en alles zag er goed uit. hoofdje gemeten en dat gaf aan 11 weken 2 dagen en buikje geloof ik gemeten en dat kwam netjes uit op 10 weken 5 dagen. Datum blijft dus 6 februari.

Ik heb een spaarpotje gekregen en een leuke zwitsal tas met reclame materiaal. dettol, mama crème van zwitsal en een schattig knuffeltje. Helemaal leuk!

voor de tabel: volgende controle is 22 augustus

Ik heb labformulieren mee gekregen en verwijzing voor de 20 weken echo.

Gaan jullie wachten op de 20 weken echo om te kijken wat het is? of al eerder via een pretecho?? Vanaf welke week is het goed te zien? weet iemand dat?

Ik heb een handig lijstje gekregen wat je in welke week ongeveer moet gaan regelen. Kraamhulp dus nu en kraampakket aanvragen. zo gelijk even via internet doen. Is het maar geregeld.

Mijn schoonmoeder gaat bij ons kramen. Ze is kraamhulp geweest heel lang en werkt nu op kraamafdeling ziekenhuis. Ze is zzp'er daarnaast. Hebben fijne band met elkaar en ze heeft het ook bij schoonzusjes gedaan. Ze woont niet zo in de buurt dus leuke bijkomstigheid is dan dat ze haar kleinkindje eerste week ook vaak kan zien. Ze blijft dan slapen bij familie.

We schrijven ons wel in bij kraambureau want als er iets met haar aan de hand is (been gebroken of weet ik wat) en ze kan niet dan hebben we wel back-up nodig.

net goeie vriendinnen gebeld om het te vertellen en mijn vriend gaat vandaag ook paar close vrienden bellen. Verder houden we het toch tot volgende week nog "geheim" Wil het best wat mensen zelf vertellen en sommigen zien we in de loop van de ze week. Dus even de kans nemen om het zelf te doen. Vanaf volgende week mag het gewoon wereldkundig worden gemaakt. Wil het ook mijn leidinggevende persoonlijk vertellen. als zij het via via hoort heb ik echt een probleem. Beetje een moeilijk type...

nou een heel verhaal geworden..
Fijn dat je een goede echo weer hebt gehad, Puck. Gek he? Dat er van alles gebeurt wat je helemaal niet kan voelen! Ik kan niet wachten tot ik wat beweging in mijn buik ga voelen, is zo'n fijn gevoel!

Wij wachten gewoon tot de 20 weken echo wb geslacht. Vind ik vroeg genoeg.
@Puck je hoeft je niet verontschuldigen naar mij. Gefeliciteerd met je echo! En wat leuk die cadeautjes.

Ik heb met m'n (spoed)echo gehad. En een (goed) kloppend hartje! Yes!

Volgende week donderdag weer een echo om te kijken hoever ik ben. Want t ziet (lengte baby) ernaar uit dat ik pas 6 weken ipv 8 weken zwanger ben. De bloeding was trouwens ook te zien, maar zolang ik niet zwaar bloed is er niks ad hand. Krampen worden als het nog een x gebeurd onderzocht.

Hoe zet je een echo datum vetgedrukt?

Wat een wonder toch weer, een goede zwangerschap!

Fijne dag allemaal!
Hey regenboomamsterdam! wat fijn, een hartje! ik hoop dat je je nu wat minder zorgen maakt.

Wij willen niet weten of het een jongen of meisje wordt, wij wisten dit bij de eerste ook niet en wij vonden het zo'n mooi moment toen ons kindje eruit werd gehaald (ks) dat ze zeiden "het is een jongen". Heel veel mensen zeggen wel het is praktischer maar wij houden toch alles redelijk neutraal en ik kan na de geboorte los gaan met accesoires etc...

Maar eerst maar eens afwachten of het allemaal goed is! komt vast goed!!

Fijne dag allemaal!
Tweede echo is alweer achter de rug! Alles goed, ben nu 9+5 weken zwanger. De uitgerekende datum schuift een dagje terug naar 13 februari. Het is wel de vraag of ik dat ga halen gezien mijn voorgeschiedenis. Ik word met 32 weken opgenomen en dan maar hopen dat alles goed blijft gaan!
Zo, ik ben weer bijgelezen en heb de tabel ook bijgewerkt. Fouten/aanvullingen aub dikgedrukt melden :-)

Poeh, ik was even door Nederland aan het crossen dus ik heb jullie een beetje verwaarloosd! Welkom aan de nieuwe meeschrijvers!

@happymomtobe, wat ontzettend naar! Je krijgt dus ook geen echo tot het bloeden stopt? Wat rot

@regenboogamsterdam, wat fijn dat alles toch goed is! Wat een stress zul je hebben gehad zeg.. Ook voor jou een

@iedereen met een goede echo: gefeliciteerd! :-D

@hier, wij hebben het verteld aan mijn schoonmoeder. Ze woont ver weg, dus we zijn er niet zo vaak. Het was geen doorslaand succes... Ze deed wel beleefd alsof ze het leuk vond, en ze was heel lief en zorgzaam voor mij, maar eigenlijk vindt ze het maar niks. Waarom zou je nu een kind willen, vroeg ze nog. Nou ja, we deden het toch al niet voor haar. Ik ben er nu wel nog meer van overtuigd dat we het pas na de tweede echo (met 13 weken) aan iedereen gaan vertellen. Nu kregen we de reactie 'oh, 10 weken, dan moet je het nog niet vertellen hoor, want je weet het nooit!'. Weet ik, maar anders had het via de telefoon gemoeten...

Nou ja. Van mijn eigen moeder verwacht ik een heel andere reactie gelukkig!
barbabientje2.. suces vandaag.. kom je gauw melde hoe het gegaan is...

Koehandel.... ik had van mijn moeder ook zon reactie verwacht..... maar gelukkig was ze toch blij...

iedereen reageert hier.. goh ben blij dat jij het bent en niet ik..... en daar begin ik me behoorlijk aan te irriteren... ze doelen er op dat er zon groot leeftijds verschil zit... tussen BK ( zo noemen we het) en dutchie mini geboren in 04..... terwijl ik nu nog 35 ben... er zijn genoeg vrouwen die eerst voro hun carieere gana en pas rond hun 40 ste voor voor kinderen gaan...
Ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen reageren hoor. Ik heb ook weleens van iemand gehoord dat ze zwanger was dat ik dacht van is dat op dit moment nou perse handig.. maar zij was er heel blij mee dus reageer je toch gewoon positief! ik zou daar zelf heel verdrietig van worden! Is nieuws wat je leuk vind om te vertellen.

Vervelend voor jullie!!

hoop op heel veel hele leuke reacties verder!!
Nou ja, ze probeerde ook wel positief te reageren. Zo van 'jullie hebben er vast lang over nagedacht en julle zijn ook niet dom, dus vind ik het leuk voor jullie'. Maar dat is voor mij dus wel duidelijk :-) Zeker omdat ze later aan me vroeg waarom ik nou kinderen wil. Tja, eh, dat is een gevoelskwestie en dat bespreek ik niet zo makkelijk met haar. Dus maar gezegd dat zo'n kind handig de afwas kan doen later. Ik ga me niet zitten verantwoorden... Vond het eigenlijk best een ongepaste vraag!
Haha, wat een grappig antwoord! Groot gelijk heb je ook. Jammer wel, dat ze zo reageerde hoor. Niks van aantrekken verder.
Typisch hè, sommige reacties.... Bij mij vroeg bij nummer 1 zon beetje iedereen of het een ongelukje was. Dat vond ik ook niet echt een gepaste vraag...

Vraagje, weet iemand of je theeworst mag eten tijdens de zwangerschap?

Net de kleine in bad gedaan, dat is toch altijd het leukste momentje van de dag voor mij. Oh ja, en als ik hem s ochtends de fles geef en hij bijna slapend over mijn schouder hangt na afloop...
Weer een paar goede echo's; wat fijn :-)

@happymomtobe- wat naar zeg!! ik hoop voor je dat t goed afloopt

@regenboogamsterdam- fijn dat t toch oke is, zal wel een opluchting zijn.

Hier wat minder vandaag...mn man had nog steeds flinke koorts vanochtend, dus de huisarts maar eens gebeld. Ik moest echt naar mn werk, dus zijn vader is mee geweest naar de HA. Daar werd ie direct doorgestuurd naar de eerste hulp; zuurstofopname was niet goed, en de HA hoorde iets in de longen wat ie niet vertrouwde. Nu ligt hij dus in het ziekenhuis met een fikse longontsteking, aan een antibiotica infuus en aan de zuurstof. Mogelijk is er ook nog iets met z'n nieren; er zit bloed in de urine. Ik ben echt verschrikkelijk geschrokken. Hij heeft normaal nooooit wat, en dan nu ineens dit.

Ben direct naar huis gegaan toen ik hoorde dat hij longontsteking heeft. Gelukkig zag hij er al wel weer beter uit dan gister en vanochtend toen ik in t ziekenhuis kwam. Nu hopen dat er niets uit die onderzoeken voor zn nieren komt, en dat hij weer snel naar huis moet. Al hoor ik dat het herstel na die tijd ook nog best lang kan duren.

Sorry voor dit hele verhaal, maar moest t ook ff kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven