Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
in principe was is ook door gegaan met trainen als ik geen bloeding had gehad..... maar ja.. ben 2 keer hoog zwanger geweest en een marathon lopen... nou ik dacht het niet hahaha
Ik ook niet hoor! Een blokje om met de hond voelde bij 40 weken ook als een marathon haha
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
en dan praat ik nog niet eens over sexen hahahaha
Een marathon is mij ook net iets te ambitieus. Wel ga ik mijn collega's aanmoedigen bij het hardlopen, telt dat ook? ;)

Hier beetje teveel hooi op mijn vork, voel me oververmoeid. Morgen zou ik nog naar een beurs, maar omdat ik gisteren op een congres ben flauwgevallen (die lage bloeddruk....) laat ik het aan mij voorbijgaan. Morgen dus dagje thuis en vrijdag ook vrij. Gisteren en vandaag ook helemaal emotioneel. Kan merken dat hormonen beginnen op te spelen. Nu maar slapen!
Lig..... wel goe dop je zelf passen en meid.... ik heb ook een lage blooddruk 80/65..... dus ik moet ook op passen...

trusten mamas.. Dutch sluit haar pctje af en gaat naar huis
Vanmorgen de 20-weken echo gehad en de kleine had nu al een groeiachterstand van ruim een week. We zijn nu doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar moeten we vanmiddag om 15.00 uur zijn. Voor de rest zag het er allemaal goed uit dus ik hoefde me nog geen zorgen te maken...doe ik natuurlijk wel een beetje.
Hilly,... ik kan me voor stellen dat je geschrokken bent.. hoe lang ben jij en hoe lang is je partner...... groei hangt ook af van de lengte van de ouders... kom je gauw vertellen hoe het gegaan is.... en probeer je idd niet teveel zorgen te maken ( dat is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan) Kussie!
Getsie Hilly, je zou de denken wat is een week nou, maar blijkbaar voor zo'n kleine baby toch wel.

Gelukkig kan je nu al terecht.

Sterkte!!!
Hoi Allemaal,

Ik heb al weer een hele tijd niets van me laten horen en ben dus volgens de regels ook netjes uit de tabel geknikkerd

Maar lees nog wel mee hoor...!!

Ik heb morgen mijn 20 weken echo en heb een jongens gevoel.

Naar de tabel kijkend heb ik dus een grote kans dat ik het goed voel hahaha

Ik kom morgen nog even laten weten of ik gelijk heb.

PS wt gaat het snel hé..!!
Paniek om niks!!! Ons kindje is naar wat ze nu kunnen zien gezond. Meneer of mevrouw heeft gewoon een klein hoofdje!! Pff...weer gerustgesteld!! Uitgerekende datum blijft ook gewoon hetzelfde!

Fijne avond allemaal

x
Fijn meid!.. ik vind het altijd zo knap hoe ze da tkunnen meten zeker als de kleine zo bewegelijk is...

mrskrijgsman..krijg je ook een mannetje :OP

ja ik vind het ook super snel gaan.....
Gelukkig Hilly! En een klein hoofdje is wel weer fijn met de bevalling.. ;)

Wel weer goed dat ze zo alert zijn.

Gister weer wat babykleertjes geshopt bij de V
Fijn Hilly! Al die paniek om niks. Hier had meisje ook een klein koppie, maar dat werd eigenlijk gelijk al goed gepraat door de echoscopiste. Het vormt zich ook heel erg en ligt eraan hoe het in je bekken ligt. Het opmeten is ook eigenlijk achterhaald vertelde ze.

Leuk dat je nog even langskomt mrskrijgsman, ben benieuwd wat ze morgen te vertellen hebben.

Begin mij toch wel af te vragen waar Diede zich verstopt heeft
en een kleine koppie is voor een bevalling nooit weg dames :O)
Inderdaad heb ik mooi geluk!! Haha
Hilly: Gelukkig viel het mee bij de tweede echo! Krijg je nu nog extra echo's voor de zekerheid, of niet?

Mrskrijgsman: succes met je echo!

Hier gaat het nog steeds een beetje wisselend. Als ik me goed rustig houd gaat het goed, maar gistermiddag zat ik me toch even een beetje druk te maken (om niks eigenlijk X-D; zoon zat vervelend te doen en ik moest koken, das niet handig tegelijkertijd) en toen had ik gelijk weer 5 harde buiken in een half uur :( Schiet niet echt op dus...

Binnenkort heb ik meerdere verjaardagen, heb me dus maar ff gestort op webwinkelen ipv naar de stad te gaan voor cadeautjes
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Leuk om weer even bij te lezen.

Wij gaan in oktober de kamer afmaken en de rest van de benodigde spullen aanschaffen (waarschijnlijk ook een wagen uitzoeken). De 20 weken echo is binnenkort en als alles goed is wil ik het ook gewoon klaar hebben. Heb ook vaak genoeg gezien dat je opeens ziek kunt worden of veel last kunt krijgen. En als ik op het einde loop heb ik waarschijnlijk toch minder energie en zin om al die winkels af te gaan. Verder komen de feestdagen er straks weer aan en dat is altijd druk (en gezellig) genoeg.

Komt bij jullie ook iemand van de kraamzorg langs rond 30 weken? Bij ons is dat wel standaard en ze doen dan ook een inspectie van de babykamer (of je alles klaar hebt, overal voldoende van hebt aangeschaft etc). Volgens mijn vk moet je voor/rond week 27 alles in huis hebben en moet de kamer klaar zijn. Hoe zit dat bij jullie?
kraam zorg wat is dat ??? gniffel.... ik sta binne 2 dagen weer in de supermarkt boodschappen te doen.....

flying dutch man heeft echt zijn zinnen gezet op een K naam.. en een jongens naam met een K is niet zo makkelijk.... dus sugesties zijn welkom :O)

dit weekend lekker rustig aan doen.volgend weekend is FLying Dutchman weg.... vind ik wel lekker.... ik denk dat ik dan het kamertje ga verfen met primer.... het is nu rood ..dus er moet echt een laag primer over heen.

Aftellen voor mams begint ook 4 weken
zo...ff pauze, dus ff bijlezen. Ben druk bezig om de laatste dingen in huis in orde te maken voor de open huizen dag morgen. Je weet maar nooit, wellicht komt er iemand die t spontaan wil kopen en dan kan je toch maar beter alles in orde hebben. Geeft ook wel weer een lekker gevoel hoor, dat alles aan kant is. Maar merk echt wel dat ik vaker rust moet houden nu.....
@VT: Hmmm...dat is wel veel, gelijk 5 harde buiken bij wat huis-tuin & keukenstress (tenminste zo noem ik het altijd ). Dat klinkt wel echt alsof je moet oppassen. Heb je dat de vorige zwangerschap ook gehad?

@xxmariaxx: Succes morgen met de open huizen route!

@Dutchie: mijn bloeddruk is ongeveer hetzelfde, blijkbaar kan ik er dan slechter tegen ofzo. Ik moet echt heel erg opletten met flauwvallen, ga regelmatig bijna omver (tot nu toe wel altijd weten te voorkomen door snel te bukken). Of heb jij dat ook? Ik vind het wel onhandig in ieder geval.

Zometeen met dochter een appeltaart bakken We vieren zondag haar verjaardag. Verder nog naar de bakker geweest om een taart te bestellen. Ik schrok me rot, ze vroegen 37,50 voor een Bumba-taart. Snap wel dat er veel werk in zit, maar dan nog vind ik het een hoop geld voor een taart. Heb dus maar een veel goedkopere kinder-slagroomtaart besteld voor 17,50 (vond ik nog duur genoeg eigenlijk...) en maak er zelf dus een appeltaart bij. Volgend jaar zelf maar wat knutselen met marsepein, maar daar had ik nu geen zin in en geen tijd voor (morgen hele dag klussen, nog wat boodschappen doen, morgenavond etentje, zondagochtend snel opruimen en versieren en zondag verjaardag, pff!). Ga het de volgende weekenden wel rustiger aan doen, want zo kom ik ook niet echt aan mijn rust toe.
@ligura: Huis-tuin en keukenstress...Ja, zo kan je het wel noemen ja haha. Vorige zwangerschap had ik af en toe een harde buik, maar niet zo veel als deze zwangerschap...

En het is toch juist leuk, zelf appeltaart bakken?! Mijn moeder bakte vroeger ook altijd voor onze verjaardagen een appeltaart, dat was traditie, en geen enkele is zo lekker als die mijn moeder bakt

En we mochten dan zelf met het overige deeg mooie versiersels maken voor bovenop de taart (in plaats van het deeg-vlechtwerk zeg maar, wat je normaal altijd op een appeltaart hebt..)

Heb ik hele leuke herinneringen aan, en het is een traditie die ik zelf bij mijn kinderen voort ga zetten!

@maria: ik duim voor je dat je huis verkocht wordt morgen! (ik heb nog nooit mijn huis verkocht, maar het lijkt me zo raar! Onbekende mensen die uitgebreid elk hoekje van je huis gaan bekijken, en wellicht afkraken....Ook als je zelf niet thuisblijft als er kijkers zijn, dan nog, het idee....)

@Amber: toen ik zwanger was van de eerste kwamen ze ook rond de 30wkn zwangerschap langs. Maar geen inspectie hoor! (gelukkig!) Die vrouw is niet verder dan de woonkamer geweest.

Het was meer om vragen te stellen over onze gezinssituatie en of er bijzonderheden zijn, en te vertellen over de regels en rechten van de kraamverzocgsters zeg maar...

@Dutch: een naam die begin met een K...En dan ook nog 1 lettergreep en die zowel goed kan in Nederland als in Amerika neem ik aan? Moeilijk....

ff naar het jongensnamentopic? Daar zijn er zat die zo een hele rij namen voor je uit hun mouw schudden!
ik krijg vooral harde buiken als ik lang uit ga liggen....

meneer is trouwens lekker aan ht rommelen .. kamer opruimen of zo hahaha

@marie to M 1 was hebben we ons huis verkocht stond al 1 jaar te koop ik vond het echt een ramp je kreeg gewoon telefoontje van goh kan ik over 30 min langs komen..... echt heel irritant.
Ik zie nu dat je al op het jongensnamentopic geweest bent, dutch....En inderdaad, hele rijen jongensnamen met een k succes
Volgens mij heb ik nog nooit harde buiken gehad??

Wel bandenpijn geloof ik..... Flinke gemene steken met lachen en opstaan etc.
Ja, dat is bandenpijn.

Ook niet bij je eerste harde buiken gehad? (wat verder in de zwangerschap)Bij een harde buik voelt je baarmoeder keihard aan, net alsof je een bowlingbal hebt ingeslikt zeg maar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven