Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
@Ligura: mochten we ooit een meeting houden zie je het meteen Verder gaat het niet zo qua harde buiken, heb er echt heel veel, te veel volgens de VK, dus moet het erg rustig aan doen.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@Visje, ik heb omslagrompers gekocht. Zijn te koop bij hema en prenetal. Heel erg handig en ook met lange mouwen. Verder ga ik in het begin niet teveel werken met jasjes/vestjes maar meer met wikkeldoeken of een wrapper.

Verder een prachtige voetenzak aangeschaft. Echt heerlijk warm! Misschien een tip maar kijk bij het aanschaffen van een voetenzak of die ook geschikt is voor de maxi-cosi. Sommige voetenzakken zijn te dik en log (met name de bijpassende modellen voor de kinderwagens) en die zijn erg onhandig in de maxi-cosi.
Bedankt voor de kledingtips! Nu we de 20 weken echo gehad hebben durf ik wel de eerste kleertjes te gaan kopen. Zal deze week eens bij de Hema naar de overslagrompertjes kijken. En een leuke dikke omslagdoek.

@VT: da's balen van die harde buiken. Misschien heb je nog iets aan een tip die ik kreeg: lekker gaan liggen met een warme pittenzak/warmwaterkruik tegen je buik, dat werkt ontspannend.

Of regelmatig even een ontspanningsoefening doen (via YouTube vind je er genoeg).
Ze hebben ook een omslagdoek van fleece bij de Hema.

Die kan je dan ook in de maxi cosi gebruiken omdat er van die doorgangen voor de riempjes inzitten.

Ik heb via marktplaats een Lodger Shelter gekocht vandaag.

Ben ik wel blij mee, hopelijk vindt ze het fijn.

Gisteren heeft man de baby ook gevoeld aan de buitenkant. Sinds een paar dagen voel ik haar elke dag een paar keer.

Gisteren in de bios was ze duidelijk niet happy of juist wel natuurlijk. Ze was de hele film lang lekker druk.
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen up!

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je in de wachtstand staat? Slaat nergens op, dat besef ik me, maar het voelt soms zo....

Hier is de last van de bekken toegeslagen, erg kut. Hoop dat het niet veel erger word, maar ik vrees het ergste.
De wachtstand? Nee, geen last van... Ik heb eerder het gevoel dat ik nog te weinig tijd heb voor wat er allemaal af moet... Qua spullen en voorbereiding, maar vooral op mijn werk!

Wat rot Jynta, dat je last hebt van je bekken! Ik heb het alleen als ik te veel doe (zoals afgelopen weekend.. Ikea, opruimen, kamers herinrichten..). Ik hoop voor je dat het niet erger wordt!
Ja wachtstand, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Niet negatief bedoeld ofzo, maar het is een onderbuik gevoel, alsof ik continu aan het wachten ben op iets. In praktijk is dat natuurlijk ook wel gedeeltelijk waar, maar met dit gevoel duurt het natuurlijk nog wel heeeeeeel lang. Maar goed, het is geen altijd aanwezig gevoel hoor soms komt het even boven drijven.
gaap hier is dutchie weer terug van een meiden weekend stappen en shoppen in chicago..wat was het gaaf maar ik ben echt kapot de meeste meiden gingen door to 3 uur in de nacht... ik heb het tot 12 en 1 nacht to 1 vol gehouden..ben toen maar naar mijn hotel gehobbelt.... :OP

kom gauw bij praten maar heb op mijn werk veel te doen
Hoi dames!

Wij zijn druk bezig met het huis, aankomend weekend gaan we er waarschijnlijk voor 't eerst slapen. Kamer van de kleine is dus ook al bijna klaar, zoooo mooi geworden!

Vandaag ook weer nieuws, een vriendin die ik al zo'n beetje mijn hele leven ken, is weer opnieuw zwanger! Ze werd tegelijk met mij zwanger, maar kreeg helaas een miskraam met 8 weken, verschrikkelijk. Nu is ze alweer 9 weken zwanger van jawel.. een TWEELING! Ongelofelijk hihi ze kan het zelf ook niet goed geloven! Nu schelen we dus 12 weken in plaats van een week, maar ach ik vind dat het wel snel is gegaan bij haar zeg!
Hoi meiden,

hoewel ik niet meer meeschrijf, lees ik hier af en toe nog wel...

Ik had vandaag m`n 20 weken echo en omdat die voor mij nogal spannend was vanwege erfelijkheid (schisis: syndroom van v/d Woude) was dit een dag waar ik erg tegenop zag. Het was een emotionele rollercoaster, maar wel met een goed nieuws! Het duurde bijna een uur, maar het neusje en mondje waren goed, het was gesloten. Dus geen lipspleetje! Ik moest zo huilen vooraf en erna. Wellicht nog een gehemeltespleetje, maar in ieder geval nooit een ernstige vorm van schisis. Ik kan `t nog steeds niet bevatten. Op `t laatst nog een 3d echo, was heel bijzonder, zo konden we goed zien dat `t er goed uitzag!

Ook het hartje, nieren, galblaas, ruggetje, hersenen, alles was in orde en keurig gegroeid. Ik wilde het toch graag even met jullie delen.

Ik hoop dat `t goed met jullie gaat en wens jullie nog een voorspoedige zwangerschap toe.

liefs Zomaci
zomaci... wat fijn meid.. ik kan me voorstellen dat het een hele ontladinging was.. ga nu lekker van je zwangerschap genieten ~kus!
@Zomaci: wat een goed nieuws! Fijn dat je het komt delen!

@VlammendeTroela: wat balen zeg! En wat is veel harde buiken? Is dat 5 per avond? Ik heb er ook wel een paar, maar vandaag geteld en dan kom ik maar op 2, dus dat valt wel mee. Moet je ook echt minderen met werken? Ben wel even nieuwsgierig, van het weekend hard geklust en toen wel meer harde buiken, vandag dagje kantoor en amper harde buiken, dus denk wel dat fysieke inspanning wat uitmaakt.
@Zomaci: wat goed!! Van harte gefeliciteerd!

@Ligura: ik heb er eerder 30 p/avond. En ja, op aanraden van de VK ben ik voorlopig ziekgemeld, en dan kijken we volgende week weer hoe het er dan voor staat, of ik ziekgemeld blijf, of vervangende (=fysiek minder zware) werkzaamheden krijg, of dat ik gewoon weer als normaal aan de bak kan

@Explodes: leuk dat je vriendin een tweeling krijgt! En dat jullie alsnog tegelijk zwanger zijn
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
In het kader van rustig aan doen: laat ik maar eens mijn bedje op gaan zoeken
net bij de VK geweest, ben weer goedgekeurd

per saldo 1 kg aangekomen tov begin zwangerschap, valt volgens mij nog wel mee, in week 21. Las ergens dat je nu +- 500g per week (!) aan gaat komen...gaat wel heeel hard dan hoor
mijn buik heeft deze week echt een groei spurt gemaakt zeg...... ik merk het aan alles voor al schoenen dicht doen hahahah
babymeisje helemaal goedgekeurd!! echosopiste bekeek de foto's van 12 weken nog is vantevoren en vroeg of we al wisten wat het wordt.

ik ja, we hebben een geslachtsecho gehad.

ik zie hierop voor 90% zeker een meisje aan de hand van NUB theorie.

grappig dat ze dat gewoon goed had. jammer dat we haar niet hadden toen.

ik durfde het toen niet goed te vragen.....

wel weer een geruststelling dat ze helemaal in orde is.
fijn dat alles goed is.....ik vind het jammer dat ik geen oficiele echos meer krijg de laaste keer zal 27 oktober zijn onze 4d echo....
up voor de mobiele gebruikers :O).. ik vind het trouwens een rare gedachte dat de volgende keer dat ik bij de gyno ben dan ben ik 25 weken.... de keer erna 29 en dan oet ik elke 2 weken langs komen..... wat gaat het toch snel
Een ventje erbij!

Aangezien mijn vriend een maand in het buitenland zat en er natuurlijk bij wilde zijn was de laatste echo meer dan 2 maanden geleden. En Pfaff das best lang eigenlijk. Wij hadden allebei op een meisje gerekend (gevoel technisch ) dus ik heb vooral heel veel en hard moeten lachen. Alles verder goed. Harde buiken heb ik wel zeker als ik veel moet sturen en draaien (buschauffeur in de bergen dus rechtdoor is er eigenlijk sowieso niet bij) heb tussen het stuur en buik nog zo'n 4 cm dus ik weet niet hoe lang dat nog gaat. Ik reageer niet zo veel maar lees graag mee.

Sterkte iedereen met bekkens banden en het vinden van een leuke geschikte winterjas......( ik heb hem nog niet;-))
We hebben echt een meiden topic..zo grappig van jan is weer een meiden topic!
Iedereen gefeliciteerd met een goede seo!!

brrr..wij mogen morgenochtend 9.15 uur!! En ik vind het toch wel weer heel erg spannend. Ik denk elke keer bij al die goede echo's zal het ook wel een keer niet goed zijn...maar positief blijven denken.. Er is geen reden tot bezorgdheid.

Fijne avond allemaal
Wat fijn dat er weer zo veel goed nieuws is! Iedereen gefeliciteerd emt goeie echo's en afspraken bij VK/Gyn

Hilly: succes morgenochtend, spannend!

Harde buiken worden langzaam minder gelukkig! Rust nemen lijkt zijn vruchten af te gaan werpen..

En ja, ik vind het ook snel gaan, dutchie! Ik keek net ook (weer) even met verbazing in de spiegel naar mijn alweer gegroeide buik!
VT fijn dat het goed gaat.. ik merkte echt dat lopen voor een lange tijd nu moeilijker gaat.. en dna te bedenken dat ik in mei nog een halve marathon rende in 2 uur en 20 min :O(
Ja, langzaam veranderen we (qua conditie en snelheid enzo) steeds meer in een stel bejaarden (hoewel er vast ook vele bejaarden zijn die de marathon in een goeie tijd lopen...maar die bejaarden bedoel ik dan weer niet )

Gelukkig is het wel maar een tijdjelijk iets!

En er was een jaar ofzo terug nog een vrouw die met 39 weken de marathon liep, en vervolgens meteen beviel

Klik hier voor de bron

Dus waarom zouden wij dat niet kunnen natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven