Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Boardbabe, wat shit van je lijf. Zwemmen gaat bij mij erg goed. Doet pijn, maar daarna is het iig niet erger dan ervoor. Ik merk ook dat het helpt om soepel te blijven. Rugpijn stijgt snel op naar boven met uiteindelijk hoofdpijn. Misschien ook iets voor jou dat zwemmen? Goed idee dat je al bij de fysio loopt ook. Ik duim dat we hier niet over een paar weken samen se hele dag zitten omdat we niks anders meer kunnen :P

Freddelientje, ik zou het ook lang vinden hoor. Maar ja. Tis wel normaal in NL. Als je ongerust bent zou ik gewoon bellen. Vaak zijn ze wel aardig daarin. Sterkte met die schimmel.

Mijn bekken was vanmorgen ineens echt totaal verrot. Gelukkig nu weer wat opgeknapt. Was even bang dat ik überhaupt niet meer hoef te beginnen met werken. Weet inmiddels wel zeker dat ik het direct aan mijn leidinggevende ga vertellen na mijn vakantie. Ik wil zo graag tot 34 weken werken, maar ja....
Boardbabe wat vervelend zeg die pijn in je rug! Inderdaad zou de bekkenfysio je kunnen behandelen of goede tips kunnen geven. Hopelijk wordt het niet te erg de komende maanden.
En trouwens leuk hè om zo heerlijk rond te kijken tussen de babyspulletjes!

Josephine wat vervelend joh, dat je bekken alweer zo opspeelt. Verstandig om het dan alvast te melden. Je kan hier zelfs niets aan doen, maar snap je gevoel wel graag te willen heel goed. Sterkte!
Josephine goed idee dat zwemmen. Ik vind dat het nooit zo leuk, maar laat ik het maar gewoon doen.
Hoop dat jouw bekkenklachten zich ook een beetje gedeisd houden.

We hebben net een uurtje gefietst en daarna in de tuin gerommeld. Hoofdpijn is verdwenen, hoop dat het ook wegblijft. En voel me kiplekker.
Morgenochtend ga ik ook maar een rondje wandelen/voorzichtig hardlopen. Dat deed ik tot 2 weken geleden regelmatig.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Boardbabe, dat hardlopen zou ik even met je bekken fysio overleggen. Is meestal niet zo'n goede combi met bekkenklachten. Fijn dat je je weer beter voelt.
Boardbabe de hoofdpijn zou ook van de warmte kunnen komen. Drink je voldoende?

Ik pep nu ook wel weer wat op nu het wat afkoelt. Morgen lekker met m’n voetjes in het water denk.
Josephine ze gaf gisteren aan dat ik het voorzichtig moest proberen en anders wordt het wandelen.

Freddelientje ik drink juist ontzettend veel en ben overdag vooral binnen.

Ben in ieder geval blij dat de paracetamol wat verlichting geeft.
Gefeliciteerd met alle goede echo's!

Slim van die alcoholvrije wijn LittleMissSunshine!

Beterschap met je schimmelinfectie Fred.

Josephine en Boardbabe, wat vervelend van jullie klachten. Hopelijk kan de fysio wat voor jullie betekenen.

Hier gaat het weer een stuk beter. Ik ben twee dagen thuis gebleven en heb medicijnen gekregen. Ik ben wat minder misselijk en hoef gelukkig minder over te geven. Ik heb het mijn collega's maar verteld, aangezien ik vooral op beschuit en kwark leef. Hopelijk kan ik komende week weer sporten.
Zegeens wat fijn dat je medicijnen lijken te helpen en dat je je wat beter voelt. Ik hoop enorm voor je dat dat ook zo blijft.

Boardbabe ja nog meer drinken helpt dan niet 😉. Hoop dat het niet weer terug komt voor je.
Hier beginnen trouwens langzaam de cravings te komen. Ik lig nu heerlijk in bed met een zak naturelchips op m’n nachtkastje die ik probeer niet aan te raken. En vanmorgen in de supermarkt een zakje zure matjes meegenomen (heb ik bij zwangerschap zoontje veel gegeten). Nu nog maat houden. 😜
Haha Fredlientje. Hoeveel kg was je vorige keer aangekomen? :P Ik heb vooral echt gewoon honger nog steeds. Al lijkt het wel iets minder te worden gelukkig. Heb er nu alweer 2kg aan zitten :O

Boardbabe, dat klinkt verstandig. Succes!

Wat fijn zeg eens! Hopelijk blijf je je zo voelen nu. Blijf je wel rustig aan doen? Sporten is leuk, maar blijven staan belangrijker ;-)
Goedemorgen allemaal,

Wat fijn de goede echo's afgelopen week. Op naar weer een weekje met goede echo's!
Onze dochter gaat wel mee maar ik ga er vanuit dat met dr 1.5 jaar ze er toch niets van snapt. Scheelt weer oppas regelen omdat de echo op mijn vrije dag is.

Zegeens wat fijn dat de medicatie helpt want zo beroerd zijn is niets.

Josephine en freddelientje haha ook wel herkenbaar de cravings. Met avondeten misselijk en dan een uur later honger. Vooral behoefte aan chips. Probeer me in te houden ook vanwege de zwangerschapssuiker vorige keer. Aan de andere kant nu mag het nog even.

josephine wat heftig die bekkenklachten. Dat lijkt me zo waardeloos.

Boardbabe hopelijk voel je je vandaag beter.

Hier een rustig dagje en vriendin komt met haar man en dochter lunchen. Kunnen de meisjes met elkaar spelen. Ze schelen 3mnd dus dat is erg leuk.
En vanmiddag nog maar even slapen. Zo slecht geslapen vannacht. Dochter probeerde gisteren op mn nek te klimmen en ik voelde een spier in m'n rug verrekken. Halve nacht door wakker gelegen. Zucht.

Ik vergeet vast nog op heel veel te reageren maar op mn mobiel blijft het lastig.
Argh net een mega verhaal getypt, is het verdwenen.
Zegeens fijn dat je je iets beter voelt en hoop dat je snel weer kan sporten

Redshoes fijne dag vandaag.

Freddelientje en Josephine qua craving heb ik dat vooral in de supermarkt dus veel lollies, chips en nootjes. Alleen heeft manlief het meestal al op voor ik er aan kan beginnen :cry: . Zegt ie heel schuldbewust maar ik heb toch 2lollies voor je bewaard :lol:
Ik ga maar een geheim kastje creëren denk ik :hihi:

Qua slaap heb maar geaccepteerd dat ik ieder van de rugpijn wakker wordt en anders moet gaan liggen.

Ik stond om 7.30 al in sportoutfit buiten. Met een mega lach op mijn hoofd wandelen, walking lunges en rustig joggen afgewisseld. 4km in 45 min, was echt genieten en geen last van mijn heup! Fysio had mijn bilspier goed los gekneed, voelt nog steeds beurs. Hoop stiekem dat het mijn bekken niet is en dat alle kwaaltjes door 2 weken niet sporten komen. ik doe het iig rustig aan ga het niet overdrijven.

Vandaag verder lekker rustig aan, boekjes lezen in de tuin.

Fijne dag iedereen!
Zegeens, welke medicatie heb je gekregen?

Ik heb echt het tegenovergestelde van cravings. Ik hoef gelukkig niet over te geven (wel steeds kokhalzen) maar ben zo vreselijk misselijk de hele dag. Ik ben in 1 week tijd 2 kg afgevallen en kan eigenlijk amper functioneren. Ik ben op advies van de verloskundige begonnen met gembercapsules, wil dat nog aankijken tot morgen. Begreep dat ik anders via de huisarts Emesafene kan regelen, maar ik word niet echt blij als ik die bijsluiter lees.

Bollie, ben benieuwd hoe je ouders reageerden?

Such_preggers, de tabel ziet er mooi uit!

Poeziemauw, hopelijk hebben jullie dinsdag een goede echo! Mijn verloskundige zei dat (erge) misselijkheid een teken is dat je hormonen goed bezig zijn. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over afnemend hcg als ik je symptomen zo lees.

Voor de dames die hooikoorts hebben; wat balen! Ik heb geen hooikoorts, maar niet-allergische rhinitis, wat eigenlijk dezelfde klachten geeft als hooikoorts (niezen!). Ook ik mag gelukkig mijn Avamys neusspray blijven gebruiken, anders trek ik het echt niet.

Sterkte voor de dames met rug- en bekkenklachten!

Wij gaan het vandaag aan mijn kant van de familie vertellen. We weten nog niet helemaal hoe. We hebben een aantal afdrukken laten maken van de echo, die krijgen ze sowieso. Spannend!!!

Fijne dag allemaal!
anoniem_175652 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 09:54
1.99% gewijzigd
Hallo Allemaal,

Even alles weer doorgelezen :).

Echt super al die goede echo's.
Balen van de sommige toch wel vervelende kwaaltjes. Ik moet zeggen dat ik lichamelijk nog niet zo heel veel last heb. Wel al een flink buikje die moeilijk te verbergen is. Mijn moodswings zijn gelukkig ook minder, denk dat de eerste dagen stoppen met roken ook meespeelde. Denk nu steeds minder aan een sigaret en dat is ook erg fijn :D.

Mijn ouders waren echt super blij :). We hadden een paar babysokjes ingepakt en hun gegeven. Toen ze zagen wat het was begonnen ze allebei te huilen van geluk, Zo mooi die reactie. En ben super blij dat ik het nu met hun kan delen.

Jullie hebben allemaal wel al vroeg een echo gehad of niet? Mijn eerste echo staat pas gepland op 23 juli.. duurt nog zo lang o_o

Fijne zondag allemaal!
MissJackson, hopelijk werken de gembercapsules.
Ik sta nu ook op -2kg en heb Emesafene gekregen. Het heeft inderdaad een aantal bijwerkingen, bij mij vooral moe en duizelig, maar dat komt deels ook door de zwangerschap. Door het vele overgeven had ik ook weer nauwelijks energie, dus het is een beetje kiezen tussen twee kwaden. Nu functioneer ik in ieder geval een beetje en ik hoop het afvallen te beperken.
Ik hoop dat je je snel beter voelt :hug: Let ook op uitdrogingsverschijnselen trouwens! En veel plezier met het vertellen, ik ben benieuwd naar de reacties.

Fijn dat het sporten zo goed ging BoardBabe. Ik ben na mijn ontbijt juist weer gaan slapen :P

Mooi dat het stoppen met roken zo goed gaat Bollie. Mijn eerste echo is op 17 juli, dus ik wacht lekker met je mee.
Mijn eerste echo is 26 juli bollie dus we slepen elkaar wel door de wachtweken heen.

josephine ik was ruim 20 kg aangekomen (schaam). Maar ik heb toen ook vreselijk veel gegeten.
En aangezien er nog een kleine 10kg is blijven hangen....
Heb nog niet eens gewogen nu. Maar m’n kleding past nog en kan me tot nu toe best nog inhouden.

Alleen dat enorm trekkende gevoel op het moment rond het litteken van de keizersnee, voelt echt niet zo lekker. Tis echt geen krampen, maar een trekkend gevoel. Voornamelijk links waar het knoopje van de hechting toentertijd zat.
Zijn er dames die rond de 8 weken serieuze last van een trekkende baarmoeder hebben?
Ik had vrijdag steeds steken/krampen die doortrokken naar Mn doos en vandaag alweer. Vandaag doe ik alleen helemaal niks en lijkt het net wat scherper.
Het is geen menstrustiepijn maar wel engig.

Zou dit nou bandenpijn zijn?
Niets is wat het lijkt..
Ha poeziemauw
Ik herken het wel. Ook van de vorige keer. Vervelend hè daar alles wat je voelt ook zo onzeker kan maken. Vandaag wat minder misselijk wat erg fijn is maar ik denk ook ojee het zal toch wel goed zijn.
Maar nu ook dat trekkende gevoel van m'n baarmoeder dus er groeit nog wat denk ik dan maar. Zal blij zijn als de 1ste echo geweest is.
Jij bijna zag ik. Leuk en spannend!
Poeziemauw ik ga m’n 8ste week in maar gistermiddag en vandaag tot einde de middag ook echt zo’n trekkend gevoel. Inderdaad geen menstruatiekrampen, maar wel echt een zeurend en ongemakkelijk gevoel.
Dus ik herken het zeker. Nu zo goed als weg, maar erg moe dus zo lekker m’n bedje in.
Inekkkke hoe is het met jou?
Oh freddelientje dan kunnen we idd elkaar door de tijd helpen... Pfff duurt lang hè🙈

Ben zo benieuwd!

Fijne dag allemaal 😊
Geen pijn hier. Kan me dat van de vorige keer ook niet echt herinneren.

Ik heb net toch maar een positieshort besteld. Toch nog 3 maanden kans op korte broeken weer en ik pas niks meer nu al. Beetje vloeken natuurlijk om dat nu al te doen, maar die 11 euro.... Ik houd mezelf maar voor dat ik het nu nodig heb, of er nou een kind van komt of niet.

Freddelientje, ik ben 19 kg aangekomen hoor. Das ook niet weinig :P Hier dan wel weer alles er af min nog 2 kg extra ofzo.

Volgens mij hebben we heel wat dames in de tabel staan die we niet meer zien. Misschien kan iedereen zich even melden die echt meeschrijft? Dan kan de rest er weer uit en is het een beetje overzichtelijker.
Hai hai

Ik schrijf wel mee maar altijd op mn telefoon en t lukt me niet de tabel in te vullen. Wil Iemand dat voor me doen? :angel: ik ben 32 en t zou ons 2e kindje worden, 10 juli eerste echo. Thnx!

Ik had even niet gereageerd omdat ik t spannend vond dat ik wat roodbruine afscheiding en buikpijn had, maar gelukkig is er niks gebeurd :)
Ik heb heel weinig kwaaltjes, niet dat ik klaag, maar ook beetje eng soms. Ben helemaal niet misselijk of pijn aan borsten. Alleen soms beetje rugpijn en veel honger. Ben alweer 2 kg bijgekomen en dat baart me wel zorgen want voordat ik zwanger werd ben ik in 2 maanden 7 kilo bijgekomen zonder medische reden (althans ze konden niets vinden). Dat is wat ik in mijn eerste zwangerschap in totaal bijkwam! Ik heb daarmee nu al een te hoog bmi dus hoop dat de verdere gewichtstoename meevalt. Ik snoep niet maar eet wel grote warme maaltijden (2 per dag ipv brood). Donderdag intake vk dan zal ik t bespreken.

Verder nog wat tips over slaap-en rugklachten voor diegene die daar last van hadden:
- druppel etherische lavendelolie op je kussen s nachts doet wonderen voor t doorslapen en dieper slapen!
- voedingskussen van SONkussens is echt n uitkomst voor rug-en heupklachten. Stevig en niet met zo'n vervelende bolletjes. Wordt niet dun waar je druk legt. Tussen je knieën op je zij zorgt voor rechte slaaphouding van je rug en bekken.

Ik ga ook positiebroeken aanschaffen, mn buikje is nu al bijna niet meer te verbergen en duidelijk echt n zwangerschapsbolletje :-D ik ga net week 6 in omg.... :facepalm

Fijne dag allemaal!
Ja ik schrijf ook mee maar niet zo fanatiek. Dat is op mn mobiel wat lastig.

Herkenbaar de positiekleding. Draag nu maar veel wijde jurkjes dan valt het niet zo op. Maar in een zwangerschapsjurkje die ik nog van de eerste heb kijk ik al zoveel langer zwanger. Die doe ik nog maar even niet aan. Haha.

Flomo succes met je echo vandaag!
Ik schrijf ook nog mee!

Zegeens, het is inderdaad kiezen tussen 2 kwaden wat betreft de medicatie tegen misselijkheid. Als ik ook zou overgeven zou ik het zeker nemen. Pfff wat vreselijk voor je. Gelukkig gaat het iets beter met je!

Ik voel me sinds gister ineens een stuk beter! Wel nog soms een weeïge maag en soms wat misselijk, maar ik kon zowaar overdag genoeg crackers eten en was niet continu misselijk. In de avond zelfs uit eten geweest en daar een voorgerecht, een beetje patat en wat ijs gehad. Wat een verademing was dat, zeg. Ik weet niet of het door de gembercapsules komt of omdat ik wat beter naar de WC kan (was vreselijk geobstipeerd), maar hopelijk zet dit zich voort.

We hebben het dus gisteren aan mijn kant van de familie verteld. Pfff ik begin bijna weer te janken als ik daar aan denk :heart:
We hebben enveloppes gegeven met daarin de foto’s van de echo. Mijn moeder ging helemaal los, ze was zooo vreselijk blij (1e kleinkind), huilde van geluk en kon me niet meer los laten. Haar vriend (stoere man) was zwaar geëmotioneerd, heeft meerdere keren gehuild over de middag/avond en pakte ons steeds heel stevig vast en zei hoe blij hij voor ons was. Mijn broer is een praatjesmaker, maar die was er helemaal stil van en superblij. En mijn schoonzus was ook heel blij voor ons, was hee geïnteresseerd en stelde allerlei vragen. Zij hadden al wel een vaag vermoeden.
Kon niet beter, dit kindje is zo welkom in de familie!

Vandaag gaan we deel 2 van de familie inlichten, de familie van mijn man. En waarschijnlijk ook gelijk een stel (gezamenlijke) vrienden en de kinderen van de vriend van mijn moeder.
anoniem_175652 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 09:56
3.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven