Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Hallo allemaal,

Wat is er veel geschreven 😱
En wat fijn die goede eerste echo’s met hartjes! Kan niet wachten tot ik naar die van ons kan, vandaag over 2 weken. Spannend!!
Een tijdje niks van me laten horen, erg druk gehad.
Twee weekende geleden een vrijgezellenfeest gehad van een vriendin van mij. Gelukkig had ik me alleen maar opgegeven voor overdag. En kon ik de wijntjes steeds afslaan met het excuus dat het te warm was, verschillende dames namen geregeld fris of water tussen door. Alleen met de borrel ronden kon ik niet weigeren. Een half borreltje gehad.. waar ik me toch erg schuldig over voel.. mijn vriend zegt is niet erg het kan vast niet zoveel kwaad. Hij wilde ook absoluut niet dat ik iets zou zeggen over de zwangerschap. Ben morgen 6 weken.
Symptomen: gevoelige buik. Vooral met mijn spijkerbroeken, heb ik overigens alleen met werken aan. heb altijd erg hoge broeken aan. Gisteren voor het eerst een zwangerschapsbroek aan gehad en het zat hemels. 😇
De vermoeidheid valt reuze mee. Savonds in slaap komen is een ramp.
Ik heb het idee dat de misselijkheid deze week wat aan het komen is. Tijdens het ontbijt voel ik toch wel een soort steen op mijn maag, waardoor ik eigenlijk niet verder wil eten. En ik merk dat ik de gehele dag sneller vol zit.
16 juli hebben we de eerste echo. Alleen nu heeft mijn vriend te horen gekregen dat hij die dag geen vrij kon krijgen van het werk.. dus heb ik toch aan mijn beste vriendin verteld dat ik zwanger ben. Ze vond het geweldig. En ze wilde heel graag mee naar de eerste echo. Gelukkig! Want alleen gaan lijkt me verschrikkelijk. Die avond willen we het aan onze beide ouders vertellen. Ik heb 2 dozen samen gesteld met een fles kinderchampagne plastic champagne glazen, een fotolijstjes met een foto van de zwangerschapstest en een fotolijstje waar een foto van de echo in komt. Heb alles in de doos apart ingepakt. En briefjes aan de pakjes gehangen met nummertjes in welk volgorde het uitgepakt moet worden. Eerst de glazen, fles, zwangerschapstest en dan de echo. Ben zo benieuwd naar de reactie. Ze hebben allemaal nog niks door en hebben ook geen idee dat wij graag kindjes willen. Dus het word een leuke verrassing.
Zelf heb ik het idee dat ik tijdens de echo qau uitgerekende datuk naar voren gezet ga worden. Dus even afwachten.

Een vraagje alleen alle dames: hoe gaan jullie om met de zon nu je zwanger bent?? 🌞
Gequote ipv gewijzigd... :facepalm:
Om te beginnen maar gelijk ons goede nieuws melden: we zagen vanmorgen een prachtige kloppend hartje op de echo :heart: 1 dagje minder ver dan ik dacht (maar in dit stadium zijn meetfoutjes nogal snel gemaakt), dus nu precies 7 weken zwanger. Volgende week vrijdag weer een echo, dus gaat nu gelukkig wel snel. Benieuwd of de UD de komende weken nog gaat verschuiven.

Zo, ook eindelijk weer de tijd en de rust om op iedereen te reageren:

Boardbabe Heerlijk van het sporten! Ik heb vorige zwangerschap ook lang doorgesport en (rustig) hardgelopen zelfs tot 32 weken. Was daarna ook redelijk snel weer fit, dus hoop dat het dit keer weer gaat lukken.

Bollie Stoppen met roken erbij is ook wel pittig denk ik, fijn dat het goed gaat. Fijn ook om leuke reacties te krijgen op het nieuws :)

Zegeens Heftig van het afvallen en spugen, fijn dat de medicatie wat lijkt te helpen. Nog een paar weken doorbijten en hopelijk wordt het dan wat beter en kan je stoppen met de medicijnen.

freddelientje he bah, vervelend dat je last hebt van het litteken. Geen ervaring met sectio, maar kan me voorstellen dat het vervelend is. Volgens mij wel normaal ook, vraag me af of je daar last van blijft houden? Snap trouwens dat de echo nog zo lang lijkt voor je gevoel. Misschien inderdaad toch de VK bellen, zeggen dat je heel onzeker bent en zo twijfelt of het wel goed zit en dat die 4 weken nog zo lang duurt (beetje overdrijven), dan doen ze misschien wel een vitaliteitsecho met 8 weken. Sowieso gek dat dat beleid zo verschilt, ook met VK praktijken die wel of niet zelf (alle) echo's maken enzo.. je zou toch denken dat daar een landelijke richtlijn voor zou moeten zijn. Hier kan je trouwens bij zo'n pretechobureau ook vanaf 7 weken een vroege echo doen voor 25 euro, kan je ook nog overwegen?

Poeziemauw Ik heb wel af en toe wat zeurende pijn en vooral steken bij een onverwachtse beweging of snel opstaan. Had ik vorige keer ook. En daarnaast zijn mn darmen ook een beetje van slag, dus soms verwar ik dat een beetje met elkaar :-$

Josephine haha ik had met ons midweekje weg ook een zwangerschapsjurkje mee, omdat die zo lekker zit. Kopen durf ik nog niet, maar hier ook nog niet nodig en ik heb nog eea van de vorige keer. Als je het nu nodig hebt, heb je groot gelijk toch! Goed idee van de tabel.

Julia47 Ik wil het wel voor je invullen. Wat zou je uitgerekende datum zijn? Snap dat je het even spannend vond met de afscheiding, maar fijn dat het niet heeft doorgezet. Die onzekerheid herken ik hoor en is ook logisch. Wel balen van het aankomen, misschien valt het de rest van de tijd mee. Waarom eet je eigenlijk 2x warm?

Redshoes Haha ja bij een tweede schijnt het rapper te gaan he? Ik merk nog niet zo veel van een buikje gelukkig, maar wijde luchtige dingen doen het bij dit weer gelukkig sowieso goed!

MissJackson Fijn dat je je wat beter lijkt te voelen. Naar van die obstipatie, maar hoort erbij inderdaad. Niet eenvoudig met de misselijkheid, maar juist extra letten op wat je eet en drinkt (veel vezels + water). Wat mooi jouw verhaal van het vertellen, krijg er helemaal kippenvel van. Heel veel plezier met het vertellen aan de rest van de familie!!!

Huismusje Lastig inderdaad met zo'n vrijgezellenfeest. Maar zo'n klein beetje alcohol moet toch haast geen kwaad kunnen joh. Al zou ik me er zelf ook niet superfijn over voelen, dus ik snap je wel. Ik wilde van de week een nipje van de wijn van mn man proeven, maar dat mocht niet van 'm :D Superjammer dat vriend niet meekan naar de echo zeg, maar fijn dat vriendin wel meekon. En leuk idee van die dozen, ben benieuwd hoe snel ze t doorhebben :)

Qua zon, daar ben ik altijd voorzichtig mee. Smeer met factor 30 en ga tussen 12 en 4 uit de zon, verder doe ik niks anders dan normaal. Ik word wel bruin, maar verbrand ook regelmatig, dus dat probeer ik nu echt extra te voorkomen.
Flomo, super om te horen dat je een mooi hartje hebt zien knipperen!

Ik lees nog mee hoor dames, maar het gaat hier zo vlug dat ik er nog even in moet komen :)

Mijn eerste echo is vrijdag de 13e.. dadada-dum! Gelukkig ben ik niet bijgelovig :) toch sowieso spannend!
Grrr.. na twee eerdere pogingen via de telefoon net nog een keer geprobeerd en weer verdwijnt al mijn tekst. Ik doe dan toch iets verkeerd denk ik... Nu maar even achter de laptop dus..

@Josephine: Ons zoontje (4 jaar) is de laatste tijd al vaker mee geweest naar de gynaecoloog i.v.m. het medische traject rondom onze zwangerschapswens. Hij weet niet 'dat het nu gelukt is'. Dus als het vrijdag tijdens de echo goed blijkt te zitten dan is dat voor hem een verrassing. Mocht het niet zo zijn dan is het voor ons een flinke teleurstelling. We weten echter van onszelf dat we onze emoties niet de vrije loop zullen laten gaan bij de gynaecoloog... Daar zullen we dan later ruimte voor moeten creëren.

#zwangerschapskleding: Ik kan me zo goed voorstellen dat het lekkerder zit..! Ik ben de afgelopen tijd 20kg afgevallen en de broeken die ik nieuw gekocht had zitten me ook echt niet meer zo lekker. Ik droeg gelukkig wel nog wat van de grote kleding door en die heb ik nu meer aan. Ben erg benieuwd wanneer ik over zal 'moeten' stappen naar de positiekleding. Hoewel ik in die grote shirts best weer wat zou kunnen groeien zal aansluitende positiekleding prettiger aanvoelen. Ik heb nu al het gevoel alsof ik een aantal kg bijgekomen ben. Hopelijk klopt dat niet en heeft het met een stukje zelfbeeld te maken... (vanavond weegmoment)

#klachten: Wat een variatie aan klachten is er hier te lezen...! De soort van bandenpijn herken ik wel. ik had het vorige week al twee dagen en gisteravond ook weer. Echt onderin mijn buik voel ik het dan. Verder merk ik dat ik echt last krijg van (veel) vet eten. We zijn een avond gaan wokken en daar ben ik me toch ziek van geweest..! Een andere keer aten we kibbeling en heb ik daar ook de halve nacht last van gehad. Dat is voor mij dus echt iets om rekening mee te houden. De misselijkheid is hier sommige dagen wel duidelijk aanwezig en andere dagen minimaal. Het meest duidelijke is wel dat ik naast werken aan weinig andere zaken toe kom. Ik ben in de avond zóó moe..! Verder de laatste dagen ook wat zeurende/brandende pijn in mijn onderrug en aan de linkerkant. Zou dat ook met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Ik hoop voor de dames met last van het bekken weer wat rustiger gaat, en dat de onwijs misselijke dames zich ook beter voelen met de middelen die ze ervoor gebruiken..!

#zon: Ik zoek de zon niet snel op en zorg er nu nog eens extra voor dat ik mijn gezicht goed insmeer. Ik meen me van mijn eerste zwangerschap herinneren dat je als zwangere meer kans hebt op pigmentvlekken?

Ik moet hier weer even verder dus reageer op een later tijdstip weer!
Ik hoop dat het een mooie week wordt waarin er weel veel kloppende hartjes te zien zijn..!
Jeeh Flomo!
Goedemorgen dames,

Wow! Wat is er weer veel met elkaar gedeeld de afgelopen dagen! Geweldig om te lezen, echt heel leuk!
Tussen alle werkzaamheden door ga ik even proberen om ook een reactie te plaatsen.

@ -Josephine-; Hoe is het met je hooikoorts? Heb je er nog steeds zoveel last van? Vervelend is dat dan he.. en dan ook nog last gehad van je bekken. Meis wat een nare kwaaltjes allemaal! Hopelijk trekt het snel bij.

@ LittleMissSunshine; Wat fijn dat je weer kan reageren! Zo te lezen hebben jullie een paar herlijke dagen achter de rug! Fijn hoor! En wat een goede actie om alcoholvrije wijn mee te nemen (ookal kan het niet tippen aan “echte” wijn), en dat je ouders niks door hadden! Geweldig!!! ‘Mijn man is 24/7 aan het werk' zeg ik wel eens. Soms ben ik dagen “alleen” met de kids thuis, er zijn ook weken dat hij elke avond thuis is. Bepaalde maanden in het jaar is hij veel weg, dat weten we en daar spelen we dan ook op in als gezin. Helaas is februari dus wel zo`n drukke maand, voor komend jaar heeft mn man aangegeven dat zijn broer (ze hebben samen een bedrijf) dan maar wat meer op zich moet nemen. Gelukkig komen ze daar over het algemeen wel uit.

@ freddelientje; kun je het nog een beetje uithouden met de warmte? Wat leuk dat jullie naar de Beekse Bergen zijn geweest, dat staat ook op ons lijstje. Lijkt me zo leuk om te doen!! Heb je de afgelopen dagen je rust kunnen pakken? Heb je de chips op je nachtkastje kunnen weerstaan?

@ BoardBabe82; Wow jullie zijn al bij babyzaken geweest om inspiratie op te doen! Wat leuk om te lezen dat je man al testritjes heeft gemaakt met de kinderwagens! Geweldig! Zo dat van die borsten herken ik wel zeg! Na de nodige kilo`s te zijn kwijt geraakt was er niet heel veel meer van over, maar dat is nu wel anders. Die dingen groeien als kool! Kan me dat ook helemaal niet herinneren van mn vorige zwangerschappen, ja in een veel later stadium. Dat belooft nog wat, hahaha Fijn dat je oefeningen hebt gekregen, lukt het om die te doen? O ik lees nu dat je toch nog best wel fanatiek wat hebt kunnen doen. Fijn zeg!

@ Bollie87; wat fijn dat je ouders zo leuk reageerden! Heel fijn! Lekker genieten meis!

@ Julia47; Wat goed dat je vraagt of iemand het voor jou in de tabel wil zetten! Aan de ene kant fijn dat je geen last hebt van kwaaltjes aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat het soms misschien wat vraagtekens oproept. Ik ben zelf ook niet zo`n klaagdoos, “gewoon door gaan” is mijn motto. Tot het echt niet meer kan. Wat gaat die buik hard he! Volgens mij sta je nog niet in de tabel, zal ik dat even voor je doen. Als jij de gegevens even post komt het goed.

@ missjackson; wow wat een mooie reactie! En wat hebben jullie het leuk gedeeld! Hoe heeft het tweede deel van de familie gereageerd?

@ Huismusje-x; wat fijn dat er een vriendin met je mee kan naar de eerste echo! En wat een leuke ideeen om de zwangerschap mede te delen! Geniet ervan! Goede vraag van je, hoe om te gaan met de zon. Ik kreeg tijdens mn eerste zwangerschap een overduidelijk zwangerschapsmasker, ook nu lijkt dit alweer het geval. De vlekken die ik tijdens mn eerste zwangerschap kreeg op mn schouders/rug zitten er nog altijd. Kortom, ik probeer de volle zon zo veel mogelijk te vermijden.

@ Flomo; gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje!! Spannend of de UD nu een beetje gelijk blijft of dat het nog gaat schuiven.

@ Nora_reCaptcha; fijn dat je niet bijgelovig bent met je eerste echo op vrijdag de 13e! Onze oudste is geboren op vrijdag de 13e, voor ons is dat sindsdien juist een fantastisch mooie dag!!

# Cravings; heb ik vooral in zoete dingen, moet mezelf echt in de hand houden. Gisteren heb ik drie vestigingen van de gouden M afgereden omdat ik mn zinnen had gezet op een flurry. Om vervolgens zonder thuis te komen.. ik laat maar even in het midden waarom (iets met een kort lontje ofzo) wat was ik pissed zeg! Maar goed..

#aankomen; tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 20kg aangekomen, ook weer netjes kwijt geraakt overigens. En tijdens mijn tweede zwangerschap was ik al wat zwaarder, ben ik nog eens 10kg aangekomen. Deze zwangerschap is extra spannend hoeveel ik aan ga komen omdat ik het afgelopen jaar zoveel aan kg`s ben kwijt geraakt. Tot op heden mag ik het afkloppen en schommel ik tussen de 70 en 72 kg, wat ik de afgelopen maanden al deed.

Ik hoop dat ik iedereen heb gehad, zo niet.. excuses! Hier begin ik het toch wel spannend te vinden inmiddels hoor. Morgen de eerste echo, manlief kan gelukkig mee. De kids vinden het ook super spannend. Gisteravond vroeg de oudste hoe de baby er nu uit ziet. Heb samen met hem het berichtje uit je buik, echt super leuk trouwens, gelezen en bekeken. En dan komen de vragen, zo leuk! En we kunnen echt nog niet alles beantwoorden. Voor nu hoopt hij, net als zn broertje, dat ze morgen een echo-afdruk te zien krijgen. We gaan het zien.

Nu eerst mn jongste van school halen. Ik vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen. O ja, ik denk trouwens dat het goed is, weet even niet meer wie het opperde, om bij te houden wie er niet (meer) fanatiek mee (willen) schrijven, zonder iemand te kort te doen natuurlijk! Zo houden we het een beetje overzichtelijk. Fijne dag dames!
Super Flomo :hello:

Ik merk dat ik zelf onzeker ben. Heb nauwelijks ergens last van ( nu 6 weken) en de laatste 2 dagen roze afscheiding. Dat helpt niet :-( Hoop dat het niet doorbreekt.

Ik schrijf en lees nog mee! Ik probeer vanavond op iedereen te reageren. Zit nu op mobiel op weg naar Lissabon.
Missjackson wat mooi zeg dat jullie kindje zo welkom is binnen de familie! Ik zit het met tranen in m’n ogen te lezen. Veel plezier met verder inlichten van familie en vrienden.
Spa Veel plezier in Lissabon! Probeer te genieten, die roze afscheiding hoeft niks te betekenen, maar snap dat het je onzeker maakt.

Bloesempje Wow wat een verhaal :) Succes morgen bij de echo, ik duim weer voor goed nieuws en een extra hartje in de tabel! Fijn dat man meekan ook en leuk dat je kinderen het al zo bewust meemaken nu.

Zjierav Wat knap dat je 20 kilo bent afgevallen, dat ivm medische traject? Aankomen mag gewoon in de zwangerschap, maar snapt dat het wat gevoeliger ligt nu. Wij hebben trouwens nooit kind meegenomen naar gyn, ook niet met de eerdere behandelingen, maar snap dat als je dat vaker doet/deed het ook nu minder heftig is. Nog een paar dagen.. aftellen!

Nora Haha mijn 2e echo is dan ook - geen moment bij stilgestaan. Wel fijn dat het nog maar anderhalve week is... en snap dat bijblijven lastig is, dat vinden we allemaal geloof ik
Huismusje wat een leuk pakket hebbje samengesteld om het straks bekend te gaan maken!
Wat jammer dat je vriend niet mee kan naar de echo zeg.
Leuk om weer even van je te horen. Hopelijk blijft de ergste misselijkheid je bespaart.

Flomo yes ook een mooi hartje! Super fijn en dan volgende week alweer een echo.
Ik kijk even of ik bel voor een eerdere echo.

zjierav wat knap dat je 20kg afgevallen bent. Ik herken je gevoel van aangekomen te zijn hoor. Vooral ‘s avonds na het eten.
Maar voor mijn gevoel kruipen m’n darmen ook omhoog al waardoor er echt zo’n ‘teveel gegeten buikje’ ontstaat.

Bloesempje ja de zak chips ligt nog steeds dicht en ben er best trots op 😜.
En ik heb gisteren wel wat rust kunnen pakken lekker!
Beekse Bergen was super leuk!
En succes morgen bij de echo.
Goedemorgen,

Poeziemauw, bloesempje en ilseanne succes met jullie echo's vandaag!
Poeh dames, ik ben bang dat het hier weer misgaat. Ik heb krampen en bloedverlies, waarschijnlijk dus de derde miskraam sinds begin dit jaar :(
Ik ga straks even de verloskundige bellen om advies, of een echo nog zin heeft.
Ach Nora wat naar!
Goed om even de vk te bellen.
Heel veel sterkte!
Zo wat is er weer veel bijgeschreven!
Jeetje Nora wat vervelend, hoop voor je dat het toch vals alarm is.
Paoeziemauw, bloesempje en ilseanne veel succes met de echo, dat worden weer 3 mooi kloppende hartjes!
Flomo gefeliciteerd met jouw kloppende hartje!
Spa veel plezier in Lissabon.

Bloesempje> ja de stretchoefeningen voor mijn rug doe ik regelmatig.

Na mijn rondje wandelen/joggen zondag heb ik me heel de dag lekker gevoeld, nog lekker lekker in bad gelegen en zitten, liggen en lopen afgewisseld. Zondagavond werd ik ontzettend moe en viel het eten niet goed, vervolgens de hele nacht liggen draaien van de rugpijn, hooguit 4 uurtjes kunnen slapen. Wel gaan werken, maar daar om 12 uur het witte vlaggetje gehesen om dat ik zo'n pijn had met zitten en naar huis gegaan om wat te slapen.

Gistermiddag intake bij de verloskundige gehad. 1,5 uur gezeten en zij gaf aan da tik wel gekraakt mag worden, dus ben doorverwezen naar een andere fysio. Die ga ik zo bellen, ik hoop dat ik daar vandaag nog terecht kan. Want dit is geen doen, paracetamol werkt er niet tegen en mijn verloskundige is vrij terughoudend met paracetamol. Vandaag maar weer een beetje wandelen, in bad, zitten en liggen afwisselen. De hangmat gaf me vorige week ook wel verlichting. Ben er zo klaar mee, alsof er continue iemand keihard met een duim in je rug drukt en dan uitstraling naar onderrug en nek.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Echo lijkt haar niet nuttig, klinkt als hetzelfde verhaal als bij mijn eerdere miskramen. Uithuilen maar en dan later verder kijken.

Kan iemand me uit de tabel halen?

Ik wens jullie allemaal een prettige en gezonde zwangerschap!
Ach lieve Nora :hug:
Sterkte voor jullie!
Jeetje wat vervelend Nora veel sterkte!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Veel sterkte Nora :hug: :rose:

Ik hoop dat de nieuwe fysio verlichting kan geven BoardBabe.

Bloesempje, sorry, maar ik moest lachen om je post over cravings :P Wat lief dat je kinderen zo betrokken zijn :heart:

Voel je niet schuldig Huismusje, je kan er nu niks meer aan veranderen. Zo'n kleine hoeveelheid op dit termijn kan waarschijnlijk geen kwaad. Er zijn zoveel vrouwen die het dan nog niet weten en meer hebben gedronken.

Flomo, gefeliciteerd met de goede echo!

Zjierav, knap dat je 20kg bent afgevallen! Je omgeving zal het dan niet zo snel doorhebben dat je zwanger bent. Die kilo's die je zwaarder denkt te zijn, is dat niet gewoon een opgeblazen gevoel?

Killing, die onzekerheid Spa11. Ik hoop dat alles gewoon goed zit.

Knap dat de zak chips nog dicht zit Fred. Wachten duurt lang hè voor de echo.

MissJackson, fijn dat het al wat beter gaat. Hoe gaat het nu? Lief hoe je familie reageerde, ik ben benieuwd of je schoonfamilie dat nog heeft kunnen overtreffen.

Ik duim voor mooie hartjes vandaag!

Bedankt voor de informatie over de zon. Ik wist dit helemaal niet. Gelukkig ben ik er normaal ook redelijk voorzichtig mee vanwege mijn lichte huid. Ik heb dit jaar ook meer sproetjes dan normaal, waarschijnlijk komt dat dan ook door de hormonen.

Mijn schoonzusje heeft donderdag haar eerste echo.
Even een korte reactie van mijn kant

Nora heel veel sterkte meis :hug: Hele dikke knuffel voor jou :cry:

Vanmorgen hebben wij onze eerste echo gehad, de verloskundige herkende ons nog van mijn eerste zwangerschap, zo leuk!!!

Maar even to the point; inwendige echo gehad en ook al was er een kloppend hartje te zien, ik ben 2 (!!!!) weken terug gezet! Kan er met mn kop niet bij. Volgens de verloskundige is het echt een hele hele prille zwangerschap. Aiii dat was wel het laatste wat ik gehoopt had te horen natuurlijk. Mn man is blij, die gaat uit van dat kloppende hartje, ik ben er toch een beetje door uit het veld geslagen. Aan de ene kant vind ik het fijn een kloppend hartje te hebben gezien, aan de andere kant veel vraagtekens hoe het dan toch mogelijk is dat ik 2 weken geleden al positief testte en matcht het ook niet met mn eerste dag van de laatste menstruatie. Ik merk dat ik weer onzeker begin te worden. Even niet tof dus...

Laat het allemaal maar even bezinken, eerst maar eens werken. Genoeg te doen vandaag, dus we lezen elkaar later weer! Dan zal ik de tabel ook aanpassen.

Doeiiii
Bloesempje, wat vervelend om zo'n onzeker gevoel aan de echo over te houden.
Als ik het goed bereken, ben je nu op 5w6d gezet? Dan is het niet raar dat je 2 weken geleden positief testte. Hopelijk mag je snel terug voor een volgende echo.
#hartje:Jeeeej een :heart: zo blij. De gyn was helemaal tevreden. Maandag over een week weer een echo:) en voor anderen die hartjes hebben gezien.

#Prikken:dankjulliewel voor alle succeswensingen. Helaas had apotheek het niet en kon ik vandaag pas halen. Ik zie het nog niet zitten.

#kind mee naar echo: mijn zoontje is nog te klein om het te bevatten. Maar als het uitkomt gaat hij mee. Mijn 1e reactie is overigens vaak minder heftig. Ik heb tijd en een vertrouwde omgeving nodig.

#kans: kansen betekenen helemaal niets voor mij. Ik kan er niets mee.

#cravings: fruit fruit fruit

#gewicht: ik mag niet afvallen en dat vind ik lastig. Want ik vind weinig vette dingen nog lekker. En k lust minder. De vorige keer ben ik 12 kg afgevallen.

@fredelientje: in het begin voelde ik het litteken. Maar mijn buik is niet zoveel gegroeit. Komt het daardoor?

#klachten: rillingen en kou.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Maar op de n blijft t lastig.
Ach Nora, wat ontzettend naar voor jou. Wat krijg jij veel voor je kiezen zeg! Wees lief voor jezelf en heel veel sterkte de komende tijd

Huismusje, kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Ik was bij mijn vorige zwangerschap flink op stap geweest twee dagen voor de positieve test. Dat heeft me zo dwars gezeten dat ik nu vanaf dat we begonnen zijn met 'proberen' niets meer heb gedronken.
Maar ik zou me echt niet zo druk maken, zeker niet over een half glaasje. De wetenschap verschilt volgens mij nogal van mening of het de eerste weken kwaad kan en ik denk echt niet dat 1x een half glaasje het verschil gaat maken.
Wat fijn dat je vriendin mee wil naar de echo! Jammer om je vriend er niet bij te hebben, maar hopelijk bij de volgende wel :)

bloesempje heel herkenbaar! dat 24/7 aan het werk zijn. Gelukkig kan hij wat dingen bij zijn broer kwijt wanneer nodig

Boardbabe je hebt me op een idee gebracht met het zwemmen! Dus ik ging vanochtend voel goede moed met bikini en slippers en muntje voor de kluis en shampoo naar het zwembad. Voor de deur besefte ik dat ik mijn handdoek vergeten was :facepalm: dat soort dingen gebeurden mij voor de zwangerschap toch iets minder vaak...

ohhh en freddelientje jij had me ook op een idee gebracht met je stukje over z*** m***** (ik gebruik maar sterretjes want elke keer als ik het woord zie wil ik op de fiets springen om naar de supermarkt te racen hahaha)

krijg je trouwens dit keer weer een keizersnede? of kan je proberen vaginaal te bevallen?

poeziemiauw hier ook regelmatig pijn in de buik. Soms van die menstruatieachtige krampen en soms echt zo'n gevoel van een verrekte spier als ik een rare beweging maak

wat een leuk verhaal van jou trouwens MissJackson super dat soort reacties

Dit weekend heb ik mijn beste vriendin eindelijk kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Zo fijn om het met haar te kunnen delen! Ook weten inmiddels de leidsters van het kdv het. Het voelde een beetje gek om het hen eerder te vertellen dat mijn eigen ouders, maar ik was zo benauwd dat er geen plekje meer zou zijn... Gelukkig hebben ze als regel dat broertjes en zusjes altijd welkom zijn! En ze waren zo blij voor ons, super lief! We hebben een kleinschalige opvang, dus we kennen de leidsters goed daardoor.

Verder begon ik last te krijgen van harde buiken O_O beetje vroeg daarvoor vond ik zelf. Ondanks dat het redelijk rustig is met mijn werk is het toch veel om een eigen bedrijf te combineren met de zorg voor mijn zoontje, zeker nu omdat mijn man veel aan het werk is en mijn zoontje deze dagen heel slecht slaapt. Gelukkig heeft mijn man gezegd dat ik echt alles in huis moet laten liggen tot hij weer thuis is, dat hij het dan wel doet, de schat.
Nee Nora! Wat shit! Heel veel sterkte komende tijd. Na 3 miskramen kan je volgens mij wel onderzoek laten doen als je wil.

Gefeliciteerd met de mooie echo's weer. Bloempje, ik zou ook schrikken. Als het idd 10 dagen na ei zou kunnen zijn dat je positief testte, kan het echt nog.

Boardbabe, wat balen dat het zo slecht gaat met je rug!

LMS (mag dat zo afgekort? ), doe je idd even rustig aan? Je moet nog even hè ;-D

Ik heb gisteren op advies van de fysio weer een bekkenband gekocht. Helpt goed, maar moet het wel gebruiken met mate. Anders heb ik over 32 weken geen spieren meer over en duurt het herstel alleen maar langer. Enig nadeel is dat ik m wel moet dragen op werk. Dat maakt het lastig verbergen. Had ik wel graag gewild tot na de testen. Iig voor alle collega's en klanten.
@nora sterkte!! :hug:

@bloesempje: Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten.

@LMS wat fijn van het kdv, ik zit er ook over te twijfelen om het daar al aan te geven.
En sterkte met je harde buiken:( KLinkt heel vroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven