Uitgerekend - herfst 2023 Oktober

25-01-2023 20:47 657 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen!

Wij zijn er van het weekend achter gekomen dat wij begin oktober ons eerste kindje verwachten.
Zo fijn om met andere dames samen te schrijven over de ervaringen...

NaamU/DKindje nr.J/MBijzonderheden
Nolanollie4-101eMeisjeKloppend :heart:
Een prachtig meisje GEBOREN !
Flatverkopen6-103e Jongen Miskraam gehad vorige zwangerschap Kloppend :heart:
Een prachtig ventje GEBOREN !
Minte1377-102eNog niet bekendICSI, Kloppend :heart:
Lies828-102eJongenFertiliteitsproblemen in verleden. Een :redrose: en een wondertje met kloppend :heart:
Een prachtig ventje GEBOREN !
Girafjes12-102eJongenKloppend :heart: Een prachtig ventje GEBOREN !
Waterval14-102eMeisjeKloppend :heart:
Amaryllis15-102e & 3e!2 meiden! Twee prachtige meisjes GEBOREN !
Banaaana :redrose:
Regenboogblauw :redrose:
Wanderlust :redrose:

Als er info voor de tabel is graag dichtgedrukt!

Tijdje niks van gehoord:
NaamUitgerekendHoeveelste kindje?J/MAfsprakenBijz
MarimbaHalf oktober1eNog niet bekendNog niet bekend-
AnnabewannaNog niet bekend?Nog niet bekendNog niet bekend-
nolanollie wijzigde dit bericht op 28-10-2023 21:49
74.52% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow wat gaat het hard hier! Gefeliciteerd voor wie er weer bij zijn. Heftige verhalen ook weer. Dacht dat wij lang traject hadden maar het kan nog veel heftiger. Ik leef met jullie mee.

Onzekerheid heb ik deze zwangerschap veel minder maar herken het van de 1e zwangerschap wel. Googelen doe ik dus eigenlijk niet op het moment :-) had ik van tevoren niet verwacht trouwens.

De vraag over interesse in je partner, daar had ik vorige zwangerschap hele zwangerschap geen zin in, ook omdat ik toen bijna altijd bloedverlies had na penetratie en vond het dus eigenlijk eng. Deze zwangerschap lijkt tot nu toe beter.

En ik slaap ook zo slecht. Savonds op de bank kan ik niet wakker blijven en in bed ben ik meestal vanaf 3 uur af en aan wakker.

Heb voor deze baby nog niets specifieks gekocht maar merk wel dat ik neiging heb om veel te kopen voor de huidige kinderen. Bij eerste zwangerschap heb ik na positieve test meteen een romper gekocht, toen tot echo gewacht (en 1 romper was achteraf niet genoeg)

Dit was het voor nu even. Volgende reactie zal hopelijk weer wat specifieker op de personen zijn. Geniet van de zondag :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,
Voor mij wordt deze groep echt te groot (hoewel dat ook fantastisch is door de hoeveelheid positieve testen natuurlijk). Het topic is voor UD okt-nov en we zijn nu al met 12 personen en we zitten bij UD half oktober haha.

Hierdoor kan ik de personen/situaties en specifieke verhalen niet meer bij houden icm drukke baan en dreumes thuis en dat vind ik jammer.

Ik trek me dus terug!
Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Moen- schreef:
05-02-2023 10:05
Hoi meiden,
Voor mij wordt deze groep echt te groot (hoewel dat ook fantastisch is door de hoeveelheid positieve testen natuurlijk). Het topic is voor UD okt-nov en we zijn nu al met 12 personen en we zitten bij UD half oktober haha.

Hierdoor kan ik de personen/situaties en specifieke verhalen niet meer bij houden icm drukke baan en dreumes thuis en dat vind ik jammer.

Ik trek me dus terug!
Veel liefs!
Ik snap je helemaal hoor Moen! Ik moet zeggen dat ik de groep ook echt groot zat vind zo. Een zeer vruchtbare maand geweest!
Het ga je goed enne, laat je wel even weten als de kleine er is! ;)
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie dat de titel is aangepast. Top! Dank!

Inderdaad een vruchtbare maand januari geweest hahaha
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ging errug heel hard afgelopen dagen ja! Ik vind de groep zo een mooie grootte hebben, al zal niet iedereen even actief zijn/blijven, dus een paar meer houd ik nog wel bij. ;)

@Nolanollie: Is het een idee om de tabel op volgorde van UD te zetten? Dan is beter te zien wie er als eerste echo's hebben enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is een goed idee Amaryllis! Ik ga kijken of ik dat vanavond voor elkaar kan krijgen, zo'n tabel is best een gepuzzel haha...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Girafjes Ja gezellig dat we hier nu verder kunnen schrijven! Die onzekerheid heb ik ook met regelmaat hoor, nu meer dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik denk dat dat komt omdat we de afgelopen tijd om ons heen meerdere keren hebben gehoord van zwangerschappen die niet goed zijn gegaan. Dan komt het toch wel een beetje dichtbij. Maar ik probeer inderdaad ook te denken 'ik doe m'n best en meer kan ik niet doen'.

Hier nog niet zoveel kwaaltjes, alleen vermoeid en beetje bitchy haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
06-02-2023 07:31
zo'n tabel is best een gepuzzel haha...
Gelukt zie ik!

Waterval ik ook niet mega veel klachten. Wil eigenlijk ook steeds blijven testen om maar donkerdere testen te krijgen. Slaat ook echt nergens op.

Heb wel echt krampjes en lust geen koffie meer

Als het goed is wordt ik vrijdag gebeld door de vk om de echo's te plannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Girafjes Haha ik heb ook nog getest de afgelopen dagen! Loopt keurig op gelukkig :D Stelt me toch een beetje gerust.

Vandaag de verloskundige aan de telefoon gehad. 2 maart hebben we de eerste echo. Zo spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je de tabel hebt aangepast Nolanollie!

Qua kwaaltjes heb ik vooral hele pijnlijke borsten, ik heb zelfs de neiging om ze vast te houden als ik loop omdat het anders zo vervelend voelt :P verder wat krampjes en aardig vermoeid.

Ik snap ook heel goed de angst dat er iets mis is. De gedachte van Waterval dat je niet meer kunt doen dan je best zou voor mij ook goed zijn om te herhalen.

Ik moet nog een verloskundige bellen. Is het normaal om met 8 weken al een echo te hebben of is dat alleen in bijzondere gevallen? Eerste kindje, dus nog heel onwetend :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn nolanollie zo'n overzichtelijke tabel op volgorde.

Het ligt volgens mij aan je verloskundige Marimba. M'n zus had ook pas bij 12 weken. Mijn verloskundige doet aan vitaliteitsecho tussen de 7 en 9 weken om te kijken of er hartactie is
Alle reacties Link kopieren Quote
Marimba mijn verloskundige doet ook een vitaliteitsecho met 8 tot 9 weken, moet zeggen dat dat erg fijn voelt, vind dit al een onwijs lange wacht, laat staan als je tot 12 weken moet wachten...

Heb week 10 een afspraak om alle gezondheidszaken te bespreken en dan de termijnecho in week 12...

In ander nieuws: Vandaag alweer 6 weken :love:
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het gelukt is met de tabel en dat jij die bijhoudt voor ons, Nolanollie!

Ik heb inmiddels ook een afspraak staan. Of eigenlijk al 4. o_o Mijn vorige zwangerschap was tijdens corona dus toen was de eerste afspraak tegelijkertijd intake, termijnecho en informatie over prenatale screening. Nu zijn dat drie losse afspraken en daarnaast een vitaliteitsecho, dus dat was even puzzelen met werk van mezelf en man (die nu dus ook mee mag naar de afspraken :-D ).

Gaan jullie samen met je partner naar de afspraken of alleen? Wij willen sowieso de intake en alle echo's samen doen, en waar het kan ook de tussentijdse controles. Man wil dat graag om betrokken te zijn en ik om niet alleen te zijn als er slecht nieuws is.

Marimba: Mijn verloskundige doet wel aan vitaliteitsecho's als er een medische aanleiding is of op verzoek. Zonder medische reden dan telt het als 'pretecho' en betaal je hem zelf. Aangezien ik een licht verhoogd risico op miskramen heb door een onderliggende aandoening krijg ik met een kleine 7 weken al een echo en wordt deze vergoed. Niet per se medisch nodig (vind ik zelf) maar ik ben er wel blij mee dat het zo vroeg al kan en nog vergoed wordt ook!

Grappig hoe de kwaaltjes verschillen. Hier ook gevoelige borsten en moe, en af en toe bij vlagen een beetje misselijk. Ik merk dat ik soms een enorme snaaibui heb, maar wil dat niet altijd oplossen door een reep chocolade te eten. :-$ Ik probeer dan een extra boterham, fruit of een handje noten te pakken, maar dat geeft niet echt een verzadigd gevoel... Wat eten jullie aan (gezonde) snacks?

Voor de tabel: echo op 21/2
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga zeker alle belangrijke echo's met mijn partner, zou niet goed voelen om het zonder hem te doen.

Ik ben op dit moment heel erg van de wasa crackertjes met bijvoorbeeld smeerkaas en een paar plakjes komkommer als tussendoortje. Fruit doet het ook altijd goed dus een appel of een peertje in deze tijd van het jaar
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn verloskundige wil graag dat partner bij vitaliteitsecho en intake is. Daarna weet ik nog niet. Vorige zwangerschap was tweeling tijdens corona dus toen mocht er alleen iemand mee bij echt belangrijke dingen en had elke 2 weken (en later elke week) echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was ff vergeten hoe die 'eerste trimester vermoeidheid' ook al weer voelt. Ben ka-pot

Bananaa lijkt me ook wel fijn samen naaar die echo's te gaan

Amaryllis ik ben dol op mandarijntjes of yoghurt met frambozen of druiven
En wij gaan damen naar de echo's. Vorige keer ivm corona mocht m'n partner alleen mee naar de echo's en telefonisch inbellen bin de afspraak over de bevalling.
Ik heb 'm gevraagd of ie nu misschien wel één of twee keer mee wil naar de echo. Hij was helemaal verbaasd dat ze richting het einde gaan voelen hoe de baby ligt enz. Dus ik denk dat hij wel mee gaat. Alleen al t hartje horen is zo fijn tijdens die controle afspraken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah thanks voor jullie reactie! We gaan ook een vitaliteitsecho doen met 8 weken, het maakt me niet uit dat ik dat zelf moet betalen (het is 40 euro geloof ik). Het lijkt me zo mooi en bijzonder! En ik kan gewoon niet wachten, net als Nolanollie ;-)
voor de tabel: 1e echo is op 7 maart.

Amaryllis: mijn vriend gaat ook mee naar de echo’s en afspraken met de verloskundige. Hij wil dit ook graag en ik vind het heel fijn om het samen te doen. Het lijkt me wel pittig dat sommigen niet samen mochten gaan tijdens corona. Gelukkig is dat nu weer voorbij.

Girafjes: wil jouw vriend liever niet mee naar die afspraken?

Ik eet fruit of een handje noten als ik honger heb, of zelfgebakken bananenbrood die ik in plakjes heb ingevroren. Maar ik snap die zin in zoet of hartig helemaal! Gisteren heb ik zelf popcorn gemaakt met een beetje zout, dat leek me beter dan chips haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn vorige zwangerschap hebben we rond de 7/8 weken een echo gedaan en zelf betaald, nu stelde m’n verloskundige het voor. Maar anders hadden we weer zelf een afspraak gemaakt.

Girafjes Ik ben ook erg moe, ga elke avond vroeg naar bed en eind van de middag kan ik soms even m’n ogen dicht doen. Heerlijk!

Amaryllis Mijn man gaat zoveel mogelijk mee naar de afspraken, maar dat wordt nu wel iets lastiger omdat ons zoontje bijvoorbeeld bij avondafspraken niet mee kan want hij ligt dan in bed.
Ik lijk wat meer honger te hebben dan normaal en als gezonde snacks kies ik vaak voor handje noten, dadels, fruit, appel met pindakaas, crackers, komkommer met hummus of popcorn. Ik wil ook nog de gezonde doritos halen en avocado’s om guacemole te maken als ik trek heb.

Nolanollie bedankt voor het bijhouden van de tabel! Er staat wel een klein foutje in: mijn eerste echo is 3 maart, niet 2 februari :)

Wanneer gaan jullie het aan familie en vrienden vertellen? Wij morgen aan mijn familie, ik heb chocolaatjes met roze en blauwe spikkels gekocht voor bij de thee/koffie. En we zijn met ons zoontje ‘grote broer’ aan het oefenen om te zeggen haha. We eten daar vaak mee en ze maken veel dingen die ik niet mag dus ik vind het fijn om vroeg te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marimba nou ze plannen ze tot 5 en hij werkt tot 5uur. Dus dat komt gewoon niet lekker uit want dan moet hij vrij nemen.
Maar af en toe vindt hij wel leuk dus dan neemt hij vrij. En de echos sowieso.

Waterval wij de opas en omas met m'n zoontjes verjaardag, dat is na de eerste echo. De rest vertellen we pas half april
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier weet eigenlijk alle familie het al, omdat ze de terugplaatsing wisten. Nu langzaam echt goede vrienden inlichten maar waar kan wachten we natuurlijk tot na de echo, maar veel mensen wisten de terugplaatsingsdatum.

Vond het inderdaad niet fijn bij vorige zwangerschap dat man niet mee mocht, hij baalde er zelf ook van. Nu wil ik ook zoveel mogelijk proberen te plannen op momenten dat onze kinderen op de opvang zijn zodat we samen kunnen maar zal net als bij waterval weleens niet lukken.

Qua eten heb ik nog niets geks. Snoep net zo veel als anders. Had van het weekend al wel weer maagzuur, had toen ook wel veel gegeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Het is niet toegestaan om een topic exclusief te houden, iedereen mag meeschrijven. Ik heb de tekst die daarover gaat in de OP dan ook gewist.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoiihoii, wat zijn jullie klachten momenteel? En wil je er dan ook even bij zetten hoeveel je weken je bent :-)

Ikzelf (4,5 week) heb dus soms wel gevoelige borsten/tepels en soms niet. Maak ik me dan ook weer druk over grrrr.... En ik heb nu dus ook weer stekende lage rugpijn, zo spannend dat het nog zo pril is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna morgen 5 weken. Ik ben moe en een bitch. En thats it hahah
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien ik alles tot in het hysterische heb bijgehouden haha:
Week 4: Krampen, gevoelige borsten en een opgeblazen gevoel. Af en toe misselijk en extreem moe.
Week 5: Weer moe, veel dorst en veel plassen (logisch), misselijk, krampen en bandenpijn en weer opgeblazen gevoel
Week 6: Hoofdpijn has entered the chat, gevoelige borsten, misselijk, vermoeidheid en wederom het opgeblazen gevoel...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Nolanollie schreef:
08-02-2023 19:37
Aangezien ik alles tot in het hysterische heb bijgehouden haha:
Week 4: Krampen, gevoelige borsten en een opgeblazen gevoel. Af en toe misselijk en extreem moe.
Week 5: Weer moe, veel dorst en veel plassen (logisch), misselijk, krampen en bandenpijn en weer opgeblazen gevoel
Week 6: Hoofdpijn has entered the chat, gevoelige borsten, misselijk, vermoeidheid en wederom het opgeblazen gevoel...
haha dat doe ik ook zo hoor ;)
heb je ook dat je borsten soms wat minder gevoelig lijken (bijv. 's morgens)? Of houd je dat dan weer niet zo hysterisch bij haha

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven