Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn sharebear! Nu kan je nog onbezorgder genieten.
@Herfstblaadje: leuk dat je hier ook komt meeschrijven! Mijn uitgerekende datum wordt waarschijnlijk 3 sept dus we wisselen mooi om zo ;)

@Sharebear: wat fijn, gefeliciteerd!

Moeders voor Moeders: ik heb er in mijn vorige zwangerschap wel een paar weken aan meegedaan maar toen trok ik het echt niet meer door misselijkheid en die geur van die flessen. Bovendien woon ik in een autovrije straat en moest daardoor de flessen zelf wegbrengen. Daar had ik nu echt geen zin in. Die doek is idd wel fijn, zeker in het begin, wij hebben hem bijv veel gebruikt toen we naar het consultatiebureau gingen.

Hier wat mindere dagen gehad: van dinsdag tot zaterdag migraine waarvoor ik uiteindelijk best veel medicatie heb gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat incidenteel gebruik in het eerste trimester geen verhoogd risico oplevert voor het kindje maar voelt toch niet helemaal fijn.
Wat rot sneeuwwitje! Snap je twijfel wat betreft die medicijnen. Ben zelf van de week ook ziek geweest en heb best wat paracetamol op. Weet dat het mag maar voel me er niet prettig bij. Maar had het anders echt niet getrokken met de zorg voor zoontje erbij.

Net goede termijnecho gehad. Ben opeens paar dagen verder dan gedacht, uitgerekend op 27 augustus. Dus pas toch mooi in dit topic ;) Heb een filmpje van het scherm gemaakt, zo leuk om terug te kijken. Hij/zij bewoog ook zo leuk.
Wat fijn herfstblaajde, gefeliciteerd! Is toch altijd weer spannend he? Maar nu is de kans heel klein geworden dat het nog mis gaat!

Ja die twijfels over medicatie zijn lastig. Dit zijn medicijnen die de vaten vernauwen en ze weten niet zeker of de vaten in de placenta ook vernauwd worden waardoor de baby('s) minder bloedtoevoer krijgen tijdelijk. Dus ik heb er maar uitgezocht wat de meest recente wetenschappelijke inzichten zijn en het lijkt er niet op dat er risico's zijn, alleen een iets verhoogde kans op veel bloedverlies na de bevalling. Denk dat ik het toch maar neem als het zo erg is anders duurt het waarschijnlijk elke keer een week en dat is ook niet goed voor mijn gestel. Maar ik hoop vooral dat dit eenmalig was eigenlijk!
Herfstblaadje: wat heerlijk een goede termijnecho. En gelijk weer een paar dagen eerder, mooi! Wij lopen bijna gelijk! Hier nog 3 nachtjes slapen en dan mogen we ook weer kijken naar de baby, kijk er zo naar uit. Filmpje is leuk he, hadden wij vorige ook gedaan, heerlijk nagenieten ervan.
Ik heb van het weekend ook een x of 3 paracetamol genomen. Probeer wel zo lang mogelijk zonder maar de hoofdpijn was gewoon echt niet meer leuk en het bleef maar aan. Volgens mij is het niet schadelijk wat sneeuwwitje ook al zei.
@sodatest; hier gebeurde niks dus zou dat moeten wijzen op een meisje! Ben benieuwd of dat straks klopt haha.

@termijnecho; goede termijnecho, goede nipt uitslag, dus we gaan het deze week dan echt meer bekend maken denk ik.

@cadeautjes; alleen van schoonouders maar buiten ouders en broers om weet ook niemand het nog. We houden Hey best lang voor onszelf en ik ben blij als ik straks m’n buik niet meer hoef te verbergen op het werk. Ik draag alleen nog maar oversized sweaters haha.

@hoofdpijn; hier ook veel hoofdpijn, ook migraine achtig. Vandaag bleek ik een hele lage bloeddduk te hebben wat misschien al die tijd hoofdpijn heeft veroorzaakt.
Welkom Herfstblaadje! Schrijf maar lekker mee hier.

Jeej voor goede echo’s en uitslagen! Net bloed geprikt voor oa de NIPT, dus ben benieuwd.

Wat vervelend van jullie hoofdpijn dames. Hadden jullie dat sowieso weleens of is dit een zwangerschapsdingetje?
Ik heb echt helemaal nooit hoofdpijn! Maar vorige week toen ik de griep had ook echt vette hoofdpijn. Wist niet wat me overkwam! Dacht dat ik er gek van werd.
Ook maar paracetamol geslikt, terwijl ik anders zelden wat slik. Maar ja je moet toch wat.
Vervelend dat er meer mensen zijn met pijn.

Ik ben sowieso migrainepatiënt dus ik ben er wel mee bekend maar het valt me tegen dat ik het tijdens mijn zwangerschap heb (het is bij mij hormonaal namelijk, dus heb het maandelijks). Het schijnt dat het in 25% van de gevallen ook tijdens de zwangerschap voorkomt. Hopelijk had ik nu even pech en blijft het verder weg want dit was niet echt te doen.
Oooh ik lees meer mensen met hoofdpijn, ik heb het ook heel erg. Vroeg me al af of het komt omdat ik een kantoorbaan heb 40 uur pw, dus veel achter de pc. Heb nu wel hele tijd mijn bril op. Slik wel eens een panadol, ze zeggen dat dat mag, maar voelt toch niet heel goed. Maar gelukkig nog maar 2 keer eerder in de zwangerschap moeten doen...

Ga voor de 25e een echo en afspraak inplannen. En dan ook even de hoofdpijn bespreken.. Misschien is het idd wel bloeddruk. Kan het ook ijzer zijn? Of is dat pas later in de zwangerschap? Had de vorige keer wel van die floradix tabletten ofzo geloof ik..

Fijn weer goeie NIPT uitslagen! Is toch wel een geruststelling terwijl het natuurlijk geen garantie is voor een gezond kindje, maar toch voelt het wel een beetje zo. Soms ben ik daar wel bang voor, met al die testen dat je je soort van "veilig" waant en als er straks wel afwijkingen zijn dat dit dan een veel zwaardere klap is.. Probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn, en te leven in het nu :)
Ik had vorige zwangerschap ook erg last van hoofdpijn, volgens mij kan het er inderdaad bijhoren. Vervelend dat zoveel het hebben.

Gefeliciteerd met de goede nipt uitslag ijsmonster! Ik ga deze week prikken denk ik.

Gisteren counseling gesprek voor de nipt gehad, en er was een echoscopiste in opleiding aanwezig die wilde oefenen dus ik mocht een extra keertje kijken :) Hele mooie foto's meegekregen ook. Op 12 maart hebben bij geslachtsecho, ik ben zo benieuwd. Probeer nu wijs te worden uit de nub, maar dat is lastig. Is bij jullie de nub goed te zien op de termijnecho?
Leuk dat je nog een keertje kon kijken Herfstblaadje! Wij hebben de termijnecho volgende week, zal dan eens spieken of ik de nub kan zien.

Appletree: geen idee of die hoofdpijn met ijzertekort te maken kan hebben. Voel je je ook moe? IJzer hangt daar natuurlijk wel mee samen en ik kan me voorstellen dat je grotere kans op hoofdpijn hebt als je moe bent.

Hier ziet iedereen al dat ik zwanger ben en dat terwijl ik dus nog niet eens de termijnecho heb gehad. Ik baal er wel een beetje van want ik werk als psycholoog en ik heb helemaal geen zin om het met cliënten te bespreken als het straks niet goed is gegaan. Maar ja, het is niet anders. Ik maak me ook wel een beetje zorgen over hoe groot mijn buik gaat worden. Gelukkig had ik van de vorige zwangerschap maar weinig striae...

Komen er nog meer echo's aan?
IJSmonster: gefeliciteerd met je mooie termijnecho en NIPT, heb je het inmiddels al wat meer bekend gemaakt?

Sneeuwwitje: wanneer heb jij dan de termijnecho?

Hier goede termijnecho gehad en ook weer 2 dagen vooruit gezet, uitgerekende datum is nu 27-8, dus gelijk met Herfstblaadje, leuk!
Kindje sprong leuk in het rond! :cheer: :heart:
Gefeliciteerd diamantje!

Ik heb de termijnecho volgende week dinsdag. Ben benieuwd! Blijft toch stom he? Ik heb ze twee weken geleden nog gezien maar omdat ik ze nog niet voel blijft het toch een beetje onwerkelijk totdat we weer een echo hebben. Herkennen jullie dat?
Heel erg!! Ik heb nu 3x een echo gehad. En nog steeds vind ik het onwerkelijk. Over anderhalf week weer naar de verloskundige. Geen idee wat ze dan eigenlijk telkens gaan doen? Ik hoop dat we dan wel naar het hartje weer gaan luisteren, dat is dan wel weer een echte bevestiging.
Ja enorm Sneeuwwitje! Ondanks groeiende buik ook. Twiligth hier checken ze elke keer het hartje als je er bent, geen idee of ze dat overal doen maar lijkt me wel?
Dames! Ervaringen gevraagd.. ik heb steeds als ik te snel loop (naar een bus ofzo die ik op tijd wil halen) dat ik een felle steek links of rechts heb of dat ik daarna een gevoel krijg alsof ik een harde buik heb.. zijn er dames die dit herkennen; nu of van een vorige zwangerschap? Lijkt op bandenpijn of niet?
Ha Koekoek, dat heb ik ook! Zeker als ik te snel loop. Lijkt me (ook gezien onze termijnen) inderdaad bandenpijn. Alles is nu flink ruimte aan het maken ;-) Als je dan iets meer inspant dan anders, merk je dat die spieren allemaal iets anders in elkaar zitten daar.
Deze week had ik met sporten wel inderdaad een ander gevoel in mijn buik wat ik nog niet kende.

Hebben jullie op internet ook van die blije baby dozen besteld? Is dat wat?
Ik had van die steken bij mijn vorige zwangerschap pas bij het laatste trimester, als ik te actief was. Nu gelukkig nog nergens last van.
Buikje begint hier te groeien al heb ik nog steeds m'n gewone broeken. Jullie al zwangerschapskleding?

Twilight, vorige keer alle dozen besteld die je kon halen (blije doos, kruidvat en babydump geloof ik) en ik vond ze superleuk! Zaten ook echt handige dingen in. Ga ze binnenkort weer aanvragen.
Koekoek: mijn buik voelt echt hard en gespannen aan, een soort spierpijn gevoel en idd nog meer als ik me inspan. Heb vandaag geklust in ons nieuwe huis en merk dat t dan erger wordt. Maar even pas op de plaats maken en rustig aandoen want heb erg last van mn rug nu.

Dozen: Heb de blije doos besteld en zwanger en babybox
Heb inmiddels de zwanger box in huis) heb de blije doos ook aangevraagd.

Gisteren ook aangemeld bij een kraamzorg toko.

En vanochtend zijn we gebeld dat de uitslag van de nipt goed is! Hoera!!
Twilight fijn een goede NIPT uitslag!

Het is hier rustig dames ik hoop dat alles goed met iedereen is. Krijgen jullie ook weer meer energie en eetlust ? Hier gaat het hartstikke goed! Druk bezig in ons nieuwe huis maar voel me goed.

Nu ook definitief besloten om geen NIPT te doen. Ik wil niet voor de keuze staan om deze zwangerschap te beëindigen en ben na de goede termijnecho eindelijk echt aan het genieten van de zwangerschap en ik wil dit gevoel vasthouden.
Herkenbaar diamantje wat betreft de nipt! Wij doen m ook niet.

Ik ga ook eens boxen bestellen!

Dank voor de reacties dames, fijn een stukje herkenning. Enorm druk hier dus eerder geen tijd gehad tot reageren.

Hier energie technisch ook stukken beter, zo ineens! En eindelijk wat zekerder, zeker nu ik wat angst kan bespreken met anderen is zoo fijn. En toch kan ik niet wachten tot se volgende check 😉 hoe gaat het met de rest?
Hier ook alles goed! Meer energie, maar eetlust is nog een dingetje af en toe. Gisteren totaal geen honger bij het avondeten, maar toch kop soep naar binnengewerkt. Die kwam er twee uur later alleen weer uit. Moet echt eten als ik er zin in heb, blijkt wel. Maar dat overleven we wel.

Kraamzorg is ook geregeld. Over boxen twijfel ik nog. Wil niet dat allemaal bedrijven mijn persoonlijke gegevens krijgen, eigenlijk en me mogen bellen/mailen en dingen toesturen. Daar heb ik niet zo’n trek in. Dus ga even selectief zoeken of ik dat kan omzeilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven