Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pinda, Lenthe en Juf Blauw :( wat ontzettend verdrietig. Ik leef met jullie mee.

Ik schrijf tot nu toe nog niet actief mee omdat ik zo ontzettend misselijk ben. Op de eerste echo hebben we een kloppend hartje gezien, dus dat is goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Pinda, Lenthe en Juf Blauw :hug: :hug: :hug:


@GoodmorningSunshine - misselijkheid is niet fijn nee! Moet je ook overgeven?
Hier is dat gelukkig voorbij, oke als ik niet heb gegeten dan voel ik me misselijk maar ik laat dat niet gebeuren :-D

@sporten - hier weer begonnen, ik heb nog altijd minder energie dan voor de zwangerschap maar toch meer dan een paar weken geleden. Eerste paar keer vooral cardio, ben bezig met het maken van een fitness-schema.
Alle reacties Link kopieren
@energie; hier idd ook weinig energie maar als k eenmaal in de sportschool ben gaat t prima. Er naar toe gaan kost nog de meeste moeite. Het liefst slaap k de hele dag. Gezien ik voornamelijk Savonds werk, slaap k ook echt overdag met m’n dochter mee. M’n lichaam heeft dat blijkbaar nodig.

@goodmorning; fijn van het kloppend hartje!! :heart:

@avr; succes vast voor morgen!
@sporten Ben deze week weer twee keer geweest. Hoewel ik veel liever op de bank was gebleven, vond ik het wel lekker. Dus hoop dat ik het kan blijven doen. Verloskundige zei dat ik qua buikspieren trainen niet te fanatiek moet zijn en moet doen wat goed voelt. Vanaf 12-14wkn enkel beetje schuine buikspieren doen, geen rechte meer. Iemand vroeg zich dit ook af, geloof ik. Dus bij deze?

@energie Gaat hier op en af. Gisteren voor mijn doen vroeg gaan slapen en als een blok geslapen tot de wekker ging. Nu op het werk zou ik best een dutje kunnen doen :rofl:

@goodmorningsunshine Wat vervelend die misselijkheid! Maar wel fijn dat het goed zit zo te horen :heart:

@Haoshi Hoe ver ben jij nu? Lees net ergens dat de HCG piek rond de 9-11 weken zit. Ben nu bijna 8 weken en de misselijkheid, kokhalzen en overgeven is nog te doen. Maar ben bang dat het erger wordt. Vanochtend weer moeten overgeven. Tweede keer in totaal dus valt mee. Maar wat is het vervelend... :-?

Dit weekend ga ik een weekend weg met vriendinnen. Eéntje weet van de zwangerschap af, dus kan mijn zwangere zelf zijn. Maar ben benieuwd hoe de vermoeidheid en misselijkheid gaan zijn. Blij dat ik maandag nog vrij heb om bij te komen haha!
Alle reacties Link kopieren
Pffffff ik kon ook echt wel een dutje doen vandaag in de middagpauze.
Poe echt geen energie!! Hoop dat dat nog weer beter wordt.

Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven, ik hoop ook heel hard dat dat zo blijft. Vind ik zo vies en eng!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik lees al even mee en ga nu ook mee schrijven. Ongeveer 7 weken nu met een uitgerekende datum van 24 augustus. Ik weet vrij zeker dat het 7 weken is, maar de vroege echo vorige week (6 weken en kloppend hartje) zette me 5 dagen verder.
Ik wilde nog niet meeschrijven want bang dat ik het dan jinx of zo (in de zomer een vroege miskraam gehad).

Maar ik las @goodmorningsunshine en de misselijkheid en ik had daar ook super last van. Geen overgeven maar de hele dag door super misselijk en geen eetlust. Vandaag naar de ha geweest en emesafene zetpillen gekregen. Binnen een uur waren de klachten weg, vanavond gewoon weer warm gegeten.
Dus: blijf niet rondlopen met misselijkheid, er zijn goede medicijnen tegen!
@avr succes morgen met je echo!

@goodmorningsunshine, fijn dat jullie een goede eerste echo hebben gehad. En vervelend die misselijkheid.

Hier vanochtend ook misselijk, en moest ook wat overgeven. Vorige zwangerschap heb ik ook eerste keer rond de 7 weken over moeten geven. Maar hoop dat dit niet zo vaak gebeurt. Als ik overdag regelmatig blijf eten is het wel te doen gelukkig.
En een hele dag werken is wel echt pittig blij als het na morgen weekend is.

Welkom sanne! Fijn dat je al een echo hebt gehad. Lukt het om jezelf in de tabel te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Blonde vraag: zon eerste echo is dat gewoon op de buik of inwendig? Ik heb al tig echo's gehad met iui en ivf, dat was altijd inwendig. Alleen op dag van terugplaatsing op de buik.
@twilight, een vroege echo voor de 8 weken is vaak inwendig en dan de termijnecho uitwendig.
Alle reacties Link kopieren
@twilight, het hangt er een beetje vanaf of ze hem makkelijk kunnen vinden. Bij mij gaven ze aan altijd uitwendig te beginnen en als ze hem dan niet zien, dan inwendig te gaan kijken. Ligt aan de stand van je baarmoeder en of je wel of niet een volle blaas hebt geloof ik.

@misselijkheid, behoorlijk wat dames waarbij het misselijke en overgeven nu begint, wat vervelend dames! Ik heb gelukkig nog niet over hoeven geven. Soms wel wat misselijk, maar dan moet ik gewoon eten of slapen.

@sporten, ik heb gister voor het eerst in 3 weken weer gesport, was een behoorlijk pittige les, dus had de pech om hiermee te beginnen. Vond het wel echt lekker om weer te sporten en merkte dat ik erna een stuk meer energie had. Mijn verloskundige raadde het alleen maar aan om veel te blijven sporten. Hierbij goed naar je lichaam luisteren en dan merk je vanzelf wat wel en niet kan. Buikspieren was ze niet zo panisch over. Ze zei dat het nu nog wel kon, maar dat het vrij weinig zin had omdat je buik toch wel dik werd :P

@Sanne, welkom en gefeliciteerd! Fijn een kloppend hartje op zo'n vroege echo!
Alle reacties Link kopieren
@Pienut Ik ben nu 10+4, tot een week geleden bijna elke dag misselijk en moeten overgeven. Ik hoop zo dat het niet meer terugkomt.

@twilight84 - Mijn eerste echo rond 6+5 was op de buik. Wel met een volle blaas. Zo was bij mij alles duidelijk te zien.

@sporten - Ik heb begrepen dat het tot rond de 12-14 weken oke is om je rechte buikspieren te trainen. Heel veel zin zal het toch niet hebben :P Voor mij is sporten nu meer voor mijn rug en uithoudingsvermogen en het geeft ook gewoon energie.
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Helaas is mijn zwangerschap na een goede echo geëindigd in een miskraam. Deze week nog afwachten en anders volgende week curettage. Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige zwangerschap toe. Een kind is het mooiste geschenk dat je kan krijgen. Ik tel mijn zegeningen met al twee gezonde kinderen.

Zou iemand mijn uit de tabel kunnen halen? Is een beetje pijnlijk nu.

Xx
Alle reacties Link kopieren
@sanne_A: gefeliciteerd!! Het is heel normaal die onzekerheid. Dat ben ik nog altijd!

@bdg88: wat en kut nieuws! Heel erg veel sterkte de komende tijd! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hi lady’s,

Gisteren mijn termijnecho gehad, alles zag er goed uit! De uitgerekende datum staat nu op 1 aug. Ik pas hem meteen aan in de tabel! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
BdG Ohneee ook al zulk kut nieuws! Sterkte!!!

AVR wat fijn!!!

Nog 4 dagen wachten en dan heb ik ook eindelijk mijn echo!
Bedankt voor alle antwoorden over de echo.
@bdg88, wat heftig zeg! Heel veel sterkte de komende tijd!

@avr, fijn dat je een goede termijnecho hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
@bdg, neeee wat heftig!! Heel veel sterkte :hug:


@twilight; bij mij probeerde ze uitwendig en dat gaf wel een beeld maar niet goed genoeg, dus toch ook inwendig.


@avr; fijn dat je n goede termijnecho hebt gehad :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@bdg, wat een naar nieuws! Heel veel sterkte!

@avr, yay een goede echo! Fijn! En je datum nog een stuk naar voren? Nu blijft hij zo toch? We zijn je niet zomaar kwijt aan het julitopic? :P

@twilight, spannend! Hoe gaat het met de zenuwen?

Hier weten de opa's en oma's het ondertussen, gelukkig allemaal leuke reacties. Gaat ook meteen een stuk meer leven :)
Alle reacties Link kopieren
Bdg :hug: sterkte meis.

Avr wat heerlijk een goede echo ! Hoe gaat t verder met je ? Veel last van de kwaaltjes ?

Misselijk: sinds vandaag echt ontzettend beroerd en meerdere keren flink overgegeven. Poeh wat is dat naar zeg. Dacht dat kleine beetjes eten hielp maar ik hou echt niks binnen. Echt hele dag misselijk nu. Gelukkig zorgt mijn vriend echt goed voor me. Wel ga ik proberen fruit te eten. Hoe doen jullie dat met eten tijdens de misselijke dagen ? Een warme hap komt er nu echt niet in.

Sanne goede tip ik ga morgen maar even bellen voor de zetpillen. Want iets in mij zegt dat dit niet de laatste keer zal zijn. Moet totaal niet aan eten denken momenteel.

Pienut hoe was je weekend weg?

Partners: hoe gaan jullie partners ermee om met de misselijkheid en vermoeidheid. Ik ben zo blij met mijn vriend. Hij is toen ik me vandaag zo beroerd voelde meteen naar huis gekomen (hij was op bezoek bij een vriend) om me te steunen en te helpen , en brengt me nu continu drinken enzo.. werd er gewoon emotioneel van zo lief :hihi:. De hormonen ook ! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@diamantje123 - Misselijkheid :facepalm: Lijkt hier ook weer te beginnen na een weekje 'rust'. Gisteren weer moeten overgeven. Droge crackers eten hielp/helpt prima, en blijven eten. Verder heb ik alleen maar zin in verse groente en fruit. Vlees lust ik nu totaal niet, kip gaat nog maar verder... Verse groentesoep gaat er ook in, maar dan zonder vlees, alleen maar groente.

@partners - Ben nu gelukkig iets minder moe maar hij doet wel een stuk meer in huis als ik me niet lekker voel etc. Verder is hij (en ik trouwens ook niet echt...) er niet zo mee bezig, gewoon heel kalm en rustig, ik zie dat hij er zin in heeft en komt graag mee naar de vk etc en helpt mij mocht het nodig zijn. :shame: :heart:
Het is een leuke tijd :)

Hier morgenochtend weer een echo :winkie: , woensdag ga ik bloedprikken voor de NIPT, morgen gaat het helaas niet lukken ivm werk.
Alle reacties Link kopieren
@haoshi; spannend weer een echo!
Geniet ervan!

@pienut; hoe is je weekend verlopen?

@partner; hier doet hij ook meer in huis. Ik ben behoorlijk moe, gister ook 20:00u gewoon m’n bed ingedoken en doorgeslapen tot vanochtend. Hij helpt met schoonhouden en wasjes, heel erg fijn. Hij is nooit n keukenprins geweest dus als hij t regelt is t pizza uit de oven of iets bestellen haha. Dus of ik kook, of we doen makkelijk

@eten; ik vermijd vooral vettig eten. Brood eet ik het liefst, net als rijstewafels of toastjes/crackers. Wel lijkt de McKroket als enige vettige een craving te worden :popcorn:
Hoi iedereen!

Het weekend was erg gezellig! Heb me niet echt in bochten hoeven wringen om niet te drinken, gelukkig. Lekker even afleiding gehad.

De misselijkheid is ook hier wel ‘going strong’ :cry: Niet constant, gelukkig. Maar komt wel steeds terug en vanochtend ook weer overgegeven. Hoop dat het over een week of drie weer over is. Ben nu 8 weken.

Kan ook niet wachten tot de echo volgende week en totdat we het iedereen kunnen vertellen.

Veel plezier met de echo morgen @Haoshi! En sterkte met boed prikken. Brrrrrr lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb mezelf net in de tabel gezet, en ik was even bang dat per ongeluk het hele topic had verwijderd, want ik zag hem niet meer op de 1e 2 paginas van het zwanger forum.. Uiteindelijk kunnen vinden tussen de actieve topics pijler gelukkig!

Ik ben op dit moment 9+6 zwanger van ons 3e kindje.. We wonen in Zuid Amerika, dus onze situatie is wel iets anders dan die van jullie.. Maar lijkt me wel leuk om mee te schrijven.
Toch ook wel pijnlijk confronterend dat het bij 4 al mis is gegaan.. Omdat ik zelf letterlijk in alle keren de 1e ronde zwanger was en er nooit iets is misgegaan, geen gekke kwaaltjes oid dan ga je er toch stiekem vanuit dat deze nu ook weer zo gaat als de vorige 2. Al is dat geen garantie en wordt je zo even met je neus op de feiten gedrukt.

We hebben het al wel aan iedereen verteld, té leuk nieuws om in het thuis land te delen en met onze vrienden hier.

Hier is het allemaal prive klinieken waar we heen gaan. Voordeel is dat ik zoveel echo's kan aanvragen als ik zelf wil. Maar ik maak er niet echt veel gebruik van nog. Toevallig zitten we met de 20 weken echo in nederland, dus die ga ik dan wel daar laten doen.

@ NIPT die moet ik hier zelf ook regelen, ik wil hem ietsje later gaan doen, die is hier namelijk heel kostbaar (800 euro) en moet zeker weten dat er genoeg dna in bloed van mij zit. Wel krijgen wij ook het geslacht te horen met de NIPT, kijk ik echt heel erg naar uit, ben zó benieuwd!! willen jullie het weten en vermelden jullie het dan ook aan iedereen? wij wel, leuk om te sharen :)

Wel ga ik bevallen in nederland, wilde eerst hier blijven, maar het geeft me veel meer rust nu we hebben besloten om toch de bevalling in nederland te doen.

@kwaaltjes niks geks dus, wel vanochtend kokhalzen voor het eerst. Nooit gehad nog bij mijn andere 2 zwangerschappen, dus daar schrok ik wel even van.. Hopelijk blijft het hier bij.

@ partner. We werken beide fulltime. Hebben 2 nannys thuis de hele dag, dus eigenlijk doen we beide helemaal niks in huis... Er wordt voor ons gekookt en schoongemaakt. Dus als ik even niet zo lekker ben ga ik even liggen of relaxen..
Dat was ook 1 van de redenen om hier te blijven, support is hier super goed te regelen met nacht nanny etc.. Maar veiligheid boven alles, dus lekker naar nederland. Ook wel fijn in Augustus..
Alle reacties Link kopieren
Leuk Appletree! Ik woonde tijdens mijn eerste zwangerschap + bevalling ook in het buitenland (India) en daar kon ik ook gewoon een ziekenhuis inlopen en om een echo vragen als ik dat wilde. Vond ik erg fijn en ook zeker wel gebruik van gemaakt. Geslacht mocht je juist weer niet weten, was ook bij wet verboden om dat te zeggen omdat er zoveel meisjes geaborteerd worden.

Hier nog volop misselijk zodra ik de zetpil niet neem en soms nog kokhalzen door de pillen heen. Heb om een herhaal recept gevraagd en kijk uit naar de echo donderdag!
Alle reacties Link kopieren
@Pienut - vreselijk die misselijkheid he. Hier is het denk ik nu toch wel voorbij (als ik goed eet iig). Nu 11weken.

@Appletree86 - leuk in Zuid-Amerika! 800 euro voor een NIPT :-o Weet niet of ik het dan ook zou willen hehe. Hier net toevallig het geld overgemaakt voor morgen.
Hier bevallen - komen jullie dan ongeveer een maandje eerder naar NL? Moet je het dan volledig zelf betalen of heb je hier nog een verzekering?

- Geslacht - wij willen het wel weten maar gaan het niet aan familie/vrienden vertellen. Zo is iets nog alleen "voor ons" totdat de kleine er is.

Hier een hele mooie echo gehad, 11+3 nu en officiële UD is 3-08; ga het in de tabel nog aanpassen. Armpjes, beentjes alles gezien, zag er heel goed uit allemaal. VK dacht te zien dat het een jongetje is :flirting: Over een maandje zullen we horen of het ook echt zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven