Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Oh Pinguïn wat rot, heel erg veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nou hier begint het feest nu echt. Vanmorgen zo uit het niets overgegeven. Hopelijk blijft het hierbij.
He dat is vervelend. Ben je ook misselijk of was het echt alleen overgeven?
Ik ben sinds gister zo'n beetje de hele dag misselijk. Wat een afschuwelijk k*tgevoel is dat toch. Ik voel me futloos, die hitte doet me ook geen goed. Ik vraag me echt af hoe ik de komende 10 weken een beetje normaal door moet komen (met name op werk). En als ik dan denk aan anderen hier die daarbij ook nog eens veel moeten kotsen, pff.
Ah die misselijkheid, ik heb gelukkig (nog) niet moeten overgeven. Maar zo vervelend, zeker omdat het de hele dag door is :(
Gisteren wel wat Canada Dry gedronken, voor de gember en deed me wel deugd.
Helaas snel uitgewerkt.
He dames,

Iloke heeft me uitgenodigd om mee te schrijven, hopelijk vinden jullie dit ook goed?

Momenteel ben ik 4w+3 dagen zwanger, dit is voor mij allemaal erg onzeker ivm mijn verleden, heb namelijk 6 miskramen gehad. In maart’15 met 4,5 week, sept ‘17 met 10 weken, nov ‘17 met 4 weken, jan ‘17 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ze een eileider hebben verwijderd, mei ‘18 met 4 weken en juli ‘18 met 4 weken. Gelukkig hebben we wel een gezond zoontje van 2,5 jaar! Verder ben ik 28 jaar en mijn vriend 29. 20 augustus heb ik de eerste echo (om te kijken of de zwangerschap op de goede plek zit). Ohja mijn ud is 13 april

Kan iemand mij in de tabel zetten?
anoniem_64f7277e907b8 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 14:27
1.93% gewijzigd
Goedemiddag allemaal,

Ik lees vanaf het begin met jullie mee, maar net zoals Suze27 wilde ik nog even afwachten en durfde ik het niet zo goed aan.

Ik ben zwanger van de eerste. Doordat we net terug komen vanuit vakantie waren we deze ronde niet heel druk bezig, maar het is blijkbaar dan toch gelukt.
Ik ben volgens eigen berekening 2 april uitgerekend en woensdag 22/8 is de eerste echo.

Ik ben 25 jaar en m’n vriend 26.

Het voelt voor nu ondanks de vele symptomen een beetje onwennig. Denk dat het echt werkelijkheid wordt zodra ik een hartje zie op de echo. Nu nog 2 weken wachten, spannend!
Welkom mamavaneenboefje en meisje,

Dat we allemaal duimen dat de zwangerschappen goed verlopen. Hebben ze onderzocht waarom je zoveel miskramen hebt gehad mamavaneenboefje? Lijkt me heel zwaar.

Ik kan helaas geen eerdere echo krijgen, alle andere dagen en tijdstippen waren onmogelijk dus blijft 3.5 week nagelbijten. Hoewel ik van de vorige keer nog weet dat misselijk zijn rot is, zou ik het nu stiekem best 'ok' vinden omdat ik dan tenminste wat voel. Nu heb ik zo weinig symptomen dat ik me daar zorgen om maak. Maak mezelf horendol.

Hoop voor jullie dat de misselijkheid wel een beetje te behappen is ladies!
Welkom mamaboefje en meisje, leuk dat jullie meeschrijven!

Saqua, wat jij zegt herken ik heel goed. Ik merk, op gevoelige borsten na, eigenlijk ook vrijwel niets. Ik heb het idee dat mijn buik wat opgezet is door mijn darmen, maar verder eigenlijk geen klachten. Soms in de ochtend een wat weeïg gevoel, maar daar blijft het ook bij. Ene kant hele erg fijn natuurlijk (succes voor alle meiden die misselijk zijn!), andere kant ook wel een beetje eng omdat je dan zo weinig merkt. Maar laat ik het afkloppen, hoop dat ik niet misselijk word komende tijd.

Hoe gaat het verder met jullie? Ik merk dat ik meer last heb van de warmte dan toen ik niet zwanger was. Vooral op mijn werk (werk in de thuiszorg) is het lastig uit te houden. Ik ben blij met wat koelere temperaturen deze week!
Ik ben compleet afgepeigerd, combi hitte en druk op werk, hang als een dweil op de bank.

Wat een vroege echo's allemaal, ik heb de termijnecho over 5 weken. Volgens mij ben ik de hekkensluiter :D Ben dan ergens tussen 10 en 11 weken zwanger. Het kan wel bij mijn praktijk, een echo rond 8 weken maar ik vind het prima zo. Zijn wel lange weken maar aan de andere kant vliegen de dagen voorbij met werk en gezin.
Welkom Mamavaneenboefje en Miesje1993!

Ik heb de tabel aangepast met wat ik nog weet. Als ik iets of iemand ben vergeten, vergeef me :)
Mooie echo gehad en een hartje zien kloppen. Binnen 3 weekjes terug op controle.
Bij mijn vriend druppelt het stilletjesaan binnen. Het is voor echt :love:
lloke schreef:
07-08-2018 20:51
Mooie echo gehad en een hartje zien kloppen. Binnen 3 weekjes terug op controle.
Jaaaaa, gefeliciteerd!!!
lloke schreef:
07-08-2018 20:51
Yes! Mooi hè!
Wat fijn Lloke! Geniet even van de goede echo.

Hier ook heel moe. Maar of dat nou van de zwangerschap, de hitte, een drukke peuter of onregelmatige diensten is, geen idee!
Wat fijn LLoke, gefeliciteerd!

Mamavan.. wat een verleden heb je zeg, pittig hoor. De onbezorgdheid is er dan wel vanaf he? Ik duim voor een plakker.

Smolla ik kan wat leren van jouw nuchterheid. Ik ben niet zo'n ster in zwanger zijn en ben gedurende de vorige zwangerschap constant heel bang geweest dat het kindje zou komen te overlijden. De angst was nergens op gebaseerd en heb een kerngezonde dochter rondlopen. Maar ergens ben ik (ik denk door de hormonen) steeds ontzettend onzeker. Daarom heb ik toch met 8 wkn een echo gepland. En dat vind ik al intens lang duren :facepalm:
Lloke, Gefeliciteerd! Een kloppend hartje. Dan wordt het denk ik inderdaad wat meer werkelijkheid.

Smolla, ik ben ook afgepeigerd. 's ochtends heel vroeg wakker, maar daardoor ook rond een uur of 4 is mijn dag wel weer over. Meestal lig ik even op de bank bij te komen, maar daarna gaat het wel weer.

Zijn er meer dames die 's nachts heel vroeg wakker zijn?
Ik ben gedurende de nacht wel vaker wakker, merk dat ik het zo warm heb ´s nachts. Niet normaal :).

Ik begin er een beetje tegenaan te lopen dat mijn buik dikker wordt (vast iets met mijn darmen). Mijn eigen broeken zitten niet helemaal lekker meer, striemen wat in mijn buik. Hebben jullie dit ook? Misschien nog tips wat ik zou kunnen dragen?
Ik slaap ook slechter, maar dat kan ook door de hitte komen. Gisteren morgen wel opeens om 6 uur wakker terwijl ik echt geen ochtendmens ben (en die dag net geen vroege dienst had). En ik droom heel veel en intens, terwijl ik voorheen niet veel droomde, herkennen jullie dat?

Blackrose: Jurkjes of rokjes kunnen helpen, dan heb je geen knoopjes ofzo. En, voor als we verder zijn: ze hebben ook zwangerschapspanty's, die houden rekening met je buik. Heel chill!
@pinguin wat rot zeg dat bericht. Zo verdrietig

Hier ben ik nu 9wk3dg en hele dag door misselijkheid en moe!!! Voel me echt een dweil wat iemand anders ook al zei. Bah. Mn zoon van 2,5 is hele dag zo actief, vandaag maar bij opa en oma de dag doorbrengen. Hoef ik minder te doen. 😳

Rare dromen herken ik ook, en veel plassen en kortademigheid.

Heb nog erg weinig geschreven maar lees wel mee! Blij dat ik in de tabel sta, thnx!😁 Ik ben 35 en partner is 38 jr.
Uitgerekend op 10 mrt.
Eerste echo 14 aug.
Saqua: wat jammer dat je geen eerdere echo kunt krijgen. Nee ze hebben bij ons geen onderzoeken gedaan waardoor de miskramen kunnen komen. Ik was hier zelf nog niet aan toe.

Blackrose: ik heb het ook veel warmer dan normaal gesproken. Ik ben dus ook wel blij dat het iets koeler gaat worden. Voor je groei de buik: jurkjes, rokjes of broekjes waar elastiek in zit ipv een rits met knoop.

Iloke: wat een fijn nieuws dat jullie een goede echo hebben gehad!!

Miesje: ja ik slaap ook erg slecht en ben meerdere keren per nacht wakker

Dames die al een kleintje hebben, is die van jullie ook ineens super druk? Die van ons is zo ontzettend druk ineens..
Hier ook veel dromen en ook echt een dweil, check! :high5:
Mijn zusje heeft dochter vanmorgen opgehaald voor een rondje speeltuin en kinderboerderij. Erg blij mee. Ik heb alleen maar geslapen.
Mijn dochter is niet zozeer druk maar alllesss is mama mama mama. Tis een faaaase :bonk:
´Gelukkig´ dat jullie je ook moe voelen (niet gelukkig natuurlijk, maar voel me net een oud omaatje af en toe als ik ´s avonds gestrekt op de bank lig). Verder gaat het wel goed, heb je laatste dagen in de ochtend wel een wat weeïg gevoel (echt misselijk is het niet en kan er wel om eten gelukkig).

Heb me aangemeld voor Moeders voor Moeders, aankomende dinsdag worden de flessen bezorgd en kan ik gaan beginnen! Doen jullie dit ook? Bewust wel of niet?
Welkom nieuwe dames!

Mamavaneenboefje, wat heftig, hopelijk gaat het dit keer goed!

@Smolla, ik gebruik nu nog emesafene, en als dat niet meer gaat krijg ik primperan erbij. Nadeel daarvan is dat je echt een zombie wordt, en je eigenlijk ook niet meer kunt functioneren, dus ik hoop dat nog even uit te kunnen stellen.
Ik mag als ik twijfel steeds mijn urine laten checken om te kijken of mijn waardes nog goed zijn. Ik ben blij met mijn verloskundigen, ze wisten nog goed wie ik was en hoe mijn zwangerschap verliep en willen heel erg meedenken om te proberen voorkomen dat het weer zo erg wordt.

Mijn kleintje is niet drukker dan anders, is wel wat knuffeliger. Heel lief, maar hij is ook een beetje lomp, waardoor ik dan weer moet overgeven, dus niet zo handig haha.

Mvm, heb ik vorige keer aan meegedaan en ga ik denk ik nu weer doen.

@misselijkheid, sterke dames. Probeer vooral genoeg te drinken en eet waar je zin in hebt. En kijkt wat werkt voor jou.hopelijk is het snel over.
Mag ik ook meeschrijven?

Ik 34, partner 36 en gisteren een kloppend hartje op de echo gezien, nu 7w6d. Het wordt ons tweede kindje, we hebben er al eentje van drie rondlopen. Als het goed is ben ik rond 19 maart uitgerekend, maar dat hoor ik over drie weken, dan is de tweede echo en termijn bepaling.

Waar ik wel erg van geschrokken ben is dat ik een cyste in mijn baarmoeder heb. Verloskundige zei dat ik mij geen zorgen hoef te maken, dat hij niet groot was en dat we hem gewoon goed in de gaten gaan houden (schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen door de hormoon toename) maar ik merk dat ik er toch een beetje van de leg van ben...

Verdet voel ik mij redelijk, ben echt behoorlijk misselijk en met die warmte trok ik het vrij slecht. Veel kokhalzen, weinig energie. Wat dat betreft is het fijn dat het nu wat koeler is buiten :)
Hier net wat bruine afscheiding. Verder geen klachten nog maar wel naar!
Dinsdag een echo duimen dat alles goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven