Uitgerekend in januari 2024

05-05-2023 11:54 638 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het gezellige kletstopic waarmee we elkaar (de in januari uitgerekende moeders) door de zwangerschap heenslepen, zorgen delen, grappige momenten met elkaar bespreken en vooral gelijkgestemden vinden.
NaamLeeftijdKindjeUDEchosBijzonderheden
Fietje32/36310-01-2024 :heart:
Hijodelaluna33/34113-01-2024 :heart: 15 juni echo
Honingbij33231-12-2023 :heart:
Ikeakast55535210-01-2024 :heart:
Kaassouffle29/31203-01-2024 :heart: SPONTAAN!
Manouuck34101-01-2024 :heart:
Miriammm33203-01-2024 :heart: 2 miskramen :(
Missholland8836109-01-2024 :heart: 19 juni echo
Moominn25101-01-2024 :heart:
Rainbowcloud31-35115-01-2024 :heart: :heart: :heart: :redrose:
Sprinkelmoes39212-01-2024 :heart:
Stayawhile36317-01-2024 :heart:
TinekeG422-01-2024 :heart:
Vamke38130/12-2023:heart:
:redrose: vlaflip
hijodelaluna wijzigde dit bericht op 15-06-2023 08:43
90.52% gewijzigd
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi hoe iedereen er op z'n eigen manier naar kijkt :)

Ik had vanochtend 2 kleine veegjes roze verlies en merk dat ik daar heeeel bang door ben geworden. Verloskundige al gesproken, die maakt zich geen zorgen gelukkig. We kijken het dus nog even aan. Daarna 0 bloed/roze gezien gelukkig.
Kaassoufle schreef:
09-05-2023 14:38
Mooi hoe iedereen er op z'n eigen manier naar kijkt :)

Ik had vanochtend 2 kleine veegjes roze verlies en merk dat ik daar heeeel bang door ben geworden. Verloskundige al gesproken, die maakt zich geen zorgen gelukkig. We kijken het dus nog even aan. Daarna 0 bloed/roze gezien gelukkig.
Snap dat dat er schrikken is kaassoufle! Fijn dat je de verloskundige al hebt gesproken. Ik hoor bij vriendinnen dat het wel best vaak voorkomt inderdaad, maar snap dat het gewoon niet fijn is/je je zorgen gaat maken.

Hier vandaag contact gehad met verloskundige uit de buurt. Echt best wat verandert sinds mijn vorige zwangerschap. Eerste echo heb ik op 6 juni. Dan ben ik
8 weken en 4 dagen. Lijkt nog ver weg!

Hier blijf ik onzeker qua testen. Denk dat ik er maar even mee stop, ga failliet :rofl: . Krijg geen “knallers”, maar wel gewoon duidelijke strepen.

Vorige keer heb ik geen NIPT test gedaan, aangezien ik toen vrij “jong” was. Nu wil ik deze zeer zeker wel gaan doen.

Hebben jullie overigens allemaal een partner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moeilijk @kaassoufle, die spanning en geen controle hebben. Rationeel weet je dat het er allemaal bij kan horen en dat zolang het niet losbarst er wss niets aan de hand is. Maar toch... Ik snap je angst heel goed!

@ikeakast, ik heb een vriend:)
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor jullie fijne woorden. Inmiddels is het wel een beetje gezakt. Geen roze verlies meer gehad en ik blijf misselijk. Ik probeer er op te vertrouwen dat alles goed is. Als ik opnieuw wat verlies mag ik as maandag voor een echo komen.

Ik ben getrouwd :heart: en jij Ikeakast?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo meiden,

Mag ik ook meeschrijven? Ik heb 2 weken geleden positief getest. Mijn uitgerekende datum zal 3 januari zijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik hier even aan moet wennen. Wij hebben al 2 kinderen van 11 en 9. Er zit dus best een leeftijdsverschil in. Waar we nu weer veel vrijheden krijgen gaan we straks weer helemaal opnieuw beginnen.

Spannend allemaal! Ik heb mij verder ook nog niet aangemeld bij de VK. Volgens mij zijn er een hoop dingen veranderd..
vlaflip35 wijzigde dit bericht op 09-05-2023 17:44
4.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap wel dat je het spannend vindt Kaassoufle. Ik heb het een paar weken terug ook gehad, zeer minimaal en na obstipatie. Dus heel logisch, maar nog steeds gaf het me even stress. Was hier gelukkig zo weinig dat ik snel weer gerust was.
Ik gun jou hetzelfde!

Ik ben ook getrouwd en heb een kind van bijna 2.

Hier zijn de kwaaltjes elke dag anders maar vooral misselijk, duizelig, soms hoofdpijn, buikpijn en opgezette buik, wat gevoelige borsten/tepels. En sinds gister ineens heel moe. Voel me behoorlijk zwanger :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ kaassouffle ik snap je helemaal, ik had deze middag ook een heel klein beetje rozig verlies. Daarna niets meer gehad. Misschien omdat ik de hele dag met de kleine heb lopen sjouwen (hij loopt nog niet). Maar voel me ook erg onzeker nu, kindje is zo gewild en ik hoop zo dat het goed gaat! Loop nu iedere paar minuten naar de wc om te checken... :bonk:
Overigens heb ik bij mijn eerste ook in week 6 wat bloedverlies gehad, ook wel iets meer dan nu, toen niets aan de hand gelukkig.

Ik heb overigens ook getrouwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@miriammm ja hier ook echt heeel weinig, enkel bij het afvegen. En roze, zeker niet rood, dat stelt ook wel gerust. Als de komende dagen rustig blijven krijg ik hopelijk weer vertrouwen!

@Honingbij och nee jij ook al! Hopelijk blijft het hier bij beide bij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim voor jullie allebei :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat schrikken, dat bloed verlies. Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan!

@ikeakast, ik ben getrouwd.

Ik heb vanochtend nog een test gedaan. Ik had er nog één thuis liggen en kon het niet laten. Het was een minder gevoelige test dan die ik vorige week heb gebruikt, maar het steepje kwam vrijwel meteen tevoorschijn. Toch fijn dat het hcg lijkt toe te nemen, ook al merkte ik dat ook wel aan de symptomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al de hele avond van die plopjes in mijn buik. Soort luchtbelletjes die knappen. Zijn dat mijn darmen? Of wat is het? Heel irritant vind ik het hahahha
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als je darmen inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh meiden wat schrikken het roze bloedverlies! Duim mee dat het niks was!

Plopjes herken ik ook, sowieso is mijn buik al flink opgezet. Heb gisteren op kantoor een paar uur met m'n broek open gezeten omdat het echt niet fijn zit haha!

Ik heb gisteren op 3+6 een clearblue met wekenindicator gedaan en daar stond netjes 2/3 weken. Zijn jullie al gestopt met testen?

Gisteren ook de intake met moeders voor moeders gehad, weet nog niet hoe ik de flessen ga verklaren bij de kinderen maar we verzinnen wel iets!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gestopt met testen. Ik werd er mega onzeker van als ie een keer lichter was, en dan 3 uur later weer en dan was ie wel goed. Ik probeer me er bij neer te leggen dat als t niet goed gaat ik t toch niet tegen kan houden. Maar wat werkt voor jou is goed toch? Het is gewoon een lange spannende wachttijd tot die 1e echo. Vanaf daar hoop ik er wat zekerder in te staan.

Ik heb vanavond mijn intake bij moeders voor moeders en bij de etos een welkom baby pakket opgehaald onder t mom van manifesteren kun je leren ;)
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooo zo logisch dat testen. Gisteren ook nog gedaan na dat roze verlies.
Ik ga proberen er nu mee te stoppen haha. Heb er denk ik al wel 30 gedaan. 😅

Ik heb me nog niet opgegeven voor moeders voor moeders. Vorige zwangerschap, ondanks dat ik echt over mijn nek ging van die flessen, het wel gedaan, maar de ophaaldag is hier op woensdag en dan is mijn moeder hier de hele dag aan het oppassen.. Ik wacht dus even tot na de eerste echo, zodat ze het weet, voor ik ga starten bij MvM.

Overigens geen enkele drupje/veegje meer gezien! 🙏 Vanochtend wel voor het eerst flink moeten overgeven.
Wat vervelend dat overgeven! Hoop echt dat dat mij deze zwangerschap ook bespaard blijft. Al had ik wel een beetje een kokhals gevoel bij het opstaan, maar dat verdween gelukkig na het bakje kwark.
Opgezette buik hier: check! Ga even wat flared leggings met elastiek bestellen. Vooral op kantoordagen fijn!
Ik heb overigens geen partner waarmee ik samenwoon. Wij wonen apart. Bewuste keuze. Twijfel op dit moment zelf erg over verhuizen. Heb een prachtig appartement, mooie locatie, alleen maar 2 slaapkamers. Wellicht een muurtje plaatsen voor een extra kamer, maar neig misschien toch naar een grotere woning. Al zie ik op tegen een hele verhuizing en ben nogal verknocht aan ons huidige stulpje. Jullie nog verbouw of verhuisplannen? Tijdens de zwangerschap sowieso niet heel relaxt, verhuizen en dergelijke.
Hijodelaluna schreef:
10-05-2023 07:56
Ik ben gestopt met testen. Ik werd er mega onzeker van als ie een keer lichter was, en dan 3 uur later weer en dan was ie wel goed. Ik probeer me er bij neer te leggen dat als t niet goed gaat ik t toch niet tegen kan houden. Maar wat werkt voor jou is goed toch? Het is gewoon een lange spannende wachttijd tot die 1e echo. Vanaf daar hoop ik er wat zekerder in te staan.

Ik heb vanavond mijn intake bij moeders voor moeders en bij de etos een welkom baby pakket opgehaald onder t mom van manifesteren kun je leren ;)
O ja de babypakketten! Dat is leuk in het begin hè! :high5:
Stayawhile schreef:
10-05-2023 06:45
Oh meiden wat schrikken het roze bloedverlies! Duim mee dat het niks was!

Plopjes herken ik ook, sowieso is mijn buik al flink opgezet. Heb gisteren op kantoor een paar uur met m'n broek open gezeten omdat het echt niet fijn zit haha!

Ik heb gisteren op 3+6 een clearblue met wekenindicator gedaan en daar stond netjes 2/3 weken. Zijn jullie al gestopt met testen?

Gisteren ook de intake met moeders voor moeders gehad, weet nog niet hoe ik de flessen ga verklaren bij de kinderen maar we verzinnen wel iets!
Ik heb mijn laatste test vanochtend gedaan. Ga nu ECHT stoppen met testen. :rofl: .
Wel een early test, maar knalde voor het eerst. Dus tot aan de echo nu even geen testen meer, word er inderdaad ook onzeker van. MVM heb ik niet aan gedacht, nog. Zijn ze ietwat subtiel met het ophalen van de flessen? (Geen grote bus met MVM erop? :proud: )
Alle reacties Link kopieren Quote
@ikeakast oooo ik hoop het ook voor je! Heb je bij je 1e zwangerschap veel gespuugd? Ik vind de misselijkheid heel geruststellend en tegelijkertijd afschuwelijk hahaha.
Wonen jullie bij elkaar in de buurt?
Ik zou wel graag terug willen naar mijn geboorteplaats, maar denk niet dat we dat deze zwangerschap gaan doen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga geen MvM doen. Bij de eerste zwangerschap had de overbuurman (zelf 2 jonge kinderen) het door omdat hij mannen met kratten flessen had zien sjouwen ;-) plus ze zijn nogal twijfelachtig in het nieuws geweest en ik heb niet zo'n zin in de moeite. Heb aak al een peuter mee naar de wc nu en dan ook nog die flessen, is me even teveel gedoe.

Fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad Kaassoufle!

I test trouwens niet meer. Met 6 weken heb je sowieso knallers dus ik geloof het wel. Kijk wel uit naar de echo volgendr week!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Miriammm heel logisch! Ik lees nu de twijfelachtige berichten inderdaad.. nog even over nadenken.. En herkenbaar met die peuter mee hahah.

Ohhh spannend volgende week al!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ikeakast, een verhuizing is inderdaad pittig tijdens een zwangerschap. Tenminste, dat is mijn ervaring. Maar als het moet, komt dat uiteindelijk ook wel weer goed.
Wij hoeven gelukkig niet te verhuizen of verbouwen, maar het wordt nu wel tijd om de zolder eindelijk eens af te maken.

Wat goed dat een aantal zich al hebben aangemeld voor MVM. Ik twijfel nog een beetje om dezelfde redenen als Miriammm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend de kwaaltjes die ik her en der bij jullie lees. Ik had zelf zere borsten toen ik ca 5 weken zwanger was, maar nu al weer een paar weken niets. Alleen warm eten staat me totaal niet aan. Maar goed, als dat het ergste is..

Na de goede echo (afgelopen maandag bij ca 8+4) lijkt het wel alsof ik ineens per direct moe geworden ben. Daarvoor geen moment last van gehad, en nu kan ik vanaf 12 uur mijn ogen amper open houden.

@ikeakast verbouwen of verhuizen tijdens je zwangerschap is inderdaad pittig. Wij hebben afgelopen weekend een grote verbouwing bij ons thuis grotendeels afgrond. En ik ben wel heel blij dat het achter de rug is, want verbouwen is sowieso stress. En dat als 'extra' in de zwangerschap is niet fijn.

@VlaFlip. Heb je het de oudste al verteld? Wij houden het nog even geheim voor ons zoontje van 5. Maar daardoor ook voor onze ouders omdat we het onze zoon als eerste willen vertellen. Nu ik een goede echo heb gehad heb ik wel steeds meer zin om het wel gewoon met mensen te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zojuist de eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien! Volgens de app zou ik nu 7 weken zwanger zijn maar ik ben dik 1,5 week teruggezet. Dat betekent dat ik nu pas rond de 5 weken en 3/4 dagen zou zitten. De verloskundige zag verder geen reden tot zorg en zei dat dit veel vaker voorkomt maar ik merk dat ik er toch onzeker van word. Ik had wel een voorgevoel dat ik iets minder ver zou zijn maar dit is wel een heel groot verschil! Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meld me ook even als dat mag. 2 juni pas de eerste echo maar als ik terugreken weet ik wel ongeveer wanneer dit is gebeurd en zou ik rond 2 januari uitgerekend zijn. Waarschijnlijk zelfs nog een weekje later.

De situatie is alleen even heel hard omschakelen omdat ik al bijna 40 ben en ik ondanks anticonceptie en een MAP (voor de zekerheid omdat er iets niet helemaal goed ging met condoom) toch in verwachting ben. En het hoogstwaarschijnlijk alleen mag gaan doen. Toch ga ik het kindje houden en de komende maanden kijken of ik mijn leven dusdanig om kan gooien dat alles past. Ik heb al een dochter uit een eerdere relatie die op mijn werkdagen bij opa en oma is maar die zijn van ex kant dus dat wordt m niet.

Desondanks nu ik aan het idee begin te wennen sta ik er positief in en ik heb nog aardig wat maanden om iets te fiksen qua werk (onregelmatige diensten). En anders zal ik een andere baan moeten gaan zoeken. Maar goed voor alles is wel een oplossing denk ik.
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven