Uitgerekend in januari 2024

05-05-2023 11:54 638 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het gezellige kletstopic waarmee we elkaar (de in januari uitgerekende moeders) door de zwangerschap heenslepen, zorgen delen, grappige momenten met elkaar bespreken en vooral gelijkgestemden vinden.
NaamLeeftijdKindjeUDEchosBijzonderheden
Fietje32/36310-01-2024 :heart:
Hijodelaluna33/34113-01-2024 :heart: 15 juni echo
Honingbij33231-12-2023 :heart:
Ikeakast55535210-01-2024 :heart:
Kaassouffle29/31203-01-2024 :heart: SPONTAAN!
Manouuck34101-01-2024 :heart:
Miriammm33203-01-2024 :heart: 2 miskramen :(
Missholland8836109-01-2024 :heart: 19 juni echo
Moominn25101-01-2024 :heart:
Rainbowcloud31-35115-01-2024 :heart: :heart: :heart: :redrose:
Sprinkelmoes39212-01-2024 :heart:
Stayawhile36317-01-2024 :heart:
TinekeG422-01-2024 :heart:
Vamke38130/12-2023:heart:
:redrose: vlaflip
hijodelaluna wijzigde dit bericht op 15-06-2023 08:43
90.52% gewijzigd
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij schreef:
07-05-2023 13:15
Hoi, kan ik er ook nog bij? Ik ben ook pril zwanger (morgen 6 weken denk ik). Zo blij met die positieve test, maar ik vind het zo spannend of het allemaal goed blijft gaan. Ik probeer mezelf maar een beetje af te leiden!

Ik ben 33 en heb al een kindje van bijna 21 maanden. Die zwangerschap en de huidige zwangerschap is tot stand gekomen via ovulatie inductie. Mijn uitgerekende datum is 1 januari 2024, en de eerste echo staat gepland op 17 mei.
Welkom honingbij! Ik voeg je vanavond toe aan de tabel. Gezellig!
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ kaassoufle
Dank je wel, jij ook gefeliciteerd!
Ja, de eerste zwangerschap was ook met ovulatie inductie. Wat fijn dat jij deze keer zonder het hele medische circus zwanger geraakt ben!

@ hijodelaluna
Heel herkenbaar. Ook hele onzekere momenten. Ik merk echt dat ik mezelf moet afleiden zodat ik niet te veel ga piekeren over wat verkeerd kan gaan. Zou ook het liefst fast-forward naar de eerste echo willen skippen. Aangezien dat niet kan probeer ik toch ook maar een beetje te genieten :)

Ik heb gepland om mijn ouders volgend weekend al te vertellen dat ik zwanger ben. Dit omdat ze ver weg wonen en ik ze dus minder vaak zie, maar met moederdag hadden we al wat gepland staan. Heb er lang over nagedacht, het voelde ergens een beetje voorbarig nog, zo zonder echo, maar merk dat ik het toch graag al wil delen. Mocht het mis gaan, dan geeft het ook meteen een stukje extra support.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Honingbij en Stayalive!

Wij gaan erg gelijk op met UD en eerste echo afspraak Honingbij ;) en als het goed voelt om al te vertellen aan je ouders: vooral doen toch! Snap wel dat je het liever face to face vertelt.

Onzekerheid heb ik gek genoeg niet enorm last van. Ik denk dat de peuter en een kleine verbouwing thuis daar bij helpen, ik heb er niet zoveel tijd voor zeg maar. Zal wel nog steeds echt zenuwachtig zijn voor ee eerste echo hoor, zeker na de 2 vroege miskramen.

Wij hebben het overigens nog aan niemand verteld. Behalve dan mijn groepje dat ik tijdens de eerste zwangerschap hier op viva heb leren kennen. Niet dat we een miskraam niet zouden willen delen met onze omgeving (ze weten ook van de eerderen) maar omdat we het leuk vinden nog even bij onszelf te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@honingbij en stayawhile, gefeliciteerd! Leuk dat jullie mee schrijven.

@kaassoufle, jaa de derde al inderdaad! Mijn andere kindjes zijn 2 (bijna 3) en 1.

Ik herken de onzekerheid ook wel, vooral door het uitblijven van symptomen. Denk dat ik dinsdag of woensdag nog maar weer een test ga doen, kijken of hij dan wel knalt. Hoewel ik bij mijn vorige zwangerschap ook pas vanaf een week of 6 wat merkte.. geen symptomen hoeft dus niks te betekenen :).
Door de onzekerheid weet ik ook nog niet zo goed of ik het al wil vertellen. Heb er weinig zin in om me weer in allerlei bochten te wringen omdat het nog niet bekend mag worden. Anderzijds wil ik het misschien nog wel voor onszelf houden, juist ook ivm de onzerkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd en welkom Honingbij!

Ja snap je onzekerheid heel goed hoor, soms voel ik ineens veel afscheiding en denk ik oeiiii dit is mogelijk bloedverlies. En heb opvallend veel menstruatie achtie krampjes gehad. Maar heb aan de andere kant zoveel symptomen dat ik soms denk dat het een tweeling zou kunnen zijn :lol:

Wachten jullie allemaal tot de eerste echo? Ik weet nu al dat ik mezelf niet kan bedwingen en al bij week 6/7 een pretecho ga aanvragen om te zien of het hartje klopt :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben met (geschat) 7+1 een vitaliteitsecho, dat biedt onze praktijk standaard aan. Als dat niet zo was, zou ik er zelf ook één geboekt hebben idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
He jongens, breng me nou niet op ideeën! ;) ik wist niet eens dat dat kon joh, een pretecho eerder. Mijne is ook met 7+1 gepland dus dat scheelt me weer uitzoekwerk en geregel;).
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha zo verleidelijk zo'n vroege echo. Ik heb hem zelf bewust laat gezet. Had ik vorige keer ook en vond ik (uiteindelijk) heel prettig. Mijn termijn deze keer is wat onzeker en ik zou gek worden als ik bij de echo geen kloppend hartje zie. Nu kan het maar 1-3 dagen verschillen, maar toch voelt 8,5 week fijner.

@honingbij weten mensen dat jullie bezig waren met een nieuw fertiliteitstraject? :) Super fijn dat het gelukt is! Veel cyclussen nodig gehad?

@Stayawhile ooooo een tweeling zou wel echt bijzonder zijn!

Ik heb het aan twee van mijn beste vriendinnen verteld. Verder nog niet. Directe familie wachten we tot na de 1e echo, goede vrienden na de termijnecho en de rest gewoon na 12 weken. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de termijnecho al rond de 9,5 week ook trouwens. Is veel vroeger dan bij mijn vorige zwangerschap. Verloskundige gaf aan dat ze het nu eerder doen omdat je rond de 13 weken ook alweer een medische echo hebt. Die bestond tijdens mijn eerste zwangerschap nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ stayawhile mijn eerste echo is met 7+2, maar anders zou ik misschien ook wel een pretecho doen!

@ kaassoufle niet veel mensen weten dat we weer bezig waren met ovulatie inductie, eigenlijk maar 1 vriendin van me. Ben dus ook wel benieuwd hoe iedereen gaat reageren :) dit was cyclus 3, en de eerste waarbij het opwekken van de eisprong daadwerkelijk gelukt was. Dus wat dat betreft heb ik erg geluk gehad (daarvoor driekwart jaar 'gewoon/natuurlijk' geprobeerd, maar dat schoot dus niet zo erg op)

Vannacht zieke dreumes en gebroken nacht, dat in combi met de zwangerschap zorgt even voor een zware maandag op werk vandaag.. :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
@miriammm die was er bij ons ook nog niet toen inderdaad. Denk niet dat wij die kunnen doen, aangezien wij in die periode op vakantie zijn. Weet ook nog niet of ik die überhaupt wel wil doen.

@honingbij oef, dat klinkt pittig! Dat de dag maar snel voorbij vliegt..
Ohhhh leuk dat ze het niet weten! Echt een verrassing straks!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk kaassoufle dat je het al hebt kunnen delen. Ik heb het ook direct aan veel mensen verteld. Ik kan heeeeel slecht dingen stil houden die in mijn hoofd zitten, dan voel ik me echt uit balans.
Honingbij, hoop dat je de dag een beetje goed doorgekomen bent!

Hebben jullie al veel kwaaltjes?
Wat leuk een topic!

Mag ik wellicht ook nog aansluiten? Super fijn om alvast een beetje te kunnen kletsen en ervaringen van anderen te vernemen, met dezelfde termijn.

Ik ben 35, 2e kindje (oudste is 8,5). Is voor mij dus een tijd(je) geleden dat ik zwanger was. Ook kwam ik er toen vrij laat achter dat ik überhaupt zwanger was, dus een pril begin is voor mij wel nieuw. Mijn uitgerekende datum zou 10 januari zijn.

Sommigen hebben al de eerste echo in de planning staan, zie ik? Ik heb mij nog niet aangemeld bij een verloskundige, zal van de week eens gaan oriënteren. Ik heb van jaren terug nog steeds 11 weken in mijn hoofd.

Merk dat ik wel veel onzekerheid voel, over wat er allemaal mis kan gaan. Ik test met een reguliere test niet een dikke streep. Bij een vroege test overigens wel. Verder de ene keer wel wat krampen en de andere keer niet. Misselijkheid of moeheid, totaal niet. Maar dat had ik bij mijn eerste dus ook niet;)

Ene moment van de dag denk ik er totaal niet aan (door werk, kind en afleiding), maar zoals nu ik de avond meer. Ook voelde ik mij gisteren compleet schuldig, nadat ik intiem was geweest. Weet dat het niks moet uitmaken, maar toch die rare bezorgdheid. Vast herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom ikeakast555! Helemaal welkom hoor! Tijden zijn veranderd geloof ik haha, nu is die verloskundige en de kinderopvang het eerste op de todolist ;). Gefeliciteerd met je tweede kindje op komst. Die onzekerheid herkennen we allemaal wel een beetje geloof ik. Ik heb niet heel veel klachten nog, maargoed net als jij nog vroeg. Gevoelige borsten (ene moment erger dan t andere), soms wat duizelig / lage bloeddruk, opgeblazen gevoel en heel vaak plassen... Maar 't wisselt. Ik ben wel ineens sinds een week snachts om 3 uur, half 4 wakker. Dan moet ik plassen en duurt t echt even voor ik weer slaap. En ik droom vrij intens.

En jij? Klachten?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Ikeakast en gefeliciteerd!
Bij welke termijn kwam je er met je eerste achter?

Hier sinds vanmiddag ineens zó moe. Echt fysiek uitgeput. Na een uur of 2 op de bank een beetje bijgetrokken maar ruimde net de keuken op en gelijk weer moe. Ik duik dus zo maar mijn bed in want morgen een drukke dag.
Met het ov naar werk reizen is zwaar door de duizeligheid dus ik ga morgen eens met de auto. Veel regen voorspeld en drukke route dus dat wordt filerijden. Hopelijk heb ik er puf genoeg voor morgen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Ikeakast555!

Bij mij vallen de kwaaltjes ook nog wel mee. Vermoeid en soms een vlaag misselijkheid, vooral op lege maag. Merk wel dat mijn darmen van streek zijn en ook mijn buik gevoelig is. Niet echt krampen, maar meer zeurderig. Kan ook een hogere strakke broek niet meer zo goed verdragen. Dat kan ik me niet zo herinneren van de eerste keer.

Oh en ik zweet me te pletter 's nachts in bed :)

Succes morgen Miriammm, hopelijk raak je toch nog een beetje uitgerust vannacht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames, gefeliciteerd allemaal!

Ik ben zelf in de 2e helft van december uitgerekend (ik denk 19 december), maar lees hier 'stiekem' mee omdat het decembergroepje niet zo actief is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikeakast, welkom en gefeliciteerd!

Ik heb de eerste echo met ruim 8 weken. Bij mijn eerste zwangerschap was het al met 6,5 weken. Bij de tweede pas met 9 weken. Vond achteraf wat later fijner, omdat er met 6 weken ook nog zoveel mis kan gaan en de onzekerheid dan nog heel erg blijft.

Ik had vandaag wel 'eindelijk' de eerste echte klachten. Voelde me de hele dag door een beetje misselijk/duizelig. En ik had het zo warm op het werk dat het zweet me bijna op het voorhoofd stond.

Wat vertellen betreft wachten we in ieder geval tot na de eerste echo. Wij vinden het heel leuk om het nog even voor onszelf te houden. Ik denk alleen wel dat ik het volgende week aan 1 directe collega ga vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@honingbij ja dat zweten! Ik voel me al drie ochtenden zo vies als ik weer klam en nat wakker wordt hahahaha. Buik hier ook veel aan t zeuren. Ik probeer niet onzeker te worden en continue te bedenken dat dat gevoel er al 4, 5 dagen is.

@miriammm, ja die vermoeidheid. Had t afgelopen week 2 middagen op rij dat ik gewoon 2 uur heb geslapen. Ik val echt nooit zomaar in slaap...

@switch, helemaal welkom hoor, klets vooral lekker mee! Loopt je zwangerschap goed? Voel je je goed?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ switch wees welkom! Ik las in het december topic dat je gisteren een goede eerste echo had, gefeliciteerd! :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Ikeakast en switch!!

Ohh dat zweten, zo herkenbaar, terwijl ik het overdag juist meer koud heb. En mijn buik is ook overstuur inderdaad! Het duizelige herken ik ook. Ik had een paar dagen geleden erg hoofdpijn steeds maar dat is nu wel weg. Word ook standaard met een verstopte neus wakker en heb vaak een vieze smaak in mijn mond. En m'n borsten, auuuu!!!!

Weten jullie al of je de nipt test gaan doen? Wij hiervoor niet maar nu wel, ook ivm mijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de tabel: ik heb 6 juni de eerste echo en denk zo rond 17 januari uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom ikeakast en switch!! 😄 Fijn dat je een goed echo hebt gehad Switch!

Ik was gisteren zooooo misselijk. Er komt nog niks uit, maar dat kokhalzen is echt heel naar. Dat herken ik van mijn 1e zwangerschap, al kwam daar snel alsnog alles uit.

@stayawhile wij gaan de NIPT niet doen. Ik snap alle kanten hoor van de NIPT, dus respecteer ieders keuze hierin! Onze visie is meer: wij hebben zo lang gewacht op deze zwangerschap, dat het voor ons geen verschil maakt of dit kindje het downsyndroom zou hebben of niet. Helaas kun je het downsyndroom niet weglaten uit de test, want Edwards en Patau zijn wel syndromen die ik had willen weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat t op en af. Dan weer veel klachten, dan weer weinig. Af en toe vlagen van misselijkheid, gisteren veel last van darmen, borsten blijven wel gevoelig. Maargoed, tis week 4, dus "het echte werk" moet nog beginnen natuurlijk.

Qua NIPT, ik denk dat wij hem wel doen. Niet dat een kindje met beperking als down niet gewenst is, zeker wel, maar daar zou ik me dan graag op voorbereiden.
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga de NIPT ook laten doen, vorige keer ook gedaan. Snap overigens ook wel heel goed waarom sommigen het niet willen doen. Maar ik persoonlijk wil toch graag alle informatie hebben. Welke beslissingen dat toe kan leiden, tsja dat vind ik nog best lastig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven