uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Miepie & Klavertje!

En miepie; heel begrijpelijk dat je ff rust wil. hopelijk was het vals alarm en groeit de beeb nog gewoon lekker door in je buik!



Verder; welkom Tess en Aapje! Wat bijzonder Aapje, dat je in Afrika woont. Kom je oorspronkelijk uit Nederland?

Lijkt me qua kraamzorg en bevallingen ook wel een wereld van verschil met hier! Echo's kennen ze vast ook niet?



Hier gaat het wel redelijk, beetje hectisch weekend achter de rug.. Ouders en schoonouders ingelicht. Mijn ouders staan helemaal achter ons, zijn zelfs blij ondanks dat we nog niet samenwonen en alle praktische tegens. Schoonouders daarentegen niet. Doen erg moeilijk over de zwangerschap (heb al niet zon beste band) en nu hebben ze besloten dat ik maar bij hun in moet trekken (??). Mooi niet dus, en gelukkig wil mijn vriend dat ook echt niet, dus we gaan gewoon opzoek naar een huurhuisje..

Daarnaast veel kramp gehad van het weekend, waarschijnlijk m'n darmen (heb PDS, en medicatie neem ik nu niet en met alle stress en spanning erbij gaat het niet zo lekker).

Vandaag gelukkig weer een goede dag, ondanks brandend maagzuur en moe/ duizeligheid..



Jullie verder een fijne dag gehad? En van het weer genoten?
Alle reacties Link kopieren
miepie en klavertje wat ontzettend verdrietig.

Klavertje als je dit nog leest, heel veel sterkte en hou je taai.

Miepie jij ook heel veel sterkte deze week, ik hoop zo ontzettend dat dit weeekend alles ok is.



Welkon Tess en Aapje, ik zal jullie in de tabel erbij zetten als ik de tijd heb. Dan zal ik alle aanpassingen even doen. Aapje, ik heb twee dubbelbloedjes rondlopen, half afrikaans en half nederlands, heel erg mooie meisjes. Leuk dat jij ook een dubbelbloedje krijgt als het allemaal goed gaat! Heftig voor je met al die complicaties, maar ook in rwanda groeien een heleboel kinderen op... Komt vast wel goed.



Hier morgen echo, ik zie er erg tegen op. Man kan niet mee dus moet nog alleen ook.



Rowe wat flauw dat je schoonouders zo moeilijk doen. Lekker je eigen plan trekken lijkt mij...
Alle reacties Link kopieren
@bessie85: ja zodra het bloeden is gestopt kan ik bellen voor 'n echo. Is niet standaard maar vind 't wel prettig te weten dat m'n baarmoeder schoon is en dat er geen afwijkingen zijn, zodat ik meer vertrouwen heb in de volgende keer.



Miepie, veel succes en goed dat je wat afleiding gaat zoeken. Als het mis zou zijn verlies je echt behoorlijk wat bloed en zo klinkt het bij jou niet, dus vertrouw er maar op dat 't goed zit!



Nogmaals dank voor jullie steun, doet me goed. Heel veel succes verder!
Alle reacties Link kopieren
@kimmake: veel succes vandaag met de echo! Wat balen dat je vriend niet mee kan. Kan je geen vriendin of je moeder meenemen ofzo?



@rowe: wat balen van je schoonouders. Idd lekker je eigen plan trekken! En hopelijk gaat het ook wat beter met je darmen zeg!



@tess en aapje: gefeliciteerd dames! En welkom hier, gezellig!



Ik ben nog steeds erg moe. Heb gisteren een spijbeldagje van school genomen en ben vandaag ook nog vrij . Even weekend voor mezelf, heerlijk en doet me goed! Alhoewel het wel lijkt of alles wat heftiger wordt als je vrij bent (misselijkheidsvlagen vooral). Da's dan wel minder.. Maar ja, voor een goed doel!

Kan iig genieten van het heerlijke voorjaarsweer zo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Mag ik ook in de tabel? Ik forum mobiel dus ik kan helaas geen dikke letters

Maken!!



Welkom voor de nieuwkomers en lijkt me best heftig, zwanger zijn in Rwanda, in combinatie met je werk en hoe je het beschrijft! Respect!



Fijn om lekker hier alles te kunnen delen. Het is zo spannend, ben toch veel bezig met wat ik voel!

Zal zo blij zijn als de 12 weken voorbij zijn, al denk ik dat het uiteindelijk altijd spannend blijft. Elke echo, als je se baby voelt, de bevalling..ach ja, dat zal wel een voorproef zijn op moeder worden en je dan regelmatig zorgen maken om je kind..
Alle reacties Link kopieren
@isis: inderdaad, we maken ons vanaf nu altijd zorgen! En leven van mijlpaal naar mijlpaal he... Eerste 12 wkn, dan goede 20 wkn echo.. Bevalling etc etc.. En toch willen we dit, allemaal, vrijwillig! Hihihi
Alle reacties Link kopieren
@ Kimmaka spannend de echo...! Kan me voorstellen dat het niet fijn is om alleen te gaan..



haha ja de zorgen om de kindjes beginnen al bij de innesteling



Ik heb de VK gemaild en ik moet afwachten. Bruinverlies kan een gevoelige baarmoedermond zijn, de innesteling van de placenta of een dreigende mk. ik ben nu 6 wk 4 dg dus het is te vroeg voor een echo. Dus moet geduld hebben....



Voelen jullie veel in jullie lijf op dit moment?
Alle reacties Link kopieren
Hey tieptje, te vroeg voor een echo?

Volgens mij niet hoor! Het is misschien wel te vroeg om het hartje te horen, maar ze kunnen wel zien of het vruchtzakje er nog zit en hoe het er uit ziet.



Vanwege mijn miskraam krijg ik met 6 weken en een paar dagen al een echo in het ziekenhuis. Het is dan idnerdaad afwachten of je al een hartje ziet, maar ze kunnen wel zien of het geen windei is/buitenbaarmoederlijke zwangerschap etc.



Qua lijf: Soms een raar gevoel in mn borsten, maar mijn tepels doen geen pijn. vorige keer heel erg. Wat trekkerig gevoel in mn buik maar voornamelijk echt heel veel hoofdpijn. Onrustig slapen. En veel moe. En een weeig gevoel in mn maag. Zal wel de beginnende misselijkheid zijn...
Alle reacties Link kopieren
Tja ik weet het ook niet, maar het is nu weer gestopt en heb nog steekjes in mijn borsten dus blijf maar gewoon wachten.

Ik slaap ook heel slecht en onrustig en veel last van mijn darmen. En enorm prikkelig tegen mijn vriend
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Hebben jullie nog een plekkie voor nieuwe?



Ik ben Oh_Life en zwanger van nr. 2. Vandaag 5 weken, yeah! Heb in 2009 3 miskramen gehad, dus ik vind het rete spannend allemaal! Fingers crossed en kaarsjes aan dat het goed blijft gaan. Áls alles dus goed blijft gaan ben ik 27 november uitgerekend.



Ik ben getrouwd met S, en we hebben een zoon van 5 jaar, D. Ik heb nog niet gebeld met de vlos, ik wacht wel tot week 7 (ze willen je hier voor het eerst zien met 8 weken). Ik zou eerder een echo kunnen krijgen ivm de miskramen, maar ik ga denk ik maar gewoon voor de termijnecho. De vorige keer had ik ook een vroege echo na mk 1, en toch is het daarna misgegaan (termijnecho gehad met 10 weken, en toen bleek het hartje gestopt te zijn met een week of 8, vlak na de echo met 7 weken, dus). Na mk 2 bleeft ik heel lang vloeien, maar bleek tussendoor toch zwanger zijn geworden. Ik dacht:'Dit gaat allemaal zo raar, nu moet het wel goed gaan!'. Niet dus. Dus na 3 keer zwanger te zijn geweest in 10 maanden tijd was ik het meer dan zat en durfde het niet meer aan. 2009 was dus niet zo'n best jaar "Gelukkig" (ahum) ging het elke keer in een vroeg stadium mis, maar het hakt er ongelofelijk in. Ik dacht dat ik nooit meer de oude zou worden, eerlijk gezegd. Maar goed, tijd haalt toch de scherpe randjes weg (althans, bij mij).



Ben nu stiekem superblij, maar geef er eigenlijk niet echt aan toe. Eerst het 1e trimester maar eens afwachten. Ik hoop dat het ons allemaal gegund is!!!



Ik ben nu 34, dus heb ook geen eeuwen meer de tijd. Mocht het nu weer mis gaan (God in de hemel, alsjeblieft NIET), dan weet ik niet of ik nog de moed heb om door te gaan. Maar we zien wel. Vooralsnog voel ik me 'zwanger'. Zere boobies, vlagen misselijkheid (moet echt op tijd eten) en soms een duizelingetje. IK GENIET ERVAN, hahaha Bij D had ik dat allemaal niet, trouwens, of veel minder.



Heb vandaag vrij! Hoezee! Ik werk als opticien, en poets bij voor de centen Nu dus hele dag vrij...! Zo eerst maar eens koffie, met een gevuld paaseitje (of 2 of 3 ), dat vind ik wel toepasselijk...!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@tiepetje: herkenbaar, dat prikkelbare tegen vriend!! Haha, arm ding!

En voel hier wel mijn onderbuik, vooral als ik gewerkt heb. Dan drukt het echt een beetje. Verder is de pijnlijkheid in mijn borsten wel weg, maar zijn ze wel bijna een cup gegroeid al... Oeps!

En moe moe moe ja... Ongelooflijk wat zoiets met je kan doen eigenlijk he!
Alle reacties Link kopieren
@oh_life: gefeliciteerd! Snap je voorzichtige blijdschap. Das niet niks, drie miskramen!
Alle reacties Link kopieren
hee allemaal, als ik meer puf heb doe ik alle nieuwe zwangeren bij de tabel hoor. Oh-life, heftig zeg drie miskramen... pff ben niet veel zekerder hierdoor hoor.



Echo gehad, er zit een vruchtzak in de baarmoeder maar (nog) geen duidelijke embryo te zien. Kan of een hele jonge zwangerschap zijn, of miskraam, dus moet 12 april terug. Ben nog misselijker dan anders, maak ik me nou gek ?
Alle reacties Link kopieren
@ Kimmake..spannend... dat kan dus nog alle kanten op !



Ik zit met een dilemma.. heb kaartjes voor een muscialavond in Ahoy a.s. vrijdag. Dat is anderhalf uur rijden voor ons en duurt van 20.30 tot 23 uur. Zie er een beetje tegenop omdat ik zo moe ben... wat zouden jullie doen..?
Alle reacties Link kopieren
@kimmake: wat spannend zeg! 12 april

Duurt dan ook ineens nog behoorlijk lang he. Maar het kan dus ook zo zijn dat t gewoon nog moeilijk te zien is... Lastig!



@tiepetje: ik zou gewoon gaan als ik jou was! Als je (in de auto) in slaap valt is dat vast niet erg, toch? En kun je zaterdag uitslapen? Veel plezier als je gaat!



Ik heb echt een wat lastiger dagje. Continue misselijk en niet goed weten wat te moeten eten... Pffffft
Alle reacties Link kopieren
ja misschien moet ik gewoon gaan. Ben gewoon een beetje nag dat ik daar buikkrampen krijg of te moe word..



Wat vervelend dat je zo misselijk bent.. ik eet veel beschuitjes en geroosterde boterhammen met Jam. Misschien helpt dat?
Kimmake, ik had 22 maart ook een vroege echo ( ik was 5w&5d ) alleen het vruchtzakje en dooierzakje gezien dus hier ook of er was iets mis of het is nog te vroeg zeiden ze. 3 april nog een echo dus het kan heel goed dat het gewoon nog te vroeg was.
Alle reacties Link kopieren
@tiepetje: ja, is gewoon een beetje onderzoeken en uitproberen geloof ik. Heb een dieet vanwege lastige darmen, maar ben echt alles aan het proberen nu (ook zin in zoetigheid, terwijl ik suikervrij eet)... Hihi, ik stap spontaan van mijn geloof af!
Alle reacties Link kopieren
Leuk een november zwangeren topic. Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben.



Wij hebben al een dochtertje van bijna 1. Deze zwangerschap was totaal onverwacht eigenlijk en ik heb er even aan moeten wennen dat mijn leventje weer veranderd. Maar we zijn er wel erg blij mee.



Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de VK en 9 mei is de eerste echo, spannend!



Uitgerekende datum is tussen 27 november en 3 december
Alle reacties Link kopieren
@verliefdenonzeker: hier ook met 5+4 alleen vruchtzak + dooier.. Mijn vk zei dat dat heel normaal is voor die termijn! Dan zien ze gewoon nog niet meer... @sara: welkom!!! Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
En oh_life : jij ook welkom
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind het leuk om mee te schrijven! Ook al is het allemaal nog pril.. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik veel meegelezen in een topic maar niet geschreven.. Ik ben als alles goed gaat 23 nov uitgerekend! 16 april eerste echo! Ik ben sinds 9 maanden moeder van een onwijs lief meisje !
Alle reacties Link kopieren
welkom allemaal !! gezellig !!!

Pff ik ben vannacht voor het eerst misselijk geweest... geen pretje..Nu moe en op werk en twijfel nog steeds of ik vrijdagavond naar ahoy ga.



@boschbolleke, lastig dat je al een dieet hebt. En dan gaat de boel nu door de zwangerschap nog eens ontregelen..



Maar ja we doen het allemaal voor een goed doel ;)
Alle reacties Link kopieren
@bien en sara welkom!! Wat leuk!



@tiepetje: wat vervelend voor je dat je daar vannacht zo'n last van hebt gehad! Das niks. Ik ben echt enorm misselijk mijn bed uit gekomen zojuist... Maar eens heel voorzichtig wat gaan eten zo.. Bleeegh, niks aan, aan misselijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Zooo, ik had bovenstaande getypt en moest rennen naar de wc.. Nog iemand hier klassiek boven de pot?

Er kwam niets uit, want mijn maag is natuurlijk leeg, maar wel flink kokhalsen bah. Heb de man al bericht dat ik vanaf nu maar crackertjes naast mijn bed moet hebben in de ochtend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven