Uitgerekend juli 2017

02-11-2016 05:17 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vond geen topic voor deze maand. Vandaar dat ik zelf een start. Sinds vrijdag weten we het grote nieuws. We verwachten ons eerste kindje. Ik dacht eerst dat het voor eind juni zou zijn maar het zo voor 3 juli zijn. We vinden het allemaal heel spannend. Soms maken we ons ook wat zorgen.

Zou alles goed gaan?

Zijn die krampjes normaal?

Gaat het ons lukken?

Hopelijk zijn er nog mensen in deze situatie en hebben ze zin om hier mee te babbelen!

Bedankt!
Hey ,, meiden van harte gefeliciteerd !! Ik heb even nagedacht of ik wel iets zou schrijven .. kan het toch net laten.. gisteren testdag(ivf) in de nacht licht bloedverlies . Bij het opvangen van de urin stolsel en wat bloed(sorry).. tot onze verbazing een positieve test. Binnen 3 min een 2de streep... vanuit het ziekenhuis het advies behandelplan voor zwangere en over een week weer testen.. heb niet zoveel bloedverlies als bij een menstruatie. Ook niet echt kramp.. Maar ik hoop dat het de pos kant op gaat..

Volgens internet zou ik rond 8 juli uitgerekend zijn. Ben 40 jaar en heb een zoontje van 5. In dec 2014 bij 11 weken curretage gehad nadat er met 9 weken geen hartactiviteit meer was.. daarna is het niet meer gelukt en blijken we allebei ook niets re mankeren.. de pos test was voor mij ook een bevesteging dat innestelen wel kan.. nu blijven plakken aub..

Hoop op mooie zwangerschapoen hier...
Pandi je kunt gelijk de verloskundige bellen hoor. Er hoeft geen huisarts gebeld te worden kan ook later(om het gewoon door te geven)

Als het goed verloopt bij mij dan mag ik in het ziekenhuis een 6 weken echo omdat we ivf hebben gedaan. Ook zonder ivf had ik bij de verloskundige een 6 weken echo gehad ivm met mijn miskraam..
Hier inderdaad een lesbisch stel. Partner is diegen die in verwachting is. Waarom zij? Omdat er bij mij problemen zijn vastgesteld. Vanavond dokter gehoord en bloed zag er heel goed uit. Woensdag terug bloed laten trekken.

We zijn via Jette (België) gegaan. Hadden geluk want in december gebeld en eerste IUI was al februari. Dit door het wegvallen van een ander koppel. Want dit is echt uitzonderlijk snel. Daar zes pogingen gedaan. Niet geluk. Geen duidelijke reden voor. Wel zijn we mogen doorgaan naar ivf. Eerste poging was raak. Hebben dit goed doorstaan.

Fijn dat zoveel mensen komen meeschrijven. Hopelijk gaat het met iedereen even goed als hier.

Al iemand familie ofzo ingelicht? Zo ja wie al?
quote:mlsc schreef op 03 november 2016 @ 21:05:

Hier inderdaad een lesbisch stel. Partner is diegen die in verwachting is. Waarom zij? Omdat er bij mij problemen zijn vastgesteld. Vanavond dokter gehoord en bloed zag er heel goed uit. Woensdag terug bloed laten trekken.

We zijn via Jette (België) gegaan. Hadden geluk want in december gebeld en eerste IUI was al februari. Dit door het wegvallen van een ander koppel. Want dit is echt uitzonderlijk snel. Daar zes pogingen gedaan. Niet geluk. Geen duidelijke reden voor. Wel zijn we mogen doorgaan naar ivf. Eerste poging was raak. Hebben dit goed doorstaan.

Fijn dat zoveel mensen komen meeschrijven. Hopelijk gaat het met iedereen even goed als hier.

Al iemand familie ofzo ingelicht? Zo ja wie al?

Wat fijn voor jullie zeg!

Ik heb het alleen tegen mijn vriend verteld en een goede vriendin omdat ik ook mijn onzekerheden wilde uiten. Is nog zo pril. 4 weken en 6 dagen
Wat super dat jullie zo snel terecht konden mlsc! Fijn dat jullie alles goed doorstaan hebben.

Bedankt voor het advies tasje Zal morgen maar eens gaan bellen voor een afspraak dan. Hoop zeker ook op mooie zwangerschappen voor iedereen hier. Ik duim voor je dat alles nu goed gaat!

Qua vertellen weet alleen m'n man het nog. Maar ik moet me nu al echt inhouden om nog even niets te zeggen tegen anderen.
Ivm ivf weten naaste familie en vrienden en mijn collega's ervan.. haha best al veel.. maar ja daartegen vond ik het fijn dat ze me steunden tijdens de behandeling. En er zijn veel traantjes geweest
quote:tasje76 schreef op 03 november 2016 @ 21:58:

Ivm ivf weten naaste familie en vrienden en mijn collega's ervan.. haha best al veel.. maar ja daartegen vond ik het fijn dat ze me steunden tijdens de behandeling. En er zijn veel traantjes geweestHier is het ook wel zo. De steun was echt gzweldig!
Mlsc wat goed dat jullie zo snel terecht konden! Hebben jullie een anonieme donor of weet je wie de donor is?

Tasje ook prima toch als meerdere mensen het weten. Ik merk ook dat de mensen die van ons traject af weten, regelmatig de status vragen. Nu nog niet gebeurd natuurlijk want weet het 1 dag maar ik zou er niet om liegen als ze ernaar zouden vragen.

Ik heb trouwens 16 november mijn eerste echo. Ik ben dan 6+1 weken dus hopelijk een kloppend hartje!!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Hier hetzelfde. Mensen die het weten en er achter vragen zeggen we de waarheid. Anders zwijgen we nog even. Maar ik vind dat zo moeilijk. Ik zou het echt van de daken willen schreeuwen. Partner heeft dat minder. Zij kan dat wel meer voor zichzelf houden.

Zie je op zes weken en een beetje altijd het hartje al?
Nou ik denk dat er niet persé altijd iets te zien is want het ene kindje ontwikkelt zich natuurlijk sneller dan het ander. Maar over het algemeen moet je het met 6 weken al kunnen zien.
Met 6 weken bij inwendige echo kun je inderdaad een knipperlichten zie.. het is net een pinda
Ho dat moet echt magisch zijn. Hierbij 2 weken wachten. En dan hopen op een flikkerend beeld!
Hoi hoi. Vraagje aan jullie. Maandag hoop ik 5 weken te zijn. Is dat te vroeg om verloskundige te bellen? Even advies nodig. Wat raden jullie aan, zag dat je mag vragen om een 7 weken echo. Of beter langer wachten?
Nee kunt gewoon gelijk na de positieve test bellen. Dan kunnen ze je in ieder geval gaan in plannen voor een eerst echo!
Okee! Dan bel ik maandag. Dacht dat dit te vroeg zou zijn.
Weet iemand hoe die een tabel moet maken? Dan kunnen we die bij het topic plaatsen! Zat zelf even te proberen om er een te maken, maar ik kom er niet uit
Ik weet wel hoe dat moet maar mlsc moet m kunnen plaatsen dan.

Iemand hier al echt misselijk ofzo? Pfff de dagen kruipen voorbij. Ik wil zo graag 8 weken verder zijn en de grootste gevarenzone uit zijn .

Beseffen jullie het allemaal eigenlijk wel? Ik begin langzaam te wennen aan het feit dat ik zwanger ben, maar dat ik hopelijk over 8 maanden mag bevallen is nog helemaal niet geland. Ik denk dat ik nu van echo naar echo ga leven en we zien het wel....
Hier flink eetlust en dan begin ik met eten en staat het me ineens tegen.. in de ochtend ook misselijk.

Ook nog steeds gevoel dat ik ongesteld moet worden soms..

En weinig energie. Verder weinig klachten.

Ik besef het nog steeds niet echt. Soms komt het ineens even "binnen " en word ik erg blij... merendeel een onwerkelijk gevoel eigenlijk van nog niet beseffen /geloven
Ik wil die tabel wel plaatsen maar weet niet hoe dat moet. Kan ik jou anders meebeheerder ofzo maken?

Hier komt het besef ook langzaam binnen. Denk dat het hier ook van echo naar echo zal zijn en van bloedonderzoek naar bloedonderzoek.

Vriendin is vrij gerust in de zwangerschap ze zegt dat ze het zou voelen als er iets mis was/ ging. Hebben jullie dat ook? Ik heb toch meer schrik dat er iets fout zou gaan.

Zoals gisteren. Ze zei dat ze precies wat menstruele krampjes had, dan heb ik er direct een slecht gevoel bij.

Verder doen hier borsten nog steeds lastig, wel geen echte pijn. Maag en darmen zijn niet 100% en ze is wat korter.

De klachten worden wel niet erger. Is dat erg?
Nee alleen jij kan dat plaatsen omdat het topic met jou account is aangemaakt.

Ik denk dat qua kwaaltjes het pas vanaf week 6 echt wat erger kan worden. Dan begint het hcg gehalte echt hoog te worden. Dus ik zou me daar nog niet zo druk om maken! Hier heb ik ook nog niet echt last behalve dat ik ontzettend moe ben continue.

Ik had wel een gerust gevoel over dat het wel goed zou komen maar de zwangerschapstest die ik vanmorgen heb gedaan is niet echt donkerder dan die van 3 dagen geleden. Dit maakt me nu ineens heel onzeker.. Hij zou toch donkerder moeten zijn??

Pff ben zo blij als het 16 november is en we een kloppend hartje mogen zien. & dan zal de onzekerheid vast snel weer toe slaan tot de volgende echo haha, maar eerst maar eens de eerste 12 weken door komen!
quote:Tinkerbell1234 schreef op 05 november 2016 @ 09:40:

Ik denk dat qua kwaaltjes het pas vanaf week 6 echt wat erger kan worden. Dan begint het hcg gehalte echt hoog te worden. Dus ik zou me daar nog niet zo druk om maken! Hier heb ik ook nog niet echt last behalve dat ik ontzettend moe ben continue.

Ik had wel een gerust gevoel over dat het wel goed zou komen maar de zwangerschapstest die ik vanmorgen heb gedaan is niet echt donkerder dan die van 3 dagen geleden. Dit maakt me nu ineens heel onzeker.. Hij zou toch donkerder moeten zijn??

Pff ben zo blij als het 16 november is en we een kloppend hartje mogen zien. & dan zal de onzekerheid vast snel weer toe slaan tot de volgende echo haha, maar eerst maar eens de eerste 12 weken door komen!

Pfff spannend he. Ik gisteren na 2 dagen nog een keer getest. De testlijn is iets donkerder. Maar niet zo donker nog als de controle lijn. Hoever ben je? Ik 4.5 week... HCG wordt vanaf week 5 en 6 steeds meer om de 40-70 uur. Dus rustig afwachten.

Ik kan ook niet wachten op de echo. Eerst maandag een afspraak maken!
...
babs87 wijzigde dit bericht op 05-11-2016 11:46
Reden: Dubbele post
% gewijzigd
Hier is het besef er nog niet echt.. dat komt denk ik ook omdat ik me niet zwanger voel. Ben wel snel moe en heb onwijs zere borsten en volgens mijn vriend zijn ze wat ronder. Geen idee of dat al zo vroeg kan. Ik ben nu 5 weken en 4 dagen. 29 november intake en 8 december de eerste echo.. We hebben net de sleutels van ons nieuwe huis dus zijn ook meer daar mee bezig momenteel. Ik vind het wel heel spannend allemaal!
Vandaag 4+5 Babs, merk wel dat ik ontzettend moe ben. Heb gister en vandaag overdag geslapen, en dan nog kan ik savonds met moeite mn ogen open houden. Ik zit ook te wachten op de misselijkheid etc, toen ik pregnyl 5000 spoot was ik echt misselijk. Die hoogte qua hcg moet ik in week 5 of 6 volgens mij bereiken dus ben benieuwd want daar gaan we ook nog heel ver over heen.

Pfoe pigstail dat is nog ver weg, 8 december pas, hoever ben je dan? 10 weken ofzo? Wat dat betreft is het enige geluk aan de mm dat je ook heel vroeg al een echo krijgt. Ik ben met mijn echo pas 6+1. Pff ben wel heel zenuwachtig. De dagen kruuuuuipen voorbij!
Ik vandaag 4+6 dagen Tinkerbell.

Vanochtend nogmaals getest en was dit keer een knaller. Volgende week wil ik een digitale doen om te kijken welke termijn hij aangeeft. Morgen bel ik de verloskundige. Spannend!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven