Uitgerekend Juni 2017
donderdag 29 september 2016 om 14:15
Voor dames die uitgerekend zijn in Juni 2017!!
omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :
Uitgerekend Juni 2017 deel 2
Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!
= kloppend hartje
naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk
Wolkje85 Liesos Juni86
omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :
Uitgerekend Juni 2017 deel 2
Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!
= kloppend hartje
naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk
Wolkje85 Liesos Juni86
dinsdag 18 oktober 2016 om 14:43
Wat bijzonder assepoester! Gelukkig een mooi kloppend hartje!
Hier ook enorm opgelucht, niet buitenbaarmoederlijk maar gewoon een kleintje in de baarmoeder. Ze zag geen hartje dus moest ik over twee weken terug, maar net erna zag ze zelfs het hartje al! Termijnecho blijft dus gewoon over 3,5 week staan als ik 10 weken ben en het zag er nu prima uit voor naar schatting 6 weken en 5 dagen. Wat mij betreft mag er een hartje in de tabel (zag het zelf niet maar zij wel ) kramp dan toch veroorzaakt door darmen. Niks aan te doen. Baarmoeder ligt wat laag, dat kan meespelen.
Hier ook enorm opgelucht, niet buitenbaarmoederlijk maar gewoon een kleintje in de baarmoeder. Ze zag geen hartje dus moest ik over twee weken terug, maar net erna zag ze zelfs het hartje al! Termijnecho blijft dus gewoon over 3,5 week staan als ik 10 weken ben en het zag er nu prima uit voor naar schatting 6 weken en 5 dagen. Wat mij betreft mag er een hartje in de tabel (zag het zelf niet maar zij wel ) kramp dan toch veroorzaakt door darmen. Niks aan te doen. Baarmoeder ligt wat laag, dat kan meespelen.
dinsdag 18 oktober 2016 om 14:57
Fijn Anna dat je ook een goede echo had! Je darmen kunnen inderdaad erg raar gaan doen van de zwangerschap hopelijk krijg je er geen last meer van.
Ik werd nu ook op 6 weken 5 dagen geschat maar wel al echt een hartje met hartkamers gezien. Ik gok zelf toch dat ik iets verder ben maar dat zien we dan met de termijnecho wel.
Ik werd nu ook op 6 weken 5 dagen geschat maar wel al echt een hartje met hartkamers gezien. Ik gok zelf toch dat ik iets verder ben maar dat zien we dan met de termijnecho wel.
dinsdag 18 oktober 2016 om 16:52
Dankjewel iedereen voor de lieve reacties!
Ik ga nu al 2 dagen heen en weer met mijn emoties. Gelukkig is mijn man lief en snapt hij dat ik het beter wat rustig aan doe.
Ik probeer vanaf nu mij voor te bereiden op het slechtste, maar durf wel nog hopen op het beste. Ik heb het hartje gehoord en dat doet toch wat met een mens. Fingers crossed dat het een vechtertje is!
Ik heb nog geen bloedverlies gehad, dus ik beschouw dat alleen maar als een goed teken.
Morgen vertrekken we dus naar Boedapest. Ik hoop echt dat ik het daar nergens in een vies openbaar toilet moet meemaken, maar probeer daar niet te veel aan te denken.
Wat een spannende tijden zijn dit toch voor ons allemaal! Ik hoop van harte dat het voor iedereen de goede kant blijft op gaan! We mogen ook niet vergeten om toch een beetje te genieten van deze wondertjes.
Tot volgende week! (wij komen zondagavond thuis en maandag mogen we al terug op echo, dus ik houd jullie dan op de hoogte!)
(ps: Sorry als ik weinig reageer op andere posts -> ik doe normaal nooit aan fora, dus vind het moeilijk om bij te houden van iedereen als ik eens nalees tussen mijn werk door.... Heb wel veel aan jullie berichtjes!)
Ik ga nu al 2 dagen heen en weer met mijn emoties. Gelukkig is mijn man lief en snapt hij dat ik het beter wat rustig aan doe.
Ik probeer vanaf nu mij voor te bereiden op het slechtste, maar durf wel nog hopen op het beste. Ik heb het hartje gehoord en dat doet toch wat met een mens. Fingers crossed dat het een vechtertje is!
Ik heb nog geen bloedverlies gehad, dus ik beschouw dat alleen maar als een goed teken.
Morgen vertrekken we dus naar Boedapest. Ik hoop echt dat ik het daar nergens in een vies openbaar toilet moet meemaken, maar probeer daar niet te veel aan te denken.
Wat een spannende tijden zijn dit toch voor ons allemaal! Ik hoop van harte dat het voor iedereen de goede kant blijft op gaan! We mogen ook niet vergeten om toch een beetje te genieten van deze wondertjes.
Tot volgende week! (wij komen zondagavond thuis en maandag mogen we al terug op echo, dus ik houd jullie dan op de hoogte!)
(ps: Sorry als ik weinig reageer op andere posts -> ik doe normaal nooit aan fora, dus vind het moeilijk om bij te houden van iedereen als ik eens nalees tussen mijn werk door.... Heb wel veel aan jullie berichtjes!)
woensdag 19 oktober 2016 om 10:28
@anna: Fijn! Wat een opluchting.
@liesos: Veel plezier in Budapest! Ik hoop dat je er nog een beetje van kan genieten
Ik heb gister de intake gehad (nog geen echo helaas
, maar ik heb wel een erg fijn gevoel bij deze verloskundigepraktijk. Ze namen echt de tijd voor je en waren erg vriendelijk. Nog 2,5 week tot de echo nu!
De misselijkheid is hier nu ook in alle glorie doorgebroken Heel vervelend, vooral met werk en afspraken buiten de deur. Helaas maandag ook mn sollicitatie verknald omdat ik me helemaal niet goed voelde
@liesos: Veel plezier in Budapest! Ik hoop dat je er nog een beetje van kan genieten
Ik heb gister de intake gehad (nog geen echo helaas
De misselijkheid is hier nu ook in alle glorie doorgebroken Heel vervelend, vooral met werk en afspraken buiten de deur. Helaas maandag ook mn sollicitatie verknald omdat ik me helemaal niet goed voelde
woensdag 19 oktober 2016 om 11:31
Dankjewel Prettymama!
Vandaag een mooi knipperend pixeltje gezien
Gek idee dat dan in me zit
Ik voel me best goed. De afgelopen week wel wat meer last van misselijkheid, maar zolang ik op tijd eet, valt het allemaal wel mee. M'n borsten zijn al flink gegroeid en behoorlijk gevoelig.
Erg drukke weken op het moment, dus wat minder in de mogelijkheid om te reageren. Ik lees dus lekker even mee
Vandaag een mooi knipperend pixeltje gezien
Gek idee dat dan in me zit
Ik voel me best goed. De afgelopen week wel wat meer last van misselijkheid, maar zolang ik op tijd eet, valt het allemaal wel mee. M'n borsten zijn al flink gegroeid en behoorlijk gevoelig.
Erg drukke weken op het moment, dus wat minder in de mogelijkheid om te reageren. Ik lees dus lekker even mee
woensdag 19 oktober 2016 om 17:06
woensdag 19 oktober 2016 om 17:54
wij kiezen niet voor de combinatietest bij onze dochter ook niet gedaan. ten eerste het is een kans berekening dus al heb je weinig kans is als nog de kans er dat je een gehandicapt kindje krijgt en andersom heb je een hoge kans kan het als nog zo zijn dat je kindje gezond is. maar goed als je een verhoogde kans hebt krijg je vervolg onderzoek dit zal de nipt zijn. echter is deze ook niet 100% betrouwbaar en als daar verhoogde risico uitkomt moet je nog een vlokkentest of vruchtwater punctie doen waarbij de kans op miskraam aanwezig is. ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat je een miskraam krijgt terwijl je kindje gezond is. plus ik ken mensen waarbij gezegd werd dat het kindje gehandicapt zou zijn die hebben de moeilijke keuze gemaakt het kindje te houden. wat denk je? dat kindje is gezond geboren. dit zijn voor ons allemaal redenen het niet te doen plus dat je dan weken in de stress zit voor misschien niets die uitslagen duren zo lang! en het kost ook nog eens veel geld.
woensdag 19 oktober 2016 om 22:32
Wij zijn er min of meer uit dat we dit keer wel de combinatietest gaan doen. Vorige keer niet gedaan omdat ik bij een slechte uitkomst geen vervolgonderzoek zou willen. Nu met de nipt zou ik dat wel doen. Als daar wat uitkomt is de kans 99% zeker bij down en voor de andere 2 afwijkingen 97% en 92%. Met zo'n hoge kans zou ik wel een vlokkentest aandurven omdat de kans dat je dan nog op een gezond kindje test veel kleiner is.
donderdag 20 oktober 2016 om 15:24
Hier dezelfde overwegingen als assepoester, wij gaan ook wel voor de combinatietest. Ik weet dat het maar een kansberekening is, maar vind het toch waardevol.
Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
Hier nauwelijks last van de zwangerschap, kramp ook minder heftig s nachts. Maar stront verkouden, beetje irritant!
Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
Hier nauwelijks last van de zwangerschap, kramp ook minder heftig s nachts. Maar stront verkouden, beetje irritant!
donderdag 20 oktober 2016 om 17:53
Bij mij wordt niks vergoed ik heb dit jaar alleen fysio aanvullend verzekerd voor het geval mijn bekken weer lastig wordt. Vorige zwangerschap wel verzekerd en uiteindelijk er geen gebruik van gemaakt maar kon wel een eigen risico ophoesten van bijna 800 euro voor ambulancevervoer. Dus ik betaal wel lekker zelf en verzeker zo min mogelijk in de praktijk pakt het bij mij altijd net verkeerd uit... Het enige waar ik wat aan gehad heb was de kraamzorg maar die 100 euro had ik ook wel zelf kunnen betalen dan was ik nog goedkoper uit geweest. Maar goed als het om gezondheid gaat dan speelt geld hier geen rol, het is niet leuk, maar dat moet dan maar (ik denk als je een gehandicapt kind krijgt je heel wat duurder uit bent dan die eigen bijdrage die je nu voor de combinatietest betaald) Nu zouden wij bij een negatieve uitslag ook kiezen voor beëindiging van de zwangerschap, dus wellicht als je daar anders in staat dat dan het kostenplaatje wel mee weegt.
donderdag 20 oktober 2016 om 18:09
Haha helaas prettymama!
Ik snap eigenlijk beide argumentaties wat betreft de combinatietest wel dus ieder moet doen waar zij zich goed bij voelen natuurlijk.
En het kost iets van 160 euro had ik gelezen? Vind ik nog wel meevallen.
En inderdaad Assepoester die verzekeringen zijn verschrikkelijk! Mijn man en ik lieten ons bloed testen voordat we gingen proberen voor een kindje en ik moest bijna 200 euro neertellen... Je vraagt je echt af waar je voor verzekerd ben soms!!
Als de nieuwe pakketten bekend zijn voor 2017 ga ik me er eens goed in verdiepen of het geld kan schelen of niet.
Ik zag dat ik nu de volgende ben voor de echo! Jeeej nog maar 2 dagen!!
En lekker vraagje maar hebben jullie nu ook zoveel afscheiding?? Ik moet m'n ondergoed zowat verwisselen midden op de dag... hahaha
Ik snap eigenlijk beide argumentaties wat betreft de combinatietest wel dus ieder moet doen waar zij zich goed bij voelen natuurlijk.
En het kost iets van 160 euro had ik gelezen? Vind ik nog wel meevallen.
En inderdaad Assepoester die verzekeringen zijn verschrikkelijk! Mijn man en ik lieten ons bloed testen voordat we gingen proberen voor een kindje en ik moest bijna 200 euro neertellen... Je vraagt je echt af waar je voor verzekerd ben soms!!
Als de nieuwe pakketten bekend zijn voor 2017 ga ik me er eens goed in verdiepen of het geld kan schelen of niet.
Ik zag dat ik nu de volgende ben voor de echo! Jeeej nog maar 2 dagen!!
En lekker vraagje maar hebben jullie nu ook zoveel afscheiding?? Ik moet m'n ondergoed zowat verwisselen midden op de dag... hahaha