Uitgerekend juni 2019 (met tabel)

16-10-2018 13:31 622 berichten
Hier ons doorstarttopic inclusief tabel!

Wegens overweldigende belangstelling van zwangere vrouwen is de tabel momenteel VOL

Naam Lftd #Kind Uitger.da Afspraken :heart: J/M/O Bzh
spinnetje_ 26/43 - 5-6-19 - :heart: M -
Suikerwafel 28/28 2 9-6-19 - :heart: J vrouw draagt kind
Broodje hagelslag83 35/35 3 14-6-19 - - - -
Beelicious 35 3 13-6-19 - - 💙 Ks in wk38
Calm 34/31 2 14-6-19 - :heart: - -
CHL 28 2 21-6-19 - - M -
Juul2014 27/27 2 21-6-19 2 jan contr vk :heart: - -
eneriirene 30/31 1 21-6-19 4-1 geslachtsecho :heart: - -
Zonnebloem111 30/32 1 24-6-19 - :heart: - zwangerschapsafbreking mei 2018 bij 15 wk
Enorah 29/28 2 27-6-19 - :heart: - -
Stringy 29/34 1 28-6-19 6-2 20wekenecho :heart: J onder controle bij gynaecoloog
:hug: Alfirin :hug: KoekoekK :hug: XLau :hug:

Modji, Rokje, Cantate, Stroopwafel654321: van jullie hebben we al een tijdje niks meer gehoord, voor het overzicht hebben we jullie uit de tabel gehaald. Als je weer mee wil schrijven, altijd welkom! [/
anoniem_377607 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 21:47
94.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel controles en echo’s hebben jullie al gehad?

Ikzelf 1x door de huisarts (bloedprikken en wegen) en één keer een echo (bij 12-weken) bij de gyn en meteen nipt-test gedaan. Volgende week krijg ik de 20-weken echo (want dan ben ik 20 weken zwanger) en wil ik ook weer een bloedtest laten doen.

Ik vraag het omdat het aantal controles mij niet zo duidelijk is. Ik word ook niet begeleid omdat ik tijdens mijn zwangerschap ben verhuisd naar een ander land weer en info is lastig te verkrijgen. Ik haal alles van het internet eigenlijk. Het lijkt me dat jullie zovaak controles en echo’s hebben. Waar is dat dan allemaal voor?
Hakuna Matata
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:25
99.05% gewijzigd
Wij krijgen een jongen! 💙
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat steeds meer mensen weten of het kleine mensje in de buik een jongen of meisje is! Wij weten het nog niet, we hopen het te horen bij de 20 weken echo op 5 februari.

Hoe is het met de inkopen voor de aanstaande baby? Wij hebben vandaag de kinderwagen besteld, een joolz day 3 in amazing Grey. Dat vinden we zo’n mooie wagen! Hebben jullie al kinderwagens? En zo ja; welke? Of welke willen jullie gaan aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad leuk om te horen wat iedereen krijgt!

Wij hebben nog niet veel aangeschaft, vooral cadeautjes gekregen met kleertjes en knuffeltjes. Had al wel even naar kinderwagens gekeken, maar werd er nog niet echt wijs uit. Wat is nou het verschil tussen een dure en een goedkope? Die prijzen verschillen zo en zien er allemaal wel degelijk uit. Enige wat me handig lijkt is dat hij goed in te klappen is. Als iemand nog tips heeft zijn die welkom.

We zijn al wel naar van die baby-magestores geweest maar daar rennen we elke keer gillend uit.. ;p wellicht komt dat nog als ik iets verder ben, maar veel is ook niet echt onze smaak in die winkels (beetje saai en duur, vind de spulletjes van hema leuker..).

Hebben jullie trouwens ook zo’n honger en dorst? Probeer niet veel meer te eten dan normaal, maar vooral nu ik weer aan het werk ben heb ik continu een knorrende maag. Gelukkig kan ik het (nog) hebben ;)
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:25
98.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een Joolz, zijn aan het kijken voor een duowagen of meerijdzadel.

Afgelopen week was ik met werk (school) mee op excursie. De eerste avond appte vrouwlief dat ze de baby voelde, zul je net zien...! Gelukkig heb ik gisteren ook het eerste schopje gevoeld :heart:. As donderdag de 20 weken echo! Spannend weer!

Koekkoek: wat fijn. Gefeliciteerd!
Ik vind de Stokke wagen heel fijn, soepel en luxe.
Maar omdat onze 1e en 2e vrij kort op elkaar kwamen hebben we een buggaboo donkey gekocht. Dat vind ik persoonlijk een beetje een krakkemikkige wagen. Hoewel hij al ruim 2 jaar dienst doet! Zodra zoon er niet meer in wil, haal ik de Stokke weer van zolder voor baby!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mutsy, wel van 2013.. Nieuw gekocht toen mijn dochter werd geboren, fijne wagen met grote winkelmand eronder. Ideaal! We hebben alleen veel pech met de luchtbanden gehad die eronder zitten, regelmatig lekke band. Dus ik adviseer iedereen foam banden o.i.d wat niet lek kan gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt de bomen door het bos niet meer met die wagens.. ik weet niet zo goed wat ik wil. Klein op te vouwen, licht en goedkoop.. maar natuurlijk wel goed..
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, ik ben nu 18 weken zwanger en 4 kilo aangekomen, houden jullie dat ook bij? Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gisteren een goede 20 weken echo!

Qua kilo's, geen idee! Is bij iedereen anders. Niet te veel mee bezig zijn!
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
09-01-2019 17:35
Hier in Nederland zit het ongeveer zo als je bij de verloskundige onder controle bent en geen speciale risico's loopt. Alleen op indicatie worden dan extra onderzoeken of echo's verricht. Bij elke controle wordt standaard: bloeddruk gemeten, buik gemeten, hartje geluisterd en informatie gegeven. Meten en wegen twee keer, 1x aan het begin en 1x als je bijna gaat bevallen. Veel praktijken bieden ook 3x een voorlichtingsbijeenkomst aan waar je gebruik van kan maken over verschillende onderwerpen. Ook bieden veel praktijken een inloopspreekuur aan waar je zonder afspraak hartje kan komen luisteren, meestal voor dames tussen 12-24 weken.

** rond 7 weken: eerste echo of het hartje klopt
** rond 8-9 weken: intakegesprek bij de VK
** rond 10-12 weken: termijnecho (of al bij intake) en evt NIPT/combinatietest gesprek + bloedprikken
** 16 weken: controle VK (op indicatie: suikertest als je zws.diabetes hebt gehad)
** 20 weken: 20-weken echo (op indicatie: extra ijzer prikken)
** 24 weken: controle VK (op indicatie: suikertest)
** 27 weken: op indicatie extra bloedonderzoek naar Rhesusfactor (alleen bij negatieve bloedgroep).
** 29/32 weken: op indicatie 2x recht op een groeiecho (dus vaak drie totaal).
** 30 weken: controle VK + groeiecho + ijzer prikken (op indicatie: Anti-D prik)
** 33 weken: controle VK (op indicatie: echo placentalokatie)
** 36 weken: controle VK (op indicatie: liggingsecho. Nu ook verwijzing naar gyn als je een keizersnede krijgt).
** 38 weken: controle VK
** 40 weken: controle VK (indien gewenst: strippen van de vliezen)
** 41 weken: controle VK
** 41+3 weken: controle VK
** 41+5 weken: controle in het ziekenhuis om inleiding af te spreken
** 42+0 weken: Overname door het ziekenhuis en inleiding


Geeft zoiets antwoord op je vraag?
Wow wat ontzettend veel zeg. Is dat echt allemaal nodig? Lijkt me dat de hele zwangertschap nogal medisch wordt bekeken. Bedankt voor je uitgebreidde uitleg! Geeft zeker een antwoord op m’n vraag.

Edit: las het wss verkeerd. Veel ontmoetingen met VK’s zijn in geval van iets... Maakt het al een stuk minder. Ik dacht eerst: ontmoeting VK en op indicatie dan nog bla bla, maar dan is die ontmoeting ook niet nodig neem ik aan :)
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 18-01-2019 17:14
5.40% gewijzigd
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van de week ook de 20-weken echo en alles was zo mooi te zien :heart: We hebben er zelfs een filmpje van. Meisje opende en sloot haar mondje een aantal keer, heel schattig.

Ik ben nu 20 weken zwanger en ben een halve kilo afgevallen ten opzichte van vóór de zwangerschap. Gewicht en lengte baby is super en zelf zie ik er ook gezond uit dus ik maak me maar niet te veel zorgen hierover. Eten doe ik ook gewoon normaal.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Lang niet hier geschreven! Maar dat betekent gelukkig dat bij mij alles goed gaat :) Fijn dat er al goeie 20wekenecho's voorbij komen! Ik moet nog 1,5 week wachten. Wel hebben we vorige week een geslachtsecho gedaan, wij krijgen een kereltje! Het was heel duidelijk te zien, groot geschapen :hihi:

Ook hebben wij inmiddels een kinderwagen in huis, mijn droomwagen: de Dubatti One. Alleen te koop bij Babypark en Babydump maar wij hebben 'm een stuk goedkoper van Marktplaats en hij is nog helemaal mooi.

Helaas voel ik nog geen schopjes, placenta ligt aan de voorkant (en pas 18 weken zwanger), hopelijk komt het gauw!

In veel andere groepen wordt een besloten facebookgroep opgericht, ik merk dat ik daar soms zelf ook behoefte aan heb om meer details te kunnen delen zonder dat je herkenbaar wordt. Wie nog meer?
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:22
98.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een Facebook groep of Whatsapp lijkt mij leuk. Ook om foto's te delen! Merk dat ik het toch best een gedoe vind om in te loggen en te kijken of er iemand een reactie geplaatst heeft.
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 17:03
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een whatsapp groepje ook heel leuk!

Wij hebben 5/2 de 20-weken echo. We weten nu nog niet of er een klein jongetje of een klein meisje in mijn buik zit, maar ik heb een heel sterk voorgevoel voor een meisje. Nergens op gebaseerd, haha!

Ik begin ook wel uit te dijen, en ben bang dat het niet alleen zwangerschapskilo’s zijn :-$. Maar goed, komt wel weer goed!

Ik voel de kleine frummel al volop bewegen. Placenta zal dus wel op de achterwand liggen. Ik slaap overigens nog wel gewoon op mijn buik, jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
junibaby schreef:
27-01-2019 02:18
Ik vind een whatsapp groepje ook heel leuk!

Wij hebben 5/2 de 20-weken echo. We weten nu nog niet of er een klein jongetje of een klein meisje in mijn buik zit, maar ik heb een heel sterk voorgevoel voor een meisje. Nergens op gebaseerd, haha!

Ik begin ook wel uit te dijen, en ben bang dat het niet alleen zwangerschapskilo’s zijn :-$. Maar goed, komt wel weer goed!

Ik voel de kleine frummel al volop bewegen. Placenta zal dus wel op de achterwand liggen. Ik slaap overigens nog wel gewoon op mijn buik, jullie ook?
Ja, ik ook.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Whatsappgroepje lijkt mij ook fijn, nog wel fijner dan Facebook idd!
Als jullie je nummer aan mij sturen via een pb dan zal ik een groep aanmaken. Wie weet blijkt straks dat we elkaar kennen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen behoefte aan een appgroepje, heb al zoveel babymensen in de omgeving, en omdat ik zelf niet degene ben die zwanger is, is het ook weer een andere ervaring!

Hopelijk komen jullie hier af en toe wel terug om even een update te geven :).

Wij zijn trouwens een soort van uit de naam. Maar nu blijken er boekjes te zijn met die naam als titel en dat is nogal een gek mannetje. Vrouw heeft steeds de associatie daarmee, ik kende dat gekke mannetje niet, hoop dat zij die associatie kan loslaten ;).
Tsja die kilo’s.. 7-15kg aankomen is normal geloof ik

Bij de 1e kwam ik 18kg aan
Bij de 2e 12kg
Nu ben ik halverwege en mijn buik is zo groot iedereen vraagt wanneer baby komt.. ben inmidddels nog maar 2kg zwaarder dan voor de zwangerschap.

Gelukkig ben ik de kg’s altijd in de eerste week weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook telkens te horen dat ik al behoorlijk dik ben, ben inmiddels al zo'n 10 kilo aangekomen denk ik. Bij de eerste uiteindelijk 18 kilo, maar dat was veel meer geweest had ik niet op dieet gemoeten vanwege zwangerschapsdiabetes. Ik was toen in 4 dagen dieet al 3 kilo kwijt. Denk dat ik een paar maanden na de bevalling wel weer in mijn normale kleding paste. Weet nog dat ik dat al na een week dacht :rofl: ik kreeg mijn broek niet eens over mijn benen.

Ik wil wel in de app groep trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Noujaaa het leven is maar raar hoor haha.
We hadden vandaag de 20 weken echo. Alles zag er heel goed uit, en alles zat er op en er aan. Er zat zelfs zo veel op en aan, dat onze dochter ineens een piemeltje heeft. Duusss....
De verloskundige was vier weken geleden écht overtuigd dat het een meisje was, maar vandaag was het gewoon NIET te missen dat ze verkeerd zat haha.

Natuurlijk ben ik nog steeds superblij en vooral heel blij dat die echo helemaal goed was. Maar het is wel even omschakelen! Verfstaaltjes terug, en we hadden al wel een paar kleertjes gekocht die wel écht roze waren haha. In mijn hoofd was ik haar hele leven al aan het inrichten en ineens is zij een hij. Dat moet nog wel even bezinken.
Maar wat zag ie er prachtig uit op de echo <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven