Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Fijn dat het de goede kant op gaat Alskar.
Dames! Hoe gaat het met iedereen?

Ik moet nog 2 dagen werken en dan verlof, heb er veel zin in.
Lichamelijk gaat het goed maar ik merk wel dat ik het rustig aan moet doen anders ben ik snel uitgeput.

Ik ben langzaam de laatste spulletjes aan het verzamelen, hebben jullie alles al compleet?
Ik ga pas met 36 weken met verlof, dus moet nog 2 weken! Ben echt al aan het aftellen en kijk ernaar uit :-D Wat hebben jullie voor plannen voor tijdens jullie verlof?

Qua spulletjes: vrijwel compleet! In de kamer moeten we nog e.e.a. ophangen en praktische dingen zoals kruiken, luiers, billendoekjes enzo moeten we nog kopen. Verder alles in huis.

Ik ben ook bezig met het uitzoeken van een geboortekaartje, zo leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier alles vanaf 30 weken al klaar ivm die dreigende vroeggeboorte.

Inmiddels ook al een week met verlof. Daarvoor in de ziektewet dus er is niet veel veranderd.

Verder is het nog steeds onrustig. Morgen weer naar de gynaecoloog dus maar eens bespreken hoelang ze me zo willen laten lopen. Ben er zelf wel een beetje klaar mee op deze manier.
Ik ben al 4 weken thuis en verveel me gelukkig nog geen moment. Merk heel goed aan mijn lichaam dat het de rust nodig had.

Ik snap jou helemaal snowgirl. Ben benieuwd hoelang ze je nog laten lopen.

Hier is alles klaar. Geboortekaartjes staan klaar, vluchttas staat klaar en babykamer is ook klaar. Nu maar aftellen ;) wanneer gaan jullie het bed hoog zetten? Hoor daar veel verschillen in(niet doen, met 36 weken of pas na 38 weken..)
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iets meer dan 1 week werken. Ik ga ook pas met 36w met verlof.

Bed gaat bij de 36w omhoog. Dan ga ik ook mijn vluchtten inpakken.

To do voor in het verlof uitrusten en het fotoalbum van onze dochter afmaken (loop hopeloos achter). Alles wel in huis verder.
Ik ga mijn bed niet omhoog zetten. Ik moet in ziekenhuis bevallen en we leggen er bij controles in kraamweek wel extra matras op indien nodig. Ik laat man liever bed verschonen in kraamweek, dan dat mijn dreumes uit een bed van 70 cm valt wat onnodig weken hoog staat.

Ik ben ook van ziektewet al in verlof gerold.

Vluchttas moet nog gebeuren. Geboortekaartje is wel al klaar. Enveloppen zijn al in huis dus ga ik binnenkort schrijven.

Ik wil eventueel nog fotobladen maken. Heb besloten eerste jaar fotoalbum te maken en jaren daarna fotobladen die in ringmap passen.

Ik verwacht overtijd te gaan dus moet nog week of 7 denk ik. Maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Zowel mentaal als lichamelijk, maar geloof er sterk in dat baby komt als hij er zelf klaar voor is dus hoop geen inleiding nodig te hebben.
Wij hebben van onszelf al een hoog bed dus daar ga ik niks aan veranderen. De vluchttas moet nog maar er staan al wel wat spullen voor klaar.

Ben nu bezig met geboortekaartjes maar dat valt nog niet mee, wat een keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook nog 1 week werken. Vluchtten staat nog niet klaar, maar dacht dat het pas hoefde met 37 weken... alle kleertjes gaan we binnenkort wassen

Geboortekaartje is nog drama. Heb nog geen 1 kaartje gevonden waar ik echt enthousiast over ben... keuze stresssss
Alle reacties Link kopieren
Er is natuurlijk geen echt vaste week voor wanneer de tas moet klaar staan. De baby kan ook eerder dan 37 weken komen. Hier was ik eigenlijk blij dat ik al wat in een tas had gestopt bij 30 weken. Kon die tas zo pakken toen ik naar het ziekenhuis moest. Ook nu staat hij klaar in geval de bevalling opeens echt gaat beginnen.
Over het algemeen blijven de meeste kindjes natuurlijk wel zitten, maar je weet het nooit.
Hier kreeg ik van de verloskundige en de kraamhulp het advies om de tas met 34 weken klaar te zetten, dus maar braaf gedaan..
Alle kleedjes enz had ik toen ook al gewassen, heb een enorme nesteldrang en wil alles schoon en netjes hebben, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was hier het advies ook bij 34 weken, dus ze zal het bij mn volgende controle wel roepen ;) was er bij dochter eerlijk gezegd allemaal vlotter mee dan nu.. Die had ook geen haast, zullen we maar zeggen.. Maar dat wil niet zeggen dat deze baby ook langer blijft zitten.

Hier ook nog 3 weken werken, kijk erg uit naar mn verlof.. Opruimen met dochter om me heen lukt niet zo (dan wordt het pas echt een chaos), dus hopelijk krijg ik in mn verlof genoeg tijd hiervoor!

Fotoboek maken van dochter staat ook op mijn to do lijst! Zit ook nog een zwangerschapsshoot te overwegen, bij dochter ook gedaan. Zijn jullie dat ook nog van plan?
Deedee1989 schreef:
21-01-2019 20:21
Volgens mij was hier het advies ook bij 34 weken, dus ze zal het bij mn volgende controle wel roepen ;) was er bij dochter eerlijk gezegd allemaal vlotter mee dan nu.. Die had ook geen haast, zullen we maar zeggen.. Maar dat wil niet zeggen dat deze baby ook langer blijft zitten.
Bij zoon had ik rond deze tijd inderdaad ook alles al klaarstaan enzo.
Hier staat ook alles al 2 weken klaar. Komt ook een beetje omdat de kraamzorg kwam voor een intake en ik dacht dat voor mijn gevoel gewoon klaar moest staan haha.

Moet alleen nog douche gel en shampoo voor in de vluchttas. Heb ergens gelezen dat het kraamverband er ook in moet, ik dacht dat je dat kreeg in het ziekenhuis.

Geboortekaartje is ook al klaar!

Net weer controle gehad, ze ligt nog steeds in hoofdligging en is inmiddels al een stukje ingedaald. Ze doet het volgens de verloskundige volgens het boekje, erg blij mee!


Ps, vorige week naar voorlichtingsavond geweest in het ziekenhuis en daar hadden ze het over de walking epidural, dit doen ze sinds begin 2018 hier. Je kunt je dan nog vrij bewegen en hoeft dus vaak geen catheter. Bij de klassieke ruggenprik is de pijn natuurlijk meer weg als bij deze maar het leek mij wel wat. Hoe is dat bij jullie? En zou dat voor jullie een optie zijn?
anoniem_64bee2ce519fe wijzigde dit bericht op 22-01-2019 15:22
Reden: Ps toegevoegd
26.09% gewijzigd
Ik heb vorige bevalling een epidurale gehad en zou dat zo weer doen. Die catheter vond ik geen probleem en voelde ook nog gewoon dat ik pers weeën had en kon ook meteen gaan persen, hoefde niet te wachten tot die was uitgewerkt. De uitdrijvingsfase was daardoor ook pijnvrij. Ik vond 't heel fijn. Die weeën storm na infuus kon ik echt niet meer opvangen en ontsluiting lag al uren stil. Met epidurale had in binnen 1,5u volledige ontsluiting en kindje op m'n borst.
Ik hoop deze keer dat de bevalling van zelf op gang komt omdat ik om mij heen hoor dat dat zo anders is dan inleiden. Wellicht dat ik dan die ruggenprik niet nodig zou hebben. Maar als ik 't wel wil dan vind ik dat ook prima.

Enige minpuntje voor mij was dat ik nog enkele weken een tintelend bovenbeen heb gehad bij aanraking.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ruggenprik gehad, wel iets anders (kom er ff niet op) was in iedergeval lekker stoned zij man haha.

Vamorgen door de sneeuw richting Gynaecoloog geweest (pff helse tocht)
Omdat ik deze week meer last had van mijn buik en rug dan de weken ervoor wilde ze even kijken of ik misschien al wat ontsluiting had en jawel, heb nu 1cm ontsluiting. Erg benieuwd hoelang alles nog gaat duren.
Zit vandaag ook al de hele dag met pijn in mijn buik en misselijkheid.

Hopelijk bij jullie iets minder kwaaltjes
Alskar: wat heftig zeg. Fijn dat het beter met je gaat.
Eszet: fijn je verlof in het vooruitzicht.
Snowgirl: heftig die laatste weken. Hopelijk heb je af en toe toch een moment dat je je wat beter voelt.

Hier nog 3 weken werken. Alles voor de baby is wel zo goed als af. Nog een paar kleine dingetjes aanschaffen en de vluchtkoffer nog klaarzetten. Merk dat ik dat lastig vind, omdat ik thuis wil bevallen en je dan toch alles in een koffer moet doen. Heb ook veel dingen gewoon dagelijks nodig, dus die spullen zal ik toch last-minute moeten inpakken.
Wat betreft kwaaltjes heb ik enorm geluk alleen last van mijn rug en ribben. De baby trapt daar graag en dat doet best wel pijn. Gelukkig ligt hij goed. De verloskundige zei wel dat hij vrij klein is, maar niet zorgelijk gelukkig.
Hier vorige keer ook ruggenprik, hoop deze keer op badbevalling. Zo'n walking epidural kon 2 jaar geleden in ieder geval niet, maar ctg kan wel draadloos waardoor je in bad kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon de vorige keer kiezen tussen een ruggenprik en een pethidine-prik (in je been). Aangezien ik meer dan een uur op de anesthesist moest wachten voor een ruggenprik, heb ik toen pethidine gekozen voor verlichting tijdens de weeënstorm, was heerlijk (stoned ;-) ).. Binnen een uurtje was toen de resterende 5 cm gepiept..
Een badbevalling lijkt me ook heel fijn, maar ik ben best een beetje bang als ik aan de bevalling denk. Ze hebben me inderdaad al gezegd dat je best een uur moet wachten op de anesthesist, zeker ‘s nachts.

Ik heb ook aangegeven dat ik echt een ruggenprik wil (mag altijd op het moment anders beslissen). Normaal wachten ze bij mijn verloskundigen praktijk tot 6-7cm ontsluiting voor ze naar het zh gaan.

Het bed staat bij ons trouwens sinds dit weekend omhoog. Heb er maar een opstapje bij gezet want kan er amper in en uit komen :lol: leuk als je 1,60m bent!
Alle reacties Link kopieren
Hier vannacht vals alarm, had de hele dag al flink last van mijn buik en dat werd flink erger toen we naar bed gingen. Kon er ook niet door slapen. Uiteindelijk toch e ergens in de nacht in slaap gevallen en nu is het rustig. Pff heb liever dat het gewoon doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Doet het zetten van een ruggenprik pijn?

@snowgirl Ohh spannend. Je bent nu toch ver genoeg dat het veilig kan komen? Ben even vergeten op hoeveel weken je nu zit..

Ik kreeg van een vriendin ineens de vraag wat ik aan doe tijdens de bevalling? Helemaal niet overna nagedacht O_O denk iets van een pyjama ofzo... en jullie? Houden jullie nog rekening met de kleur van je kleding voor foto’s? Dat het bloed bijv. Minder zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ben over de 35 weken heen dus op zich niet erg als hij komt.

Hier bij beide bevallingen een lang shirt van mijn man aangehad. Pyjama vond ik onhandig. (Te warm en pyjamabroek heb je sowieso niet nodig 😉)
Wat maakt hij het spannend snowgirl! Aan de ene kant fijn dat hij nog in je buik zit maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je liever hebt dat het dan doorzet.

Hier 2 van die langere nachthemden gekocht bij Primark.
Pfff jeetje snowgirl, kan me voorstellen dat je er wel beetje klaar mee bent zo.

Wat ik aan doe: vorige x twee nachthemden gekocht en die vond ik fijn. Uiteindelijk ruggenprik dus kreeg zo operatie hemd aan.

Ruggenprik deed geen pijn vond ik. Of misschien wel maar voelde ik 't niet door weeën storm. Overigens was de anesthesist er bij mij binnen 10 min. Ik ben op donderdag bevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven