Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@MargeSimpson Je bent geweldig! :cheer:
Ik denk:
-Naam
-Leeftijd v/m
-Uitgerekende datum
-Volgende echo
-Bijzonderheden/ geschiedenis
-Kinderen
-Kloppend hartje (hopelijk wordt dat een prachtige kolom met :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: )

Iedereen kan natuurlijk zelf invullen wat zij wil. Mocht iemand bepaalde gegevens niet willen delen, is dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Zit alles nog goed?
Ik merk echt dat ik toch erg onrustig ben en bang ben voor een miskraam.
Gister droomde ik dat ik aan het bloeden was en toen ik wakker werd kreeg ik een bloedneus, voor het eerst dat ik blij was met een bloedneus.
Ik probeer of nja ik zou willen dat ik niet zo bewust zwanger ben, zodat die eerste weken wat sneller gaan.
Ik hoop dat jullie het goed gaat en genoten hebben van het prachtige weer.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar hoor die nare dromen... Rot is dat he?
Ja wat duren die eerste weken tot de echo toch vreselijk lang! Morgen nog twee weken :popcorn:

Hier vanochtend een Clear Blue test gedaan en die gaf nu al 3+ aan. Dus dat zou al 5+ weken zijn. Volgens eigen berekening ben ik 4+5 dus wat betreft de hormonen zit ik volgens mij hardstikke netjes. Dat geeft wel weer wat vertrouwen :yes:

Vanmorgen weer accupunctuur gehad en hij kon zien dat de behandeling en de tips die hij heeft gegeven al goed werken. Mijn doorbloeding is al beter. Dus ook dat is positief :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat je acupunctuur doet, ik heb veel positieve ervaringen er over gelezen.
Wat mij erg goed doet is om smiddags als Mn dochter slaapt op de bank te liggen en een begeleide meditatie te doen via YouTube.
Heb dat ook in de zwangerschap van Mn dochter gedaan en het deed me erg goed en ik ben er zelfs van overtuigd dat het me door de bevalling heeft geholpen mrja dat kun je natuurlijk niet bewijzen maar wel dat het me veel rust en ontspanning geeft en nu ik dus weer zwanger ben en positief wil zijn ben ik er weer mee begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het maken van die tabel wat onderschat. Wat een werkje is me dat! :-D Maar het is me uiteindelijk toch gelukt! Jeuj! :cheer:
Zoals jullie zien ontbreekt er nog heel wat in de tabel, zoals jullie leeftijden. Als jullie dit graag aangevuld zien, geef me je gegevens dan door en dan zet ik het er in. Als er foutjes in staan, laat ook maar weten.

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor een eerste echo en ik kan pas op maandag 13 mei terecht bij de gynaecoloog. Ik vind dit nog erg lang. Balen. :-|

Timo, ik herken die onzekerheid. En ook die nare dromen.
Ik ben flink misselijk, erg moe en mijn borsten staan op ontploffen, wat goede tekenen lijken, maar soms denk ik ook; het zit vast weer mis.
En wat als het nog eens mis gaat? Kan ik dat nog eens aan? Hoelang ga ik door om dat tweede kindje te krijgen? Moét dat er per se komen? Zucht. :facepalm:
Mag ik hier ook in meeschrijven?

Mijn leeftijd is 24 en die van mijn vriend 27
Uitgerekende datum is 30-12-2019
13-05 heb ik mijn eerste echo
MK in januari 2019
Wij hebben nog geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je meeschrijven Kirsten! Ik zal jou morgen in de tabel zetten, tenzij je het zelf wil/kan doen uiteraard.
We hebben op dezelfde dag echo!
Hoe voel je je?
@ marge ik zie nu dat je het zelf kunt doen. Sorry!! Ik zal het vanavond of morgen er zelf wel even in zetten.
Op zich voel ik mij wel goed. Was al 6 dagen voor mijn NOD wat misselijk en sinds 2 dagen is dat minder geworden maar wel gevoeliger borsten gekregen. Heb vanmiddag nog weer een test gedaan en vergeleken met die van maandag maar hij loopt wel heel mooi op. Heb wel is gelezen dat je lichaam wat gaat wennen aan het hcg dat het daarom wat minder wordt..
Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, wow, al zes dagen voor je nod misselijk, dat is snel! Dan wist je al gauw dat er iets gaande was!
Ik denk dat ik een tweetal dagen voor mijn nod plots lichtjes misselijk werd na elke maaltijd.
De misselijkheid is intussen een pak feller geworden. Geurtjes beginnen me ook tegen te staan. Alles en iedereen stinkt. :-D
Vanmorgen was zoontje al heel vroeg wakker en ik voel me bijgevolg een wrak. O_o

Stippeltjesbehang, vandaag vijf weken! Hoe voel je je?

Lacer en Timo, hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@kirsten, welkom kirsten! Van mij mag je ook meeschrijven! Wat fijn dat je test goed oploopt! :high5:

Vandaag voelen mijn borsten minder pijnlijk. Daarnaast veel gevoel in mijn buik. Een soort pijn maar ook weer niet. Voelt anders dan menstruatie krampen in ieder geval. Denk gewoon dat het mijn baarmoeder is dat aan het groeien is. :nut:

Gisteren een brief gekregen met een afspraak voor de 20 weken echo. Huh? Dus even naar het ziekenhuis gebeld of dat de enige afspraak is die ze gemaakt hebben. Communicatiefout met de gynaecoloog en assistent :frusty: vandaag zouden de andere afspraken ook ingepland worden. Ga toch vanmiddag nog maar eens bellen voordat het weer fout gaat. :facepalm: Het is ondertussen weer een week geleden dat we een kloppend hartje gezien hebben. Ik hoop dat door deze communicatie fout ik nu niet nog langer moet wachten voor de volgende echo. :nooo: Ik zou zo graag weer even willen spieken om te kijken of alles nog goed is daar binnen.
Alle reacties Link kopieren
@Kirsten Jaaaaa leuk dat je hier komt meeschrijven! :cheer:
Hoop dat er nog meer aansluiten!
En inderdaad symptomen kunnen komen en gaan dus laat je daar niet onzeker door maken.

@MargeSimpson Ow ja al die geurtjes... Dacht vanochtend zal eens een lekker geurtje opspuiten bij mezelf. Blijkbaar iets te veel en nu wordt ik dus onpasselijk van mezelf O_o
Wat fijn dat jij zo'n mooie tabel hebt gemaakt! :bigkiss: Zal even kijken of het lukt mijn leeftijd er in te zetten.
En vandaag allebei 5 weken :high5:

@Lacer Kan me voorstellen dat je graag snel weer een echo wil. Hoop inderdaad dat je daar nu niet langer op hoeft te wachten. Dat gevoel wat jij omschrijft kan inderdaad heel goed je groeiende baarmoeder zijn. Een goed teken :cheer:

@Timo Zo'n meditatie klinkt ook heel fijn! Zou je de link willen plaatsen? Ik ben wel nieuwsgierig :)

Hier vandaag dus 5 weken. Eergisteren heb ik nog een Clear Blue gedaan en die gaf zelfs al 3+ aan. Met de hormonen zit het dus wel goed.
Ben sommige dagen aardig misselijk en veel last van mijn darmen. Ook mijn borsten worden gevoeliger merk ik (en mijn vriend ook, want die mag er bijna niet meer aan komen :hamer: )
Ik voel me best rustig en heb er wel vertrouwen in. Heb hoe dan ook vertrouwen in mezelf en mijn vriend dat wat er ook gebeurt, wij ons er wel doorheen slaan.
Maar krijg ook steeds meer vertrouwen in dat kleine hagelslagje in mijn buik dat het deze keer wel eens goed zou kunnen komen :heart:
@ marge ja klopt ik had met 11 dpo getest maar de testen waren wel heel erg licht waardoor ik ging twijfelen of ik het niet gewoon wou voelen.
De misselijkheid is vandaag weer volop aanwezig.. begon gisteravond voor het slapen gaan al.. wij hebben de wasmand op onze slaapkamer te staan en mijn vriend zijn sokken die stonken. Normaal heb ik daar niet zo last van, maar ik kan wel over mijn nek gaan van die lucht. Dus de wasmand is gisteravond naar de overloop verbannen.

@ lacer wat raar dat het verkeerd is gegaan. Ik had gewoon even gebeld.. ik hoop voor je dat je binnenkort gauw weer een echo krijgt.

@ stippel de misselijkheid is sinds gisteravond weer volop aanwezig dus het wisselt gewoon wat jij ook zegt.
Het komt deze keer helemaal goed hoor! In december hebben jullie een prachtig kindje in de armen.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Hier gaat het goed, heb wel veel last van baarmoederkrampen en steken die trekken naar Mn onderrug, vagina en liezen.
Ik lees op internet dat het bandenpijn moet zijn alleen wel wat vroeg..
Bij mijn voldragen zwangerschap had ik rond de 30 weken vreselijke pijn aan Mn staartbotje kon niet normaal zitten maar dat was laat.
Ik weet ook niet zeker natuurlijk of het bandenpijn is maar word wel flink werk verricht daar beneden 😃


Stippeltjesbehang
Bij de meditaties die ik doe typ ik gewoon slaapmeditatie of rust meditatie in bij YouTube en tik gewoon een random aan die past aan de tijd die ik er aan wil verbrengen.
Wat fijn dat je er ook een goed gevoel bij hebt.
Mijn ervaring is ook als het niet helemaal goed aanvoelt, was het dus ook niet goed.
Bij de vorige miskraam had ik dat namenlijk, vanaf het begin had ik een raar niet kloppend voorgevoel, ondanks dat ik het hartje 2 keer heb horen kloppen.
Ik weet nu ook niet goed wat ík voel ben nog te bang maar ergens moet het wél goed zitten.

Oh kan iemand mijn leeftijd in de tabel zetten?
Begrijp er niks van 😳
Ik ben 25 en vriend is 27.
Heb 30 april een afspraak maar ik weet niet of ik die ga verzetten want krijg dan bezoek van mijn moeder.

Liefs 😘😘
Alle reacties Link kopieren
@kirsten Yep, heb weer even gebeld. Ze gaan er nu achteraan en de volgende afspraken worden ingepland. Hopelijk morgen of overmorgen een brief in de bus. :A:

@timo Alleen maar goed dat je je baarmoeder voelt toch? Hier voel ik hem ook vaker gepaard met ontzettend veel afscheiding. :facepalm:


Nog even een avonddienstje draaien zometeen en dan heb ik lekker vroeg weekend. Weekend is goed volgepland dus de tijd zal wel om vliegen. Als ik Maandag weer mag werken dan ben ik alweer bijna 9 weken. O_O


Dames, doen jullie trouwens ook sporten? Ik ben vorig jaar heel fanatiek geweest met hardlopen en was 10kg afgevallen. Door de vorige miskramen had ik ook totaal geen zin/motivatie meer en vloog er alweer snel 6kg bij.. Ondanks dat ik niet al teveel energie heb mis ik de beweging toch dus ben ik afgelopen Dinsdag weer eens begonnen met baantjes trekken. Morgen als ik niet misselijk ben wil ik ook weer gaan :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Stippel, wat fijn dat je er een zeker gevoel over hebt deze keer. Ik voel me ook wel ok in deze zwangerschap. Ergens ben ik wel bang voor nog een miskraam, maar ergens heb ik ook gewoon het gevoel dat het nu wel goed komt.
Bij de zwangerschap van mijn zoon had ik ook dit gevoel, terwijl ik bij de andere zwangerschappen veel onzekerder was. Waarschijnlijk omdat ik merkte dat ik niet zo moe en misselijk was dan ik "moest" zijn.
Ik heb ook last van mijn darmen. Buik staat al behoorlijk opgeblazen. Ik denk de hele tijd dat het vast opvalt, maar waarschijnlijk zien andere mensen het niet eens...

Timo, ik heb soms ook dat trekkend gevoel aan mijn baarmoeder. Teken dat hij aan het groeien is! Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken!
Ik voel het ook als ik hoest. Dat had ik ook bij zoon en dat gevoel was ik weer helemaal vergeten.
Ik zet ook wel eens rustgevende muziek op op YouTube om te ontspannen. Ook die bizarre ASMR-dingen werken bij mij. :-D

Lacer, ik doe aan dans en ik doe voorlopig gewoon voort. Sporten kan echt geen kwaad, gewoon niet over je grens gaan. Als je voelt dat je lichaam aangeeft dat het teveel is, echt wel naar luisteren nu!
Bij zoon kon ik dansen tot ik zes maanden zwanger was, daarna zat die buik echt wel in de weg. :-D
Hopelijk vliegt de avonddienst snel voorbij zodat je kan genieten van je weekend! Ik ben toevallig ook met mijn laatste avonddienst van de week bezig. :-)
@ timo Ik heb dat ook wel een beetje mij werd door de verloskundige vertelde dat dat het groeien van de baarmoeder is.

@ lacer wat fijn dat het nu goed is gekomen. Hopelijk heb je snel weer een echo. Nou het is zo weer maandag. Gaat opzich best snel he. Alweer 9 weken. Nog even volhouden dan kun je het wereldkundig maken.
Ik sport niet maar als je het voor je zwangerschap al deed kan je dat nu ook best doen. Maar als je maar niet te fanatiek gaat doen.

Poeh wat heb ik een slechte nacht gehad. Werd om half 4 wakker omdat ik super misselijk was. Raam maar even open gedaan en ben gelukkig om 6 uur weer in slaap gevallen. Gelukkig is de misselijkheid minder geworden. Moet nu op schieten van moet om 8 uur beginnen met werken.
Alle reacties Link kopieren
@kirsten wat vervelend van de misselijkheid. Maar eigenlijk ook wel fijn dat je kwalen hebt.. toch? :lmao:

Hier net bericht gekregen dat ik op 17 Mei weer aan de beurt ben. Eerder willen ze schijnbaar toch niet... bah dat zijn weer 3 hele weken. Enige voordeel, als het dan goed is ben ik wel al 11w en 2d en volgens mij kan ik dan wel gerust adem gaan halen..

Alleen 3 weken duurt nog zo lang 🙄
Alle reacties Link kopieren
@MargeSimpson en @Lacer Wow wat goed dat jullie zo sportief zijn! Ik ben van nature niet sportief dus heb ook niet de ambitie om dat nu ineens wel te worden.
Mijn acupuncturist zei dat beweging wel heel goed is voor de doorbloeding dus probeer wel veel op de fiets en lopend te doen.

@Timo Zo te horen is jouw baarmoeder mooi aan het groeien! :cheer:

@Kirsten Waardeloos he dat getob 's nachts. Hier ook hoor... De ene nacht gaat beter dan de andere. Heb het idee dat het ook wat beter gaat als ik 's avonds na het eten probeer niet meer teveel te snoepen.

Hier vandaag ook weer veel last van mijn darmen. Die zijn van zichzelf al erg prikkelbaar en nu met alles wat er in mijn lijf gebeurt is het helemaal dikke (of eigenlijk dunne :$) pret. Hebben jullie daar ook last van? Of nog goede tips wat kan helpen?

Daarnet is Moeders voor Moeders geweest. De consulente herkende mij nog van vorig jaar. Vond het best emotioneel en heb ook wel wat tranen gelaten... Een jaar geleden stond ik nog zo anders in het zwanger zijn. Wie had toen kunnen denken dat ik nu inmiddels voor de vierde keer zwanger zou zijn? Als je dat dan allemaal weer vertelt aan iemand is dat best confronterend.
Maar ook heel mooi om anderen weer te kunnen helpen.

De consulente was bang dat de test misschien nog niet positief uit zou slaan omdat ik pas vijf weken ben. De testen van MvM slaan pas laat positief uit.
Maar de streep knalde er bijna af :cheer:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Balen dat je zo lang moet wachten zeg! Kan me heel goed voorstellen dat 3 weken nog een eeuwigheid lijken te duren... Je zou kunnen overwegen om tussendoor op eigen kosten een pretecho te laten maken.
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje mooie test zeg! :high5:

Ja ik ben nog heel erg aan twijfelen want volgens mij maken ze de pretecho’s alleen uitwendig en dan ben ik weer bang dat ze te weinig gaan zien en ik daar weer onzeker van word. Vriendjelief wilt liever dat ik die 3 weken wacht.. : :(
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Wij laten de avond voor de echo bij de gynaecoloog een pretecho maken omdat mijn vriend onmogelijk mee kon overdag naar de gyn. Ik heb toen specifiek gevraagd of het ook inwendig kan omdat de vorige keren uitwendig nog niet lukte. Bij het echo bureau waar ik ga doen ze dat gelukkig wel dus je zou het altijd kunnen vragen voor je een afspraak maakt.

Mijn vriend is trouwens ook nooit zo happig op die echo's. Hij wacht liever wat langer voor meer zekerheid. Soms is dat lastig he als je daar verschillend in staat... Ik probeer altijd wel om zijn mening en gevoel serieus te nemen. Maar het blijft altijd zoeken naar wat voor beiden prettig voelt.
@ lacer ja aan de eene kant is het wel iets positiefs natuurlijk. Maar het is ook erg vervelend.
Ag jeetje wat duurt dat nog lang! Misschien een pret echo overwegen? Met een week of 9/10 kun je het waarschijnlijk al gewoon zien.

@ stippel ja echt veel vervelend en dan slaap je dus niet goed en ben je overdag moe dan is het misselijkheid nog erger. Heb vanmiddag nog maar even geslapen. Ik snoep na het eten nooit meer dus dat maakt voor mij geen verschil. Hoor ook wel is dat ze wat eten mee naar boven nemen, als ze wakker zijn en misselijk dat ze dan wat eten.
Er is van zonnatura stoelgang thee dat schijnt te helpen.
Snap heel goed dat je dan zo emotioneel bent. Je hebt zoveel mee gemaakt de afgelopen tijd.
Wauw wat een knaller van een test!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het meiden? Weekend goed doorgekomen? Toevallig iemand nog een echo deze week? Ik wil hartjes zien! :loveys:


Vriend stemde eindelijk mee om toch voor een pretecho te gaan aangezien ik het toch erg lang vind duren tot de volgende echo. Morgen eens bellen of het echo centrum bij ons ook losse echo’s maken met 9 weken... :O
Alle reacties Link kopieren
Stippel, wat een prachtige test! Voelt goed zeker? :-)

Ja, Lacer, ik wil ook hartjes zien! :-D
Over een week en half is het aan Stippel!
Ik moet nog exact twee weken wachten. Net na het maken van de afspraak dacht ik; wat vreselijk lang nog! Maar nu sta ik er anders in. Ik ben geduldig. :A:

Hier is de misselijkheid feller geworden. Eten wordt lastiger. Dit had ik bij mijn twee vorige zwangerschappen (die eindigden in miskramen) niet en bij mijn zoontje wel, dus ik zie dit als een goed teken. Maar het wordt wel weer een uitdaging om genoeg binnen te krijgen. Bepaald eten begint me al serieus tegen te staan en eigenlijk heb ik alleen maar zin in ongezond eten zoals pizza, pita, friet,... Bij mijn zoon werd eten zo lastig dat ik weken op mandarijnen en zoute chips heb geleefd, dat was het enige dat ik kon binnenhouden.
Maar ach, laat maar komen, liever dit dan opnieuw een kindje verliezen...

Hoe gaat het met jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
@marge ik heb dat dus met blauwe bessen, kiwi’s en aardbeien. Die krijg ik er nu helemaal niet meer in. Bij mij lijken de kwalen ietsjes minder te worden. Misselijkheid heb ik pas s avonds last van. Ondertussen zitten mijn hals en borsten vol met rode bultjes/vlekken O_O (het jeukt niet ofzo..) volgens mijn schoonouders is dit normaal maar google wilt niet echt meehelpen.

Net gebeld met het echocentrum. Zij gaan dit overleggen met de verloskundige en hopelijk word ik vandaag nog opgebeld of zij een echo voor mij willen inplannen. Anders is het toch wachten tot 17 mei :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven