Uitgerekend rond december na één of meerdere miskramen

17-04-2019 19:55 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: November, februari, maart enz... Iedereen is hardstikke welkom!
Wie is er nog meer in of rond december uitgerekend na één of meerdere miskramen? Misschien voel je je niet helemaal op je plek in een ' Gewoon Uitgerekend' topic. Na een miskraam ben je toch minder onbezorgd zwanger.
Dan is het fijn om angst, spanning, verdriet en hopelijk vooral heeeeeel veel blijdschap met elkaar te delen :heart:


NaamLeeftijdUDEchoGeschiedenisKinderenKloppend hartje?
Stippeltjesbehang 37/43 23/124/7MA mei 2018, MA okt 2018, MA jan 20192 bonuskinderen van vriend :heart:
Lacer26/2904/121/6MK sep 2018, MK dec 2018Nog geen kinderen :heart:
Susieflower -8/1nog geen kinderen :heart:
*FRozen_Star* 33/309-124/6
mk sept ‘18 en ma jan ‘19
nog geen kinderen :heart:
MargeSimpson en Timo jullie zijn altijd welkom om weer aan te schuiven

KirstenvdVeen :redrose: Nijn-tje :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
50.95% gewijzigd
Super lacer! Wat is nu je uitgerekende datum?
Alle reacties Link kopieren
Lacer! :cheer: Zo blij voor je! :heart:
Alle reacties Link kopieren
@kirsten ik zit dus nu weer op 10w en 5d ipv 9w en 6d. Dus mijn uitgerekende datum is nu 28 november :shame:

@marge dankjewel! Hier ook! Moest toch weer eventjes huilen hihi!
Alle reacties Link kopieren
@Lacer Jaaaaaaa wat een geweldig bericht zeg! :cheer: :flirting:
Hoe gaat het met de vlekjes? Maar goed dat je er mee naar de dokter bent gegaan.

@XLau Wat lief dat je even inbreekt! Wat een mooi nieuws :heart: En wat mij betreft ben je hier ook hardstikke welkom hoor. Lijkt me leuk als jij ook weer meeschrijft :D

Hier morgen om 18:15 uur dan eindelijk de echo. Vind het zoooooo spannend. Tel de uren nu echt af...
Had gisteren -ontzettend dom :facepalm: - nog een zwangerschapstest gedaan die ik toch nog had liggen. Dat was echt een super slecht idee want de test was ineens wat lichter.
Dikke paniek! Maar als je Googled op 6/7 weken zwanger en lichtere test zijn het 90% positieve verhalen met een goede afloop. Schijnt dat de test bij teveel HCG juist lichter of zelfs negatief kan uitslaan. Wisten jullie dat? Of testen jullie niet meer?
Mijn tip iig: niet meer testen als je eenmaal die knalstreep hebt gezien :idee:

Nu maar hopen dat de tijd snel voorbij gaat en we morgen een mooie echo hebben :heart:
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje ik heb heel bewust na mijn 2e positieve test (die ik een paar dagen na nod gedaan heb) niet meer getest. Ik wist dat ik mezelf gek zou maken ermee!

Hoe voel je je zo? Wat spannend morgen!!!

Vlekjes zijn er wel nog. Ook nog niet minder maar het kan ook een aantal weken duren... agja na het nieuws van vandaag maakt het me even helemaal niks uit! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oh Lacer wat fijn! En weer een flinke stap dichter bij de 12 weken grens, super goed nieuws. Logisch hoor dat je daarvan moet huilen, ik zou precies hetzelfde hebben.

Stippel; hou je de zenuwen nog een beetje vol meisje? Kan me voorstellen dat je t heel spannend vind en echt de uren aftelt. Ik ga voor je duimen.

Xlau; wat leuk om wat van je te lezen, gefeliciteerd.
Wat fijn dat het na 2x nu toch goed lijkt te gaan. Wat mij betreft ben je ook welkom om hier mee te schrijven hoor. Ik ben ook niet in december uitgerekend, maar ik was hier ook welkom.

Hier nog steeds weinig symptomen. Het lijkt wel alsof ik meer vermoeid ben maar misschien is dat ook wel verbeelding.
Vandaag wel wat misselijk maar dat trok weer weg na het eten.
Heb wel buikpijn en vandaag ook wat pijn in Mn onderrug.
Ik heb gister ook nog een test gedaan en dit was echt wel een knaller, maar vind het zo moeilijk om te geloven dat het nu wel goed zit. Ook omdat ik veel minder symptomen heb dan bij de vorige 2 zwangerschappen.
@ lacer zo dat schiet mooi op naar de 12 weken!! Begin je je al wat zekerder te voelen? Krijg je ook al een beginnend buikje?

@ frozen ik snap zo goed je onzekerheid.. tis ook moeilijk het dan te beseffen dat het zo is he. Maar zo’n knaller van een test bewijst dat er een klein kindje in je buik groeit.

Lieve stippel heel veel plezier en succes vandaag bij de echo! Hopelijk zie je een mooi knipper lichtje op het scherm!
Alle reacties Link kopieren
@stippel Heel veel succes vandaag! Ik hoop het allerbeste voor jullie! Op naar een prachtige echo met een prachtkindje op beeld! :heart:

@kirsten ja super! Nog maar een week tot week 12! hier nog geen buikje, verwacht het ook nog niet binnenkort aangezien ik al een buikje van mezelf heb :roll: ik moet zeggen dat ik me wel een stuk zekerder voel nu!
Alle reacties Link kopieren
Even kort: Een prachtig kloppend hartje gezien meiden :flirting:
Ben zo gelukkig! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat fijn stippel! Ik krijg tranen in m’n ogen, het is jullie zo gegund! :heart:
@ lacer ook niet dat je broek wat strakker gaat zitten of een vervelend gevoel?
Ja snap ik dat je je wat zekerder gaat voelen. Heb je binnenkort weer een echo? Of was dit de termijn echo al?

@ stippel wat fijn!!! Ben zo blij voor je!!! :cheer: :cheer2: gefeliciteerd. Morgen dus echt genieten met de echo!
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje jaaa wiehoee! Wat een fantastisch nieuws! Genieten genieten genieten! :heart:

@kirsten Nope alle broeken passen nog prima. Daarnaast ben ik ook nog niet bijgekomen maar ben ook nog niet afgevallen. Ik weeg gewoon nog steeds hetzelfde! Volgende week vrijdag heb ik mijn termijn echo in het ziekenhuis. Dan ben ik 12w en 1d. :monkey: ik wil dan ook meteen de NIPT test gaan doen.
* Breekt even in *

Gefeliciteerd stippel! Wat een mooi bericht voor jullie. :heart:

En voor de andere dames hier met mooie echo's ook gefeliciteerd :)

* Breekt weer uit *
Alle reacties Link kopieren
Wat een super nieuws Stippel! Hoe ver zou je nu zijn?

Lacer: Meestal begint het nu rond de schaamstreek wat te groeien! Ik voel nu met 12w3d de rand van de baarmoeder en je ziet t echt boller worden.

@Frozen: Hier ook duidelijk minder symptomen gehad deze laatste zwangerschap! En deze lijkt dus wel goed te gaan =) Zegt dus helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties :heart:
Voel me echt opgelucht. Was zo zenuwachtig gisteren. En het leek wel een eeuwigheid te duren voor zijn mijn baarmoeder had gevonden... Heb de hand van mijn vriend haast fijn geknepen.
Maar toen dat mooie flikkerlichtje in beeld :flirting: Heb gehuild van blijdschap.
Ze kon het nog niet zo goed opmeten. Mijn darmen lagen er wat voor dus ze kreeg het niet de hele tijd mooi scherp in beeld. Ze schatte iig wel in tussen de 6 en 7 weken dus dat stelt mij zeker gerust.
Vanmiddag naar de gynaecoloog dus hopelijk krijgen we daar bevestiging.

Vind het nog steeds heel erg spannend hoor. En mijn vriend ook. We zijn echt super blij, maar die roze wolk durven we nog niet helemaal op...
Maar nooit eerder hebben we zo'n mooie echo gehad waarbij het termijn klopte en een goede hartslag was te zien dus dat geeft wel heel veel hoop en daar genieten we absoluut van :heart: :heart: :heart:

Volgende week ook een spannende week met veel echo's voor @MargeSimpson, @Kirsten en @Lacer :cheer:
@ stippel hoe was je echo vandaag??
Alle reacties Link kopieren
Hij was weer prachtig :flirting:
Zag er allemaal heel goed uit zei de gynaecoloog. Heb Utrogestan gekregen en mag volgende week vrijdag al weer terug komen dus dat is super fijn!!

Vind die utrogestan wel spannend omdat in de bijsluiter staat dat het wel risico op trombose verhoogd. En de doorbloeding is nu juist zo belangrijk... Ga morgen nog wel even bellen of ik er dan toch geen asperine bij mag gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
@stippeltje super leuk dat je weer even mocht spieken en fijn dat je volgende week weer terug mag! Volgens mij heeft dan bijna iedereen hier volgende week weer een echo! :heart:

Ik heb zelf trombose gehad en ik mocht volgens mij geen asperine meer gebruiken (of was het ibuprofen...? In ieder geval gebruikte ik alleen maar paracetamol)

Aangezien ik dus ook trombose drager ben, moet ik mijn hele zwangerschap fraxiparine 0.6mg (bloedverdunners) spuiten tot 6 weken na de zwangerschap. Wellicht kun je dit aankaarten? :monkey:
@ stippel wat super zeg!! Konden ze het kindje nu wel goed opmeten? Wat fijn dat je alweer zo snel even mag spieken!
Waarom moet je oestrogeen slikken?
Alle reacties Link kopieren
De gynaecoloog zei dat ze het op dit termijn ook nog niet echt kon opmeten. Het is nog zoooooo klein en een mm meer of minder scheelt dat zo weer een dag.
Maar ze zei dat ik iig minimaal 6+5 moet zijn op basis dat je het hartje zo goed kunt zien. Das helemaal prima want dat loopt aardig overeen met mijn eigen berekening.
Utrogestan is Progesteron dit moet ik vaginaal inbrengen en houdt de baarmoeder rustig. Ik krijg het omdat ik drie miskramen heb gehad. Er is daar nooit een oorzaak voor gevonden maar dit middel kan wel ondersteunen bij de eerste weken van de zwangerschap. Baadt het niet dan schaat het niet.
@ stippel wat fijn dat het aardig klopt met je eigen berekening! Ben zo blij voor je!!
Oké heb je vandaag nog gebeld of iets anders ook kon?
Het klinkt opzich wel goed dat dat spul je baarmoedermond rustig houdt. Maar je moet jezelf er ook goed bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb gebeld: de assistente gaf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken omdat het heel vaak wordt voorgeschreven. Maar maandag middag heb ik nog wel even een belafspraak met de gynaecoloog dus kan ik het aan haar voorleggen.
Ben er wel alvast mee begonnen want het voelt wel heel fijn om iets extra's te kunnen doen.

Vandaag bij de Hema zo'n schattig broekje gekocht :flirting: Ga nog niet los met shoppen, maar vond dat de goede echo wel gevierd mocht worden.
Hebben jullie al iets gekocht?
Alle reacties Link kopieren
@stippel ik had bij mijn vorige zwangerschap een super leuk rompertje gekocht op een speciale markt. Doordat dat dus een miskraam werd heb ik besloten om toch te wachten tot de 12 weken.

Wij zijn door de goede echo’s van de afgelopen weken al behoorlijk doodgegooid met cadeautjes van onze ouders, broers en goede vrienden. Ik vind het niet zo erg, vind het zelfs stiekem super leuk! :$

Na volgende week wil ik toch langzaam beginnen met dingen te verzamelen. Acties van winkels en webshops in de gaten houden enzo :)
Alle reacties Link kopieren
Lieve mama's (in spe), iedereen een fijne Moederdag gewenst! :heart:
Hoe voelt deze dag voor jullie? Merk dat het een dag is met een dubbele lading. Ben zo ontzettend dankbaar voor mijn twee lieve bonus jongens die een heel lief ontbijtje voor mij hadden gemaakt :love:
En ook zo verschrikkelijk dankbaar voor dat kleine wondertje wat in mijn buik mag groeien :flirting:
Maar er zit ook een verdrietig randje om de kindjes die we het afgelopen jaar zijn verloren en omdat ik zo graag al Mama had willen zijn...
@ stippel je hebt gelijk dat je het de gynaecoloog ook nog even vraagt.
Ik heb nog een knuffeltjes van mijn ouders die ik met de zwangerschap van de vorige keer heb gekregen met de eerste goeie echo. Van de week van vrienden die alleen maar merk kleding hebben gekocht voor hun kinderen door de babykleding geweest. Ze hebben een jongetje en meisje. Dus van beide geslachten eruit gehaald wat ik leuk vond. Dat staat nu in curver boxen op zolder. Voor de rest wacht ik net zolang als lacer tot 12 weken zwangerschap met kopen van spullen en kleding.
Wij doen in mijn eigen gezin niks aan Moederdag en bij mijn vriend zijn kant is de band vrij slecht dus ook aan hun kant doen we er niks mee. Heb er persoonlijk ook niet heel veel mee.
Maar vanuit hier een knuffel :hug: voor iedereen!

Hier vandaag weet wat buikpijn en helderrood bloedverlies. Voelt niet als een miskraam. Morgen een spannende dag maar vrees het ergste helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven