Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even snelle reactie hoor

Welke duo wagen heb je gekocht?

Wij proberen het ook eerst zo, maar als het toch niet blijkt te werken kan alsnog een duo wagen...
Een graco en dan degene dat ze achter elkaar zitten. Is net zo breed als de wagen die we gewend zijn alleen iets langer ;)

Zoon vond het nu al leuk om er straks met zn broertje in te kunnen.

Kindje wat achterin zit kan liggen, dus denk dat we m ook al vrij snel kunnen gebruiken. Heb ook een draagdoek tot hij in de wagen kan.

Pcies kijken wat werkt. Op mp staan altijd wel duowagens
Even een vraagje, heeft iemand ervaring met de Philips Avent elektrische kolf? En is een elektrische nou echt beter/fijner? Als ik een handkolf zie lijkt me dat ook gewoon prima . Ohja, en een baby zijslaper iemand ervaring? Alvast bedankt !
@ineke, de mountain buggy duo. Kan nog geen ervaringen delen...
@rozediamant, geen ervaring mee. Was misschien best handig geweest, zoon heeft best een afplatting gehad door voorkeurshouding, veel mee bezig geweest om dat goed te krijgen...
@muziekmeisje, bedankt voor de reactie. Hoe smaakte trouwens de ovenschotel ?
Ik vond hem lekker, man een beetje flauw, en zoon vond de gepureerde versie ook weer heel lekker. Dus goed .

Oh, ik heb de Philips avent dubbelzijdig elektrische. Ik ben een "makkelijke" kolver, ik kreeg er snel veel uit. Handkolf vond ik lekker voor onderweg, of even snel, of 's ochtends als ik op ploffen stond dat zoon één kant dronk en ik de andere kolfte. Elektrisch is echt wel véél sneller, maar meer gedoe met installeren en uitspoelen! Ik heb er nu ook een kolfbh bij gekocht, dan zou het zelfs zonder handen moeten kunnen!
@muziekmeisje, Een kolfbh dat klinkt handig .
En heel charmant ...

Hebben jullie dat je minder lekker zit? Ik kan in de tuin niet meer op de loungeset, dan zit buik in de weg. Dus nu de tuinstoel weer gepakt, en dan blijven klooien met de leuning; tikje hoger, toch lager, met kussen, zonder kussen ...
Ah ik zal die duo wagens eens opzoeken.

Idd als het toch een duo wagen wordt dan 1 via Mp.

Ik heb een dubbele medela swing kolf. Bevalt prima, kolft snelt.

Ik was altijd met 10-15 min klaar had ik beide borsten leeg.

Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over de ardo kolf.

Kolf zal ik straks ook weer er bij pakken en alvast uitkoken enz.

Eerste week zal toch met een huur kolf zijn als het niet goed op gang komt. Die zijn sterker.
Zitten vind ik niet chill omdat ik door de houding van mijn benen alleen maar dikkere enkels krijg. Voorderest gaat het nog wel prima! Juist een tijdje geleden duwde het in mijn rug heel erg als ik voorover gebogen zat, maar dat is ook weer over.

Nog 6 dagen werken!! Volgende week vrijdag 5 augustus begint ook mijn verlof :D
Dat minder lekker zitten herken ik wel. Nachts een fijne slaaphouding vinden is ook lastig .
Ik heb op dit moment al een half uur lang een karate baby

Nu is het wel weer mooi hoor haha!
Oh ja dat niet lekker meer zitten Pff mijn lijf kan me echt in de weg zitten. En dan dat vocht in mijn benen!!

Hier gisteravond ook een karatebaby. Lekker onder mijn ribben. Genieten *not*
Ja herkenbaar idd dat niet lekker zitten. Als ik lekker in de tuinkussens 'hang', krijg ik last van m'n onderrug, maar als ik rechtop blijf zitten, van m'n zitvlak. Oplossing is toch wel rechtop met extra veel kussens onder m'n billen, maar dat is toch minder 'relaxen'... Probeer ook nog wel op m'n zij te liggen met extra kussentje in m'n rug en onder een knie.

Gisteren bij een zielig moment in een film moest ik ontzettend huilen, niet alleen een traantje, maar echt snikken en snotteren, stomme hormonen
Karatebaby, check! Ik kom standaard niet meer voor 1-2 uur in slaap, ze wisselen elkaar fijn af. En nu ook 's nachts elke 1,5 uur naar de wc, dat breekt ook wel wat op. Kan ik wel meteen draaien, want na een goed uur op één zijde doet m'n heup aan die kant pijn dus moet ik draaien; alle kussens naar de andere kant verplaatsen, zelf omdraaien, opnieuw een houding vinden, man aan de kant duwen als hij teveel ruimte heeft geclaimd (lees: als hij niet helemaal op het randje ligt .

En huilen, tja. Om alle zielige/vertederende reclames (dela, Rabobank, nivea). Nog een paar weken .

Voordeel: ik heb het nu voortdurend warm, dus waar we vorig jaar meestal 's avonds binnen zaten blijven we nu eindeloos in de tuin. Man vindt het wel gezellig!
Ik slaap gelukkig nog steeds Door. Wel sochtends steeds heel vroeg wakker en dan kan ik ook niet meer slapen.

Zijn er hier al baby's aan het indalen? Hoe voelt dat? Hier sinds gisteren af en toe een steek bij mijn V. Niet heel prettig. Bijna 31 weken nu.
@moniek24 Die steken in je V zijn als het goed is je banden, ik heb er ook last van en heb het toen gevraagd bij de VK. Maar als je het niet vertrouwt natuurlijk altijd bellen !

@muziekmeisje Misschien helpt een kussen tussen je benen tijdens het slapen ?

Morgen 31 weken, wat gaat het snel. De kleine duwt hier vooral in mijn ribben erg vervelend soms. Hebben jullie ook minder eetlust? Het begin van de zwangerschap had ik alleen maar honger maar nu moet ik mezelf echt dwingen om te eten.
Karate baby heb ik hier niet. Gisteravond heb ik hem sowieso amper gevoeld. Zelfs niet toen ik op m'n zij ging liggen. Normaal gaat hij dan plots bewegen.

Ik slaap ook alle nachten door en word nooit wakker van m'n kindje alleen van een volle blaas.

Het veel warmer hebben dan normaal: check! Zelfs vandaag heb ik het super warm en de nachten zijn mij ook veel te warm.

Hier morgen alweer 32 weken, ik vind de tijd ook erg snel gaan. Word er ook wel nerveus van om eerlijk te zijn.

Verminderde eetlust heb ik volgens mij nog niet echt. Wel gisterochtend weer erg misselijk waardoor ik geen trek had in mijn ontbijt.
Ja ik krijg wel minder op ofzo. Als ik over mijn grens heen ga stoot het eten me daarna constant op, bah.

En ik heb sinds een paar dagen ook het gevoel dat de baby aan het indalen is. Paar keer flink harde buik gehad in rust met dat duwende gevoel in je vagina van binnenuit. Nu is het weer rustig dus heb geen idee of hij ook daadwerkelijk lager ligt
Hier net controle gehad bij de vk. Kindje groeit goed, heb een mooie niet al te grote buik en hartslag van het kindje is heel mooi.

Ze gaf wel aan mocht ik het kindje zoals gisteravond niet echt voelen dat ik echt moet bellen.

Roze diamant jij vroeg over het indalen: mijn kindje ligt dus al met het hoofdje omlaag en volgens de vk al redelijk diep in mijn bekken. Denk dat het dus al wat ingedaald is??? In ieder geval kan me niet specifiek herinneren of ik dat echt gevoeld heb. Maar misschien is dit nog niet echt indalen hihi. Ben ik vergeten te vragen.

Over twee weken weer controle en dan moet mijn man mee want dan gaan we het hebben over weeën.
Kussen tussen knieën / onder elleboog / dubbel onder hoofd: check . Het gekke is dat ik tijdens mijn middagdutje altijd heerlijk kan wegdoezelen (slapen niet) en dan heerlijk loom ben. Nou ja, het is tijdelijk.. en overdag kan ik ook nog wel rusten...

@rozediamant, hier ook minder eetlust, ik eet daarom vaker. Grazen zeg maar.

@Moniek, meisje A is al redelijk ingedaald, ik voel regelmatig wel wat steken.

@women, fijn dat de groei mooi gaat! Gesprek over weeën, dan gaat het ineens hard hè? Hoe gaat het met jouw klachten, is het nog vol te houden? En fijn dat vk aangaf dat je wel moet bellen als je baby zo weinig voelt, wel doen hoor!

Voor mijn idee probeert meisje B te draaien, heel druk 's nachts, en heel erg aan het wurmen. Ik ga het maandag zien, het hoeft niet voor de bevalling, beide met hoofd naar beneden lijkt me ook pittig voor m'n blaas en bekken. Maar misschien liggen ze al zo, ik vind het zo moeilijk in te schatten. ..

Ik moest net langs de kringloop / grofvuil: zolder uitgemest. Ik alles uitgezocht, man alles in de auto gesjouwd. Wel apart, ik heb geen vinger uitgestoken maar kreeg meteen 3 'mannetjes' toegewezen die wel even zouden helpen .

Zoon heeft ineens een hele eenkennige fase: ik moet alles doen, zelfs van man moet hij weinig hebben als ik er ook ben. Huilen bij de opvang als ik weg ga... Zal wel komen doordat ik meer thuis ben nu? @ineke, herken jij dat?
@women1989 Fijn dat alles prima verloopt . Het was trouwens Moniek24 die vroeg over het indalen.

@muziekmeisje Dat zijn veel kussens , zal manlief wel alleen maar op het randje liggen haha.
Oh sorry hihi. Verkeerd gelezen.

@muziekmeisje: als ik het rustig aan doe gaat het gelukkig goed. Merk laatste tijd heel goed wat ik kan en wat niet. Te lang staan (dus ook in de keuken) levert mij direct rugpijn op.

Bukken en douchen is garantie voor harde buik.

Ik werk nog maar 12 uur per week en dat bevalt me goed. 5 augustus is mijn laatste werkdag en om eerlijk te zijn kijk ik ernaar uit.

Ben jij al met verlof muziekmeisje? Hoe gaat het met jouw harde buiken?

Ik had trouwens net tijdens het koken continu samentrekkingen in de buik/baarmoeder. Iemand al eens gehad?

En ohja ik merk dat ik plots veel vermoeider ben. Denk dat ik toch echt middagdutjes moet gaan invoeren.
Hier nog geen last van muziekmeisje.

Ben ook nog aan het werk ene week 28u en andere week 32 uur.

Misschien veranderd dat als ik straks iets meer thuis ben. Maar hij gaat gewoon door naar de opvang en oma.

Heb ik tijd om alles klaar te maken enz ????

Hij is wel aan het klimmen en klauteren en op dingen die niet mogen en kijkt dan met kattenkwaad uit z'n ogen als ik zeg dat het niet mag. ( ook wel erg lachwekkend)

Hoe oud is die van jou nu?

Van mij 15,5 mnd.

Ik mag volgende week weer naar verloskundige. Ben benieuwd hoe ons meisje ligt.

Hopelijk met koppie naar beneden ???? Vorige controle kon ze het nog niet goed voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven