Uitgerekend september 2024

07-01-2024 11:54 357 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Zojuist een positieve test in handen.
Volgens eigen berekening 13 sept uitgerekend.
Ik zou het leuk vinden om te kletsen etc. Ik kan alleen geen mooie lijst maken of zo🫢.
[#/tr]
WieLftdkindje?UD geschat hartje gezien? Echo'sBijzonderheden
Reanne292e10-9
TheDoctor342e10-930-1 vroege echo
Ellie-Jane342e4-9HG vorige zwangerschap
Juno87362e4-924-1?
Nickii323e14-15 sep8-2 eerste echo
DibVriDuo361e27-815-1 vroege echo
Picoframboos362e4-920-1 vroege echo
BlueFairy341e14-929-01 eerste echo
Libe392e15-906-02 eerste echo
Malva311erond 7-925-1 vroege echo
Delphinia352eeind aug/begin sept ja! 2-2 vitaliteit
Klaproosje312e13-931-1 vroege echo
JaMaar311eeind augustus?
Hitime301e28-8 ja!
reanne wijzigde dit bericht op 14-01-2024 20:53
80.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoopte al dat iemand een topic aan zou maken. Ik heb dat zelf vorige keer gedaan maar toen ik een miskraam kreeg was dat een nare ‘positie’ 😅
Dus voelde me er nog niet fijn bij om dat al te doen!

Maar even over mezelf:
Ik ben dus TheDoctor, 34 jaar en heb een zoontje van 2. Afgelopen zomer dus een miskraam (missed abortion bij de eerste echo) gehad en daardoor nu wel extra nerveus voor de echo.
Ik kom zelf uit op 10 september en heb op 30 januari de echo.

Reanne, van mij hoeft een tabel niet per se maar als je het zelf wel graag wil kan ik wel een voorzetje maken in een post. Als je die post dan quote kun je de opmaak van de tabel kopiëren. Maar dan moet je ook maar net zin hebben om het bij te houden.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik zat ook al te wachten op een nieuw topic! Mijn vorige account was niet meer geldig, dus moest een nieuwe nick aanmaken.

Ik ben 34, heb ook een zoontje van 2 en als alles goed is ben ik uitgerekend op 4 september.

Ik vind het nu wel spannend worden, want had HG bij mn vorige zwangerschap. Ga het aankomende week ook al aan mn manager vertellen, want ik zit al aan de medicatie voor de misselijkheid en ben aan het wachten voor het spugen weer begint.

@Doctor wat verdrietig van je miskraam. Ik kan me voorstellen dat je dan niet meer zo onbevangen bent. Ik hoop dat je nu een goede zwangerschap hebt en aftellen naar een goeie echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Owja sorry ik zal mij ook voorstellen.

Reanne 29 jaar en een zoontje van 1.
Heb mij vandaag ingeschreven, dus zal aankomende week wel gebeld worden voor de 1e echo.
Vanuit de vorige zwangerschap is er uiteindelijk een whatsappgroepje gekomen, die nog steeds actueel is. Misschien leuk om in de toekomst te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn reanne dat je een topic hebt geopend! Ook ik had al hoop dat iemand eentje aan zou maken.

Allereerst van harte gefeliciteerd!

Zal me even voorstellen, ik ben Juno 36 en al mama van een dochter van 2,5 jaar.
Wij zijn nu een jaar bezig met zwanger worden. Helaas vorig jaar twee miskramen gehad. Na kerst ineens een positieve test. Hopelijk blijft deze wel plakken.

Uitgerekende datum is nu 4 september maar officieel wacht ik de termijnecho af. Volgende week heb ik al een echo met 6 weken vanwege meerdere miskramen.
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend voor iedereen zeg, helemaal met de miskramen in de geschiedenis. En toch alvast gefeliciteerd! Fijn het topic Reanne! Ik wil overigens best tzt een nieuw topic maken met tabel als je dat fijner vindt, maar wacht graag nog even af voor de zekerheid.
Whatsappgroepje op zijn tijd vind ik zeker ook erg leuk, vorige keren ook gehad en dat vond ik altijd heel gezellig en prettig.

Nickii, 32 jaar en heb al 2 zoontjes. Oudste wordt bijna 3, jongste is 15 maanden.
Als ik nu reken, kom ik rond 14/15 september uit met mijn uitgerekende datum, maar bij de ene ben ik een weel vooruit gezet en bij de andere een week achteruit, dus hou een slag om de arm. Deze keer wel vrij zeker van mijn ovulatie door testen, maar goed, wie weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladies allemaal gefeliciteerd allereerst!

Zou graag meeschrijven in dit topic. Ik ben Malva, 31 jaar, en nu voor het eerst (pril) zwanger.

Vind het vooral allemaal heel onwerkelijk, hebben jullie dat ook?

Wij waren dus op vakantie. Ik had een paar dagen na kerst al ongesteld moeten zijn, maar cyclus varieert wel eens een beetje dus ik dacht er niet zoveel van, en ik voelde me heel premenstrueel dus ging er blind vanuit dat het wel zou doorbreken (en vroege test voor vertrek was negatief). Maar toen kwam het maar niet, en bij thuiskomst toch maar getest en ja hoor! Positief!! Volgens de VK assistente zou ik LMP+tijd tot nu+2 dagen moeten rekenen (aangepast aan mijn gemiddelde cyclusduur), en dan is vandaag 5+1. Maar daar wordt vast nog wel aan gerommeld met vroege en termijnecho, reken ik op. UD zou dan rond 7 september moeten zijn.

Enerzijds denk ik er elk vrij moment aan en anderzijds vind ik het echt moeilijk te begrijpen/geloven dat ik echt zwanger ben. Ik probeer er maar op te vertrouwen zolang ik geen bloed zie, en hopen dat de weken omvliegen naar de eerste echo op 25-1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben uitgerekend op 27 augustus (vooralsnog), mag ik hier dan nog meeschrijven?

Ik ben 36, getrouwd en dit is onze eerste. Ik ben na 18/19 jaar gestopt met de pil en had in de eerste ronde een positieve test in handen. Maandag over een week staat de eerste echo en het wachten duurt zó lang. Het is dus al weken een soort achtbaan van verschillende emoties.

Hebben jullie veel kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, lijkt mij inderdaad goed om eerst alles even af te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog geen last van kwaaltjes. Af en toe een krampje. Ik hoop dat ik morgen gebeld wordt met een datum voor de 1e echo. Vind het wel weer spannend, maar ben niet zo hyped als bij de 1e
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben nieuw op het forum, maar een actieve meelezer. Eerste kerstdag had ik een positieve test in handen, dus toch maar een account aangemaakt. Ik wil graag meeschrijven!

Even voorstellen: ik ben 36 en heb een dochter van 17 maanden. Het duurde lang voordat ik zwanger was van mijn dochter, dus een fijne positieve verrassing dat ik dit keer snel zwanger bleek! Mijn uitgerekende datum is voor nu 4 september.

@ Doctor, ik vind deze periode ook erg spannend, vóór mijn dochter hebben we een missed abortion gehad waar we ook bij de eerste echo achter kwamen. Ik ben dus ontzettend blij als we straks een hartje mogen zien. 20 januari heb ik de echo.

Ik voel al aardig wat kwaaltjes. Weeïg en soms misselijk gevoel, kortademig en zere borsten. Aan de ene kant een fijne bevestiging, aan de andere kant pittig met een dreumes... Voelen jullie al wat? @EllieJane, wat pittig dat je HG had en je nu al zo misselijk voelt. Werkt de medicatie een beetje?

@Malva, ik herken je onwerkelijke gevoel wel een beetje. De vorige keer merkte ik dat het pas wat echter werd toen ik de echo had gezien en we het mensen gingen vertellen. Misschien dat dat jou ook helpt?

Een tabel vind ik eigenlijk wel fijn om het overzicht te bewaren, maar kan me ook voorstellen dat het veel werk is om bij te houden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoopte ook al dat iemand een topic zou beginnen!

Ik ben 34 en heel pril zwanger van de eerste. Volgens mijn eigen berekening zou ik 14 september uitgerekend zijn.
We zijn 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden, en zouden eigenlijk bij deze menstruatie beginnen met ivf. We hadden ook oprecht niet meer verwacht dat het zonder zou lukken. Vorig jaar hadden we een miskraam, dus we zijn nog erg voorzichtig en onzeker. Ik moet het ziekenhuis ook nog bellen om de eerste echo af te spreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik schrijf graag mee! Ik heb sinds 4 januari positief getest. Ik ben 39 jaar oud en mijn man 44. We hebben al een zoontje van 3 jaar oud. We zijn ermee bezig sinds augustus. Vorige maand testte ik ook positief, maar dat werd helaas na een paar dagen een vroege miskraam. Nu hopelijk meer geluk!
Ik heb af en toe een beetje last van buikpijn, maar verder voel ik me prima tot nu toe. Zoals het er nu uit ziet, ben ik rond 15 september uitgerekend.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ellie-Jane, even helemaal over je HG vorige keer heen gelezen. Hoop heel erg dat het dit keer iets beter gaat voor je! Heb je een plan voor het geval dat?

DibVriDuo, wat mij betreft prima om nog mee te schrijven hoor, gezellig :)

BlueFairy, wat een wonder na zolang proberen en net voor de IVF!

En welkom alle anderen ook en gefeliciteerd!
Ik vind het ook nog wat onwerkelijk, tegelijkertijd voel ik me wel echt zwanger, ook al heb ik nog weinig symptomen verder. Wel wat kramp af en toe, s avonds heel erg opgeblazen gevoel, ietsje sneller moe en gevoelige borsten.
Hoop nog op een telefoontje van de verloskundige vanochtend voor plannen eerste afspraak.

Edit: belletje gehad, duurt helaas nog tot 8 februari voor we de echo hebben, dus dat wordt nog even wachten. Gelukkig zijn komende weken vrij druk, dus ik hoop op veel afleiding. Bij de verloskundige gaan ze voor nu uit van een uitgerekende datum op 14 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, zoveel schrijvers!
Ik las al wel actief mee in het ´zwanger proberen te worden vanaf september 23´topic, maar had nog geen account, dus ik weet niet zeker hoe snel mijn berichten geplaatst worden. Als ik dus erg mosterd ben, hou me ten goede.

@reanne: ben je al gebeld voor de echo?

@TheDoctor: extra veel spanning voor jou na de missed abortion. Hoop dat de weken omvliegen en dat je de 30e een mooi hartje ziet kloppen!
@Ellie-Jane: tot nu toe geen klachten? Hoop dat het zo blijft met de medicatie!
@Juno87: ook voor jou extra spannend, fijn dat de echo vroeg kan. Wanneer is de echo?
@Nickii: jammer dat de echo nog even op zich laat wachten, maar fijn dat het lekker druk is komende weken! Vind je het lang duren of ben je er redelijk ontspannen bij?
@DibVriDuo: yess nog iemand met een eerste! Zo te lezen ben je net zo hyped als ik, haha, ik tel de dagen ook tot de echo (en zoek intussen allerlei statistieken op enzo….zucht).
@Picoframboos: leuke nick! Kwaaltjes klinken goed. En over dat onwerkelijke: ik denk inderdaad dat de echo heel erg gaat helpen (de kwaaltjes helpen trouwens ook elke dag een beetje meer) en ben wel van plan om naaste familie (ouders) al na de eerste echo in te lichten, als die goed is.
@BlueFairy: wat geweldig, nu spontaan raak!!! Spannend natuurlijk ook. Heb je al een datum voor de echo nu?
@libe: ook voor jou spannend dus. Heb je de VK al gebeld en een datum voor een eerste echo?

Ga toch een poging voor een tabel doen, anders moeilijker bijhouden denk ik (als ik even voor mezelf praat)!
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UD geschatEcho's
Reanne292e10-9
TheDoctor342e30-1 vroege echo
Ellie-Jane342e4-9
Juno87362e4-9xx-1 vroege echo
Nickii323e14-15 sep8-2 eerste echo
DibVriDuo361e27-815-1 vroege echo
Picoframboos362e4-920-1 vroege echo
BlueFairy341e14-9
Libe392e15-9
Malva311erond 7-925-1 vroege echo
en voor eventueel overnemen en plakken naar OP, dan alle # weghalen:
[#table]
[tr][th]Wie[/th][th]Leeftijd[/th][th]Hoeveelste kindje?[/th][th]UD geschat[/th][th]Echo's[/th][#/tr]
[tr][td]Reanne[/td][td]29[/td][td]2e[/td][td]10-9[/td][td][/td][#/tr]
[tr][td]TheDoctor[/td][td]34[/td][td]2e[/td][td][/td][td]30-1 vroege echo[/td][#/tr]
[tr][td]Ellie-Jane[/td][td]34[/td][td]2e[/td][td]4-9[/td][td][/td][#/tr]
[tr][td]Juno87[/td][td]36[/td][td]2e[/td][td]4-9[/td][td]xx-1 vroege echo[/td][#/tr]
[tr][td]Nickii[/td][td]32[/td][td]3e[/td][td]14-15 sep[/td][td]8-2 eerste echo[/td][#/tr]
[tr][td]DibVriDuo[/td][td]36[/td][td]1e[/td][td]27-8[/td][td]15-1 vroege echo[/td][#/tr]
[tr][td]Picoframboos[/td][td]36[/td][td]2e[/td][td]4-9[/td][td]20-1 vroege echo[/td][#/tr]
[tr][td]BlueFairy[/td][td]34[/td][td]1e[/td][td]14-9[/td][td][/td][#/tr]
[tr][td]Libe[/td][td]39[/td][td]2e[/td][td]15-9[/td][td][td][/td][#/tr]
[tr][td]Malva[/td][td]31[/td][td]1e[/td][td]rond 7-9[/td][td]25-1 vroege echo[/td][#/tr]
[/table]
Alle reacties Link kopieren Quote
@malva jij bent heel goed bezig geweest. :yes: Wat fijn dat je de tabel hebt gemaakt. Zo’n overzicht is toch wel handig. :rolling:

Ik heb morgen de echo. Het ging de afgelopen dagen heel goed met de spanning tot gisteravond. Merk dat ik toch wel heel vaak gedurende de dag erop let of ik nog wel de kwaaltjes voel. Echt stom van mezelf naar op de een of andere manier kan ik het gewoon niet laten.

Voor mij was de eerste zwangerschap ook heel onwerkelijk. Tot de echo en ik het hartje zag en hoorde kloppen. Dat moment zal ik nooit vergeten. En daarna een zware zwangerschap gehad waardoor het besef pas kwam op het moment dat ze in mijn armen lag ;-D

@nikki wat leuk dat je voor een derde gaat. Ik zou ook heel graag minstens drie kinderen krijgen maar mijn partner houd het liever bij twee. Ik hoop dus stiekum op een meerling :-D

@elliejane heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk is je lichaam wat meer gewend aan de hormonen en werken de medicijnen en kom je goed de zwangerschap door.

@dibfriduo wat fijn dat je zo snel zwanger raakte. Daarom moet ik wel een beetje lachen om je opmerking dat het wachten op de echo zo lang duurt.

@iedereen
sterkte alvast met de kwaaltjes. Ik ben ook iemand die al vroeg veel kwaaltjes heeft. Nu veel last van misselijkheid, afkeer voor eten, veel buikpijn en krampjes, pijnlijke en jeukende borsten en moe. Heel erg moe

@picoframboos gefeliciteerd en fijn dat je ditmaal sneller zwanger bent dan met de eerste. Hoe lang heeft het destijds geduurd?

@bluefairy fantastisch dat je vlak voor het traject toch nog zwanger bent. Ik wordt altijd zo blij van dit soort verhalen.

@libe wat jammer van je miskraam. Ik duim voor je dat deze wel blijft zitten.

Sorry als ik iemand gemist hebt. Ik ga nog een poging doen zieke peuter op bed te brengen en hopelijk zelf nog een paar uur slaap pak.
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Ik ben Delphinia, 35 jr en zwanger van de 2e. Mijn dochter is 15mnd, en zij was mijn 5e zwangerschap. We zijn dus bewust ‘vroeg’ begonnen met proberen en nu voorbij de termijn van de 4 miskramen. Ivm een EUG krijg ik een vroege echo deze week, ben dan rond de 6+5 en ben eind aug/begin sep uitgerekend. Vind t wel echt spannend!

Ik ben bij vlagen heel misselijk net als vorige zwangerschap, slaap slecht (nu heb ik een slaapregressie ipv mn dochter…) mr ook een aantal kwalen niet of anders dan vorige x. Vandaag minder misselijk en dan ben ik meteen gestressed :facepalm:
Na donderdag weten we meer en kom ik -hoop ik- uit de struisvogelstand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net het ziekenhuis gebeld en de eerste echo is gepland! Ik mag maandag de 29ste langskomen. Ik had zelf liever de vrijdag ervoor al, maar dat vonden ze nog een beetje te vroeg, helaas.

Het is trouwens wel fijn net voor het ivf traject gelukt, maar wel met behulp van iui en na 2,5 jaar hormoonbehandelingen. Alsnog een behoorlijk traject dus :(

Ik merk dat ik me ook nog wel behoorlijk zorgen maak of het wel goed blijft gaan. Ik heb behalve vermoeidheid en 100x per dag naar het toilet moeten ook nergens last van.

@ Malva goed bezig met de tabel! Wel fijn dat overzicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat we al een groter groepje hebben!
En inderdaad veel dames met ervaringen met miskramen, ergens ook wel fijn die herkenning te vinden.
Hopelijk voor ons allemaal nu beter nieuws!

Qua kwaaltjes voel ik mijn borsten, vooral aan het eind van de dag. Niet per se pijnlijk maar gespannen en zwaar.
En ik vind koffie ineens niet meer lekker.
Precies dezelfde kwaaltjes als bij mijn eerste zwangerschap dus ik wist eigenlijk al dat mijn test vorige week positief zou zijn.

Volgens mij had ik de kwaaltjes minder bij mijn missed abortion dus wie weet is het goed nieuws. Aan de andere kant was het vruchtje toen 'pas' met 6 weken gestopt met groeien dus ik weet niet of ik dat verschil nu al zou moeten merken. En misschien ben ik het gewoon weer vergeten.

Wachten jullie met vertellen? Ik ga het gewoon aan iedereen vertellen waar het relevant is de komende tijd. Bijna mijn hele omgeving weet van de miskraam en er toen veel over praten heeft ontzettend geholpen. Dus ik vind het nu ook fijn om er met mensen over te praten. Zeker in situaties waar iedereen het toch wel door heeft want ze weten dus dat de bezig zijn en als ik dan niet drink dan kan ik wel doen alsof het dry january is maar dat gelooft toch niemand.
Dus ik vertel het gewoon wanneer dat makkelijker is dan smoesjes bedenken. Man heeft het ook al aan schoonouders verteld toen die hem vroegen waarom we nou ineens niet meer naar de sauna gingen :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Malva, goed bezig geweest met de tabel! En fijn het overzicht zo. Gefeliciteerd ook!
Op je vraag: ik sta er wonder boven wonder redelijk relaxt in. Heb ook het geluk dat ik dit keer weinig klachten nog heb en veel afleiding van ofwel twee jonge kindjes, ofwel mijn werk waar het op het moment erg druk is. Maar ben een paar keer per dag wel verbaasd dat ik er relaxt in sta, ik grapte gisteren nog tegen mijn partner dat we een hele relaxte baby gaan krijgen, omdat ik zelf zo relaxt ben nu. Bij zowel de eerste als tweede (en vooral bij de tweede) had ik veel meer symptomen op het begin en was ik super zenuwachtig voor de echo, telde echt de minuten af een paar weken lang.
Hoop dat dit een goed teken is voor de rest van de zwangerschap, want mijn vorige zwangerschap is heel zwaar gevallen en daardoor heb ik echt een tijdje getwijfeld of ik een derde wel zag zitten. Uiteindelijk was mijn wens voor een derde kindje veel groter (en we vergaten beiden ook dingen van de zwangerschap weer, plus de huilbaby periode lijkt al zolang terug). Heb nu juist heel erg het gevoel het goed aan te gaan kunnen, dus hopen maar dat dit een goed teken is. En heb wel vertrouwen in de zwangerschap, ondanks weinig symptomen nog, ik voel me wel zwanger.

Juno, spannend morgen de eerste echo! Ik zal voor je duimen dat het er twee zijn :P. Wie weet verandert je vriend nog van mening, mijne wilde ook een tijdje niet meer dan twee kinderen nadat de eerste geboren was.
Hopelijk is je zwangerschap minder pittig dit keer! En beterschap voor je peuter!

Delphinia, heel spannend donderdag! En andere kwalen hoeft niets te zeggen, bij mijn tweede had ik andere symptomen dan bij de eerste en nu is het weer anders. Ik duim voor je donderdag :hug:

BlueFairy, fijn dat je de 29e mag! En jeetje, dat is inderdaad alsnog een heel traject zeg. Snap dat jullie nog erg onzeker zijn erover, zeker omdat het zo'n tijd geduurd heeft. Ik hoop op een hele mooie echo voor jullie.

TheDoctor, hopelijk is het goed nieuws inderdaad. Fijn dat het vorige keer zo geholpen heeft om het er met iedereen over te kunnen hebben.

Omdat wij er nu nog vrij relaxt in staan en ik weinig symptomen heb, wachten wij nog even met vertellen. Mijn partner wacht graag tot na de eerste echo, maar afhankelijk van hoe ik me voel, vertellen we het mijn ouders (en zussen misschien) al eerder, ook omdat ik hun steun inderdaad wel zou willen als het niet goed zit. Bij de eerste hebben we het rond de 6 weken aan mijn ouders verteld en rond de 8 weken aan schoonouders, net voor de echo. Bij de tweede hebben we het meteen aan mijn ouders verteld omdat ik erg misselijk al was en hun hulp nodig zou hebben omdat mijn partner op vakantie ging een week. En mijn ene zus heb ik het die week ook al verteld. Mijn schoonouders hebben we het toen pas na de goede echo verteld (na eerst een slechte echo te hebben gehad).
Dus ik kijk maar per dag hoe het voelt om het wel/niet te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk zoveel meeschrijvers! Ik heb vandaag de horoscoop gelezen van Maagd, de maand waarin wij zijn uitgerekend. Bij mijn zoontje had ik dat destijds ook gedaan. Hij is een Leeuw en bij hem bleken heel veel dingen achteraf te kloppen! Natuurlijk kan er geen wetenschappelijk bewijs aan worden ontleend dat het ook klopt, maar het is grappig om die mogelijke karaktereigenschappen te lezen.

https://www.mediumchat.nl/sterrenbeelden/maagd
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, we krijgen al een gezellige grote groep!

@Malva: haha dankjewel! Ik ben dol op de Azoren. Super, de tabel, heel fijn! Hopelijk lukt het om die in de openingspost te krijgen.
@Juno87: dankjewel! Vóór onze dochter duurde het een jaar tot de eerste miskraam en daarna nog weer een jaar tot ik zwanger was van onze dochter. Ik heb PCOS, dus wat minder eisprongen en daardoor minder kansen. We stonden op het punt om de medische molen in te gaan, maar toen bleek ik blijvend zwanger gelukkig. Het lijkt er nu op dat mijn lichaam een soort gereset is, want zodra ik minderde met borstvoeding krijg ik keurig mijn eisprongen weer en was ik snel zwanger. Blij mee! Succes met de echo morgen!
@Delphinia: hahaha een eigen slaapregressie! Echt, we zijn nu aan onze hopelijk laatste slaapregressie bezig. Ik kan niet wachten op een keer een goede nacht slaap. Ik ben dol op mijn dochter en kijk erg uit naar deze baby, maar die nachten kan ik wel missen. Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat fijn dat je de termijn van de miskramen al voorbij bent! Hopelijk een goede echo deze week. Heel herkenbaar van die misselijkheid, trouwens. Als ik misselijk ben, voel ik me slecht en als ik het niet ben ook, omdat ik me zorgen maak. Pfft.
@Doctor: vind ik ook wel fijn, die herkenning. IRL heb ik soms het idee dat er minder mensen over praten of dat er minder mensen ervaringen mee hebben, dat het allemaal gewoon makkelijk gaat. Ergens wel jammer om er minder onbevangen in te staan.
@Nickii: fijn dat je er zo relaxed in staat! Heerlijk, hopelijk blijf je dat zo ervaren.

Over het vertellen: wij hebben ook het idee om het te vertellen na de eerste vroege echo. Niet omdat we geen steun nodig hebben als het toch misgaat, maar ik vind het ook wel leuk om het even als 'ons' geheim te hebben, zeg maar. En op ons eigen tijdstip te kunnen vertellen als het een miskraam zou worden, in plaats van iedereen tegelijk na het echo moment. Maar wel lastig om te verbergen als je misselijk bent! Hoe gaan jullie het vertellen? Ik twijfel nog om een fotoboekje oid te maken waarin een kiekje van de echo komt (ik ben met een fotoboek bezig van mijn dochter), of iets van een truitje met Big Sister erop. Maar misschien maak ik het te groot, haha.

Sterkte allemaal weer met de kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
@malva haha ja! Al is het al wat gezakt ten opzichte van de eerste dagen hoor. En ik las ook veel, maar dan zie je dus ook veel ‘ellende’. Daar werd ik dan weer naar van en dus heb ik besloten niet te veel meer op te zoeken. Ik denk ook dat het misschien geen eerlijk beeld is, al die informatie. Daar waar alles goed gaat hebben mensen misschien toch minder de behoefte dat te delen. En bij echt prangende vragen bel ik de verloskundige. Maar, evengoed ergs spannend allemaal!

@juno87 Jaa ik snap dat je erom moet lachen hoor. Ik ben gewoon heel erg ongeduldig.. en ik denk vooral ‘Jaa zal wel die testen, eerst zien dan geloven’. Ik heb die echo denk ik nodig om het nog iets echter te maken. Maar, ik klaag niet hoor!

Wat grappig dat we hier allemaal wat ouder zijn! In mijn omgeving hebben de meeste mensen al bijna-pubers. Ik begon bijna te denken dat ik veel te laat ben.

Wij wachten in ieder geval even met vertellen tot na de echo volgende week. Hoe daar zijn we nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat, en een hoop herkenning hier en daar :)
Ben heel moe (da’s bij mij het duidelijkste kwaaltje denk ik, hoezo is zeven uur slapen ineens niet meer genoeg??) dus ik hou het kort maar Delphinia succes bij de echo morgen! 🍀

Edit: Juno jij had ook een echo zag ik. Hoe was het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Delphina, succes met de echo! En Juno, jij ook(?)! Houd ons vooral op de hoogte!

Haha, over het vertellen: gisteren het er al met partner over gehad dat ik het echt niet volhoudt om te wachten met vertellen tot de echo tegenover mijn ouders. Heb ze nu twee keer gezien sinds de positieve test en elke keer vind ik het moeilijk om het voor me te houden. Dus zij krijgen het sowieso eerder te horen, moeten nog even kijken wanneer precies.

Malva, herkenbaar hoor, die vermoeidheid! Geef er vooral aan toe en probeer wat meer slaap te pakken. (Ten minste, bij mij geldt: hoe vermoeider, hoe misselijker. Dat heb ik die twee zwangerschappen wel geleerd, dus probeer nu elk rustmoment te pakken dat lukt. Alleen lukt dat helaas heel weinig afgelopen en komende dagen).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven