Uitgerekend september 2024

07-01-2024 11:54 359 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Zojuist een positieve test in handen.
Volgens eigen berekening 13 sept uitgerekend.
Ik zou het leuk vinden om te kletsen etc. Ik kan alleen geen mooie lijst maken of zo🫢.
[#/tr]
WieLftdkindje?UD geschat hartje gezien? Echo'sBijzonderheden
Reanne292e10-9
TheDoctor342e10-930-1 vroege echo
Ellie-Jane342e4-9HG vorige zwangerschap
Juno87362e4-924-1?
Nickii323e14-15 sep8-2 eerste echo
DibVriDuo361e27-815-1 vroege echo
Picoframboos362e4-920-1 vroege echo
BlueFairy341e14-929-01 eerste echo
Libe392e15-906-02 eerste echo
Malva311erond 7-925-1 vroege echo
Delphinia352eeind aug/begin sept ja! 2-2 vitaliteit
Klaproosje312e13-931-1 vroege echo
JaMaar311eeind augustus?
Hitime301e28-8 ja!
reanne wijzigde dit bericht op 14-01-2024 20:53
80.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja opnieuw opvang regelen wordt wel een ding, maar het voordeel van nieuwbouw is dat we nog wel even hebben. Zodra we de hypotheek geregeld hebben gaan we scholen en opvang in ons nieuwe dorp bezoeken en dan kunnen we hopelijk nog op tijd alles aanvragen.
En in het ergste geval moeten we nog (deels) in onze huidige stad blijven, ik kom er langs op weg naar kantoor dus het is te doen.

Ik ga in het tweede trimester ook weer zwangerbootcamp doen, was me vorige keer goed bevallen (:proud:). Verder kijk ik aan hoe lang ik mn normale sport nog kan blijven doen.

Wat ik trouwens wel een ding vind is de dagen op kantoor. Mijn vorige zwangerschap zaten we echt nog in de thuiswerkfase, met soms een dag op kantoor. Nu werk ik 50/50 en op kantoor vind ik het echt pittig om niet even een momentje te kunnen gaan liggen.

Centering pregnancy doe ik niet, wat ik van vriendinnen hoor lijkt het me niks voor mij.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Bubbelbel! Leuk nog iemand met nummer 3 op komst :) En heel herkenbaar, hier ook wel veel relaxter dan bij nummer 1 (en 2).

Delphinia, zo fijn he als familie zo betrokken is bij je kind. Ik vind dat ook echt fantastisch om te zien.

Geen goede tips voor een sport tijdens zwangerschap, tijdens de eerste was het corona en was er eigenlijk geen mogelijkheid om iets te doen, bij de tweede had ik er echt 0 energie voor. Het liefste ging ik gelijk met zoontje naar bed. Dit keer hoop ik iets van zwangerschapsyoga ofzo te kunnen doen, vooral om ook wat meer met de zwangerschap bezig te zijn. (Bij de eerste heb ik grotendeels online een zwangerschapscursus gevolgd waarbij ook een kwartier-halfuur yoga werd gedaan, dat vond ik toen een fijne combi, maar de informatie van zo'n cursus weet ik ondertussen wel).
Sinds kort biedt mijn vk ook centering pregnancy aan, ben daar ook over aan het twijfelen omdat ik gewoon de mogelijkheid wil gebruiken om meer met de zwangerschap bezig te zijn. Met twee kinderen die rondlopen vind ik daar echt minder tijd voor, vond dat vorige keer met eentje al. Ik heb alleen ook weer niet de behoefte om als enige mama met al twee kindjes in zo'n clubje te zitten met allemaal nieuwe mama's, kan natuurlijk heel gezellig zijn, maar dan voel ik me denk ik niet helemaal op mijn plaats. Even afwachten dus wat de vk zegt en of er nog meer vrouwen meedoen die al een kindje hebben rondlopen. En op welke dag het is sowieso. Twee vriendinnen hebben het als heel positief en leuk ervaren (maar waren zwanger van hun eerste kindjes).
Alle reacties Link kopieren Quote
@ TheDoctor Oja, dat klinkt inderdaad wel als een goede verdeling. Fijn ook dat je vanaf de zolder dan kan werken.

Ik weet nog niet zo goed wat ik wil.. ik heb dinsdag een afspraak met een belasting/fiancieel adviseur die mee gaat kijken naar onze financiën. Want ik weet niet of het financieel haalbaar is om minder te gaan werken eigenlijk... Ik werk nu 32 uur op contract maar ik werk heel onregelmatig. Ik werk de ene keer van 9 tot 17:30 en de andere keer dan 17:00 tot 03:00 uur. Ook daarin moet ik nu gaan kijken hoe en wat en kijken of er mogelijkheden zijn tot een vast rooster (dat het niet meer elke week/dag anders is, maar van de nachten kan ik sowieso niet af binnen mijn huidige functie).

@ Nickkii Hoe werkt dat met ouderschapsverlof? Krijg je dan 70% betaald die dag? En voor hoeveel uur heb je daar recht op dan? Klinkt wel als een goede oplossing ook.

Leuk om te lezen nu al die verschillende manieren! Spannend ook wel hoor, er veranderd natuurlijk toch een heleboel..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hitime, betaald ouderschapsverlof is inderdaad 70% voor die uren, maar geldt maar voor 9 weken (9x je uren per week). Die mag je in het eerste levensjaar van je kindje gebruiken.
Had ik ook alleen bij de tweede overigens. Ondertussen (en bij de eerste de hele tijd) heb ik onbetaald ouderschapsverlof, maar bouw wel pensioen op over die dag.
Overigens kan het zijn dat er in jouw cao/met jouw werkgever iets anders is afgesproken wat betreft (betaald) ouderschapsverlof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, als je twee dagen niet kijkt zijn er zo een paar pagina’s bij! :-D

Isabel, sterkte voor jou…. Heel naar als je dit zo meemaakt :redrose:

De dames die gaan meedoen met zo’n centering pregnancy programma: ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Over verlof: ik heb al een hele excel (ja sorry beetje gestoord misschien) met welke verlofvormen man en ik allemaal hebben en dan is nu de puzzel even hoe we dat handig gaan verdelen. Denk ook dat ik daarover nog gesprek kan hebben met mijn werkgever, of het in mijn geval voor beide partijen misschien gunstiger is ‘gewoon’ 0.8 te gaan werken of toch 1.0 houden met 1 dag onbetaald ouderschapsverlof.

Picoframboos succes morgen met de echo, hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabel, sterkte. Hopelijk voel je je snel weer beter :heart:

Ik tel de dagen af tot de eerste echo maandag. Vanochtend werd ik voor het eerst sinds een week of 3 fit en uitgeslapen wakker. Fijn natuurlijk, maar dan vraag ik me toch gelijk af: klopt dat wel? Is dat wel goed?

Hopelijk kan ik maandag weer vooruit denken, over sporten tijdens de zwangerschap, kinderopvang, ouderschapsverlof en andere dingen waar de laatste posts over gesproken is :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, ik heb ook weer even tijd om te reageren. Lees wel alles mee!

Morgen heb ik dan ein-delijk de echo. Gelukkig direct 's ochtends vroeg, maar manmanman wat duurt dit lang. Ik verwacht rond de 7 weken te zijn, hopelijk klopt de meting daarmee. De rest van het weekend hebben we met onze ouders afgesproken, dus hopelijk hebben we goed nieuws :cheer:

@klaproosje, ik zou het inderdaad ook na de eerste echo vertellen. En dan weet je ook al een beetje of het een match is tussen jou en de werkgever. Hopelijk reageren ze goed. Ik werk hier nu een paar maanden en vindt het ook spannend dat ik met dit nieuws kom. Gek eigenlijk, want het is toch best normaal als een vrouw in de vruchtbare leeftijd een kindje kan krijgen..

@Isabel, ach wat verdrietig. Heel veel sterkte!

Wat balen, Nickii, dat je moeheid en misselijkheid losgebarsten is! Misschien ook wel een fijne bevestiging, maar pff het is wel overleven met deze klachten. Ik ga nog Suprimal proberen (hier ergens op forum gelezen) want ben nu alleen maar bezig met de dag doorkomen. Herkenbaar trouwens van de thee, ik drink nu nauwelijks en normaal dronk ik de hele dag.

Beterschap, Delphinia! Zul je altijd zien dat alles tegelijk komt. Leuk dat je misschien een fotoshoot gaat doen. Het hele zwangerschapsshoot-gebeuren (met zwoele blik en man met handen op je buik) is niet echt mijn ding, maar er zijn vast fotografen die het anders aanpakken! Eerste zwangerschap heb ik elke week een buikfoto gemaakt, maar ik denk dat ik nu 2/3 foto's ga nemen om het effect te kunnen zien. Grappig hoe makkelijker je wordt bij een tweede.

Kraamzorg had ik bedacht om na de echo te doen, hopelijk is dat dan op tijd. Onze dochter is van eind augustus, ik had toen met 9 weken nog één aanbieder die tijd had. Bizar eigenlijk. En het stopt ook niet bij kraamzorg, daarna opvang probleem en wij moesten onze dochter ook direct bij school aanmelden na geboorte. Moet niet gekker worden.

@Juno, respect voor je 10 km wandeling! Ik merk dat buiten wandelen het erger maakt. Eventjes gaat wel, maar inspanning maakt het nu erger. Even buiten zijn is wel fijn, dus dat probeer ik dan maar wel te blijven doen. Ik vind zelf gember echt niet lekker, maar heb het wel in huis gehaald om te kijken wat het doet. Ik loop er wel tegenaan dat de dingen die helpen, niet echt gezond zijn. Zoals cola en zoete dingen. Maar goed, ik probeer het een beetje los te laten.

Qua buik en positiekleding: in de afgelopen maanden waren er stiekem een paar kilootjes blijven hangen, waardoor ik er in mijn beleving al zwanger uitzag voor ik het was. Dus waarschijnlijk valt het nog niemand op haha. Ik pas nog alles, maar merk wel dat strakke kleding minder lekker zit en die draag ik dus nauwelijks meer. Benieuwd hoe snel die buik echt gaat groeien.

Leuk hoe je het verteld hebt, Hitime! Na mijn dochter ben ik van 4 dagen naar 3 gegaan (eerst met 1 dag ouderschapsverlof, daarna contract uren verminderd). Ik weet nu nog niet zo goed wat ik met verlof ga doen, want ik wil niet minder dan 3 dagen werken. Misschien dat ik wat langer verlof opneem voor ik ga beginnen.
Onze ouders wonen te ver weg, wij hebben 2 dagen KDV en man doet ook een dag. Wat een coole oplossing, Doctor, bij je ouders op zolder werken!

@BlueFairy, herkenbaar van de lijst met dingen die je wil doen na een goede echo! Wij gaan het een aantal mensen vertellen, ik wil wat zwangerschapskleding bestellen, kraamzorg en KDV op de hoogte en we willen in mijn 'goede trimester' in mei nog een vakantie boeken. Haha, leuk al die plannen, nu nog een goede echo.

Qua sporten: ik heb vorige keer zwangerfit gedaan, maar vond er echt niks aan met zo'n groepje in een soort sportschool achtige setting. En nu met dochter weet ik ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik had laatst een goede app gevonden met oefeningen voor zwangeren en post-bevalling, ik denk dat ik die maar eens ga proberen icm wandelen.

Over centering pregnancy: bij ons in de praktijk deden ze twee groepssessies. Ik vond het op zich wel leuk, maar je bouwt niet echt iets op met de andere vrouwen omdat het maar twee keer is. En persoonlijk vond ik het alleen nuttig omdat het mijn eerste kindje was en alle info welkom was. Ik ga het dus niet opnieuw doen.

Welkom Bubbelbel! Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat leuk een derde. Heerlijk dat je zoveel relaxter erin staat. En goeie van de kleding, ik wil ook echt wat meer tweedehands kopen. Ik had vorig jaar een paar hele fijne jurken, waar ik echt heel blij van werd in de zomer. Doordat de timing ongeveer hetzelfde is, kan ik het meeste opnieuw dragen. Alleen er moet nog even iemand trouwen van de zomer, zodat ik mijn mooie feestjurk ook nog kan hergebruiken..

@Malva: niet gestoord hoor, maar herkenbaar! Hebben wij vorige keer ook gedaan. En heb mijn digitale lijstje 'baby' ook weer opgesnord.

Ik stuur een bericht dit weekend! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai dames. Zou ik met een uitgerekende datum van 24-8 ook hier mee mogen schrijven? Vanuit enthousiasme had ik een “augustus uitgerekend” topic aangemaakt, maar ik zie dat meerdere oude bekenden uit het “zwanger worden vanaf september 2023” ook hier zijn geland ;)

Weet niet of het een idee is desnoods samen te voegen? Of ik laat augustus helemaal vervallen. Ben zo extreem moe en vaak misselijk dat ik er weinig energie voor heb hem in de lucht te houden… Dat is momenteel ook de grootste uitdaging om ook maar iets van werk uit m’n handen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk! Je weet toch nooit of de baby in augustus of september komt. En het is veel leuker om het met elkaar te delen dan dat het belangrijk is wat precies de uitgerekende datum is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Picoframboos, hoe was de echo?

Ik heb het gisteren een deel van mijn familie verteld. Ik heb een trui laten maken met de tekst ‘lees altijd de kleine lettertjes en dan daaronder in kleine letters ‘ik ben zwanger’. Bij mijn oma en opa heb ik anderhalf uur(!) op de bank gezeten voordat het iemand opviel.. Maar naderhand bij andere familie viel het direct op! Al met al hardstikke geslaagd dus zo’n trui :cheer:

Ik overweeg wel mee te doen aan centering pregnancy, hier kun je op elk moment ook weer stoppen als het niet bevalt. Misschien doe ik er nog leuke contacten op.

Ook heb ik me voorgenomen te gaan zwemmen :hyper: En langzaam tel ik alweer af naar de volgende echo over ruim twee weken, daarna de nipt. Hebben jullie daarover al nagedacht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabel, echt zo jammer! Hopelijk kun je binnenkort weer meeschrijven in dit topic.

Delphina, ik doe 1 keer per week fitness. Lekker op mijn eigen tempo, niet te zwaar. Ik wil eigenlijk online ook nog op zoek gaan naar fijne oefeningen voor tijdens de zwangerschap.
Vorige zwangerschap had ik een online zwangerschapsyoga cursus gevolgd, dat was ook wel fijn tijdens coronatijd omdat ik toen niet kon sporten.

Ik was ook echt wel misselijk in de middag bij mijn zoontje toen. Nu helemaal geen symptomen. Kan ook niet wachten op de echo om te horen dat alles goed is. Dat ik nu niets weet en niets voel, maakt me erg onzeker.

Jamaar, zo spannend maandag de echo, veel succes!

En Picoframboos, wat fijn dat ze die echo op zaterdag doen, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is, hopelijk alles in orde!

Leuk dat je hier ook mee schrijft Wishful Thinking!

Bij ons is vandaag een timmerman langs geweest om te kijken naar de mogelijkheid voor een extra slaapkamer op zolder. Hij heeft in de winter meer tijd dan in de zomer en ik hoop echt dat de zwangerschap door gaat, anders hebben we die slaapkamer niet echt nodig. Misschien nog maar even wachten tot week 12 voordat hij begint met verbouwen...😊

Voor mij is dit topic al een vorm van centering pregnancy haha.
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Van mij hoeft opzich augustus er niet nog bij, ik raak dan zelf echt wel beetje het overzicht kwijt met zoveel mensen, maar das misschien persoonlijk.?

@picoframboos: hoe was het? :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
In het augustus topic zitten maar twee actieve schrijvers. Dus dat zal meevallen :-)

Verder lijkt het alsof er veel dames bij komen, maar een deel stopt ook met schrijven om welke reden dan ook. En ik denk dat iedereen die nu met een positieve test komt, al bijna in oktober zit.

Zo'n topic is druk in het begin en het wijst zichzelf wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks! Hier meeschrijven is al heel leuk. En dat augustus topic loopt ook niet weg voor wie daar tzt nog bij wil. Laten we die gewoon apart staan.

Geweldige trui DibVriDuo!!

En nu je het zegt Bubbelbel, het zou zomaar ook september kunnen worden…
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat valt zeker mee! Ik dacht weer een stuk of 10, Hahah!
Welkom in ieder geval :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kleine egopost van mijn kant: we hebben gisteren een kloppend hartje mogen zien! :heart: En de meting klopte precies met mijn berekeningen.
Wel helaas een kleine zorg: er is nog een soort vruchtzak te zien, waarbij het onduidelijk is of het om een stolsel gaat of in aanleg een tweelingzwangerschap ('vanishing twin'). Risico bestaat dat dit afgevoerd wordt en ons kleine kikkervisje meeneemt. Gek genoeg heb ik er rust en vertrouwen in! 6 februari hebben we een extra echo om te kijken hoe het zich ontwikkelt.

Ik reageer later deze week op de rest!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Picoframboos! Toch wel een beetje spannend dus nog, maar goed dat je er vertrouwen in hebt. 6 feb heb ik ook mijn eerste echo, dus dat wordt een spannende dag.
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
DibVriDuo, leuk om het zo te vertellen! Weet niet of ik die anderhalf uur wachten zou kunnen volhouden alleen :mrgreen: ('zien jullie niks aan mij?'/'kijk, ik heb een nieuwe trui', en meer hints)

Picoframboos, fijn om een kloppend hartje te zien! Hopelijk blijft de kleine rustig zitten waar 'ie zit. Fijn dat je er wel vertrouwen in kan hebben. Het is al een heel mooi teken als het hartje het goed doet en de kleine groeit volgens je uitgerekende schema. Heb je al wel mensen verteld nu, of nog maar even afgewacht?

JaMaar succes morgen met de echo!

Wishful Thinking en bubbelbel welkom!

Over sporten: ik ben nog naïef (eerste keer) dus ik ga stug door met mijn eigen sport tot het niet meer gaat. Maar ik ga er wel vast vanuit dat het in het tweede trimester moeilijker wordt dus ik ben alvast begonnen met zwemmen 1x/week, dat is iig lang vol te houden, dat kan ik dan opbouwen als mijn eigen sport niet meer lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Malva, ik vind eigenlijk het eerste trimester het meest vermoeiend. De tweede heeft dat minder en in de laatste krijg je "last" van je buik en pinguïnbenen / loopje :-). Mijn grootste klacht is dat ik echt snel buiten adem ben (van dweilen ofzo) dus als ik nu zou gaan sporten, denk ik dat ik het eerste trimester de meeste moeite ermee zou hebben.

Maar het zal ook erg liggen aan je sport en hoe je in conditie bent. En wat de baby van je lichaam vraagt. Sommige vrouwen komen 25 kilo aan en anderen 10. Dat scheelt natuurlijk ook :-). Gewoon kijken wat voor jou goed voelt.

Picoframboos, fijn dat je het hartje gezien hebt. Nog wel spannend, maar een goed gevoel erbij is belangrijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Nickkii 70% , voor 9 weken is inderdaad wel iets maar niet heel veel. Vind het ook lastig dat ik voor mijn gevoel niet precies weet waar ik recht op heb en wat dan handig is om op in te zetten. Heb het gevoel dat mijn werkgever vooral gaat kijken in hun eigen straatje (wat ergens ook wel logisch is ;) ).. Maar dat zorgt er wel voor dat ik voor mijn gevoel met een volledig en goed uitgedacht plan moet komen. :lijstje:

@ iedereen die praat over centering pregnancy programma.. wat is dat? Sorry haha misschien een beetje dom... :facepalm:

Sowieso wat ik ook bij jullie lees over KDV en kraamzorg, ik heb dus pas mijn ''intake'' bij de verloskundigepraktijk bij net 11 weken waarbij ze zeggen me van alles te gaan vertellen.. Maar is dat dan dus niet heel laat als je dan nog overal mee moet gaan beginnen? o_o Morgen heb ik dus een extra echo ingepland (voor mijn eigen gemoedsrust) dus zal het dan wel even tussen neus en lippen door vragen..

@JaMaar, snap je gevoel m.b.t. die dagen die vooruit kruipen heel goed.. Duurt zo lang dan he.. En op het moment dat je dan even geen klachten hebt denk je oh oh.. Maar je kunt inderdaad niet meer doen als afwachten, hoe moeilijk dat ook is. :heart:

@Pictoframboos Hoe is de echo gegaan? En heb je het de familie verteld? -> Ik lees nu de reactie.. Je hebt de echo gehad.. Wat fijn dat je een hartslag hebt gezien! En wat spannend .. jeetje.. Wat goed dat je vol vertrouwen bent, jij kent je lichaam :heart:

@Wishful-Thinking Welkom! Ik ben inderdaad ook uitgerekend in Augustus maar heb me niet ook gemeld, een actiever topic. :daisy:

@DibVriDuo , wat een leuk idee van die truien! Grappig ook dat het ene deel het pas zo laat zag hahah , wat heb jij je moeten opvreten daar. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom wishfulthinking! Heb je al een echo gehad? Jij schreef volgens mij ook mee in het vanaf sept zwanger worden topic, maar ik weet niet meer wie nou wel/niet een echo heeft gehad :-)

Libe, al lekker bezig met plannen maken dus! Snap dat je wilt wachten tot 12 weken, maar een extra slaapkamer is sowieso fijn toch? Al wil je hem natuurlijk nodig hebben in september!

Picoframboos, wat fijn dat er een hartje te zien was en fijn dat je een goed gevoel hebt! Al zullen het vast spannende dagen zijn tot de volgende echo.

Hier vanochtend een goede echo gehad. Een kloppend hartje en bewegende armen en beentjes :heart: . Dus heeeel erg opgelucht!
Alle reacties Link kopieren Quote
@picoframboos: wauw fijn, maar ook een beetje spannend! Wat duurt 6 februari dan weer lang hè!

@hitime: volgens mij is 11 weken heel normaal hoor, maar het ligt wel heel erg waar je woont, collega van mij woont in de randstad, die hadden pas half jaar na de geboorte plek bij het kdv en die hadden zich bij de positieve test al ingeschreven zegmaar! Nu hebben ze ook nog niet de dagen die ze willen.
Ik woon in een dorpje, hier kan je week van te voren bij wijze nog aanmelden haha!

Hier vandaag veel buikpijn en misselijk. Ben ook de hele tijd misselijk en dan soms opeens meeeega honger echt dat ik me dan flauwtjes voel! M’n zoontje slaapt nu, dus ik ga er ook even bij liggen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Jamaar wat fijn dat de echo goed was. Hoe ver ben je nu? Toch elke keer weer een spannend moment een echo.

Ik heb volgende week de termijn echo en merk dat ik daar toch ook weer naartoe leef.
Alle reacties Link kopieren Quote
JaMaar schreef:
22-01-2024 13:02
Hier vanochtend een goede echo gehad. Een kloppend hartje en bewegende armen en beentjes :heart: . Dus heeeel erg opgelucht!
Gefeliciteerd JaMaar! Leuk dat ook armpjes en beentjes zelfs goed te zien waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Malva, slim die tabel hoor, dan heb je het mooi duidelijk!

JaMaar, gefeliciteerd met de goede echo!

Picoframboos, gefeliciteerd! Wel spannend nog even dus, hopelijk komt dat helemaal goed.
Bizar trouwens dat jullie meteen bij school aan moeten melden ook. Hoorde dat ook van mijn zus. Bij "onze" school (die we uitgekozen hebben) mag je niet eens inschrijven voor kind 3 jaar is.
En loslaten inderdaad, wat helpt voor de misselijkheid helpt, nu maakt het even niet heel erg uit hoor. Komt echt wel goed.
Hier willen we ook in mei nog op vakantie inderdaad!

Wishful-thinking, leuk dat je ook hier mee komt schrijven, gezellig hoor! En voor je het weet komt de kleine een week later en zit je toch in september ;)

Haha, wat leuk DibVriDuo!
Bij ons kan je inderdaad ook weer stoppen tussendoor als het niet bevalt, dus misschien begin ik wel en stop ik er weer mee als het niets is inderdaad. Vooral voor contacten en even een momentje hebben om met de zwangerschap bezig te zijn.
Ik zou ook graag zwemmen, maar dat vond ik bij de zwangerschap van de tweede echt vreselijk, kreeg er veel klachten van, terwijl ik normaal juist van zwemmen houd.
Wij willen zeker de nipt doen, maar eerst maar eens de eerste echo afwachten.

Bubbelbel, eens dat tweede trimester het beste gaat hoor, maar in mijn derde trimester had ik helaas wel veel meer klachten dan "alleen" last van buik (en pinguinbenen dan weer helemaal niet). Verschilt dus erg per persoon, maar in mijn derde trimester vorige twee zwangerschappen had ik echt niet kunnen sporten, terwijl het de eerste nog wel gaat (op vermoeidheid en misselijkheid na). Al moet ik zeggen dat mijn twee zoontjes momenteel sport genoeg zijn, dus na tweede bevalling echt sporten voor mezelf niet meer opgepakt. Al fiets ik 30km per werkdag voor mijn werk, dus dat ik ook wel iets. Dat gaat alleen derde trimester waarschijnlijk ook niet meer lukken.

Hitime, lastig van je werkgever dat die niet met je meedenkt, waarschijnlijk. Hier hebben we het "geluk" dat ik normaal 1 dag onbetaald ouderschapsverlof heb, dus wij gaan er met 70% op vooruit (of blijven ongeveer gelijk in de weken dat ik volledig betaald ouderschapsverlof opneem). In bevallings- en zwangerschapsverlof krijg ik dus zelfs meer betaald dan wanneer ik normaal werk nu.
Ik zou zeker vast gaan oriënteren (en inschrijven) op een kdv en bij kraamzorg eigenlijk ook. Bij ons kdv namelijk wel enorme wachtlijsten (ook in een dorpje, meer richting het zuiden dan randstad). Centering pregnancy begint meestal pas na 12 weken, dus als je verloskundige dat aanbiedt, is met 11 weken informatie daarover krijgen prima. Dat is overigens je controles in groepsverband krijgen in plaats van eens in de zoveel tijd een individuele korte controle, je krijgt zo ook meer informatie en is met vrouwen die ongeveer even lang zwanger zijn.

Adnil, spannend alweer de termijnecho volgende week! Die van mij duurt echt nog eeuwen, de vitaliteitsecho is zelfs pas over 2,5 week.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven