Uitgerekend tussen 15&30 April 2020

11-08-2019 11:53 244 berichten
Hoi meiden,

Wie komt er meekletsen over haar zwangerschap en alle dingen daar om heen?

Het lijkt me leuk onze belevenissen en ervaringen met elkaar te delen😊
NaamLeeftijdKindUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Ladenkastje8731/33120-4Zoon23-9 en 8-10 VK Intake en Echo
Imikgirl-213-4---
Greys8633/42316-4-3-9 + 19-9 + 2-10 Echo, Termijnecho en Intake
SilentStorm30/322-Verassing-Belt volgende week de echo
Mamaopreis26315-4--Woont in het buitenland
Spark8831/32118-4-11-9 + 23-9 Echo en Intake
Jasmijn198036/38319-4---
Lievejij------
Wolkje35/36217-4-11-9 Echo-
BisschopEefje30/30125-4-18-9-
Lientje8731/32221-4-2-9Echo en Intake


Juf, Paardje64, Kirsten en DAPHNE :rose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 15:43
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
79.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Jasmijn. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben wij afgelopen donderdag wel weer een goede echo gehad.
Was nog steeds iets minder ver dan ik zelf dacht.
Toen 9.3 week. Uitgerekende datum wordt dus 20 april.
Echter had ik vorige week (steeds roze afscheiding) en nu de afgelopen dagen leek het wel weer wat meer te zijn. Ook soms niet, dus heel wisselend.
Ik ga voor de zekerheid maandag toch de vk weer even bellen.
Sterkte Greys! Ik snap dat het spannend is. Maar hoop mee met jou dat het helemaal goed komt met jullie ukje!
Jasmijn1980, wat verdrietig. Ik reageer vrij laat op je berichtje, omdat wat jij schrijft iets is waar ik dagelijks bang voor ben. Ik kan me voorstellen dat het niet alleen voor jezelf en je partner, maar ook voor de oudsten moeilijk is om te vatten dat je na zo veel vreugde ineens verdrietig moet zijn. Ik hoop voor jou op een fijne zwangerschap in de toekomst wanneer jullie daar weer aan toe zijn.

Greys86, ook voor jou hoop ik het beste. Ik wil je zeggen dat ik bij de zwangerschap van mijn zoontje in de eerste weken (rond week 10 was dat) extreem begon te bloeden. Had de hoop al opgegeven, maar alles was gewoon goed en hij is hartstikke gezond gebleken. Dus probeer positief te zijn.

Hier gaat mijn gevoel op en af. Merk dat ik blijf denken: wat als het misgaat? Probeer positief te blijven, maar merk dat al mijn aandacht en energie uitgaat naar het zwanger zijn en willen blijven.

Jullie allemaal een fijn weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje Jasmijn. Heel veel sterkte gewenst!

Hoe gaat het met de andere dames? Het is een vrij rustig topic ;).

Eind vorige week heb ik weer een echo gehad. De kleine was goed gegroeid, op basis van deze meting zou ik een paar dagen vooruit gezet worden. Over ruim een week de termijnecho.

Broeken beginnen hier inmiddels wel strak te zitten... daarnaast ben ik nog gigantisch moe.. 21.00 is wel echt het matje. De misselijkheid word gelukkig wel minder.

Nog eventjes en dan mogen we het wereldkundig maken..
Dank jullie wel lieve dames. Lief, jullie berichtjes. Ik wens jullie allemaal een hele fijne en voorspoedige zwangerschap toe!

Hier gaat het redelijk. Ik heb een heel klein beetje oud bloed gezien, maar verder helemaal niets Mijn lijf voelt zich nog heel zwanger en lijkt nog niet echt aanstalten te maken om daar verandering in te maken. Toch wil ik graag nog even afwachten en mijn lichaam de tijd geven om te doen wat het moet doen. Ik hoop dat mijn lichaam dat dan doet op een moment dat mijn hart er ook een beetje aan toe is. Maar ergens is het ook verwarrend, want ik voel me nog steeds zo zwanger, heb een klein bol buikje en weet dat het kindje nog in mijn buik rond dobbert. En ik merk dat ik soms hoop dat het gewoon niet waar is. Hoewel we natuurlijk twee keer op de echo hebben gezien dat het hartje echt niet meer klopt. Lastig...
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig Jasmijn, ik lees het nu pas! Ik schrik hier toch ook weer heel erg van hoor! Zoveel meiden in deze groep met zulk slecht nieuws.....hebben we nu zo'n pech hier of gaat het toch een stuk vaker mis dan ik eigenlijk weet? Hoe dan ook, heel veel sterkte ermee, vooral ook met het verdriet van je oudsten. Heel naar lijkt me dat, om ze zo verdrietig te zien...knuffel!

@Grey, hoe gaat het nu met jou? Ik hoop toch dat er niets aan de hand is, en dat het helemaal goed blijft gaan. Ik krijg de medicatie tegen trombose, iets waar ik in mijn eerste zwangerschap helaas mee te maken heb gekregen. Nu heb ik gelukkig nog geen trombose maar krijg ik dus wel preventief medicatie.

Hier alles goed, ik heb inmiddels de termijnecho gehad. Uitgerekende datum is 16 april, dus ik zit hier nog steeds goed. :-) We hebben opnieuw het hartje gezien en nu ook gehoord, en alles zag er goed uit. Ik voel me gelukkig wat minder misselijk en heb gelijk meer energie, dus daar ben ik wel heel erg blij mee. Ik heb de komende periode een extra opdracht dus dat betekent meer werk. Het is wel fijn als ik daar ook de energie voor heb. Ik hoop dus dat de misselijkheid nu weg blijft.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg wolkje een goede termijnecho!
En het ook al tegen iedereen verteld nu?
Hopelijk blijft de trombose nu weg.

Ik heb vandaag de vk gebeld. Daar was het vandaag en morgen druk op het spreekuur. Dus toen heeft ze naar het ziekenhuis gebeld. Daar was ik ook aan het werk, dus heel makkelijk. Mocht ik tussendoor meteen even voor een echo komen. En alles was gelukkig nog steeds helemaal goed. Nu vandaag precies 10 weken (vorige week gemeten). Nu hebben ze niks gemeten, maar gewoon even snel gekeken.
Wel zag de gyn mogelijk ergens wat bloed zitten, dus dat kan het bloedverlies verklaren. Wij zijn nu voorlopig weer helemaal gerust gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Greys, wat fijn dat je gisteren terecht kon in het ziekenhuis en dat alles er goed uitziet. Hele opluchting lijkt me!

Ik had gisteren intake bij de verloskundige. Mochten toen ook heel even kijken naar de kleine, dat was een leuke verassing! Morgen de termijnecho. Helaas lijkt mijn bloeddruk wel aan de hoge kant. Volgende week wordt het nog een keer gemeten, is het dan nog steeds hoog, dan ga ik over op controle in het ziekenhuis. Dat stemde niet zo gelukkig, maar alles voor de veiligheid van de kleine natuurlijk.

Hier gaat het qua misselijkheid slecht, ben al aantal dagen ziek thuis, ben te misselijk om te werken. Helaas ook overgeven. Gisteren viel ik ook bijna flauw. Hopelijk gaat het na 12 weken weer een beetje beter, vind het erg pittig zo.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat pittig spark! Je kunt ook medicatie voor de misselijkheid krijgen he. Zeker als je gaat flauwvallen...
wel fijn dat je nog even hebt mogen spieken en morgen de termijnecho. Dan staat de datum ook vast.
Heb je normaal ook al een hoge bloeddruk? Vervelend dat die nu al hoog is.
Succes en hopelijk veel plezier morgen.
Alle reacties Link kopieren
Spark wat vervelend! Hopelijk wordt het snel minder. Flauwvallen lijkt me helemaal vervelend.
Succes met de echo vandaag. En wat fijn dat je al een beetje hebt kunnen kijken.

Wolkje wat fijn dat het weer wat beter gaat :-)

Grey's wat fijn dat ze je snel gerust kunnen stellen.

Hier nemen de kwaaltjes ook nog niet af... Maar hoop dat met een paar uurtjes minder werken het blijft gaan, ik ben niet geschikt om de hele dag thuis te zijn.
Ik merk ook dat ik het vervelend vind dat ik het met andere mensen nu moet delen (smoesjes vertellen voelde ook niet goed) de reacties zijn leuk en lief, maar het geeft ook een soort druk.... Hormonen....
Goedemorgen allemaal,

Grey wat fijn dat je gerustgesteld bent. Bloedverlies hoeft dus lang niet altijd iets te betekenen.

Spark wat klote dat je zo misselijk bent. Hoe ver ben je nu?

Hier blijf ik twijfelen. Ben ontzettend bang dat het niet goed blijkt te zijn wanneer ik de termijnecho volgende week heb. Weet niet waarom, of ja, door de eerdere miskramen denk ik zo. Ben af en toe nog misselijk en kan niet veel eten, maar weet niet of het normaal is dat het ergste qua misselijkheid al achter de rug blijkt te zijn. Ik ben nu iets meer dan 10 weken. Ik vind het een hel. Ben bang dat de echo niet goed is. Wat moet ik dan?
Alle reacties Link kopieren
Aah storm, wat vervelend dat je zo twijfelt en dat je zo beïnvloed.
Een beetje twijfel lijkt me gezond en best normaal, maar als je er last van hebt gewoon even overleggen met de verloskundige. Ik heb het idee dat zij dit heel normaal vinden dat wij twijfelen en graag gerust gesteld willen helemaal als het eerder niet goed gegaan is :hug:
Alle reacties Link kopieren
Silentstorm, wat vervelend dat je je zo druk maakt! Om je een beetje gerust te stellen, bij mij namen de misselijkheidsklachten bij de eerste ook zo af. Waardoor ik ook bij de termijnecho dacht, dat kan nooit goed zitten. Maar het zat (of zwom eigenlijk) prima! Sommige vrouwen hebben gewoon niet zoveel last van misselijkheid of kwaaltjes, of het is snel weer onder controle.

Ook deze zwangerschap stelt het weinig voor. Wel iets misselijker geweest dan bij de eerste. Maar dat was het dan ook.

Ik kan niet meer doen dan je wat moed inspreken, en verder hoop ik dat de komende week snel voorbij gaat voor je!

Hier de termijnecho gehad, en alles was goed. Ook qua dagen vooruit gezet. Mijn uitgerekende datum is nu weer 13 april (dat was bij de vorige echo een aantal dagen later).

@Spark, hoe voel je je? Al weer wat beter? Hopelijk nemen de klachten snel af voor je!

@Greys, fijn dat je weer gerustgesteld bent! Gaat het nog steeds goed?

Hier weet bijna iedereen het nu en ik heb spruit alvast ingeschreven bij het kinderdagverblijf ivm de wachtlijst. Gek idee, dat is pas voor over een jaar :-)
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Silebt storm wat vervelend die twijfel. Kan het me zo voorstellen na de miskramen. En deze eerste weken blijven spannend. Wanneer heb je de termijnecho? Zou je wellicht eerder kunnen?

Spark al weer wat minder misselijk?

Imikgirl fijn een goede termijnecho. En nu al inschrijven voor een kinderdagverblijf. Jeetje wat vroeg!

Hier nog wisselend een beetje roze afscheiding. Soms paar dagen niet, soms dan 2 keer wel en dan weer niks. Maar de gyn zag iets zitten wat een zakje bloed zou kunnen zijn, dus ik zou meer bloedverlies kunnen hebben. Dus ik wacht nu maar rustig af. Over 1,5 week weer afspraak bij de vk en dan hartje luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je gerustgesteld bent Grey, en dat het bloedverlies niet erger is dan het lijkt. Lijkt me eng om mee te maken, ik heb helemaal geen bloedverlies gehad. Gelukkig dat je dan even tussendoor voor controle kunt. Dat scheelt toch zoveel, zo'n beetje extra zekerheid! Je kunt beter een keertje te vaak om iets bellen of iets na laten kijken, dan dat je onnodig in de stress zit.

Spark, wat pittig zeg als je zo erg misselijk bent, en nog bijna flauwvallen ook! Hoe gaat het nu, is het al wat beter?

Storm, wanneer heb je je echo deze week? Voel je je al iets beter of wordt het alleen maar erger met de spanning? Misschien kun je wel eerder terecht, als je je zo onzeker voelt? Ik hoop in elk geval dat je snel nieuws hebt, en natuurlijk dat dat positief is. Hou vol hoor! ;-)

Gefeliciteerd Imikgirl, met de goeie termijnecho!

Hoe gaat het nou met jou, Eefje? Nemen de klachten inmiddels wel iets af?

Hier gaat het wel goed qua klachten, ik ben nog steeds minder misselijk maar af en toe wel last van een opgeblazen gevoel. Ik begin wel flink verkouden te worden en daardoor extra moe, en dan helpt het niet dat ik het momenteel qua werk erg druk heb. Maar ik hou het voorlopig nog wel vol, en zodra het kan slaap ik lekker bij.
Ik heb het inmiddels aan wat meer mensen verteld, mijn broer en zijn gezin weten het nu, en ook een collega waarmee ik veel samenwerk (die had het gelijk al in de gaten!) Maar de "grote groep" laten we nog even, dat komt later wel. Ik heb verder op mijn werk ook nog niemand ingelicht.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter gaat wolkje.

Helaas nemen de kwaaltjes nog niet echt af, het gevolg is dat langzaam steeds meer mensen om ons heen weten dat ik zwanger en niet lekker ben. Ik vind niet dat ik smoezen kan vertellen waarom ik niet fulltime werk (tegen directe collega's) of wanneer een vriend langs komt ik als een brak vogeltje op de bank lig en daarna bijna niks eet. Het gevolg is veel leuk en lieve reacties, tips en praktische hulp. Erg fijn!

Kinderopvang nog niet gereageerd eerst volgende week vrijdag een termijn echo, dan komen gevoelsmatig de dingen in de goede volgorde.
BisschopEefje, vervelend zeg dat je zo zwakjes bent. Laten we hopen dat dat af gaat nemen. Ik weet niet in welke regio je woont, maar hier heb ik de kinderopvang aangevraagd voor eind volgend jaar ivm lang verlof en ouderschapsverlof. De kinderopvang gaf al wel aan dat ze helemaal vol zaten dus dat ze niet meteen aan mijn wens van dagen kunnen voldoen. Dus houdt daar rekening mee. Misschien is dit in jouw regio niet zo of misschien vind je het geen probleem als je kindje niet naar de opvang van je eerste keuze kan.

Ik heb vrijdag mijn termijnecho. Ben heel benieuwd. Probeer mijn gedachten elke keer een plekje te geven. Hopelijk houd ik dat tot vrijdag vol.
Alle reacties Link kopieren
Spannend silent storm! Hopelijk een mooie echo voor jullie!

Balen dat je zo ziek bent bisschop Eefje. Krijg je medicatie voor de misselijkheid?

Hier heb ik vandaag weer een extra echo gehad ivm bloedverlies. Alles zag er gelukkig nog steeds goed uit en ben meteen 4 dagen vooruit gezet. uitgerekende datum is nu 16 april. precies wat ik zelf al dacht. Dus nu ineens bijna 12 weken.
Bloedverlies komt mogelijk door een onrustige baarmoedermond. Dus bij weer helder bloedverlies moet ik weer bellen en op controle bij de gyn. Daar kunnen ze het beter bekijken.
Hier was alles in orde. Gelukkig maar, want wat blijft dat spannend zeg! Kindje zag er goed uit. Uitgerekende datum is 19-04-2020. Spannend!

Wanneer vertellen jullie het aan werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Storms en Grey's. Vrijdagmiddag mag ik weer :)

Mijn werkgever (en directe team genoten) weten het al omdat ik veel ziek / afwezig ben. Andere collega's wachten mooi maar even tot 12/13 weken. Ergens is het heel fijn, ze zijn betrokken en zorgzaam (en dat voor een groep technische mannen :P ) Maar als mijn werk niet zo beïnvloed zou worden snap ik goed dat je zoekende bent naar een goed moment, ergens na familie, vrienden en een goede echo / nipt denk ik persoonlijk.

Geen medicijnen voor de misselijkheid, de vermoeidheid en het gebrek aan eetlust is vele malen vervelender. Nu maar eens een weekend op de bank hangen en hopelijk is volgende week dan ietsje beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we het vandaag tegen iedereen verteld. Allemaal leuke reacties!
Donderdag heb ik vakgroepoverleg en zal het dan ook tegen mijn teamleider vertellen. De manager volgt daarna en dan alle collega’s (directe collega’s weten het al).

Fijn dat je zulke betrokken collega’s hebt bisschopeefje.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag uitslag van de nipt al binnen (binnen een week) en alles was gelukkig goed.
Vandaag tevens controle bij de vk. Ze konden alleen het hartje niet vinden, dus toen nog een extra echo gehad om te kijken. We hebben gewoon een heel beweeglijk kleintje (gelukkig!) :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Grey!

Hier ook gisteren de uitslag van de nipt gekregen en ook bij ons is alles goed. Ik heb over een paar weken weer controle.

Ik heb mijn teamcoordinator en een paar collega's op de hoogte gebracht maar de rest nog niet. We zijn het nu aan vrienden aan het vertellen en daarna vertel ik het ook aan de rest op mijn werk.

Qua klachten gaat het nog steeds wel weer goed, hopelijk blijft dit voorlopig zo!
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren ook een mooie echo van een druk kindje, de verloskundige had moeite met opmeten. (En wij daardoor veel tijd om te kijken :heart:)

Fijn dat jullie mooie Nipt test uitslagen hebben, hier maandagochtend even bloed laten prikken.

Klachten worden nog niet echt minder, ooit zal het wel weer over gaan...

Ladenkastje, hoe gaat het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven