Uitgerekend tweede helft maart 2021

07-07-2020 03:11 247 berichten
Wie is er uitgerekend in maart 2021 en heeft zin om in een overzichtelijk groepje te schrijven in dit topic?

Aangezien er al een topic is voor maart dat vol is, heb ik deze aangemaakt voor de tweede helft van maart, maar dat is een ruim begrip wat mij betreft ;)
NaamLeeftijdKindUD:heart:AfspraakBijzonderheden
Nijn352e14 maart:heart:
Dépayser322e12 maart :heart: Missed abortion met 9 weken, miskraam met 5 weken
Adventkalender311e19 maart :heart: Miskraam 9 weken
Supersizemer302e20 maart
Theemonster321e21 maart:heart: Zwanger na 3e ronde ovulatie-inductie Gonal-F/Ovitrelle
Girafjes271e27 maart:heart:
.........
anoniem_638f50e100e1e wijzigde dit bericht op 28-11-2020 16:17
Reden: Tabel bijwerken
63.84% gewijzigd
O nee Gigi! :hug: Ik mocht toen het bloedverlies gestopt was ook langskomen om te kijken hoe het ervoor stond. Als ze dit niet aanbieden, zou ik er zeker zelf naar vragen. Sterkte!

Welkom supersizeme!
Ik heb mezelf in de tabel gezet!

@gigi: Heb je de verloskundige al gesproken? Mag je langskomen? Ik vind het zo heftig dat mk zo vaak voorkomt.. Als je denkt aan zwanger worden heb je zo niet in je hoofd dat dit ook kan gebeuren.. Anyways, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Uhm ja, dat was ik dus hierboven. Hersenen stoppen nu alweer met werken :lol:

Zullen we nog een voorstel rondje doen? Zie dat jullie dit nog niet echt gedaan hebben! (Of kenden jullie elkaar al?)

Ik ben dus supersizeme, niet heel actief qua schrijven op viva forum. Ik woon samen met mijn vriend in de randstad en we hebben samen al een zoontje, O. :heart: We zijn allebei dolgelukkig met het ouderschap, het is zo mooi.

Heel verrassend blijk ik weer zwanger! Anderhalve week geleden, ruim voor mijn NOD, zei ik tegen mijn vriend: Ik denk dat ik zwanger ben. Dus vorige week woensdag getest, maar niks te zien! Ik dacht heeeeel vaak vanuit een perfecte hoek met het perfecte licht heel misschien iets te zien, maar we zijn er vanuit gegaan dat ik toch niet zwanger was. Dit weekend was ik weg met vriendinnen en heb ik gewoon gezellig wat wijntjes mee gedronken, maar afgelopen maandag was ik nog steeds niet ongesteld. Dus nogmaals getest, tussen het flesmaken door, om 6 uur in de ochtend. :mrgreen:

Ik wierp vluchtig een blik op de test, tussen het tellen van de schepjes door, en waaaat!! Een streep! Ik gillend naar boven: Ik ben toch zwanger!!

Door het dolle heen natuurlijk, wil het van de daken schreeuwen. We gaan het op de verjaardag van O aan de opa's en oma's vertellen. Ik weet dat het vroeg is, maar mocht het niet goed gaan dan wil ik dit ook met ze kunnen delen.

We gaan ook 3 weken op vakantie, op zich prima afleiding, maar het lijkt me wel echt vervelend als het daar fout zou gaan. Maargoed, probeer positief te denken en vol te houden dat de kans dat het wel goed gaat groter is! Ik was wel even vergeten hoe spannend die eerste periode is.

Het moet verder echt nog even landen. Heb nog niet heel veel kwaaltjes, behalve misselijk met vlagen, honger als ik snachts eruit moet voor O en mijn borsten zijn wat gevoelig. Oja, en darmen natuurlijk lekker op hol :twisted: .

Hoe is het zwanger worden bij jullie gegaan? En hebben jullie al veel last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Mag ik ook meeschrijven? Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben, en als ik het goed heb berekend zou ik op 17 maart uitgerekend zijn. Vandaag zou ik dan precies 5 weken ver zijn. Het is ons eerste kindje, en we hebben er een kleine drie jaar over gedaan, dus we zijn in de zevende hemel dat het uiteindelijk gelukt is :)
Alle reacties Link kopieren
theemonster schreef:
15-07-2020 09:55
Dag dames,

Mag ik ook meeschrijven? Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben, en als ik het goed heb berekend zou ik op 17 maart uitgerekend zijn. Vandaag zou ik dan precies 5 weken ver zijn. Het is ons eerste kindje, en we hebben er een kleine drie jaar over gedaan, dus we zijn in de zevende hemel dat het uiteindelijk gelukt is :)

Gefeliciteerd theemonster! Hoe voel je je so far?
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig dit :) Ik heb de vrijheid genomen mezelf toe te voegen.

@Supersizeme wat een mooie verassing dat je alsnog een positieve test in handen had!
@Gigi wat een schrik.. ik kreeg het advies dat, als de krampen en/of het bloeden hevig zijn, dat je dan aan de bel moet trekken voor een controle. Zeker even bellen dus.

Ik voel me tot nu eigenlijk wel prima. De afgelopen week is een grote emotionele achtbaan geweest. Na 31 cycli met onder meer Clomid, een schuimecho, onderzoeken, meer echos dan ik kan tellen, en heul veul spuitjes ging ik er onbewust vanuit dat het bij ons gewoon niet ging lukken. Toen ik woensdag wat bloed verloor had ik dus al een punt achter deze ronde gezet. Alleen zetten het niet door, en heb ik vrijdagochtend toch maar getest. Ik zag zowaar een streepje. Met trillende pootjes die dure digitale CB erbij gepakt die al een jaar in de kast lag, en toen was het definitief: 1-2 weken. Eerst een potje brullen, toen aanstaande wakker gemaakt. En sindsdien is het een mengelmoes van intens geluk, paniek, ongeloof en traantjes.

We hebben het dit weekend meteen aan (schoon)ouders en zussen verteld. Het hele fertiliteitstraject hebben we voor ons gehouden, dus nu konden we eindelijk dit mooie nieuws delen.

Qua lichamelijke dingetjes merkt ik toch wel wat hoor. Ik had los van een kleine innestelingsbloeding op zaterdagavond flink wat oud bloed verloren. Dit hield toch een dag of drie aan, maar inmiddels is het nagenoeg voorbij. Ik ben me een hoedje geschrokken.
Verder huil ik om een platgetrapt plantje, knap ik bijna uit m'n BH, en is mijn eetlust totaal weg. Af en toe vlagen van een soort misselijkheid, en vooral een enorme nerveuze knoop in mijn maag. 29 juli, over precies twee weken, de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
theemonster schreef:
15-07-2020 11:25
Wat gezellig dit :) Ik heb de vrijheid genomen mezelf toe te voegen.

@Supersizeme wat een mooie verassing dat je alsnog een positieve test in handen had!
@Gigi wat een schrik.. ik kreeg het advies dat, als de krampen en/of het bloeden hevig zijn, dat je dan aan de bel moet trekken voor een controle. Zeker even bellen dus.

Ik voel me tot nu eigenlijk wel prima. De afgelopen week is een grote emotionele achtbaan geweest. Na 31 cycli met onder meer Clomid, een schuimecho, onderzoeken, meer echos dan ik kan tellen, en heul veul spuitjes ging ik er onbewust vanuit dat het bij ons gewoon niet ging lukken. Toen ik woensdag wat bloed verloor had ik dus al een punt achter deze ronde gezet. Alleen zetten het niet door, en heb ik vrijdagochtend toch maar getest. Ik zag zowaar een streepje. Met trillende pootjes die dure digitale CB erbij gepakt die al een jaar in de kast lag, en toen was het definitief: 1-2 weken. Eerst een potje brullen, toen aanstaande wakker gemaakt. En sindsdien is het een mengelmoes van intens geluk, paniek, ongeloof en traantjes.

We hebben het dit weekend meteen aan (schoon)ouders en zussen verteld. Het hele fertiliteitstraject hebben we voor ons gehouden, dus nu konden we eindelijk dit mooie nieuws delen.

Qua lichamelijke dingetjes merkt ik toch wel wat hoor. Ik had los van een kleine innestelingsbloeding op zaterdagavond flink wat oud bloed verloren. Dit hield toch een dag of drie aan, maar inmiddels is het nagenoeg voorbij. Ik ben me een hoedje geschrokken.
Verder huil ik om een platgetrapt plantje, knap ik bijna uit m'n BH, en is mijn eetlust totaal weg. Af en toe vlagen van een soort misselijkheid, en vooral een enorme nerveuze knoop in mijn maag. 29 juli, over precies twee weken, de eerste echo.
Wat geweldig dat het toch nog gelukt is! En fijn dat je snel een eerste echo hebt. Is dat bij vk of gynaecoloog?
Aaah nee Gigi, dat is geen goed nieuws :( Heb je de verloskundige inmiddels gesproken? Knuffel voor jou!

Welkom supersizeme en theemonster

Hier nog niet echt kwaaltjes. Moe en iets minder honger dan anders, vooral het ontbijt heb ik moeite mee. Maar niet misselijk gelukkig :) En ik huil nu ook om alles ;-D
Jij ook welkom theemonster! Wat een verrassing dat het dan toch gelukt is, superfijn!!

Voorstelrondje; ik ben Dépayser, 32 jaar en woon samen met mijn vriend in Brabant. Ik heb een zoontje van bijna 3, de grootste clown in huis, haha. Eind vorig jaar was ik zwanger maar helaas is met 9 weken het hartje gestopt en is dat nog een heel gedoe geweest met uiteindelijk een curretage. In april kwam ik erachter dat ik weer zwanger was, maar een paar dagen later bloedverlies en bleek bij controle een week later dat er niks (meer) zat.. Ik ben nu dus niet helemaal onbezorgd zwanger, maar moet vertrouwen hebben dat het deze keer wel goed gaat..
Alle reacties Link kopieren
@Supersizeme eerste echo is in het ziekenhuis. Als alles goed is word ik daarna overgedragen aan verloskundige. Een week later heb ik daar intake en 8w echo.

@Nijn5 heel herkenbaar. Ik begon laatst te janken toen we een boerenprotest zagen. "Die arme boeren... die moeten toch gewoon op het land kunnen werken :cry: "

@Dépayser dat is ook een heftige periode geweest. Duimen dat het nu allemaal goed zit. En de groetjes ook vanuit Brabant hier ;)
Hallo allemaal,

Mag ik ook meeschrijven?

Ik weet sinds vorige week dinsdag dat ik zwanger ben van ons eerste kindje.Ik was compleet in shock en had het totaal niet verwacht.
Volgens mijn eigen berekening ben ik 18 maart uitgerekend. Op 4 augustus heb ik de eerste echo. He
Het wachten duuuuurt lang!

Het heeft hier even geduurd voordat het raak was. Voordat we goed en wel konden starten, zijn er nog allerlei privézaken geweest die roet in het eten gooiden.

De eerste dagen had ik wat lichte krampen, maar ik voel me inmiddels kiplekker!
Hoe voelt iedereen zich?

Komende dagen probeer ik toch af en toe wat te posten en mee te lezen; ik ben namelijk op vakantie!
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes :hug:
Het zijn emotionele dagen voor ons, de hormonen helpen daarin ook niet mee natuurlijk. De verloskundige gaf aan dat het zo'n typisch beeld is en nog zo vroeg dat een echo niet nodig is om te bevestigen dat alles weg is. Hopelijk komt m'n menstruatie straks snel weer op gang zodat we verder kunnen voor een nieuwe poging. Ik zal me uit de tabel halen.

Voor jullie allemaal heel veel geluk met de zwangerschap en hopelijk een flink stel mooie, gezonde kinderen in maart!
Alle reacties Link kopieren
@ Gigi, heel veel sterkte.
susieflower wijzigde dit bericht op 20-07-2020 11:21
88.80% gewijzigd
C'est la vie
@Gigi, heel veel sterkte! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
@gigi sterkte!!

Ik heb zojuist mijn laatste werkdag gehad voor de vakantie, en ik ben me toch kapot. Blijft bizar dat het al zoveel invloed kan hebben!!
Alle reacties Link kopieren
@Gigi heel veel sterkte :redrose: :redrose:

@Mevrouwtjepeer welkom :) Ik ben een dag voor jou uitgerekend. Hopelijk kan je lekker genieten van de vakantie

Het goede nieuws is hier een beetje ingedaald en we beginnen aan het idee te wennen. Ik merk dat ik erg op en neer ga in emotie. Blijdschap overheerst, maar er zit toch een soort angst bij voor wat er gaat komen, en ook een klein beetje melancholie dat we ons fijne huidige leven met z'n tweetjes achter ons gaan laten. Maar ik geloof dat moodswings er ook bijhoren, toch?
@theemonster, heel herkenbaar hoor! Hier duurde het ook even voordat we beseften dat het 'echt' is en wat er allemaal op ons af gaat komen.

Onze vakantie zit er bijna op. Helaas was het toch anders dan we gedacht hadden. Ik merk dat ik veel bezig ben met of alles goed gaat. Herkennen jullie dit?

Ik tel de dagen af tot de eerste echo. Het is nu nog zo onzeker en dat vind ik soms best lastig. De zwangerschap is natuurlijk nog erg pril.
Aankomende week veel dingen gepland staan, dus hopelijk biedt dat wat afleiding.
O, en nog even voorstellen natuurlijk.


Ik ben MevrouwtjePeer, 29 (bijna 30) en woon in het zuiden des lands. Ik ben al een aantal jaar getrouwd met een hele leuke man, haha.
Het heeft hier ongeveer 11 maanden geduurd voordat het raak was, maar des te blijer zijn we dat het ons toch gelukt is. We hielden er al rekening mee dat we naar het ziekenhuis moesten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Ik ben nog heel pril zwanger, maar merk dat ik best onzeker ben en denk dat het me helpt om erover te kunnen praten, haha!

Ik ben Girafjes, 27 jaar. Mijn vriend en ik zijn sinds februari 2019 aan het proberen en hebben afgelopen maand een aantal onderzoeken gehad bij het ziekenhuis. Dinsdag heb ik m'n eindgesprek en gaan we een behandelplan bespreken, maar zoals het ernaar uit ziet kan ik die afspraak afzeggen, want ik heb vrijdag positief getest! (en zaterdag positief met een ClearBlue wekentest, 2-3 weken zwanger)

Het is allemaal nog heel onwerkelijk, maar ik ben helemaal in de wolken. Nu hopen dat alles goed blijft gaan 💕 ik zet mezelf in de tabel als ik weer op de computer zit en zal dan ook uitgebreider op jullie reageren.

Mevrouwtjepeer ik lees dat jullie er ook rekening mee hielden dat jullie mogelijk naar 't ziekenhuis zouden gaan. Bijzonder dat het dan net nog ervoor gebeurd he?
Ik herken heel erg wat je schrijft. Vannacht gedroomd dat ik begon te bloeden. Ik voel me super, amper klachtjes, dus dat maakt me ook onzeker. Alles maakt me onzeker, maar nu proberen te genieten💕

Theemonster ja hoor moodswings horen er geloof ik bij!

Supersizeme werk je ook in het onderwijs? Fijne vakantie, lekker uitrusten en genieten!

Fijne zondag!
Weer een paar nieuwe dames erbij, gezellig!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik voel me de hele dag door zo niet lekker.. Zo’n half misselijk gevoel wat niet wegtrekt maar waar je ook niks tegen kan doen, bleh! Ergens vind ik het ook wel fijn, want dat geeft me wat meer zekerheid dat het goed zit.. Verder nog steeds wel onzeker, elke keer als ik naar de wc ga, kijk ik of ik toch geen bloed zie. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
@MevrouwtjePeer oooh weer een "zuiderling" :) Wat een geweldige verassing dat het toch vanzelf gelukt is zonder medische interventie.

@Girafjes welkom! Ook bij jou heel fijn dat je niet het medisch traject in hoeft!

Hier gaat alles redelijk ok. Ik voelde me dit weekend echt kiplekker, maar merk dat het slechte slapen me nu wel begint op te breken. Ik word gewoon continu wakker door de hormonen. Verder heb ik nog steeds op-en-af bruinverlies, waar ik me druk over maak. Maar zolang het niet doorzet, hoeft het niks te zijn zeggen ze.
Het goede nieuws is dat ik het niet kon laten, en gisteren toch nog even getest heb. Enorme knalstreep! Ik heb de eerste paar dagen vrij obsessief getest elke dag zonder dat de streep donkerder werd. Dus dit is een mooie geruststelling.
Nog een week en 2 dagen wachten tot de eerste echo :cheer:

Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Dépayser schreef:
20-07-2020 11:06
Weer een paar nieuwe dames erbij, gezellig!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik voel me de hele dag door zo niet lekker.. Zo’n half misselijk gevoel wat niet wegtrekt maar waar je ook niks tegen kan doen, bleh! Ergens vind ik het ook wel fijn, want dat geeft me wat meer zekerheid dat het goed zit.. Verder nog steeds wel onzeker, elke keer als ik naar de wc ga, kijk ik of ik toch geen bloed zie. Herkenbaar?
Heel herkenbaar. In mijn vorige zwangerschap heb ik op het begin een tijdje bloedverlies gehad, verschrikkelijk was dat!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook nog vrij rustig. Helaas slaap ik wel ook slecht, verder vlagen van misselijkheid en nachtelijke honger. Borsten doen ook regelmatig pijn, maar over het algemeen gaat het heel prima. En dat is dan ook weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik schrijf graag mee 😊
Gisteren een positieve test in handen gehad: 1e poging was meteen raak! Merk wel dat het nog heel onwerkelijk is.. We hebben een clearblue test besteld en hebben allebei zoiets 'als deze positief is dan geloven we het' haha!

Ik ben 28 jaar en vanwege privacy werk ik met een andere naam. Ik kom uit Arnhem.

Verder heb ik nog niet echt klachten: gevoelige en grotere borsten, maar dat is nog prima te doen.

Ik merk dat ik uit kijk naar de 1e echo (ga na de clearblue test een afspraak maken), zodat ik weet dat op dat moment alles goed is. Vind dat toch nog wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Supersizeme herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde. Heb amper klachtjes en dat maakt me nou juist weer onzeker. Ben sochtends erg vroeg wakker, heb snachts honger, maag voelt gek maar ben niet misselijk, heel soms was rozige afscheiding en ik heb buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Alhoewel dat laatste met de dag minder wordt.

Veronica spannend, voor mij was die ClearBlue test ook de bevestiging!
En in de 1e ronde wat mooi en fijn! 🍀

Depayser, herkenbaar, ik las van de week ergens 't woord' broekloeren' en dacht, ja dat is dus wat ik doe. Ben continu aan 't kijken of ik toch niet ongesteld word.

Theemonster yeah knalstrepen zijn fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven