Verlofpraat!

22-02-2016 00:06 873 berichten
Ha! Welke dames zijn er nog meer in de komende 6 weken uitgerekend? Ik heb nog een week of 4 te gaan en verveel me de pleuris.

Ik heb verlof, een ontzettend rustige en lieve peuter die ook zijn eigen bezigheden heeft (opvang die, weliswaar in veel mindere mate, doorloopt) en een lijf dat niet veel activiteit meer accepteert.

Wie kletst (of zeurt) er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
Chek: wat een kort nachtje zeg!! Hoop dat je toch je rust nog heb kunnen pakken vandaag en dat je nu goed kunt slapen.

Fleetfox: heftig van je moeder! Je komt zo wel heel sterk over moet ik zeggen, knap hoe je erin staat!

Laury: leuk om je hier weer tegen te komen ik volgde je stiekem nog wel een beetje haha. Als je nog leuke tips heb voor netflix houd ik me aanbevolen.

Shift: misschien een late tip maar ik vind het boek veilig bevallen erg fijn om te lezen, heel duidelijk beschreven.

Lis: spannend! Succes morgen

Rawr: phoe dat lijkt me inderdaad lastig als je gelijk al moet stoppen met je werk. Maar zoals hoe je je dagen nu heb ingedeeld klinkt wel lekker ja! Zal dalijk helemaal wennen zijn als je weer moet werken.

Qua cursus heb ik niks gedaan, ben een paar keer gaan zwemmen. En m'n gewicht schiet de laatste weken erg omhoog zit nu 15 kilo aan. Maar ik moet zeggen ik hou ook wel van lekker snoepen de laatste tijd haha.
Bleh! Weer zo'n nacht

Geen idee wat mijn zoontje heeft. Hij is weer de hele nacht aan het jengelen. Zit nu al een uurtje met hem beneden. Zetpil erin want vermoed kiezen die doorkomen. Hij is nu weer vrolijk dus zal inderdaad wel ergens pijn hebben

Gisteren enorme aanval van nesteldrang gehad. Dus toen ook niet kunnen rusten na de slapeloze nacht. Wel dus lekker veel kunnen doen in huis. We zijn bezig met het ruilen van kamers en hoop toch echt dit af te hebben voor ik 37 weken ben. Maar er is nog veel te doen.

Straks even zoon terug in z'n bed leggen en kijken of ik nog een uurtje slaap kan pakken voordat m'n meiden wakker worden.
Dat is flink balen check!! Waar haal je dan de energie nog vandaan om schoon te maken haha.

Ik had nooit hier moeten zeggen dat ik uitstekend slaap! Deze nacht 2 uurtjes geslapen ongeveer. Ik blijf stellig in bed liggen in de hoop dat ik weer kan slapen....
Dames, lieve dames, ten eerste bedankt voor alle lieve berichten. Dat doet goed!

Rawr, dat klinkt allemaal heel ontspannen. Je kunt ook nog goed, dat scheelt denk ik ook veel. Rumikub bij je grootouders, geweldig.

Lis, veel succes bij de gyn vandaag! Dat zal vast wel goed zitten, als hij/zij lekker beweegt. Lief dat je naar mijn dochter vraagt, met haar gaat het goed! Ze heeft het ook moeilijk gehad met de dood van mijn moeder, voornamelijk veel verlatingsangst gehad, maar nu gaat het weer prima. Al staat nu weer de volgende grote verandering om het hoekje te kijken, ben benieuwd hoe ze dat opneemt. Maar ze blijkt een heel veerkrachtig meisje, dus ik heb goede hoop!

Gekkootje: dat komt vast goed met die vrije tijd. Die zes weken vliegen om straks. Zeker als je met vriendinnen nog eens wat kunt ondernemen. Houd die bekken goed soepel, kun je nog eens lekker de stad in.

Misspoes: ik ben 7 maart uitgerekend, dus ik ben al snel aan de beurt. Leuk dat je weer een jongen krijgt! Lijkt me heel bijzonder, twee van hetzelfde geslacht (krijgen wij hier ook, twee meiden!). Oh, en die twintig kilo heb ik er ook aan zitten. Gaat me iets beter af dan de vorige keer. Maar ik vertrouw er weer op dat het goed komt, is de vorige keer ook gebeurt.

Pientje: wat dacht je van een grote verandering voor zo'n kleintje? Mijn dochter is gebaat bij haar vaste routine en vind het erg leuk op de opvang. Waarom zou ik haar dat ontnemen? Ik heb ook de energie niet meer haar de hele week te vermaken, dus voor mij zijn die twee dagen perfect om iets in huis te doen en verder veel te rusten. En dan is het des te leuker als ik haar weer mag ophalen. Ik heb er geen problemen mee hoor. Straks als de baby er is gaat haar leven ook gewoon door en gaat ze ook naar de opvang.
Tanha, oef, dat is weinig slaap! Slaap nog maar even lekker door. Oh, en het snoepen: herkenbaar. Ben nu toch weer alles in My Fitness Pal aan het bijhouden, puur ten confrontatie. Maar gisteren zijn de bokkepootjes voor de vaklui (die ze uiteindelijk niet gegeten hebben) er doorheen gegaan. Whoops. Vandaag weer opletten en gezond eten.

Check, wat balen zeg. Kan je man hier niets in betekenen?

Vandaag ben ik met dochter thuis, we gaan even een kleine boodschap doen en ze gaat weer in bad vandaag. Geen spannende dingen, misschien dat een kleine wandeling er nog in zit. Ik had tenminste begrepen dat het weer beter werd vanaf vandaag.
Hier een meelezer, misschien doe ik leuke ideeen op. Nog 5 weken en dan mag ik ook met verlof (aan het aftellen!) Kan me echt niet meer herinneren wat ik die 4 weken bij nr 1 heb gedaan. Nu stop ik 6 weken van tevoren, ben echt zo snel moe en slaap slecht.

Hier gaat nr 1 ook naar de opvang, wel minder dagen. Vind mezelf nu al een saaie moeder, kan niet eens achter haar aan rennen
[quote]Pientjexxxx schreef op 23 februari 2016 @ 22:53:

Waarom gaat je kind naar de opvang als je gewoon thuis bent en alle tijd voor hem hebt? Het is toch fijn om extra tijd aan je kind te besteden nu je die volop hebt? En dan ga je nog klagen dat je je verveelt. Raar hoor![/quote

Bijzonder, dergelijke stellingen en aannames zonder ook maar de achtergrond te weten. Maar hier heb je de redenen:

- Omdat het voor veel kinderen, en de mijne is daar het lichtend voorbeeld van, goed is om juist bij dergelijke veranderingen als een broertje of zusje op komst, de routine erin te houden. Peuter gaat minder naar opvang, maar gaat wel want dat is goed voor hem.

Daar mag jij heel veel van vinden, maar uit onderzoek is gebleken dat juist dit soort dingen van belang zijn om in stand te houden. En nee, dan ga ik hem niet voor mijn entertainment thuis houden.

- ik ben fysiek beperkt door de zwangerschap (nee, niet de gewone kwalen) en kan hem zich dus nu even niet voldoende laten uitleven.
anoniem_131921 wijzigde dit bericht op 24-02-2016 08:37
Reden: Hormonen even opzij gezet
% gewijzigd
@lis

Ik wil graag Suits en The blacklist kijken !

Kan ik best veel tijd mee vol maken dacht ik zo haha

Sinds 2 nachten slaap ik weer wat beter gelukkig.. op advies van de vk 2 paracetamol iedere 6u dus doe nu rond de middag, avondeten en voor het slapen en de bekkeninstabiliteit is iets beter te doen snachts. . Ze wilde dat ik een spiegel ervan ging opbouwen anders is het echt niet te doen..

Dat koken is wel een hele goede trouwens.. ga gewoon heel mn vriezer 'verantwoord' vol gooien haha
Mbt de opvang.. ik werk zelf op een kdv en zie dat de kindjes meer baat hebben bij gewoon naar de opvang te gaan naar hun vriendjes en vriendinnetjes om zo de routine er idd in te houden. . Er veranderd straks al genoeg !
@tanha lees nu je berichtje pas haha wat leuk idd ! En erg herkenbaar die korte nachten..
Heerlijk al die ideeën met m'n bekkeninstabiliteit is langer staan en zitten dan 15 min bijna niet te doen, dus er valt veel af. Maar zal de komende 15 weken nog door moeten komen dus vind het fijn om wat inspiratie op te doen! Koken is m'n lust, dus in etappes koken is wel een optie haha

Succes dames!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Voor de Netflixers: vind zelf de Scandinavische serie Rita erg leuk. Heel geestig. Verder: Nashville. Ik dacht ook: ga ik nu een serie over country kijken?! Maar het is een topserie, gedragen door sterke vrouwelijke hoofdpersonen
Bedankt voor het meeleven met de echo! Dat doet me goed. Eind van de middag is het zover ik ben benieuwd.

Gekko: lekker dat je nu ook verlof hebt! Knap hoor, dat je het tot 36 weken hebt volgehouden.

Konijn: haha ik moest erg lachen om je ervaring met de pufcursus. Was het echt zo erg?

Ik heb vorige keer samen bevallen gedaan, dat was 5 avonden samen met partner en andere stellen. Vond ik een hele fijne cursus, eigenlijk alleen theorie maar daardoor wist ik goed wat er gebeurde tijdens de bevalling en dat haf mij wel houvast. Nu doe ik zwanger en fit. Het sportgedeelte vind ik wat minder, ik hou helemaal niet van sport. Maar het is wel gezellig en daar doe ik het voor.

Misspoes wat leuk nog een jongetje. Een jongengezin lijkt me erg leuk!

Pientje: hoi. Doei!

Tanha zeker nu mijn verlof begonnen is vind ik het ook moeilijk om niet de hele dag lekker te snaaien! Maar als je op de bank zit is zo'n koekje wel verleidelijk...... Ik geef er ook best vaak gewoon aan toe hoor. Ik vind Rita ook een hele leuke serie. Soms een beetje voorspelbaar maar dan toch nog leuk.

Check: hoeveel kinderen heb je en hoe oud zijn ze? Ik hoop ook voor je dat het kamertje verwisselen snel af is! Was het veel werk?

Fleetfox fijn dat het goed gaat met je dochter. Spannend he, om te gaan zien straks hoe de oudste gaat reageren op de nieuwe baby. Mijn dochter is in januari 2 geworden. Ze is niet snel jaloers en kan ook nog vrij goed spullen en aandacht delen, dus als dat zo blijft zit het wel goed. Maar het kan ineens allemaal anders worden als er een baby is! Volgens mij denkt ze na een week: wanneer gaat het weer weg?

Laury: THE blacklist is zeker leuk! Suits vond ik ook leuk maar had ik na 2 seizoenen wel gehad. Normaal kijk ik veel spannende series en actieseries maar sinds ik zwanger ben trek ik die even niet. Al dat gemoord... Haha dat ik nog eens zo'n muts zou worden! Maar ik kijk nu series waarin drama bestaat uit gebroken harten en iedereen over het algemeen lief voor elkaar is en de wereld leuk (lalalalalala). Vooral kostuumdrama's en jaren 50 series om me te vergapen aan doe mooie jurken. Zoals mr. Selfridge, THE Paradise, call THE midwife. En nu bomb girls, over vrouwen in Canada die tijdens de oorlog in een bommenfabriek werken. Lekker verstand op 0. Ik hoop ook dat je bekkeninstabiliteit beter wordt s nachts, het is echt niet leuk om wakker te worden met pijn.
call the midwife! Dat is mijn verslaving op het moment! Fantastisch!

Volgende baksels staan weer in de oven...
Lekker hoor konijn. Call the Midwife wil ik trouwens ook gaan kijken. Zodra ik wat rust in mijn lijf krijg..

Inmiddels de echo gehad Liss ik ben benieuwd.

Ik heb maandag een groeiecho. Ben zo benieuwd hoe groot onze meid nu is.

Ik ben trouwens zwanger van de vierde Liss. We hebben nu twee meiden van 6 en 5 jaar en een knul van bijna 2.

Morgen ga ik wat laatste spullen ophalen voor de baby. Een box, wieg en maxi cosi. Deze spullen hadden wij al weggedaan omdat wij het eigenlijk bij drie kinderen wilde houden.

Ik breng onze jongste ook naar de opvang hoor. Zowel voor mijzelf als voor hem. Hij heeft het super naar zijn zin daar. S ochtends als ik hem uit bed haal zeg ik dan " ga je naar de kindjes vandaag?" En dan lacht hij, gooit zijn armen in de lucht in roept "yeah!" Hij gaat altijd met een big smile naar binnen. Ik breng hem dan ook met een gerust hart weg. Ze doen ook leuke activiteiten daar. Hij vind daar zijn uitdaging en emotionele aansluiting. Super toch. En ik kan het huis ondertussen in orde maken, rustig naar mijn ziekenhuis afspraken (ik heb wat complicaties) en probeer altijd wel tussendoor even te liggen als de jongste op de opvang is.

De meiden heb ik wel van de bso gehaald. Dat vond ik het geld niet waard. Ze gaan niet met veel plezier en ik kan ze prima nu gewoon thuis hebben.
O dat snap ik goed! Die gaan natuurlijk sowieso naar school, dus heb je toch nog een paar uur per dag voor jezelf! Fijn! En mijn peuter is verliefd op zijn juf. Zwijmelt ook echt over haar, dat ze zo mooi is (en echt... Dat is ze niet )
O wat schattig konijn! Verliefd op z'n juf

Vraagje.. Ik zit heel erg te twijfelen over wat te kopen voor in de maxi cosi. Eind maart uitgerekend. Kan dus nog koud/fris zijn buiten, maar ook al wat warmer worden. We gaan richting het voorjaar.

Ik vind de Voetenzakken van Koeka erg mooi. Maar die zijn wel weer warm. De flanel schijnt weer warmer te zijn dan die met teddy voering. Die heeft een hogere TOG waarde (warmte waarde) zag ik op de site van Koeka.

Dan maar alleen een wikkeldoek?

Waar hebben jullie voor gekozen?
Check een gezellig drukke boel bij jullie thuis! Fijn dat de jongste het zo leuk vindt op de opvang. Moet je vaak naar het ziekenhuis voor de complicaties? Ik hoop ook dat je meisje goed gegroeid is! Met de voetenzak kan ik je niet helpen, we hebben hem bij de vorige tweedehands gekocht en daar zat een voetenzak bij, die gebruiken we.

Echo was niet slecht maar ook niet goed, het is op het randje. Hoofdje is gemiddeld, buikje klein maar binnen de marge maar het gewicht gaat langzaam. 2 weken geleden (ruim 34 weken) was het bijna 2100 gram, nu bijna 2300. Dat is weinig groei in die 2 weken en dat baart me wel zorgen. Nu krijg ik elke week een echo in het ziekenhuis. Bij 2500 gram mag het thuis of in het geboortecentrum geboren worden zei ze. Zondag ben ik 37 weken dus dan zou ik wel in de buurt komen van die 2500 gram. Maar het beste zou zijn als het nog even lekker blijft zitten. Dus dat hoop ik maar. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen! Ik ben heel dankbaar dat ik zwanger ben en ik doe het met liefde, maar leuk vind ik het niet. Ik ben heel blij als het achter de rug is en de bevalling begint. Ik vind bevallen namelijk wel leuk en kijk daar erg naar uit. Al is het alleen maar omdat ik dan niet meer zwanger ben! Maar nu mag het dus nog wel even wachten....
Lis dat is niet leuk. Zorgen om je kindje

Ik heb een voetenzak bedenk ik me nu! Gewoon een huis-tuin-en-keukenzak. Hoewel ik me ook kan indenken dat ik gewoon een fleecedeken gebruik. Peuter was nogal een warm kindje, dus heeft eigenlijk nooit in voetenzak gezeten. Zweette de pan uit binnen no-time
Checkmark, ik heb de koeka voetenzak met teddy. Had ik al bij de eerste die wel ik januari geboren is. Heb niet een heel warm jasje gekocht expres en gebruik die zeker alleen de eerste weken. Daarna zal ik overgaan (afhankelijk van de temperatuur) naar fleece dekentjes. Heb van die hele fijne kleintjes van de h&m vooral en 1 van de zeeman!!

Wat een gezelligheid een vierde!!

Ow jaaaaa call the widwife, heerlijk die series. Kan dat alleen echt niet kijken als die kleine rondloopt. Zodra het spannend wordt gaat hij meekijken en auw roepen, hand voor zijn mond slaan enz. Haha, toch bang dat dat niet helemaal goed is voor het kleine mannetje.

Wat heb je nu gemaakt konijn? Ik ga van het weekend denk ik voor een monchou taart. Heb ik al heel lang zin in.

Liss, hoe was de echo???

Vandaag iets te enthousiast gepoetst. Had een paar vriendinnen met kinderen op visite. M'n vloer leek 1 grote kruimel van koekjes sap en van alles nog wat. Heb gestofzuigd, gedweild, gepoets, gewassen, was opgevouwen wordt nu weer moe als ik het typ

Daarom slaap lekker allemaal, hoop voor iedereen op een goede nachtrust, hebben we allemaal zo nodig!
Dat is wel heel driftig gepoetst misspoes! Morgen dagje niks doen?

Ik had nu een appeltaart gebakken. Heb de helft maar naar de buren gebracht
@checkmark ik zit daar ook mee te dubben.. je hebt nu ook dekens (babydekje) van koeka speciaal voor in de maxi cosi !

https://www.koeka.com/nl- ... je-antwerp-maxi-cosi.aspx

Ik neig daar dan toch meer naar..

Heb nu een snoozebaby wikkeldoek erin liggen maar twijfel toch nog heel erg ..

Je hebt van jollein bij de prenatal hele mooie betaalbare voetenzakken die ik vergelijkbaar vind met koeka..

http://www.prenatal.nl/sh ... lue=&prevVisit=&id=111330

Nog 2 middagen werken.. en dan start mn verlof !
Ach Lis, wat vervelend om dat te horen. Gelukkig gaan ze je goed in de gaten houden. Houd je ons een beetje op de hoogte?

Check, ik was van plan de doek van Moeders van Moeders te gebruiken. Mocht dat niet goed zijn stuur ik man wel naar huis voor een ander dekentje. Ik heb bij de oudste nooit de voetenzak of een speciale maxi cosi doek gebruikt, dekentje ging prima. In het begin eentje die ook voor de wieg kan, die zijn groot genoeg om aan de zijkanten en bij de voetjes een beetje in te stoppen.

Oef Misspoes, jij hebt de nesteldrang goed te pakken!

Over twee uur mag ik mijn dochter weer gaan ophalen, die is weer fijn gaan spelen. Die gaat met net zoveel plezier als de jouwe Check! Ik heb haar een rugzak gekocht, zodat we het luiertasje voor de opvang kunnen gebruiken voor de tweede. We hebben haar een pinguïn rugzak gekocht, want dat is toch wel haar favoriete dier. Ze is helemaal verzot op die tas, daar stormt ze direct op af als ze die ziet staan 's ochtends. Vanochtend begroette ze haar vader nog met 'gagu gagu!' (haar woord voor pinguïn). Die is dus wakker geworden met het vooruitzicht dat ze die rugzak weer zou zien! Geweldig!

Nu ben ik steeds rond aan het kijken voor nieuwe kleding. Ik heb echt de shop kriebels! Ik wil mijn lijf terug! Mijn oude garderobe heb ik al uitgezocht, wat oud, versleten en saai was geworden heb ik al weggegooid. Om mijn hoofd er een beetje bij te houden als ik weer ga winkelen, heb ik al een bestand gemaakt met kleding die ik graag wil aanschaffen. Dus bij de tijd dat ik weer 'mag' ben ik er klaar voor.

Hebben jullie ook weer zo'n zin om alles te kunnen? Lang wandelen, hardlopen, dat soort dingen? Ik ga die zes weken rustig aan doen na de bevalling met ongeduld uitzitten, denk ik zo. Gelukkig kan wandelen wel, ik hoop op goed weer deze lente!
Misspoes erg hè zo'n schoonmaakaanval. Het meest vervelende vind ik nog, dat je denkt dat doe ik effe. Want normaal doe je het ook effe. Maar nu kun je dat effe dus wel effe vergeten... T kost allemaal veel meer moeite en tijd!

Laury lekker dat je verlof in zicht komt, als je dit leest heb je de laatste dag misschien al gehad! Moet je veel afronden of kun je makkelijk weg?

Konijn en flletfox bedankt voor het meeleven. Ik sprak vandaag mijn moeder nog en ik was zelf bij de geboorte maar 4,5 pond. Dus nog lichter dan mijn baby nu is. En mijn moeder is gewoon thuis van mij bevallen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan miet denken. Iemand ervaring met een licht kindje? Ernaar googelen of een topic erover openen durf ik niet, want dan krijg je allemaal horrorverhalen en die trek ik nu slecht...

Fleetfox wat schattig van die tas voor je dochter. En wat goed dat je al overzicht hebt van wat je straks nodig hebt! Ik heb ook erg zin om straks weer alles te kunnen. Bijvoorbeeld bukken of opstaan zonder te denken hoe ga ik dit doen?

Ik heb vandaag een erg leuke dag gehad op de 9 Maandenbeurs. Ik woon er niet zo ver vandaan dus het was voor mij goed te doen met het ov. We hebben ons rot gelachen om al die trolleys. En ik ben niet gegaan om iets te kopen maar gewoon om rond te kijken, en dat was best leuk. De aanbiedingen zijn inderdaad niet echt de moeite waard. Aanbiedingen in de winkel zijn meestal goedkoper. Zelfs bij een grote aanschaf. En je moet het dan ook een eind mee naar huis sjouwen, dat is niet handig. Dus je moet goed opletten. Bij sommige stands kreeg je iets gratis mee als je je e-mailadres achterliet, daar heb ik een speciaal adres voor waar ik bijna nooit naar kijk dus dat leverde nog wat leuke kleinigheidjes op. Ik heb een paar kleine dingetjes gekocht, speciale tepelcreme en wasbare zoogkompressen (die laatste waren 3 euro per 4 normaal betaal je daar 10 euro voor). En een hele handige waterafstotende slab van Bibetta. Ik ben nu wel kapot maar morgen doe ik het weer rustig aan.
@lis fijn dat het leuk was ! Wilde a.s. zaterdag gaan maar mn lijf trekt dat nu echt niet helaas dus heb maar afgezegd ! Morgen van half 1 tot half 6 werken en dan is t klaar moest wel veel afronden want ben leidinggevende op mn groep dus moest veel overdragen maar is helemaal goed gekomen. Vandaag organiseerde mn collega's een babyshower en wat is de baby verwend zeg wel lief maar veelste gek qua kadootjes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven