Verschil in gevoel zwangerschappen?

19-08-2018 10:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik ben zo blij! Maar ook zo ontzettend onzeker... In mei heb ik een MA gehad met 8 weken. Wat een verdriet hebben we daarvan gehad. En nog steeds. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik geen hele erg kwaaltjes. Beetje maagzuur, wat vaker plassen en af en toe een humeur om op te schieten. Dat was het wel zo'n beetje. Niet misselijk of extreem moe.

Deze zwangerschap is qua kwaaltjes exact hetzelfde. Super fijn hoor aan de ene kant. We zijn namelijk op vakantie nu dus het is heerlijk om me fit te voelen en te genieten van dat kleine wonder wat in mijn buik groeit.
Aan de andere kant zou ik met zoveel liefde iedere ochtend kotsende boven de plee hangen. Want dan heb ik in ieder geval een teken dat deze zwangerschap anders is. En hopelijk wel goed gaat.
Nu we de dagen naar de eerste echo aftellen (nog een week) merk ik dat de zenuwen het overnemen. Ik kan zo moeilijk geloven dat we straks echt samen een kindje mogen krijgen. Ben zo bang voor weer een hele verdrietige afloop. En tegelijkertijd voel ik mij dan weer schuldig omdat ik vind dat ik wel vertrouwen moet hebben in dit kindje. Poeh erg lastig.

Hoop daarom dat er meer zijn die dit hebben meegemaakt en hun ervaringen willen delen. Voelde bij jou de zwangerschappen ook hetzelfde maar hadden toch een andere afloop? Of voelde het totaal anders toen je zwangerschap goed zat?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik heb drie zwangerschappen meegemaakt en ze waren alledrie anders, maar ik heb nooit kotsend boven de wc gehangen! Ohja, wel! Tijdens de bevalling van de oudste :)

Eerste is oudste uit geboren, tweede bleek met termijnecho met 8.5 overleden en werd een miskraam. Nu 26 weken zwanger.

Bij alle drie in het begin alleen wat moeier, beetje misselijk en stemmingswisselingen. Wel had ik bij de miskraam van de een op de nadere dag geen symptomen meer. Bij de eerste lustte ik bijna niks meer, nu kan ik eten als een dijkwerker... Ook voel ik me nu veel fitter dan bij de eerste nog.

Er is dus echt geen pijl op te trekken. Ik heb trouwens na de miskraam heel bewust geen vroege echo gedaan, maar pas bij 10 weken. Ik wilde niet eerst weer een goed gevoel hebben met een kloppend hartje en daarna teleurgesteld worden. Uiteraard zal dit voor ieder persoonlijk anders zijn, maar ik wil het wel als mogelijkheid om over na te denken meegeven.
Ik heb mijn eerste zwangerschap van week 7 tot week 14 overgegeven. Zoon is nu 1,5. Ik ben nu 12 weken zwanger en heb nog geen een keer overgegeven. Ik ben wel benieuwd of het weer een zoon is, of dat het misschien anders voelt omdat het een meisje is.
Alle reacties Link kopieren
konijnhangoor schreef:
19-08-2018 10:58
Er is dus echt geen pijl op te trekken. Ik heb trouwens na de miskraam heel bewust geen vroege echo gedaan, maar pas bij 10 weken. Ik wilde niet eerst weer een goed gevoel hebben met een kloppend hartje en daarna teleurgesteld worden. Uiteraard zal dit voor ieder persoonlijk anders zijn, maar ik wil het wel als mogelijkheid om over na te denken meegeven.
Dat is inderdaad ook iets waar ik over nadenk. Vorige keer hadden we een echo met 8 weken en kwamen er tijdens de echo pas achter dat het al een paar weken mis was. Het hartje had wel geklopt maar dus heel kort.
Een echo nu geeft mij dus nog niet het vertrouwen dat alles goed zal blijven gaan. Aan de andere kant: als de hartslag niet goed zit zullen ze dat misschien wel nu al kunnen zien. Als het niet goed is weet ik dat liever zo snel mogelijk.
En als alles er wel goed uit ziet geeft het hopelijk wat rust.

Fijn om te lezen dat niet misselijk zijn niet perse slecht hoeft te zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Hee Stippeltjesbehang!
Heb geen miskraam meegemaakt maar herken je gevoel van onzekerheid wel heel goed met nu hele prille zwangerschap van 5 weken...zou ook bijna hopen op die misselijkheid! Wat mij wel helpt is het 'uitgerekend in april 2019' forum, zitten een hoop dames in met dezelfde onzekerheden. Onvermijdelijk dat je daar soms ook geen goed nieuws van anderen hoort maar je kan het ook fijn hebben over (het niet hebben van) lichamelijke klachten, aankomende echo's ed... Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
roover schreef:
20-08-2018 11:26
Hee Stippeltjesbehang!
Heb geen miskraam meegemaakt maar herken je gevoel van onzekerheid wel heel goed met nu hele prille zwangerschap van 5 weken...zou ook bijna hopen op die misselijkheid! Wat mij wel helpt is het 'uitgerekend in april 2019' forum, zitten een hoop dames in met dezelfde onzekerheden. Onvermijdelijk dat je daar soms ook geen goed nieuws van anderen hoort maar je kan het ook fijn hebben over (het niet hebben van) lichamelijke klachten, aankomende echo's ed... Wees welkom!
Dank je wel voor je lieve bericht! Ik kom bij jullie meekletsen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven