Verschil tussen zwangerschappen

15-06-2019 11:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hoop ik zwanger te worden van een tweede kindje. Alleen kijk ik nogal tegen een tweede keer zwanger zijn op. De vorige zwangerschap was bepaald geen pretje en ik ben benieuwd wat voor verschillen er tussen de meerdere zwangerschappen zat bij anderen.

Dus vandaar de vraag: wat waren de verschillen tussen je zwangerschappen?
Niet zoveel verschil. Bij beide misselijk tot week 26, verder goed te doen.
Zeer vergelijkbare zwangerschappen. Bij de eerste wat meer last van maagzuur dan bij de tweede. Bij de tweede waren de laatste weken een stuk zwaarder dan de eerste. Wel twee hele verschillende bevallingen en twee hele verschillende baby’s ;-D
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 12:04
0.61% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Oef wat niet... eerste zwangerschapssuiker, tweede (derde) niet. Een keer vanaf week 5-9 heel misselijk, werd een mk. Tweede kindje helemaal niet misselijk.

Eerste zwangerschap is mijn lijf veel zwaarder gevallen (meisje). Tweede voldragen (jongen) stuk minder zwaar. Geen idee wat en of daar redenen voor zijn.

Overeenkomst: ik lustte geen koffie meer :)
Hier wel verschillend...bij beide misselijk geweest maar bij de eerste veel minder lang en minder heftig. Bij de oudste eindige het met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis met een ingeleide bevalling met 36 weken. De jongste kwam vanzelf een dag voor de uitgerekende dag.
Beide bevallingen waren even snel en beide kinderen hadden een vastzittende nekwervel en zijn behandelt door een kindermanueel om dat op te losse
Om je op te beuren: mijn zwangerschappen werden steeds vervelender. :$

Eerste zwangerschap (tweeling): eigenlijk nergens last van gehad.
Tweede zwangerschap: miskraam.
Derde zwangerschap: misselijk tot 11 weken, bloedverlies rond 13 weken en 20 weken, daarna probleemloos, wel 6 weken te vroeg bevallen.
Vierde zwangerschap: kots-honds-beroerd tot 14 weken, daarna bekkeninstabiliteit, veel pijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Eerste keer vreselijk misselijk tot week 22, de tweede zwangerschap geen 1 dag misselijk geweest 😊 bij tweede wel veel last van m’n rug/billen gehad, daar had ik bij de eerste veel minder last van.
En de tweede bevalling was ook veeeel beter!
Ik denk dat mijn zwangerschappen en bevallingen vergelijkbaar waren. Beiden heeeeeel moe. Beiden misselijk, bij tweede zes maanden kotsen (eerste niet)
Twee bevallingen die vrij vlot en thuis gingen, geen knippen, scheuren etc
Tvp, ben hier ook benieuwd naar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Vergelijkbaar bij mij, geen grote dingen. Wel veel last van de hormonen, voelde me echt niet fijn, bij de tweede een PND gehad. Tweede bevalling vond ik véél vervelender dan de eerste want kind had een heel groot hoofd ( ;-D) en ook nog een afwijkende ligging.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Nu 34 weken zwanger van de tweede, redelijk vergelijkbaar ik mag echt niet klagen. M'n buik is wel echt veel groter (baby dus ook). Dus ben benieuwd naar de rest.
Alles was anders mijn tweede zwangerschap. Waar ik bij de eerste nergens last van had, straalde en alles goed ging. Zo verschrikkelijk was de tweede: misselijk en overgeven van week 4 tot 36; zwangerschapssuiker, ontzettend moe, depri, harde buiken, druk kind in de buik, hoge bloeddruk en bekkeninstabilieit. Dat was echt afzien 38,5 week lang. Resultaat is het enige wat telt!!!
Hier vergelijkbare zwangerschappen. Bij de tweede was ik stukken vermoeider, want al 1-2 jaar weinig slaap. En daardoor had ik meer last van dezelfde klachten. Ook had ik jeuk, geen pretje en kwam 5 kg meer aan want was minder actief.

Verder zeer vergelijkbare bevallingen, die leken zelfs zoveel op elkaar dat ik de gebeurtenissen vaak met elkaar vermeng - zelfde vk, zelfde kliniek, rondom de zelfde datum (met 2 jaar ertussen), zelfde weer, en mijn kinderen leken als baby ook nog eens op elkaar, van hetzelfde geslacht, gewicht en zelfde apgar.

Toch was de tweede keer beter te doen omdat ik wist wat er ongeveer komen ging (en dat klopte in mij geval dus ook).
Het grootste verschil vond ik dat er bij de 2e zwangerschap al een kind rondliep die ook aandacht wilde, getild moest en nog wel eens wakker werd 's nachts enzo. Was veel meer moe en had last van mijn rug.

Maar de bevalling ging echt 10x zo makkelijk. En ook de babytijd en borstvoeding ging veel makkelijker de 2e keer.
Hier drie hele verschillende zwangerschappen. Eerste tot 17 wk gewerkt, bloedverlies en kans op vroeg geboorte en toen moeten stoppen met werken en rust houden. Uiteindelijk bevallen met 36wk. Verder nergens last van. Tweede ging prima, gewerkt tot 32 weken, ook prima bevalling, gewoon op tijd. Derde hele andere zwangerschap, ernstige bekkeninstabiliteit, stuitligging, uiteindelijk goed gekomen en een snelle bevalling. Resultaat drie prachtige kinderen, maar ook qua karakter en bouw drie totaal verschillende kinderen. Zat er bij de zwangerschappen al in zeg maar... je kan er ook gewoon niks van zeggen van tevoren.
Beide zwangerschappen redelijk hetzelfde. Bij de tweede wel iets meer snaaidrang de eerste weken en op het eind last van bekken en dat nu 10 mnd na bevalling nog steeds.
Bevallingen waren echt verschillend. Eerste begon met vliezen gebroken, tweede niet. Vooral het persgedeelte was zo gebeurd bij de tweede :worship: Zo fijn, ik vond dat een drama zonder persweeën bij de eerste.
Deze zwangerschap zo goed als geen kwaaltjes, dus gelukkig ook geen extreem maagzuur zoals vorige keer. Ook minder moe, wel wat meer last als ik lange afstanden wandel.
O ja en deze zwangerschap hou ik niets binnen van fruit, maar daar kan ik nog mee leven 😅
Eerste 13 weken misselijk, 2e geen dag.

Bij 1e met 28 weken halve dagen gaan werken en bij 32 uitgevallen met bekkenklachten. 2e zwangerschap al met 14 weken halve dagen en bij 24 weken uitgevallen.

Bevallingen verliepen trouwens ook gelijk en eindigen beiden keren in keizersnede
Eerste weken verliepen ze hetzelfde. Nu 22 weken van nmr 2 zwanger en vind het nu al behoorlijk zwaar. Buik is veeel groter dan eerste zwangerschap en daardoor al veel rug en bekkenklachten. Ook een dag werken (kantoorbaan) valt al zwaar. Eind vd middag weet ik geen houding meer te vinden met mijn buik. Deze klachten kreeg ik bij de 1e zwangerschap pas 2 maanden later.
1e zwangerschap nergens last van, fluitend doorheen gekomen. Tot acht maanden nog intensief gevolleybald, studeerde etc.

2e zwangerschap vijf maanden misselijk, zware bekkeninstabiliteit, voortijdig weeën, ziekte van Pfeiffer. Niks aan dus.

3e zwangerschap beetje misselijk en bekkeninstabiliteit.

4e zwangerschap veel harde buiken en bi

5e zwangerschap harde buiken, misselijk, bi.

Maar ik vond alle zwangerschappen heerlijk, ondanks alle kwaaltjes.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
no 1, niet misselijk, aardbeien verslaving ;-) haatte rode sauzen en lichamelijk erg zwaar mede door chronische ziekte ; spoed sectio onder narcose
no 2. misselijk in de ochtend, komkommers bij de kilo ;-) lichamelijk nog zwaarder ; sectio met 37 weken, ruggenprik
no. 3 niet misselijk, komkommers again, makkelijke zwangerschap ondanks de chronische ziekte die ik heb. ; vaginale bevalling, ingeleid.

no 2 en 3 zijn jongens..
Ik lees mee! Zelfde verhaal. Eerste zwangerschap gehele zwangerschap misselijk en overgeven (geen ochtend misselijkheid, maar bij elk geurtje of gedachtr aan voedsel :HG) + bekkeninstabiliteit en nu staan we weer open voor een 2e.. Totaal geen roze wolk. Kijk er heeeeel erg tegenop, maar ben dankbaar als het ons gegund is.
Eerste zwangerschap heeel moe geweest en wat bekkenklachten halverwege. Geen misselijkheid. Veel plassen 's nachts en iets slechter slapen in de laatste weken. Kind met 36w te vroeg geboren.

Tweede zwangerschap erg misselijk geweest. Ondanks dat ik niet hoefde over te geven heb ik vanwege bijna ondergewicht wel medicatie gebruikt, om niet teveel af te vallen door weinig eten. Ook eeerg moe geweest en vanaf 12 weken meerdere keren plassen 's nachts en vanaf 27 weken rusteloze benen en slecht slapen. Kind geboren iets na de 38w, maar was ivm eerdere vroeggeboorte er al klaar voor vanaf 34w.

Tweede zwangerschap vond ik echt zwaarder.
Eerste zwangerschap, niet misselijk, geweest, vrij weinig kwalen, tot 33 weken vrij intensief gesport, was prima te doen. Wel heftige bevalling. Tweede zwangerschap heel misselijk geweest, werd een miskraam. Nu bijna 22 weken zwanger en niet misselijk geweest. Wel al wat vroeger wat kleine kwaaltjes maar mag niet klagen denk ik. Hopelijk is de bevalling beter dan de eerste :proud:. Je kan het van tevoren denk ik lastig inschatten. Enige wat denk ik wel zo is: buik groeit sneller omdat je lichaam al weet wat het moet doen.
Oh en bevalling2 was zwaarder dan bevalling1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven