Vlokkentest zonder verzekering
dinsdag 29 januari 2019 om 22:45
Ik woon in het buitenland, en we zijn er na de eerste zwangerschap achter gekomen dat mijn partner en ik beiden drager zijn van een ongebeesbare genetische ziekte.
We willen graag een tweede zwangerschap aangaan op de natuurlijke manier, en dan aan de hand van een vlokkentest hopelijk uitsluiten dat het kindje (weer) ziek ter wereld komt.
Nu woon ik niet in Nederland en heb ik hier dus ook geen zorgverzekering.
Ik heb al met verschillende academische ziekenhuizen gebeld, maar ze vinden het allemaal nogal ingewikkeld.
Heeft iemand de gouden tip over hoe we dit kunnen aanpakken, en weet iemand wat een vlokkentest kost, om deze gewoon contant af te rekenen?
Dank!
We willen graag een tweede zwangerschap aangaan op de natuurlijke manier, en dan aan de hand van een vlokkentest hopelijk uitsluiten dat het kindje (weer) ziek ter wereld komt.
Nu woon ik niet in Nederland en heb ik hier dus ook geen zorgverzekering.
Ik heb al met verschillende academische ziekenhuizen gebeld, maar ze vinden het allemaal nogal ingewikkeld.
Heeft iemand de gouden tip over hoe we dit kunnen aanpakken, en weet iemand wat een vlokkentest kost, om deze gewoon contant af te rekenen?
Dank!
dinsdag 29 januari 2019 om 23:08
Dat snap ik niet, is dit een eigen keuze of bestaan er in dat land geen zorgverzekeringen?
En hoe je het 'daar' (waar is daar?) moet regelen lijkt me niet te zeggen met de door jou gegeven informatie.
dinsdag 29 januari 2019 om 23:11
Ik denk niet dat die gouden tip er is.
We weten niet waar je woont, we weten niet waar en hoe je verzekerd bent.
Je vraagt het op een Nederlands forum. Gok dat niemand die al eerder heeft gedaan of weet hoe dit normaal werkt. Want het is niet heel normaal.
Waarom kan dit niet in het land waar je woont?
We weten niet waar je woont, we weten niet waar en hoe je verzekerd bent.
Je vraagt het op een Nederlands forum. Gok dat niemand die al eerder heeft gedaan of weet hoe dit normaal werkt. Want het is niet heel normaal.
Waarom kan dit niet in het land waar je woont?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 23:17
39.13% gewijzigd
dinsdag 29 januari 2019 om 23:42
Probeer je verhaal duidelijk aan te geven, want ik moest best invullen dat je dit zo bedoelde andere pakte dit duidelijk niet zo op dus wellicht is dat bij de ziekenhuizen die je tot nu toe hebt benaderd ook niet helder geweest. Want zoals ik al zei, als je ervoor betaald moet dit echt geen probleem zijn.
dinsdag 29 januari 2019 om 23:43
dinsdag 29 januari 2019 om 23:50
Valt niet onder je reisverzekering.
dinsdag 29 januari 2019 om 23:53
Want in welk opzicht heeft een vlokkentest ook maar iets te maken met een reis of een gezondheidscalimiteit. Mocht daar een clausule voor bij zitten.
woensdag 30 januari 2019 om 00:05
Waarom is het moeilijk om dit te regelen? Hebben de ziekenhuizen waar je dat gevraagd hebt dat aangegeven?
Ik heb zelf de nipt gedaan en daarvoor is wel een verwijzing van gynaecoloog is verloskundige nodig. Is dat bij jou ook het probleem?
Kan er in het land waar je woont ook geen ander prenataal onderzoek plaats vinden waarbij je het achterhaald. Ik weet niet of de nipt kan en voldoet?
Ik heb zelf de nipt gedaan en daarvoor is wel een verwijzing van gynaecoloog is verloskundige nodig. Is dat bij jou ook het probleem?
Kan er in het land waar je woont ook geen ander prenataal onderzoek plaats vinden waarbij je het achterhaald. Ik weet niet of de nipt kan en voldoet?
woensdag 30 januari 2019 om 00:09
Misschien ook kijken naar België? Wij zijn daar met mijn vader heen gegaan toen hij zienderogen aftakelde en de benodigde onderzoeken in NL nog zeker 6 weken op zich lieten wachten. In Antwerpen konden we meteen terecht en gewoon bij de balie met pin betalen. Uiteindelijk konden wij het bij CZ declareren maar had dat niet gekund dan hadden we dus alsnog de onderzoeken gewoon kunnen laten uitvoeren.
Hoe dat in NL zit weet ik niet. Daar wordt in principe alle via de zorgverzekering gedaan denk ik...
Hoe dat in NL zit weet ik niet. Daar wordt in principe alle via de zorgverzekering gedaan denk ik...
woensdag 30 januari 2019 om 00:56
Zolang de rekening maar betaald wordt en ze dus een adres hebben om de factuur naartoe te sturen is er toch geen probleem?
Bel morgen es 't eerste 't beste Nederlands of Belgisch ziekenhuis op en vraag wat het kost zonder verzekering.
(En hoe lang de wachtlijst is / welke papieren je allemaal nodig hebt.)
Bel morgen es 't eerste 't beste Nederlands of Belgisch ziekenhuis op en vraag wat het kost zonder verzekering.
(En hoe lang de wachtlijst is / welke papieren je allemaal nodig hebt.)
woensdag 30 januari 2019 om 01:11
nachtvlinder1977 schreef: ↑30-01-2019 00:48Dus je woont in het buitenland, maar wil in NL die test laten doen? Waarom niet in het land waar je woont? En komen jullie in aanmerking voor PGD?
TO: "In het land waar ik woon is de vlokkentest niet beschikbaar"
woensdag 30 januari 2019 om 01:20
Wat kost het?
De kosten van een vlokkentest bedragen ongeveer € 1000,-. De kosten van de vlokkentest worden door uw zorgverzekeraar volledig vergoed.https://www.bovenmaasprenataal.com/door ... okkentest/
Geen idee hoe recent die prijs is. Misschien kun je je vraag ook stellen aan een willekeurige verzekering?
De kosten van een vlokkentest bedragen ongeveer € 1000,-. De kosten van de vlokkentest worden door uw zorgverzekeraar volledig vergoed.https://www.bovenmaasprenataal.com/door ... okkentest/
Geen idee hoe recent die prijs is. Misschien kun je je vraag ook stellen aan een willekeurige verzekering?
woensdag 30 januari 2019 om 01:31
Wie zegt dat je het niet in NL kunt laten doen tegen betaling?nachtvlinder1977 schreef: ↑30-01-2019 01:13Niet goed gelezen.
Wel bizar dat dat niet beschikbaar is en ook bizar dat je het niet gewoon in NL kunt laten doen tegen betaling.
woensdag 30 januari 2019 om 07:03
Ben wel benieuwd welk land je zit dat ze géén vlokkentest hebben. Ik woon in afrika, hier hebben ze zelf in de private ziekenhuizen de vlokkentest.
Ik wilde de nipt test doen, en dat kon bij een belgisch lab, dan moest ik hier bloed laten prikken en het opsturen naar belgie. Misschien dat zoiets ook mogelijk is?
Uitendelijk bleek dat de nipt hier ook beschikbaar was, dus niet meer gedaan. Maar misschien is het met dat weefsel wat lastiger om te versturen, maar misschien ook niet.
Wel vervelend dat jullie deze ziekte hebben. Misschien toch eens kijken naar een expat verzekering, zijn er meerdere, niet goedkoop maar wel de moeite waard. (bijvoorbeeld bij de goudse oid)
Ik wilde de nipt test doen, en dat kon bij een belgisch lab, dan moest ik hier bloed laten prikken en het opsturen naar belgie. Misschien dat zoiets ook mogelijk is?
Uitendelijk bleek dat de nipt hier ook beschikbaar was, dus niet meer gedaan. Maar misschien is het met dat weefsel wat lastiger om te versturen, maar misschien ook niet.
Wel vervelend dat jullie deze ziekte hebben. Misschien toch eens kijken naar een expat verzekering, zijn er meerdere, niet goedkoop maar wel de moeite waard. (bijvoorbeeld bij de goudse oid)