Vraag over de werking van de pil

24-01-2015 11:29 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik slik al jaren de pil. Zoals ik het begreep, voorkomt de pil de eisprong en beïnvloedt dat je baarmoederslijmvlies (ongunstig voor sperma). Mompelt iets van 99% veilig :D So far so good ;)

Maar wat ik dus niet begrijp, hoe het vergeten van één pil dat hele proces/je cyclus (wat meestal weken duurt) "teniet" kan doen (binnen één dag dus). Is het dan zo, dat alles "doorgaat" maar het alleen "minder (heul veul) gunstig" wordt voor zwangerschap oid maar bij het vergeten van één pil weer (even) "normaal" is?

Nee, ik slik de pil nog steeds en heb al monsters op de wereld gezet ;) Ik ben wel altijd een beetje "bang" geweest voor een ongeplande zwangerschap. Panisch over de pil, dubbele bescherming, noem het op en ik doe het :'D Mede door mijn "vraag" hierboven.

Misschien mis ik een biologieles in mijn hoofd.. Iemand?
Het is niet even normaal, je spiegel zakt alleen, waardoor het even minder onderdrukt wordt. En als je pech hebt word je daardoor zwanger.
Doe iets aan je paniek, zet een alarm op je telefoon om je pil in te nemen en laat die dagelijks herhalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@bootje : bedankt

@viva amber: ik ben nog geen pil vergeten in de ehm, 15 jaar dat ik de pil slik. Bij elke keer overgeven of al-leek-het-maar-op diarree, neem ik al een vervangende pil :'Dank

Maar een klein beetje onbezorgdheid blijft wel, dat ondanks je de pil correct inneemt, het hele proces "enkel onderdrukt" wordt. Ergens ook wel goed voor degenen die later wel zwanger willen raken, en het geeft mij in ieder geval de nodige nervositeit om de pil juist NIET te vergeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven