Vraagje testen bloedsuiker waarde

23-01-2019 17:28 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zwanger, maar probeer iets terug te halen van jaren geleden. Ik kan me herinneren dat de VK bloedsuiker meet via vingerprikje en dat je n.a.v de waarde ook nog nuchter bloed moet laten prikken tijdens de standaard bloed test rond de 12 weken. Klopt dit of wordt glucose als je zwanger bent altijd ook nog nuchter gemeten?
Alle reacties Link kopieren
In nederland wordt er niet standaard getest. In belgie krijg je een drankje (niet nuchter) en daarna prikken ze bloed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap via een vingerprikje ( niet nuchter) getest. Als die waarde niet goed is moet je ook nuchter laten prikken. De kans is dan aanwezig dat je zelf diabetes hebt.

Later in de zwangerschap heb ik de suikertest gedaan om te testen voor zwangerschapsdiabetes waarbij je eerst nuchter wordt geprikt en dan nog twee uur na het drinken van een suikerdrankje.
Hier is het gemeten nav de bloedtest die je standaard 2 keer hebt. Hoefde niet nuchter te zijn.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
23-01-2019 18:09
Hier is het gemeten nav de bloedtest die je standaard 2 keer hebt. Hoefde niet nuchter te zijn.
hier hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven