Wachten met zwanger worden 2019

08-05-2019 19:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht, maar vond alleen oudere topics waarin iedereen zwanger is of bevallen is. Dus ik open even een nieuwe :)

Dit topic is voor iedereen die, net als ik, nog even moet wachten met zwanger worden. Heb je zin om mee te schrijven? :)
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Hoi, ik ben Smoesdepoes en ik ben 38 jaar. Ik heb een zoontje van 6, en al vanaf zijn eerste verjaardag zijn wij aan het proberen er nog zo'n leuke bij te maken. Helaas gaat het deze keer niet vanzelf. We hebben na anderhalf jaar bij het ziekenhuis onderzoeken gehad, maar daar kwam verder niks uit. Een half jaar later hebben we 2 keer een IUI poging gedaan, maar ook dat sloeg niet aan. Vanwege mijn hoge gewicht hebben we besloten de wens even te parkeren, en eerst mijn gewicht aan te pakken. Ik heb vorig jaar een gastric bypass gehad, en ben inmiddels zo'n 35 kilo kwijt :cheer:

Na zo'n operatie mag je niet meteen zwanger worden, dus ik moet nu wachten. Wachten op groen licht van de NOK. Ondertussen rammelen mijn eierstokken hevig, dus dat maakt het soms best zwaar. En het is ook maar de vraag of het dan straks lukt. Ik word er immers niet jonger op en bij mijn eerste hebben we er ook een jaar over gedaan om zwanger te worden. Dus hopelijk gaat het deze keer wat vlotter allemaal.
Hee Smoes, wat leuk dat je bijna weer gaat starten. Wanneer mag je ongeveer starten? Knap hoor, zoveel afgevallen!

Wij denken rond september weer een tp te doen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hee wat leuk Lux! Wat goed! Hoe gaat het met jullie? Hoe is het met je zoontje? Hoe oud is hij intussen al?

Ja hier gaat het best goed, ik val alleen niet zo hard af. Ik ben blijven hangen op -35 kilo. Ik had nog wel wat meer willen afvallen, misschien gaat het nog wel verder. Het is op zich wel normaal om ergens een plateau te bereiken. Maar goed, mijn BMI is van 42 naar 32 gegaan dus dat is best wel heel netjes. Ik moet sowieso tot een jaar na de operatie wachten, dus dat zou dan in juli zijn.
Het topic is er wel, exact dezelfde naam ook, maar dat topic is specifiek voor forummers die nog geen moeder zijn. Wat super dat je zoveel bent afgevallen! Ook erg goed voor een zwangerschap! Wat balen voor jullie dat het zo'n langdurig traject al is.

Ik wil wel meeschrijven hier, maar weet niet hoe actief ik zal zijn. Gaan jullie het in juli direct proberen? Twee maandjes wachten valt mee toch? Of wordt het voornamelijk een topic over proberen :) ?
SmoesDePoes schreef:
08-05-2019 20:40
Hee wat leuk Lux! Wat goed! Hoe gaat het met jullie? Hoe is het met je zoontje? Hoe oud is hij intussen al?

Ja hier gaat het best goed, ik val alleen niet zo hard af. Ik ben blijven hangen op -35 kilo. Ik had nog wel wat meer willen afvallen, misschien gaat het nog wel verder. Het is op zich wel normaal om ergens een plateau te bereiken. Maar goed, mijn BMI is van 42 naar 32 gegaan dus dat is best wel heel netjes. Ik moet sowieso tot een jaar na de operatie wachten, dus dat zou dan in juli zijn.
Wat goed! Zeker netjes. Wellicht kun je net nog wat kilootjes kwijt :)

Zoon is inmiddels alweer 2 geworden, maar helaas is zijn verjaardag een beetje in het water gevallen omdat hij een zware longontsteking had, arme schat. Hij is nu weer aan het opkrabbelen maar je merkt het wel echt: nog snel moe, nog echt wel zwakjes. Achja, komt vanzelf weer goed :) elke dag zie ik verbetering dus dat is heel fijn.

Ja september/oktober omdat ik in mei 2020 eiiiiindelijk afstudeer dus dan hopelijk aansluitend met verlof :cheer2:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wel een beetje huiverig ben om weer het traject in te gaan, we hebben nog 3 cryootjes, maar wie zegt dat het weer zo makkelijk zal gaan? En vooral ook de fase erna... die babytijd ging me minder goed af. Wat als dat weer de hel wordt O_O maar goed. Dat is allemaal maar tijdelijk en als die 2de ook zo’n huilerige baby is wordt hij/zij vast ook zo’n wolk van een dreumes. En ik blijk echt engelengeduld te hebben met peuterbuien, dus als ik dan even door die eerste maanden heen moet, soit.

Hoe is het met je zoon? En alle andere wervelingen die toen speelden? (Iets met de verkoop van jullie huis toch? Of haal ik je door elkaar met iemand anders, heb het even niet meer zo paraat allemaal, alweer even geleden inmiddels) Alles rustig inmiddels?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Diocca schreef:
08-05-2019 21:03
Het topic is er wel, exact dezelfde naam ook, maar dat topic is specifiek voor forummers die nog geen moeder zijn. Wat super dat je zoveel bent afgevallen! Ook erg goed voor een zwangerschap! Wat balen voor jullie dat het zo'n langdurig traject al is.

Ik wil wel meeschrijven hier, maar weet niet hoe actief ik zal zijn. Gaan jullie het in juli direct proberen? Twee maandjes wachten valt mee toch? Of wordt het voornamelijk een topic over proberen :) ?
Oeps, helemaal gemist dat er al een topic loopt. Ik had van de zwangerschapspijler de eerste 10 pagina's bekeken en daar zag ik alleen oudere topics.

Twee maanden is inderdaad niet heel lang, ik heb de voorgaande jaren niet meegeteld :'( Want uiteindelijk wachten we dus al ruim 5 jaar...
Het is ook anders omdat we niet voor ons eerste kind gaan, maar voor de tweede. Dat is al anders. Het plaatje wat je van tevoren in je verbeelding hebt, dat je twee kinderen hebt die kort op elkaar geboren zijn, dat ze iets aan elkaar hebben, dat plaatje is nu dus al heel anders.
Ik heb goedkeuring nodig van de arts, in juli ben ik een jaar PO dus dan mag het in ieder geval.

Ik ga me denk ik aanmelden bij een ander schrijfclubje, ga je mee Lux? Of schrijf je al ergens mee? Misschien ook voor jou Diocca?
Nee heb nog geen behoefte om ergens mee te schrijven, vond het gewoon erg leuk om te lezen dat jullie er weer voor gaan! Misschien komt de drang tot meeschrijven ergens nog binnenkort :)
Wat spannend zeg. Ik hoop voor je dat je enorm snel zwanger bent nu! Je gewicht zal ook zeker helpen!!

Het andere topic loopt amper hoor. Ooit, toen ik nog jaren moest wachten, vond ik het heel pijnlijk als mensen "3 maanden moesten wachten"(jullie geval is natuurlijk anders) of al moeder waren maar toch meeschreven. Met mij nog een paar. Je zit ook in een heel andere fase van het wachten als het echt nog ver is vs of je eigenlijk al foliumzuur moet slikken. Vandaar dat in dat andere topic staat wachters >6maanden en voor het 1e kindje. Inmiddels is voor mij na jaren ook het einde in zicht :) dus trek ik dat een stuk beter . Over een jaar en 4 maanden starten wij! Voor de beeldvorming; ik schreef met lux in het allereerste wachten topic mee.

Al vijf jaar een wens voor jullie 2e. Poeh, wat moet dat heftig zijn. Ook idd ivm leeftijd. Wel krijgt Jullie oudste het nu een stuk bewuster mee. Kan ook erg leuk zijn. Hoop dat het allemaal voor uitpakt voor jouw gezin :) .

Heb je al een topic op het oog? Er is er vast 1 met zwanger worden zomer 2019.
lux- schreef:
08-05-2019 21:23
Wat goed! Zeker netjes. Wellicht kun je net nog wat kilootjes kwijt :)

Zoon is inmiddels alweer 2 geworden, maar helaas is zijn verjaardag een beetje in het water gevallen omdat hij een zware longontsteking had, arme schat. Hij is nu weer aan het opkrabbelen maar je merkt het wel echt: nog snel moe, nog echt wel zwakjes. Achja, komt vanzelf weer goed :) elke dag zie ik verbetering dus dat is heel fijn.

Ja september/oktober omdat ik in mei 2020 eiiiiindelijk afstudeer dus dan hopelijk aansluitend met verlof :cheer2:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wel een beetje huiverig ben om weer het traject in te gaan, we hebben nog 3 cryootjes, maar wie zegt dat het weer zo makkelijk zal gaan? En vooral ook de fase erna... die babytijd ging me minder goed af. Wat als dat weer de hel wordt O_O maar goed. Dat is allemaal maar tijdelijk en als die 2de ook zo’n huilerige baby is wordt hij/zij vast ook zo’n wolk van een dreumes. En ik blijk echt engelengeduld te hebben met peuterbuien, dus als ik dan even door die eerste maanden heen moet, soit.

Hoe is het met je zoon? En alle andere wervelingen die toen speelden? (Iets met de verkoop van jullie huis toch? Of haal ik je door elkaar met iemand anders, heb het even niet meer zo paraat allemaal, alweer even geleden inmiddels) Alles rustig inmiddels?
Ach wat zielig, ziek zijn op je verjaardag is wel heel sneu. En zeker omdat ze als ze 2 worden al wat meer besef hebben van kadootjes krijgen en feestjes. Hebben jullie het nog wel na gevierd? Longontsteking is ook heel zwaar, dat vergt veel van je conditie.

Ik vond de babytijd ook wel zwaar, weinig echte interactie, veel verzorgen en jezelf aan de kant zetten. Hier is zoon al 6 en dat is zo anders! Hij doet veel zelf, heeft me gelukkig ook nog nodig. Het zal best weer wennen zijn om rekening te moeten houden met het ritme van zo'n kleintje. Ik denk ook wel dat een tweede kind heel anders kan zijn, alleen al omdat je voor de verzorging bijvoorbeeld niet nogmaals het wiel hoeft uit te vinden. Ik heb er zin in om weer een nieuw karakter te leren kennen, en zo heftig als onze zoon kan het niet meer worden denk ik :$

Alles is weer rustig hier, heerlijk! Na 7 jaar ongeluk volgen nu onze 7 jaren geluk! Althans, zo voelt het.

Ik ben ondertussen bij verschillende groepjes wat aan het meelezen, ik zie er eentje "Zwanger worden vanaf juni/juli 2019" waar ik me denk ik ga aansluiten. Daar wordt best veel geschreven en er zitten ook dames bij die, net als ik, voor hun tweede kindje gaan. zwanger/zwanger-worden-vanaf-juni-juli- ... ges/441815
anoniem_363027 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 18:03
Reden: Goede link toegevoegd
0.22% gewijzigd
@snoespoes ik vind dit topic net. Hier willen wij in 2019 ook voor een tweede gaan. Onze dochter is nu 1,5 jaar. Waarschijnlijk start september/oktober. Maar kan ook wat later (of eerder) zijn.
Hier beginnen mijn eierstokken weer aardig te rammelen. Man heeft dit nog niet zo. Ook ikzelf wil ondanks de rammelende eierstokken nog even wachten. Ik vond de baby tijd best zwaar. Ik heb sinds een aantal maanden eindelijk het idee dat ik alles weer een beetje goed kan overzien. Daarom lijkt mij het wachten nog wel even goed.

Ik vind jou verhaal wel heftig. Al zo lang proberen voor een tweede kindje! Wat een geduld moet je dan hebben. Ik duim ontzettend dat het jullie snel gegund is.
@diocca ik denk dat ik weet wie jij bent. Jij bent echt kampioen wachten!!
En ik herken het wat je schrijft als mensen na een paar maanden opeens wel zwanger mochten worden was dat zacht gezegd niet altijd leuk om te lezen. Dus ik vind het ook heel logisch dat in dat andere topic staat nog minimaal 6 maanden wachten en nog geen kinderen. Want dat maakt toch echt verschil. Ik duim dat die komende 16 maanden snel voorbij gaan voor jou.
SmoesDePoes schreef:
14-05-2019 18:01
Ach wat zielig, ziek zijn op je verjaardag is wel heel sneu. En zeker omdat ze als ze 2 worden al wat meer besef hebben van kadootjes krijgen en feestjes. Hebben jullie het nog wel na gevierd? Longontsteking is ook heel zwaar, dat vergt veel van je conditie.

Ik vond de babytijd ook wel zwaar, weinig echte interactie, veel verzorgen en jezelf aan de kant zetten. Hier is zoon al 6 en dat is zo anders! Hij doet veel zelf, heeft me gelukkig ook nog nodig. Het zal best weer wennen zijn om rekening te moeten houden met het ritme van zo'n kleintje. Ik denk ook wel dat een tweede kind heel anders kan zijn, alleen al omdat je voor de verzorging bijvoorbeeld niet nogmaals het wiel hoeft uit te vinden. Ik heb er zin in om weer een nieuw karakter te leren kennen, en zo heftig als onze zoon kan het niet meer worden denk ik :$

Alles is weer rustig hier, heerlijk! Na 7 jaar ongeluk volgen nu onze 7 jaren geluk! Althans, zo voelt het.

Ik ben ondertussen bij verschillende groepjes wat aan het meelezen, ik zie er eentje "Zwanger worden vanaf juni/juli 2019" waar ik me denk ik ga aansluiten. Daar wordt best veel geschreven en er zitten ook dames bij die, net als ik, voor hun tweede kindje gaan. zwanger/zwanger-worden-vanaf-juni-juli- ... ges/441815
Succes meid, zal af en toe spieken of het al zo ver is!

@Kaartje: leuk, dan willen we ongeveer gelijk starten!
@lux spannend hoor. En je zoontje is alweer 2!! Wat vliegt de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven