Wachten met zwanger worden 2020-2021

12-05-2020 13:22 235 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)


De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters

Naam Leeftijden Geplande start Waarom wachten? Hoelang al?
Marquise 30/29 juli 2021 Huwelijk/werk >1jr
Honinginnetje 29/33 juli 2021 Werk/reis 1,5jr
Femke93 26/34 sept 2021 Werk/huwelijk 1,5jr
Lauren89 30/32 aug 2022 Werk .
Rougue__ 33/28 dec 2020 vriend ligt dwars ?
plek bijna 30 2022-2023 vriend nog niet klaar 3+ jaar
Ongeduldigaard 28/28 ergens in 2021 vriend nog niet klaar ?
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kasten opnieuw ingericht maar wel aan een plekje voor de box bedacht.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Olivia22 schreef:
04-06-2020 22:09
Wat fijn dat er hier ook een topic voor is. Ik zou heel graag mee kletsen hier!:)
Welkom Olivia! Wat goed dat jullie zijn gestopt met roken :cheer2: ! Het is héél verstandig om dat verder van tevoren te doen. Heb je wel eens gelezen over de preconceptionele periode? Je hebt 3 maanden vóór de bevruchting al invloed op de kwaliteit van zaad- en eicel die samen het embryo gaan vormen. Des te beter de kwaliteit, des te groter de kans op een gezond kindje (én verminderde kans op miskramen). Heel veel succes gewenst!
honinginnetje schreef:
04-06-2020 22:19
Ik merk dat ik er in mijn hoofd erg veel mee bezig ben. Zo heb ik online naar babykamers zitten kijken :-$ en valt mij alles wat er mee te maken heeft sneller op. Ik zie nu opeens overal de reclames van de kinderopvang hier in de buurt, ik zie overal moeders en oma's met kinderwagens en ik zie overal dingen in mijn huis die niet kindproof zijn. Ik ben de kasten in mijn hoofd aan het herinrichten voor als er straks allemaal speelgoed bij komt. :nut: hebben jullie dat ook veel erger dan eerst? Maar ergens vind ik het dan ook wel raar om nu opeens te weten wanneer we gaan beginnen, erg spannend en apart.
Ahhh ja, die focus. Kut is dat he? Maar dat komt wel goed hoor :) . Wij zijn het afgelopen jaar verhuisd en hebben daardoor al wel gesproken over "de box daar" en "de kinderwagen daar". Maar ons huis is verre van kindproof. Gelukkig duurt het ook nog heel lang 1. voor zo'n kind er werkelijk is en 2. voordat het zo mobiel is dat een kindproofhuis nodig is.
Lauren89 schreef:
05-06-2020 19:04
Wat een lieve en begripvolle reacties allemaal.
Dit is precies wat ik bij mijn vriendinnen mis.
Dat doet me echt heel goed.
Leuk dat ik ook in de tabel mag. Dat ga ik vanavond even regelen.
:hug: :)
Alle reacties Link kopieren
@ Neweve, ik heb daar ook een plek voor bedacht inderdaad. Maar er is hier ook niet al te veel ruimte om uit te kunnen kiezen haha.

@Lauren89, leuk dat je ook in de tabel staat nu! Ik vind het ook heel fijn om er anoniem over te kunnen praten, ik zou dit ook niet zo snel met iemand anders bespreken dan mijn man eigenlijk. Maar dat is meer omdat ik het een verrassing wil houden. Het lijkt mij wel heel jammer als je het met vriendinnen wilt bespreken en je niet het gevoel hebt dat dit kan. Maar hier is het helemaal ok hoor

Femke, ik zie dat jij er ook bij staat, leuk! De groep wordt steeds groter. Heel erg jammer dat de bruiloft uitgesteld moest worden. Omdat ik zelf in 2019 getrouwd ben en het allemaal nog vers voelt, heb ik heel erg te doen met alle bruidsparen die het nu moesten aanpassen. Ik weet nog heel goed hoe die voorbereidingsperiode was, en al was ik al een jaar van tevoren begonnen heb ik alsnog tot een dag van tevoren nog dingen voorbereid (maar dat was onverwacht en ik had toen al 2 weken ‘rust’, dat wel). De auto werd opeens grijs ipv wit en dat een dag van tevoren, nou ik kookte. Corona had mij waarschijnlijk omgetoverd in een bridezilla. Dus ik heb veel respect voor de bruiden die er zo goed mee om kunnen gaan. Ik zou zeggen, melk die voorbereidingstijd lekker goed uit. Veel bruidsmagazines lezen nu het nog kan (zo jammer dat ik niet meer mag ☹). Pinteresten, proeverijen, nog extra naar de locatie gaan om alles door te lopen, fotoshootlocatie bezoeken om alle mooie spots nog eens in kaart te brengen, met je moeder, schoonmoeder, nichtje, tante wie dan ook op stap om hun jurk samen te zoeken, zo blijft het leven. Fotoshoot locatie is buiten? Vergeet niet een plan B voor als het regent. Veel van jullie hebben het zo te zien ook erg druk met werk/opleiding. Dan zal de tijd ook snel gaan. Hoop wel dat het niet te veel gedoe en kosten met zich mee heeft gebracht.

@Olivia, ik heb je niet meegenomen in mijn vorige post zie ik, dus alsnog welkom! Een half jaar kan best snel voorbij gaan, alleen heb jij al gevoelt hoe het is om zwanger te zijn. Dat maakt het nog wel lastiger. Hoe gaat het met het stoppen met roken tot nu toe? Je hebt wel een ontzettend goede motivatie nu :D

@ Kokoro, ja gelukkig is het inderdaad wel zo dat het nog een hele tijd duurt voordat er een kind komt, en eenmaal zwanger heb je nog een paar maanden. Maar het gaat wel een dingetje worden zie ik nu al. Laatst op kraamvisite geweest en daar moesten we om de kinderwagen heen schuifelen om er langs te kunnen. En zij hebben een normaal huis waar wij in een appartement zitten. Helllpp
Hoe gaat het trouwens bij jou Kokoro? Al aan de mamavitaminen? :hihi: :cheer:
Jazeker. Ik slik ze trouw en dat geeft wel een gevoel van rust :). Voor mijn eigen gezondheid ook helemaal niet verkeerd trouwens. Het is en blijft een multivitamine met extra foliumzuur en visolie.

Hier ook een bruiloft die aangepast moet worden. Het eerste jaar verloven was afwachten. Het tweede zou vol lol moeten zijn. Nou.. Van voorpret is weinig sprake. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat het verder gewoon een enorm geweldige vakantie wordt met al onze vrienden.

Ik baal trouwens als een stekker. Ven uitgenodigd voor een familie reünie in het buitenland. Het is erg belangrijk voor me dat ze me erbij betrekken. Ik heb mijn familie al 11 jaar niet gezien.

Driemaal raden wanneer het plaats vindt... begin juli. Met geluk ben ik dan net bevallen of 8 a 9 maanden zwanger. Heb er serieus over gedacht om het proberen 3 extra maanden uit te stellen maar dat gaan we niet doen. We nemen het zoals het komt. Als ik direct of vlot zwanger raak slaan we het over en gaan we proberen met een maand of 6 te gaan.
Heel gezellig zo trouwens, de tabel :flirting:.
Ugh, ik heb kleppers. Ik wil een kind. Gisteren a.u.b.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
18-06-2020 20:04
Ugh, ik heb kleppers. Ik wil een kind. Gisteren a.u.b.
Aaaw :hug: :hug: nog heel eventjes, het duurt niet lang meer!!
Ik reageer morgen nog even op de rest :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
18-06-2020 20:04
Ugh, ik heb kleppers. Ik wil een kind. Gisteren a.u.b.
Hier hetzelfde en ondanks dat ik het spannend vind dat de start dichterbij komt ben ik soms ook grumpy dat ik nog moet wachten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Femke93 schreef:
03-06-2020 15:34
Wat fijn dit topic en leuk/interessant om al jullie verhalen te lezen.
Ik zal ons even voorstellen: wij zijn een stel uit Eindhoven, ik ben 26 en vriend 34, ondertussen 6,5 jaar samen en we hadden onze bruiloft gepland op 20 juni maar nu uitgesteld naar september 2021 vanwege Corona.. Dit was wel een klap natuurlijk, maar we hebben in die zin geen haast en vieren liever de dag zoals we die voor ogen hadden. We bekijken het maar van de positieve kant en genieten nog een jaar langer van de voorbereidingen en kijken uit naar een nieuwe mooie datum :)
We hebben vrij snel in onze relatie al naar elkaar uitgesproken dat we een kinderwens hebben en denken er nu ongeveer 1,5 jaar serieus over na. In theorie zou een kindje heel erg welkom zijn; financieel zit het goed, we hebben een leuk huis met genoeg ruimte en we zouden er allebei best klaar voor zijn. In onze omgeving is echt een babyboom aan de gang, het begon vooral bij vrienden van m'n vriend want die hebben natuurlijk zeker de leeftijd, maar nu beginnen ook veel vriendinnen in mijn omgeving zwanger te worden of hebben al een kindje. Ook vriend z'n broer heeft een kindje met de 2e op komst en z'n zus is nu ook zwanger.
Het 'probleem' is vooral dat ik momenteel een promotie onderzoek doe van 4 jaar, ben nu net begonnen aan m'n laatste jaar en ik wil dit graag eerst afronden aangezien de laatste maanden best wel zwaar gaan zijn met proefschrift schrijven en verdedigen. Natuurlijk komt het nooit 100% uit om zwanger te zijn en een kindje te krijgen, maar ik krijg al spontaan stress bij het idee om een baby te hebben en ook nog een promotie onderzoek te moeten afronden. Dus we wachten tot daarna, dat voelt goed, maar wachten duurt zo lang! Ik verwacht in juni 2021 m'n onderzoek af te ronden, dan gaan we in september 2021 trouwen en vanaf najaar 2021 willen we gaan 'proberen'. Heel spannend en een heel leuk vooruitzicht. (Ik begin dan als 't goed is wel ook bij een nieuwe baan, maar daar valt vast een mouw aan te passen.) Bij mijn ouders ging het allemaal niet zo makkelijk (meer dan 8 jaar op mij gewacht en mijn zusje is geadopteerd) dus extra spannend maar ik heb goede hoop.
Leuk om hier mee te lezen af en toe eens een update te geven!
Ik ben ook gepromoveerd (in 2018) maar mijn carrière is daarna alleen maar drukker geworden Haha. Nu achteraf was tijdens mijn promotie-onderzoek een betere tijd dan nu qua werk omdat je met onderzoek je tijd flexibeler kan indelen.

Maar uiteraard kan dat voor iedereen anders zijn. Uiteindelijk kwam ik op een punt (en vooral leeftijd) dat carrière niet meer voorging op mijn kinderwens
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kokoro post_id=31531696 time=1592345116 user_id=390311]
Jazeker. Ik slik ze trouw en dat geeft wel een gevoel van rust :). Voor mijn eigen gezondheid ook helemaal niet verkeerd trouwens. Het is en blijft een multivitamine met extra foliumzuur en visolie.
Wel een fijn idee inderdaad om alvast te werken aan een goede basis voor je kindje maar ook voor je eigen lijf is het wel een fijne gedachte ja. Ik kan niet wachten tot het voor mij ook eindelijk zover is, toch weer een stap dichterbij dan.

Hier ook een bruiloft die aangepast moet worden. Het eerste jaar verloven was afwachten. Het tweede zou vol lol moeten zijn. Nou.. Van voorpret is weinig sprake.
Heel zonde dat de verloving op deze manier verloopt voor jullie, het zou zo’n mooie tijd kunnen zijn.

Over de familiereünie, misschien is er op het moment dat jullie aankondigen in verwachting te zijn, het e.e.a. nog te verplaatsen naar een andere datum? Dus als zij ervan horen, zijn ze daar misschien nog wel toe bereid? Al weet ik niet hoe groot de kans is dat dit ongeveer een half jaar van tevoren nog mogelijk is. Een heel lastige situatie! Gaat het om een erg grote groep? Nog iets anders: met 8 a 9 maanden zwanger mag je niet meer vliegen toch?
Echt bizar dat dit precies zo loopt met jullie plannen zeg.

@ Neweve, jij ook :hug:

@ -April- ja, op een gegeven moment moet je er gewoon voor gaan ja. Zeg ben ik de enige hier die geen promotie-onderzoek heeft gedaan? :$ :rolling:

/quote]
honinginnetje wijzigde dit bericht op 19-06-2020 20:05
Reden: Vetgedrukte tekst weggevallen
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na een hoop vage klachten en een opvallend bolle onderbuik heb ik vandaag een test gedaan.
Negatief uiteraard, want ik slik de pil erg trouw.
Een heel gekke combinatie van teleurstelling en opluchting.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier deze week foliumzuur aangeschaft.
Ik wacht nog even voor ik ermee begin maar dan heb ik het tenminste alvast in huis.
Ik wilde eerst wel al stoppen met de pil voor de bruiloft om een beetje in een ritme te komen maar de angst om ongesteld te zijn in mijn witte jurk is toch te groot.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Lauren89 schreef:
23-06-2020 21:03
Na een hoop vage klachten en een opvallend bolle onderbuik heb ik vandaag een test gedaan.
Negatief uiteraard, want ik slik de pil erg trouw.
Een heel gekke combinatie van teleurstelling en opluchting.

Hoe gaat het met jullie?
:hug:
Ik had dit een paar jaar geleden ook een keer. Gek genoeg kon ik toen een tijdje beter omgaan met de rammels omdat die opluchting betekende dat ik er inderdaad nog niet volledig aan toe was. Hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden (emoties zijn rare dingen).

Hier gaat het goed. Nieuwe lichting kuikens dus ik ben heerlijk aan het zorgen/moederen. (Dammen met dikkie, het 10 weken oudere kuiken die zich nu een soort moeder voelt.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Schop omhoog! Hoe gaat het hier met iedereen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Schop omhoog! Hoe gaat het hier met iedereen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hi Neweve, wat goed dat je het topic even lekker upkickt :D.

Hoe het gaat... Poeh.. Héél druk met de bruiloft, voor update zie link onderaan. Ondertussen mijn cyclus nauwkeurig aan het bijhouden. Dit is heel erg pregzilla, maar goed, billen bloot :$ :facepalm:: Ik blijk door een langzame verschuiving in mijn cyclus niet na, maar de week voor onze bruiloft te ovuleren en dat vind ik kut omdat ik wil drinken op de grote dag. Het betekent in mijn ogen een volle maand langer "wachten". Ik ben er zoveel mee bezig dat ik letterlijk denk in "nog weg te gooien eieren" i.p.v. weken/maanden. Dat betekent voor mij dus een onverwacht extra weg te gooien ei ;-D, tenzij ik nu ineens een keer een week overtijd raak.

Het moge duidelijk zijn dat ik werkelijk niet kan wachten. Ik vind het heel spannend worden allemaal. Werk gaat verder weer redelijk ok. Hoe gaat het met jou?

viewtopic.php?f=1&t=428418&p=31595205&start=#p31595205
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad er mag wel weer wat leven in dit topic geblazen worden!

Hier gaat het goed.. Al kun je me volgens mij van een paar km horen rammelen haha. Zou ik ook id tabel mogen?
leeftijden: 26/32, geplande start dec 2020 (als het meezit), wachten ivm spaargeld/ groter appartement,

@Kokoro, ik had inderdaad al iets gelezen over de invloed van roken op de zaad/ ei kwaliteit inderdaad. Wist alleen de term nog niet! Gaat nog steeds goed hier in ieder geval en inderdaad het is voor een goed doel! Al wilde ik zelf ook al heel graag stoppen hoor. Ik zie dat jij al best snel gaat beginnen! Al heb je wel lang moeten wachten zie ik.. De trouwerij plannen zien er in ieder geval super leuk uit. 'Ceremonie ondergaande zon' :) Je kunt trouwens na je ovulatie best wat (niet teveel natuurlijk) drinken, aangezien er dan nog geen bloedband is (zei de gyn destijds tegen me toen ik zwanger was en me heel erg druk maakte om de paar wijntjes die ik voor de pos. test had gedronken). Maar je moet denk ik vooral doen wat voor jezelf goed voelt! :)

@Honinginntje, klopt een half jaar kan voorbij vliegen en ik weet ook dat wat spaargeld en een groter appartement het allemaal iets makkelijker gaat maken. Moet ook zeggen dat ik me mentaal best goed kan houden. Ik kan mezelf in ieder geval overtuigen nog even te wachten. Mijn lichaam daarentegen.. pff die schreeuwt er gewoon om volgens mij :facepalm:

Dit weekend al helemaal. Vriend en ik hadden een paar wijntjes op en toen zei hij, dat hij eigenlijk ook echt niet meer kan wachten, dat hij het super jammer vindt dat het de vorige keer is misgegaan en dat het de volgende keer vast helemaal goed komt. Pff.. Dan kan ik al helemaal niet meer wachten :( Wel grappig ook, want ik vroeg hoeveel hij allemaal wilde weten tegen de tijd dat we wel gaan beginnen (wat zijn de vruchtbare dagen, wanneer is NOD, samen testen of niet etc.) en hij wilde juist alles weten en begon zelfs over het plaatsen van een kussentje onder m'n kont om de kansen te 'vergroten' :rofl:

Ben wel benieuwd: Hebben jullie dit soort gesprekken ook met jullie partner en willen die er ook zoveel wat weten?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. Deze week te horen gekregen dat mijn promotie live is, met max 10 man vrienden en familie. Nu wil mijn vader zijn nieuwe vriendin mee, maar heel eerlijk ben ik daar nog niet zo zeker van. 10 mensen is weinig en dan heb ik liever een van mijn goede vrienden aanwezig. Nu nog bedenken hoe ik dit ga brengen (vader is nogal koppig).

Rammels zijn hier oorverdovend. Maar nog heel even. al begon vriend nu weer met dat hij het wel spannend vind, want met 2 is het zo gezellig. Beperken we onze vrijheid niet (we willen al langer een weekje/weekendje weg maar corona en hoogseizoen helpen daar nou niet echt aan mee en hij is onderande bang dat dat straks dan niet kan).

Vriend wil volgens mij het liefst zo min mogelijk weten, tegelijkertijd weet hij ook precies wanneer ik ongesteld ben, dus komt dit vast ook wel. Vind over een stokje plassen een enorm vies idee, en "denk maar niet dat je die aan mij cadeau mag doen". (Na een YouTube filmpje waar een vrouw de positieve test had ingepakt.

Ik check en twijfel trouwens regelmatig of ik wel/niet wil meeschrijven in een zwanger worden topic X-D
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Je kunt jezelf in de tabel zetten Olivia :). De inloggegevens staan in de OP.

Dat van geen bloedband is helaas niet waar. Het is een hardnekkige fabel. Er is heel veel literatuur over de preconceptie periode (14 weken voor de bevruchting) en in die periode maakt het wel degelijk uit wat je doet. Dat komt omdat de 2e celdeling, meiose II, dan reeds begint. Delende cellen zijn kwetsbare cellen. Ik houd me hier op professioneel vlak mee bezig aan een universiteit :) (niet quoten). Doen wat goed voelt is dus moeilijk want ik weet veel teveel haha. Ik houd iig aan dat ik alles met mate doe, en tzt wel voor maar niet ná de eisprong.

Wat onwijs schattig, die uitspraken van je vriend :love:. Wij hebben het er redelijk vaak over, maar als ik teveel erover praat, trekt hij weer even aan de rem ;-D. Daar krijgt hij cold feet van haha. Wel zijn we beiden gestart met vitaminen. Voor hem gewoon multi-man van lucovitaal.
Oei Neweve, wat lastig. Ik zou in jouw geval echt mijn poot stijf houden. Hier heb je járen naartoe gewerkt. Niet aan je vader om te bepalen wie daarbij is. Misschien kan ze aanhaken bij de borrel? Wel fijn dat het live is!! Je hebt dus ook al een datum? Zo spannend!

Zoals ik zei heeft de mijne ook snel cold feet. Maar dat komt wel goed hoor. Weekendjes weg kunnen straks ook gewoon. Tenzij jullie dat als ouders niet willen, maar is het dan nog erg?

Over een stokje plassen vies :rofl:. Tjah, he's not wrong ;-D.

Ik snap je twijfel over meeschrijven in een zwanger word topic. Ik denk dat ik heel verdrietig zou zijn als ik daar na 10 maanden nog moet schrijven terwijl de rest wel zwanger is. Ik kijk er ook regelmatig en kijk dat hoeveel mensen binnen 1 a 2 maanden zwanger waren :$.

Het lijkt me alleen wel heel leuk om met jou en doctor verder te schrijven :). In het trouwtopic zijn er ook een paar met plannen na het huwelijk. Naja weet je, we zien het tzt wel. Het voelt voorlopig nog enorm surrealistisch dat ik straks na 8 jaar DIT topic vaarwel zeg.

Weet je waar het door komt dat je rammels nu zo sterk zijn?
Hoi iedereen!

Ik kwam dit topic tegen en speciaal hiervoor heb ik even een nieuw account gemaakt, want ik heel graag (wat anoniemer) meeschrijven/even mijn verhaal kwijt.

Ik ben nu 28 en mijn vriend is 33. We zijn inmiddels al zo’n vijf jaar samen. Al bij de 1e of 2e date hebben we het over kinderwens gehad. Voor mij was het (al mijn hele leven) heel duidelijk dat ik ooit kinderen wil. En ik wilde niet gaan investeren een paar jaar in een relatie die dan uiteindelijk daarop stuk zou gaan lopen. Hij had gelukkig hetzelfde idee! En uiteindelijk zijn we een aantal jaar verder.

Van jongs af aan heb ik echter ook altijd het idee gehad dat ik carrière “moet” maken. Dus eerste gestudeerd en toen gewerkt. Ik lag echt op koers voor een goede carrière. Maar ik kwam mezelf tegen in mijn werk en bedacht dat ik eigenlijk helemaal niet gelukkig was. En toen ik langer ging nadenken bedacht ik dat ik ook nooit op de manier waarop ik dat destijds deed gelukkig zou worden.

Toen was er twijfel: zal ik nu gewoon de handdoek in de ring gooien qua werk en zwanger proberen te worden? Uiteindelijk besloten om te gaan omscholen en aan een nieuwe studie te beginnen. Wel dus heel bewust de kinderwens uitgesteld, want dat valt namelijk niet te combineren.

Mijn studie gaat goed en het einde is ook wel redelijk in zicht, maar af en toe kan ik zo extreem verdrietig zijn. Omdat ik zo graag zwanger zou willen worden. En dan kan ik echt niet wachten. Heel vaak is dat gevoel er ook niet hoor. En de keus om nog een studie te gaan doen is echt een goede geweest. Maar af en toe overvalt het me. Zeker als er weer eens een geboortekaartje in de bus ligt.

Ik weet niet of ik hier vast wil gaan meeschrijven, maar ik kan me voorstellen dat het fijn voor me zou zijn om op die verdrietige momenten even wat steun aan gelijkgestemden te hebben. Ik vind dit namelijk toch erg lastige gevoelens om te bespreken met mijn vriendinnen.

Groetjes van Nimbus!
Alle reacties Link kopieren
Nu zulke sterke rammels?
Dat komt denk ik doordat alles klaar is. Dus alle beren die ik mentaal had opgeworpen (huisje, trouwen, geld, verbouwing etc.) Zijn inmiddels opgelost.

Welkom nimbus. Hoe lang duurt je studie nog?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Tot februari. Dus dat is op zich te overzien.

Maar soms heb ik heel sterk: “ik ben er NU klaar voor!”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven