Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grr, waarom... Als ik het forum open, krijg ik heel groot een pop-up met daarop: ZWANGER? Vraag dan nu deze box aan..

Nee ik ben niet zwanger!! Stomme reclames ( klik ik de pop-up nog perongeluk aan ook )

Maar.. Om even op tafelkleed te reageren:) vind het ook een super leuke codenaam voor het zoontje van Noodles:)
Noodles hoe ga je een tweede noemen?
Kleine nasi/bami?:p
Hallo dames!

@ FB: Met Choco eens hoor, ik vind het prima om nog even anoniem te blijven En ik voel me niet buitengesloten ofzo. Jullie kletsen al veeel langer met elkaar. En wie weet worden sommigen van ons ooooit nog wel toegelaten, maar snap het ook wel als dat niet goed voelt. Zou wel leuk zijn als het inderdaad niet uitsterft hier: maar als ik de laatste dagen bekijk zijn er altijd wel wat mensen actief :-)

@ Noodle: succes met Mihoen. Het is vast een fase. Leuk dat jouw man nu ook over een tweede na begint te denken.

@ kleinekapitein: snap dat het beter voor de rammels is als je over de andere dingen in het leven kan kletsen op fb. Zou ook fijn zijn hier..maar dan zit je met herkenbaarheid: ingewikkeld.

Haha Sealight: ik heb ook opeens allemaal reclames over baby en zwangerschaps dingen. Ik geef mijn marktplaats zoek actie de schuld.. In die zin zijn we dus zelf de schuldigen
Bijna een jaar na dato en bijna 2 topics verder kom ik weer eens aankrabbelen.

Ik word er helemaal gek van .

Ik móet nog 4 jaar wachten, ben door die stomme groeiremmers misschien verminderd vruchtbaar, een vriend van mn vent heeft onze jongensnaam gejat en ik word werkelijk OVERAL dóódgegooid met zwangere vrouwen, babies en álles wat erbij komt kijken . FUCK, MY, LIFE.

Mijn vriend, die 4 jaar ouder is dan ik, heeft voornamelijk iets oudere vrienden. En die vrouwen zijn aan het baren als legkippen. Ondertussen krijg ik via de studie op dit moment alleen maar stof over seks, zwangerschap, baren, neonatale periode etc. En superleuk! Komende blok gaat alléén maar over kinderen.

Ik trek het gwn ff niet meer. Ik wil ook zo graag! Stomme studie!

Sorry voor de klaagzang ..

Ik heb achteraf een beetje spijt dat ik niet ben blijven hangen vanaf topic 1 . Misschien had ik me dan een stuk minder gefrustreerd gevoeld. Then again, i left omdat ik langer moet wachten dan de meesten hier
Ooooh Ephina...dat klinkt lastig!

Komt het door jouw studie dat je nog 4 jaar moet wachten?

Hou vol!!! En een

De andere meiden zullen jou nog wel kennen. Ik ben pas "nieuwbakken".
Ja, ik studeer geneeskunde en ga net de masterfase in. Een kindje past niet en mijn vriend wil ook nog niet. Stiekem weet ik heus wel dat ik nog moet genieten van deze tijd (ben net 24 geworden vorige week) en dat ik nog van álles kan doen wat met een kindje niet kan.

Maar soms.. Soms verlang ik er zo naar. Ik droom er ook zo veel over. Om vervolgens de héle dag daarna dat kindje uit mijn droom te missen. Stront vervelend.

Morgen heb ik een tentamen over alles omtrent het nieuwe leven. Fantastisch onderwerp. Maar 't doet een beetje zeer.
Noodles,

misschien kun je hier t.z.t. een naampje uit halen?

Ik vind Mihoen en Udon wel leuk.

Chūka men (中華麺): Japans voor "Chinese noedels", gebruikt als verzamelnaam voor de Japanse noedelsoorten ramen, chanpon en yakisoba.

Lamian (拉麵): Chinese tarwenoedels die met de hand tot strengen wordt getrokken, ook bekend als mie.

Mee pok (麪薄): Platte, gele Chinese noedels die veel in Zuidoost-Azië gegeten worden. Bami is hiervan afgeleid.

Nokedli: Hongaarse noedel.

Pasta: Er bestaan ongeveer 350 soorten Italiaanse pasta.

Sōmen (そうめん): Zeer dunne Japanse tarwenoedels.

Spätzle: Een soort noedel gemaakt van eieren en tarwe uit Zwaben

Tészta: Verschillende soorten Hongaarse pasta.

Udon (うどん): Dikke Japanse tarwenoedels.

Erişte: platte, gele of roodbruine Turkse tarwenoedels.
Ik stem voor Spätzle

Anyway ik lig in bed dus ga het kort houden. Even een voor ephina. Rammels zijn vreselijk.
Hoi hoi,!

@Mihoentje:, weet niet meer hoe ik erop ben gekomen destijds, maar het is blijven hangen, dat Mihoen als bijnaam voor zoontje.

Over een tweede forumnaam heb ik nog niet na durven denken.

Mihoen wordt als bijna 3. Geweldig leuk natuurlijk, maar het leeftijdsverschil wordt natuurlijk alleen maar groter en ik wacht maar op mijn wispelturige (maar meer naar nee dan naar ja neigende) vent. Ik ben 32 en heb het gevoel dat de jaren voorbij vliegen en mijn tweede zwangerschap nooit meer komt.

@Ephina: dikke 4 jaar wachten is lang!

Kan me voorstellen dat het onderwerp 'nieuw leven' confronterend is.

En Thanks voor de suggesties, hopelijk komen ze ooit van pas.
Ja lijkt me behoorlijk confronterend! Tijdens mijn studie had ik (gelukkig) nog niet zulke rammels..want ook veel vakken over kids en ontwikkeling enzo gehad.

Ik ben ook nog vrij jong (26) en WEET dat ik nog alle tijd heb en dat het echt ook wel lekker is dat nu nog alles kan en dat het heerlijk is alleen voor mezelf te hoeven zorgen. Maar ik voel het regelmatig anders. Om gek van te worden...wachten is nooit leuk!

Udon of Nokedli zijn cute :-)
Welterusten Matroesjka!

Noodles, ik kan me voorstellen dat dát ook rete vervelend is. Je hebt gelukkig nog eventjes, maar jaren wachten is idd niet handig. Enig idee waarom je vriend niet wil? Is het werkelijk alleen de praktische bezwaren in de tabel?

De rammels, weer wat geleerd . Ik noemde het altijd klepperende eierstokjes. Wij hadden vorige week een half uur durende echo van een zwangerschap van 28 weken. Zó vertederend. T'kindje liep van alles uit te halen. Je had die moeder moeten zien glunderen.

Ach.. 4 jaar.. 4.. pff :p . Wel fijn dat ik het toch hier ff kwijt kan.
@Ephina, knap dat je zover in je studie bent en welkom terug!

Ik heb er weer een lange dag opzitten, moest om vijf uur op. Kids waren net wakker toen ik om 7:15 bij ze aankwam, aankleden, eten verschonen, school brengen en weer halen en de kleinste entertainen. Heel schattig en leuk zijn de kids, ook de oudste trouwens maar het is wel heel zwaar en ik vind het heerlijk om dan thuis op de bank te ploffen. Man vroeg wel waarom ik hem de laatste tijd geen foto's van de kinderen app haha. Soms denk ik wel dat wel allemaal zo graag willen en die oerdrang hebben en achteraf misschien denken van waarom moest het zo 'snel' tenminste dat hoor ik wel eens van andere moeders dat ze het heel leuk vinden maar ook nog wel even hadden kunnen wachten. Ik wil ook niet zo'n moeder worden die met 40 helemaal los moet gaan omdat ze geen jeugd heeft gehad daar ken ik er ook een paar van al ben ik niet zo jong meer inmiddels dus met die jeugd zit het wel goed.
@Flora, haha dat zal het zijn! Die zoekacties..

@Ephima, leuk dat je even wat post hier! Al is de reden minder leuk..

Het kan zoo frustrerend zijn en vooral als je studie ook nog alleen maar over kinderen gaat..

@Choco, helpt het een klein beetje tegen de rammels als je zo moe bent van die kleintjes? Nu kun je lekker op de bank kunt ploffen en heb je nog rust.
@Ephina Het is inderdaad lastig als je de hele dag geconfronteerd wordt met babies e.d. Ik hoop dat je voorlopig hier weer even je ei kwijt kan.

@Leeftijd Ik begin ook al oudere worden (bijna 28) maar mijn man is 10 jaar ouder dus ik wil ook echt geen tal van jaren meer wachten. Maar eerst horen wat pleegzorg heeft te zeggen. Man gaat morgen bellen.

@Hier ik kan aan niets anders meer denken. Nog een paar weken dan vakantie misschien kan ik dan ook ontsnappen aan mezelf.
@ Flora: nou mijn vriend kreeg dus ineens ook een of andere baby popup op zijn telefoon. Ik gebruik zijn telefoon niet, dus of het was toeval of hij is stiekem ook dingen aan het opzoeken .

@ Ephina: Je bent altijd welkom om even lekker je hart te luchten. Zo vervelend dat je er dan overal mee geconfronteerd word.

Hier: Het rammelen komt en gaat een beetje en nu valt het gelukkig mee. Alleen ik heb het idee dat mijn vriend nu harder rammeld dan ik. Hij heeft het er niet veel over, maar als we dan aan het knuffelen zijn zegt hij heel zacht in mijn oor dat hij me echt zwanger gaat maken ooit. Hij voeld zich ook schuldig dat we wachten omdat hij geen werk heeft. Met werk zoeken schiet het nog niet op en we worden er moedeloos van. Als hij soliciteerd op een mbo functie word hij afgewezen omdat hij te hoog opgeleid is en bij een hbo functie omdat hij niet de juiste opleiding heeft gedaan en zijn diploma niet heeft. Bij het CWI zeggen ze dood leuk dat hij beter een mbo opleiding had kunnen volgen. Ja lekker makkelijk praten achteraf. Verder moet hij het maar uitzoeken, want hij heeft een hoog niveau. Natuurlijk heeft hij liever een functie op zijn niveau, maar momenteel maakt het hem echt niks meer uit als hij maar aan het werk is.
@tara, even een heel dom idee he, maar zou hij niet een leren en werken opleiding kunnen volgen? Of duaal studeren. Lijkt me zo lastig als je een beetje tussen wal en ship belandt.
@ Hop: Dat zou hij niet erg vinden inderdaad. Ik zal van het weekend eens goed gaan zoeken of ik zo iets kan vinden. Tot nu toe zijn we dat nog niet tegen gekomen. Hij wil heel graag zijn vrachtwagenrijbewijs halen, zodat hij gewoon altijd iets heeft om op terug te vallen, maar helaas hebben we daar niet het geld voor liggen. Bedrijven geven ook geen geld meer uit aan die opleiding en willen alleen mensen met de juiste papieren.
Wat zou hij dan echt leuk vinden?

Is het nog steeds zo dat je als bijv software tester altijd aan de bak komt?

En hij wilde toch een deeltijd HBO gaan doen, welke studie is dat? Als je het wil zeggen natuurlijk. Ik wil best met je meedenken.
Zijn probleem is ook dat hij te veel dingen leuk vind en dus steeds iets anders wil. De opleiding die hij heeft gedaan was ook van heel veel dingen een beetje, maar niet echt genoeg om er echt iets mee te doen. De meeste van zijn studiegenoten doen nu ook iets heel anders. Door conflicten met de hogeschool heeft hij trouwens zijn opleiding niet afgemaakt. Hij zou het niet erg vinden om een tijdje op een vrachtwagen te zitten. Hij houd van rijden. Het dan niet de bedoeling om het te blijven doen natuurlijk, maar voor nu om geld te verdienen is het wel oke. Hij heeft een jaar in de ict (servicedesk) gewerkt, maar werd daar ook niet heel happy van. Hij werd niet serieus genomen als hij een oplossing voorstelde, want dat was zijn taak niet. Toen kwam de reorganisatie en lag hij er uit. Zijn jeugd droom is nog steeds om rechten te studeren en daar was hij aan begonnen, maar door alle stress loopt dat ook niet zo lekker. Dat staat dus nu even in de koelkast. Hij is heel slim en pikt dingen snel op, maar dan moet hij wel een kans krijgen.
@ Pom: bedankt dat je mee wil denken
En is er geen bbl voor sociaal-juridisch mederwerker? Dan is het wel heel makkelijk, maar dan zit je igg al in de richting. Of MER ofzo. Ik zou proberen een beetje in de juiste ricting te komen. En misschien wel niet tussendoor nog vrachtwagenchauffeur willen worden.
Ik heb ook al tegen hem gezegt dat hij zich op een ding moet richten, maar het lukt hem niet om iets te kiezen. Ik word er af en toe echt gek van. Het probleem is ook dat hij zich graag verder wil ontwikkelen, maar dat er gewoon ook brood op de plank moet komen. Van mijn inkomen alleen redden we het misschien net, maar geld voor een opleiding is er dan niet. Hij voelt zich daar dan ook weer schuldig over. Hij is ook soms wel jaloers op mensen die als kind al bedenken wat ze willen worden en dat dan ook echt worden. Hij heeft dat nooit zo gehad.
"Hierbij laat ik u weten dat bij de Raad (van Kinderbescherming) geen bezwaren bekend zijn tegen plaatsing van een pleegkind in uw gezin" *Doet vreugdedansje*

Nu stap 2, De gesprekken...
GEFELICITEERD!!!

Wat goed tafelkleed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven