Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@hop, veel plezier met oppassen-:)

Tara, die mutsjes zijn echt te schattig-:)

@Flora, ik ga met mijn moeder en zusje van 27 t/m 30 december naar London-:) eens in het jaar doen we een stedentrip met z'n drieën ( de mannen gaan naar voetbalwedstrijden of naar tenniswedstrijden in het buitenland). Nu is London aan de beurt. Zusje gaat voor het eerst, dus alle toeristische attracties gaan we weer af-:) en de grote uitverkoop is dan begonnen, dus dat wordt met bijna lege koffers het vliegtuig in-;)

Vriend wordt maandag geopereerd en hij begint 'm nu wel

wat te knijpen. Z'n moeder gaat mee ( ik mag geen vrij...) dus ik neem het avondbezoek op me-:)

Hij heeft wel een fijn moment uitgekozen-;) na mijn korte vakantie moeten we dakpannen gaan leggen en hij is dan waarschijnlijk nog niet volledig op de been-;) mooi makkelijk ervan af komen dus!

Het huis schiet nu echt heel erg op. Volgende week bereiken we het hoogste punt en het wordt nu echt een huis. Nog altijd onwerkelijk dat wij echt dat huis straks gaan bewonen, het lijkt zo groot voor 2. Nou ja, ruimte genoeg dus voor uitbreiding-;)
Ik ben genezen, ik hoef geen kinderen meer. Ik heb er 2,5 uur over gedaan om de babz in slaap te brengen en heb in mijn wanhoop nog een andere collega laten komen. Oh mijn god. Mijn armen zijn eraf gevallen vanwege het heen en weer zwaaien met de reiswieg, de blaren staan in mijn handen.

Goede anticonceptie, zo>n avond oppassen op een baby.

Was trouwens de eerste keer dat de ouders een avondje weg zijn.
hoppala

Joh voor die baby is het dan toch ook opeens gek en nieuw, logisch dat ie niet ging slapen. Arme jij! Maarr fijn anti/rammelmiddel Trouwens: het is je dus wel gelukt!

@ chantilly: klinkt gaaf joh! Lekker na kerst shoppen!

Sterkte met alles rondom de operatie van je vriend.

@evaviva: nou inderdaad: je hebt ons! Ik deel vooral ookhier hoor. Niet teveel met vriendinnen. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik het een beetje secret houd. Trouwens: rammels hier op volle kracht terug. Is het toeval of lijken de reclame blokken op tv vaker tegaan over babyluiers en zelfs ovulatie testen

Slaap lekker!!!!
Dat ligt aan jou flora
Haha die ervaring heb ik ook vaak hoor Flora: dat ik overal reclames of dingen op tv over baby's/luiers/zwangerschappen zie. Sowieso zie ik soms OVERAL zwangere vrouwen lopen. Oh nee wacht, dat is ook echt waar . 60% van mijn vriendinnen/kennissen is momenteel zwanger...

Poe Hoppala, pittig zeg! 2,5 uur met een baby rondlopen... Was-ie toen wel stil? En vond je het verder wel leuk, dat oppassen?
Hoppala dat is pittig!

Dit weekend twee verhalen gehoord over totaal rupturen en hechtingen. Oei oei! Dat zet je wel even aan het denken.
@hoppala; goed dat je het volgehouden hebt ! Kan me voorstellen dat het wel helpt tegen de rammels, haha.

Mijn rammels werden alleen maar groter tijdens het sinterklaas vieren dit weekend. Neefje vond het erg leuk om kadootjes uit de zak te pakken en rond te delen aan iedereen. Alleen de gedichten tussendoor vond ie wat te lang duren.. Ook hier weer erg verwend door Sinterklaas. Was heel gezellig. Zus had het trouwens wel een beetje gehad met haar dikke buik al, ze moet nog 7 weken nu..

@Chantilly; sterkte met de operatie van vriend vandaag! Hopelijk gaat alles goed.

Ik kijk nooit tv (heb ook geen abonnement meer, kijk alleen af en toe ned1,2,of 3 via internet), dus ik mis alle luier-reclames..
Inderdaad, sterkte Chantilly!

Het ligt dus aan mij..was ik al bang voor. Al heb ik ook eenbeetje hetzelfde als evaviva: iedereen IS ook gewoon zwanger om mij heen. Verhalen over bevallingen from hell en totaal rupturen: ja die doen mij wel even slikken. Maar nemen de rammels momenteel niet meer weg

Jeetje word ook lastig (tegelijk natuurlijk ook leuk) dat je zus zo snel een kleintje krijgt ukkie. Sint hier "gelukkig" alleen met grote mensen gevierd.
@Flora, ja we zijn helemaal klaar voor de kerst en de grote dingen zijn af maar er zijn altijd nog dingen die ik anders wil haha. Ik zag laatst ook voor het eerst een reclame voor ovulatie testen. Ik erger me altijd aan de kinderlijke stem van de vrouw en die tuttige conversaties in dat soort reclames.

@Chant, sterkte vandaag! Kunnen jullie de pannen eventueel niet door iemand laten leggen? Heerlijk shoppen in Londen met de dames, klinkt goed!

@Hoppala, dat was balen! Ik denk dat het ook komt omdat je het kindje niet 'kent' de ouders weten waarschijnlijk na 100x proberen wat de baby fijn vindt en hebben al dat huilen al doorstaan.

@Uk, spannend over 7 weken een neefje of nichtje

@Goldstrike, rupturen en andere ellende...brrrr daar moet ik ook niet aan denken.

Het neefje van mijn man was zo vervelend tijdens sinterklaas. Mensen uitschelden, spullen naar mensen hun hoofd gooien en zijn ouders zijn niet consequent dus hij stopt ook niet. Hij is 7 geen 2 dus daar kreeg ik zeker geen kriebels van. Van mijn oppas kinderen wel, de jongste was pas een paar dagen oud toen ik al dagen voor hem zorgde dus dat schept wel een band en de andere zijn ook super lief.
Hij moest niet veel huilen, want zodra je hem in de reigwieg aan het wiegen was, was hij stil. Weetje, voor mij was het maar 1 avondje en voor hun is het elke avond, dus ik vond het prima om een keer te doen. Heb er wel spierpijn van trouwens.

Ik vertelde een collega (met 2 kinderen) over mijn avontuur en die begon meteen te zeiken dat ik eht neit goed had gedaan, want ik was te gespannen en een vriendin bellen was neit goed, want dan was het nog onrustiger. Toen ik vroeg of hij dan tips had voor de volgende keer, bleef ie stil. Ga dan lekker fietsen zeg. Ik sloof me uit en dan ga jij vanuit je luie stoel zitten zeuren, daar kan ik niet tegen.
@ hoppala Pff wat een vervelende reactie zeg van die collega. Zeg dan niks inderdaad...

@chocolatechip Als je zo'n kind vervelend ziet doen, denk jij dan ook: dat ga ik bij mijn kind(eren) heel anders doen?

@enge bevallingen/rupturen verhalen Oh bah hou op schei uit! :( Dat soort verhalen doet mij ook vaak terugdeinzen... maar ja, als je een kind wilt zul je er toch aan moeten geloven...
@ Chantilly: Veel plezier in London.

@ Hop; Ik heb een keer met oppassen mij 2 uur liggen vervelen naast mijn slapende neefje. Hij ging alleen slapen als ik er naast lag en daarna durfte ik niet meer uit bed te gaan, omdat ik bang was dat hij wakker zou worden. Ik had geen spierpijn, maar ook geen bloed meer in mijn ene arm waar hij op lag. Ik vind trouwens dat je het goed gedaan hebt. Niks van die collega aantrekken.

@ Flora: Ik denk dat het het zelfde is als je bijvoorbeeld een bepaalde auto koopt en ineens overal dat zelfde type ziet rijden. Je let er gewoon meer op terwijl je het anders negeert. Ik heb het ook hoor. Ik stond bij de supermarkt en vroeg me ineens af of de vrouw achter de kassa zwanger was of dat het maar zo leek omdat ze zat.

@ Sinterklaas: Het was erg gezellig. Veel kleine kadootjes voor de kinderen. Er was ook nog een sinterklaas die aan de volwassen kinderen had gedacht, dus wij gingen ook met een klein kadootje naar huis. Ook hebben we mijn moeder, broer en schoonzus nu verteld dat we gaan trouwen (ik flapte het er een beetje uit). Mijn moeder had het helemaal niet verwacht. Mijn schoonzus verwachte zo ongeveer ook meteen een baby bij. Ze weet wel dat ik hard rammel en ze gunt het ons heel erg. Ik heb haar toch maar even verteld dat het nog even gaat duren.

@ Weekend: De rest van het weekend was minder. Een oom van mijn schoonmoeder ligt op sterven, dus daar zijn we langs geweest. Hij herkende haar nog wel en voor mijn schoonmoeder was het dus wel fijn om nog even langs te gaan (ze wonen niet echt dichtbij). Daarna ook nog koffie gedronken bij zijn vrouw. Op zich was het nog best een gezellige dag, maar we hadden onze zaterdag heel anders gepland. Zondag was ik niet lekker en is er als nog niet gebeurt wat we allemaal wilde doen en waren we beide vreselijk humeurig. Het word dus ergens deze week de kerstboom opzetten.
@flora, die baby van mijn zus is nog maar de eerste in een enorme babyboom in mijn vrienden en familiekring begin 2014. Ik had het er vooral 2 maanden terug toen ik zelf echt in een dip zat (want voor mijn gevoel stond alles stil: proefschrift niet af, geen baan, nog steeds niet samenwonen..) wel moeilijk mee (toen zeg maar de een na de ander kwam vertellen dat ze zwanger waren), maar nu heb ik wel het gevoel dat mijn leven ook wel weer in beweging is en dat het voor ons nog wel komt. Ik hoop wel dat ik snel weer zekerheid over een baan heb, morgen dus dat tweede gesprek!

@hop; ik denk dat je het goed gedaan hebt met oppassen hoor! Wat een gezeur van die collega.

@Tara, wat leuk dat je verteld hebt dat jullie gaan trouwen én dat ze leuk reageerden natuurlijk!

@Chocochip, jammer van dat kind dat de sinterklaas verstoorde.. snap dat dat helpt tegen de rammels ;) Maar die van jou doen natuurlijk later niet zo ;)
Hoi dames,

ik val weer binnen om ff uh, hoi te zeggen . Ik lees wel steeds mee hoor .

Tjah, totaalrupturen, wat moet je er over zeggen.. Komt minder vaak voor dan je denkt hoor! Het zijn nmlk vooral de moeders die het overkomen is die er over praten. Een knip is wel heel veel voorkomend bij nulliparae. Maar dat schijn je, door alle andere pijn, niet te voelen .

Hoppala, goed gedaan hoor met dat kindje. Die collega moet z'n smoel houden. De ouders zijn vast blij geweest met je . Ik kan me wel voorstellen dat als baby zó kan huilen, de ouders alles geprobeerd hebben. Inclusief CONSTANT wiegen. Maar gelukkig is daar ook een apparaat voor. klik

@Choco, pff vervelende kinderen.. Die zie je overal steeds meer he? Kan me voorstellen dat het binnen de familie nog frustrerender is.

Uiteraard krijgen wij allemaal prachtige rustige lieve baby's en heul goed opgevoede nette kinderen .

Chantilly, hoe is de operatie van je vriend gegaan? Alles goed hoop ik? Is er al bericht over de duur van het herstel?

Gaaf dat je naar Londen gaat. Dat lijkt me zó mooi in deze tijd van het jaar.

@Aliceanna, ik zou ook niet voor een zaaddonor willen kiezen als embryo selectie een optie is.

@Goldstrike, jij bent dus ook een stormlover ? Ik ook, maar de hagelbui waar ik in terecht kwam had niet gehoeven. Bliksem is prachtig. Ik ga met onweer wel eens naar de hoogste verdieping van ons gebouw om te kijken. Je kijkt dan over heel Leiderdorp heen.

@Tara, wat een mooie mutsjes! Dat is echt een rammelversterker . Ik zie het al helemaal voor me.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat de rammels onwijs verergeren hoe dichterbij het komt .

@Tafelkleed, spannend een tweede gesprek! Weetje, ik wil even zeggen dat ik echt onwijs veel respect heb voor je. Ik vind het zo knap dat je hier allemaal door heen gaat. En het hele verhaal er achter. Echt, petje af.

@Praten over rammels,

Tjah, mijn vriendinnen weten vaag dat ik eigenlijk vrij snel wil. Ik praat er wel eens over omdat ze weten van de hormonen die ik geslikt heb. Ik denk dat het daarom meer acceptabel is dat ik plan ofzo. Over het algemeen is praten over rammels not done en een onderwerp om te ridiculiseren. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat al mijn goede vriendinnen even oud of jonger zijn dan ik. Ik vind het niet zo erg, dat houdt me jong i guess.

Het lijkt me rete irritant als de vragen komen tijdens het wachten of proberen. Pijnlijk ook als het niet lukt. Daarom vraag ik nooit. Ik hoor het vanzelf, denk ik dan.

@Mijn vorige post. Bedankt voor de lieve reacties. Ik zat er een beetje doorheen geloof ik. Ik ben überhaupt moe en zo aan vakantie toe. Helaas werk ik elke vakantie. Misschien was dit dure huis toch niet heel slim. Dit weekend wéér ruzie gehad met Phino. Hij begrijpt mijn eetstoornis niet en probeert dan op grove wijze tot me door te dringen met teksten als "Je wilt afvallen maar een gezin van 4 doet een week met een blok kaas waar jij 3 dagen over doet!". Auch. Alsof ik dat zelf niet door heb. Oh well .

Ik wil weer proberen wat meer te reageren hier. Dit topic is erg belangrijk voor me, maar ik verwaarloos jullie een beetje :-/ .. Sorry!
@tara82 Vervelend voor je... naar weekend gehad dus. Sterkte met je oom.

@ukkie Grappig dat wij zo in dezelfde situatie zitten, met allemaal mensen om je heen die zwanger zijn. Ik heb dat precies zo ervaren toen de ene na de andere vriendin kwam vertellen dat ze een baby kregen. Toen heb ik echt een mega dip gehad. Zeker toen een van mijn beste vriendinnen het vertelde, waarvan ik het idee had dat onze levens altijd "gelijk op gingen". Ik voelde me echt ontzettend achter lopen. Eerlijk gezegd komt dat gevoel nog af en toe opzetten, maar ik heb me er ook wel bij neergelegd dat ik nog even moet wachten. Ik kijk ook uit naar de leuke dingen die mijn man & ik de komende maanden gaan meemaken.

Succes met je 2e gesprek!
@Tara,

wat leuk dat je moeder, broer en schoonzus nu ook weten dat jullie gaan trouwen !
Die wipstoel hadden ze wel, maar daar trapte hij zichzelf uit, veel te sterk voor dat ding. Zodra hij niet gewiegd werd ging dat keeltje open. Die collega is sowieso wel een mopperkont, dus ik laat hem maar, maar ik vind het wel stom.

@Tara, wat leuk dat je verteld hebt dat jullie gaan trouwen en dat idereen leuk reageerde.

@uk: suc6 met je gesprek, ik duim voor je.

@ephina, moet je elke vakantie werken om jullie huis te kunnen betalen? Leef je dan niet een beetje boven je stand(niet lullig bedoelt hoor). En kan je niet ergns anders bezuinigen, zodat je misschien een keer vakantie kan nemen?

@hier: nog 9 dagen en dan vlieg ik naar huis. en ik neem mijn LAPTOP niet mee. (misschien wel een paar papers om te lezen, maar verder niks)
Ephina, ja, vooral onweer vind ik erg mooi om naar te kijken.

Als kind altijd op het platteland gewoond en daar zie je die bliksem zo mooi uitgestrekt over het land.

Tara, veel sterkte met je oom!

Eva, vooral kijken naar jouw plannen. Nog zoveel leuke dingen in het verschiet!

Ik had ook het gevoel dat ik achterliep op mijn vriendinnen toen hun allemaal aan hun babyboom begonnen.

Vriendinnen van mij zijn af en toe jaloers op mij omdat ik nog geen kind heb en volgens hun kan staan en gaan waar ik wil.
Leuk dat je weer eens uitgebreid hebt gepost Ephina . Sorry zeggen hoeft niet hoor!

Waarom heb jij hormonen geslikt, als ik vragen mag?
@hopp; Ga je dan ook tijdens je vakantie niet forummen?

@Ephina, sterkte!

@EvaViva: Tja, beste is om niet te veel naar anderen te kijken. En ik weet zoals Goldstrike schrijft ook wel dat er in mijn vriendenkring stellen zijn met kinderen die wel eens jaloers zijn op de mooie tochten die ik met mijn vriend maak..

@hier; ik zit toch wel zenuwachtig te zijn voor het gesprek van vanmiddag.. Er komt weinig uit mijn handen. Had vannacht al een rare droom gehad dat ik mijn sollicitatiegesprek had gemist omdat mijn kleren waren gestolen?! hahaha.
@uk: ik heb nog een tablet en ik neem mijn prive laptop wel mee, maar zonder mijn data, dan kan ik niks doen!

Wil je nog naailes in de kerstvakantie?
Ukkie succes vandaag! Even een banaan eten voor het gesprek. (zitten rustgevende stoffen in)
@hopp : Jah, als je nog tijd hebt voor een naailes voor het naaien van een shirtje zou ik dat heel leuk vinden !! (want ik heb dat stiekem zelf een beetje uitgesteld omdat ik het toch nog niet helemaal aandurfde.. )

Ik zit trouwens zelf een beetje te denken dat ik juist weer merk dat bij de stellen met kinderen het altijd van mijn kant moet komen om bijvoorbeeld af te spreken etc. Nu ik zelf druk ben met sollicitaties heb ik al maanden niks meer van ze gehoord. Die denken er ook niet aan om een keertje te bellen ofzo.. Jammer eigenlijk wel. Hoop niet dat ik ook zo word als ik zelf kids heb, maar kan me wel voorstellen dat het een stuk drukker is dan en dat je meer in je eigen wereldje zit.
@ukkie Haha grappige droom. Check nog maar een keer extra of je al je kleren aan hebt voor je naar je gesprek gaat :P.

Klopt wat je zegt, niet te veel naar andere kijken/vergelijken. Die neiging heb ik helaas wel. Lijkt me ook zo jammer dat iedereen om me heen al oudere kindjes heeft als ik eens een baby krijg. Vroeger zag ik het altijd voor me dat mijn kindje(s?) en die van vriendinnen samen konden spelen enzo. Maar ja, niets aan te doen, dat waarschijnlijke leeftijdsverschil.

Goldstrike, dat hoor ik inderdaad ook vaker, dat mensen met kinderen soms terugverlangen naar het vrije leven dat wij nu nog hebben. Nog maar even goed van genieten dan!
@uk: doen we! ik heb tussen de 19de en de 24ste heel veel tijd, dat moet wel leukken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven