Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Gefeliciteerd Ukkie!!! En welke stad is het geworden die van jouw of die van je vriend?
Tafelkleed, fijn dat jullie gesprek goed is verlopen! Succes met alle papieren invullen!
En tafelkleed wat fijn! Wat een positiviteit hier
Goed bericht Tafelkleed en Uk gefeliciteerd!

Vraag voor de dames die al van de pil af zijn:

Hoelang duurde het voordat jullie weer de eerste "echte"ongesteldheid kregen?
@Tafelkleed, het is de stad van vriend, dus verhuizen binnenkort voor mij.
@ Goldstrike, ik slikte 28 december mijn laatste pil en ben toevallig gisteren ongesteld geworden voor de eerste keer. Dus 25 dagen..
@Ukkie Spannend een nieuwe baan en samenwonen! En in het najaar beginnen... Wow 2014 wordt helemaal jouw jaar!
@goldstrike Toen ik stopte met de pil duurde het een maand of drie, vier voor ik voor het eerst weer ongesteld werd.
@Uk: Gefeliciteerd met je baan! Joehooeee! Ik gun het je zoo!! Nu kan het allemaal heel snel gaan!

@Gold: ik was na 35 dagen ongesteld. Vooral de tweede cyclus duurde bij mij wat langer, in de veertig dagen. daarna steeds tussen de 28 en 35 en nu schommel ik tussen de 30 en 31, maar dat heeft wel even geduurd. Ben nu bijna 2 jaar gestopt met de pil.
Bedankt voor de antwoorden dames!

Ik zit nu op dag 35. Het is maar afwachten, alleen geduld.. daar heb ik niet zoveel van
@goldstrike Ja het is zeker moeilijk, geduldig zijn. Maar je hoeft je dus echt geen zorgen te maken nog hoor! 35 dagen is nog helemaal niet lang. Succes met wachten.
@gold, ja wachten duurt lang! Hoop dat je snel ongesteld wordt!

@hier, ik was gisteravond in een jubelstemming. Vriend vroeg hier onverwachts of ik me al had bedacht wanneer ik wilde beginnen met kinderen krijgen. (hij zegt er ook nog bij: of heb je daar nog niet over nagedacht?)

Dus ik heb meteen gezegd dat ik dit najaar eigenlijk wel wil beginnen. En hij zei: 'Ja dat kan wel'

Dus mijn dag kon (bijna) niet meer stuk!

Eindelijk iets om naar toe te leven, want hij wist het gewoon nooit wanneer. En nu hij dus 30 wordt, denkt hij er dus ook wel over na
Wat heerlijk Sealight . Heel erg fijn dat hij er zelf over begon en het ook helemaal ziet zitten! Op naar het najaar dus!
quote:EvaViva schreef op 24 januari 2014 @ 16:06:

Wat heerlijk Sealight . Heel erg fijn dat hij er zelf over begon en het ook helemaal ziet zitten! Op naar het najaar dus! ja joehoe! Maar hopen dat het najaar maar snel mag komen. Ik denk alleen dat een collega van me binnenkort ook zwanger wil worden of wordt. En we hebben echt een personeelstekort dus ben een beetje bang dat niemand op het werk het leuk vind ofzo. Of dat ze in de problemen komen.. Maar aan de andere kant is dat hun probleem en moet ik mijn priveleven niet op mijn werk gaan aanpassen
@Sealight Goed nieuws! En wat fijn dat je vriend er ook helemaal achter staat.
@Uk, van harte! Wat een spannende tijd voor je

@ Sealight, wat een goed nieuws

Fijn weekend allemaal, hier is het lekker druk!
@sealight Nee joh inderdaad, daar moet jij niet door laten leiden. Zou wat zijn zeg, als je je zwangerschap op collega's moest afstemmen . Eventueel personeelstekort, daar vindt je baas wel wat op hoor.

Iedereen fijn weekend gehad? Ik heb weer 3 jonge kindjes van vrienden/kennissen gezien de afgelopen dagen dus *rammel rammel*. Helemaal toen manlief leuk speelde met kind 1 en baby 2 een uur in de armen had
Goedemorgen!

Wat leuk Sealight!

Ik ben gister ongesteld geworden (38dagen) Helemaal blij! Ik was erg huiverig omdat bij mijn familie PCOS voorkomt.

Verder grote rammels! Maar april is zo..
Goldstrike wat fijn! 38 dagen is nog te overzien en straks word je cyclus vast wat regelmatiger!
@Gold Ik weet dat je helemaal blij bent maar ik stuur je toch een digitale reep chocolade...
Ja 38 dagen is zeker nog te doen.

Ha ha tafelkleed de reep is al op
Fijn Goldstrike

@Sealight: op je werk komen ze er vast wel uit als jij zwanger bent!

@weekend; rustig weekendje gehad. Even met mijn vriend bij neefje op kraambezoek geweest, was wel leuk. En verder ben ik gewoon nog een beetje aan het stuiteren van alle veranderingen die nu komen. Toch ook wel wat koudwatervrees voor samenwonen enzo, nu het in één keer echt is.. Hebben we samen wel fijn over kunnen praten en een to-do-lijst gemaakt voor de komende weken.
Sealight, Ukkie, Tafelkleed, ik ben heel blij voor jullie! Wat een positiviteit hier, heerlijk. Even snel een berichtje tussendoor, de maandagdrukte zit er goed in op werk, pff.

Groetjes!
Ukkie, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super joh! Wat ga je (ongeveer) doen? En ook heel veel plezier met samenwonen! Lekker van elkaar genieten!

Sealight, wat leuk! Nu kun je echt naar iets uitkijken . Voor je het weer is de zomer alweer voorbij! En met je werk moet je inderdaad geen rekening houden, want dan kun je beter nooit zwanger worden volgens mij.

Mijn vriend en ik zitten even te balen. Hij heeft gebeld naar het ziekenhuis om te zien of ze überhaupt wel weten dat hij onderzoek wilde laten doen. Nee dus, ze hadden helemaal geen verwijzing ontvangen en daardoor hem dus ook niet gebeld voor een eerste afspraak. Vriend dus de huisarts bellen en nu blijkt het dat de verwijzing via het zorgdomein niet is gelukt en dat vriend de verwijsbrief die hij heeft meegekregen van de huisarts ZELF had moeten opsturen naar het ziekenhuis :(. En dat is dus NIET gezegd ofzo... Dus hij gaat dat nu direct doen vanaf zijn werk, maar die eerste afspraak gaat dus nog wel een poosje duren :(. Stom, stom, stom dus. Bah. Stomme huisarts.
Sealight, wat een heerlijk bericht Nu heb je echt iets om naar uit te kijken!

Hier hebben we weer een mijlpaal bereikt Ons dak zit nu volledig op het huis en van de buitenkant is het nu ook echt 'af', op de ramen na. Het was volgens de buurtbewoners ook echt een aanwinst voor de wijk * supertrots natuurlijk!*. Het ziet er zo mooi uit en ik ben zo verliefd op mijn eigen huis! Op dit moment is alles zo in een stroomversnelling ana het raken dat ik gewoon geen tijd heb voor hele heftige rammels, ook al zijn ze nooit helemaal weg.

Wel hebben we besproken wat we echt graag nog willen doen voordat we aan het hele avontuur 'kinderen' gaan beginnen en we zitten wat dat betreft echt op 1 lijn. Het is nu lastig in te schatten hoe snel we onze dromen kunnen verwezelijken, omdat ik niet een volledig beeld heb van onze uitgaven en het geld dat we maandelijks overhouden. We gaan het zat redden in de maand, houden meer dan voldoende over, maar een aantal bedragen weet ik op dit moment niet precies te berekenen. Kloppen mijn berekeningen ( die ik iedere week opnieuw maak-;)) dan hebben we binnen 1,5 jaar alles zo op de rit dat we mogen starten van mij:P. Dan zijn we getrouwd op onze manier, hebben we een mooie reis gemaakt en is de tuin aangelegd-;) Vriend heeft ook uitgesproken graag voor zijn 30e vader te worden, en dat hij 2016-2017 een mooie periode vindt. Hij is nu 26, dus dat moet prima lukken als het ons meezit.

Schoonmoeder is nu in een volgende fase beland, de behoefte hebben aan kleinkinderen. Ze heeft haar zinnen op mijn schoonzusje en zwager gezet. Gezien de behoorlijk negatieve reactie en hun reislustigheid, kan dat misschien wat tegenvallen voor schoonmama. Ze heeft volgens mij ook geen idee hoe vriend en ik er in staan en dat laten we voorlopig ook even zo. Anders ben ik de pineut en daar heb ik weinig trek in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven