Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Bij mij ontstond het rammelen ook pas toen ik en mijn vriend een relatie kregen, Ukkie. Bijzonder vond ik dat.

Gefeliciteerd met je neefje trouwens, ik kan me goed voorstellen dat je dan ook zo graag wil.

De ex van mijn vriend is afgelopen week bevallen (nee, het kind is niet van hem ) en het voelt nogal dubbel. Ze is zo'n 19 jaar en het kindje komt niet in de meest ideale omstandigheden terecht, maar ze heeft nu wel een zoon. Verstandig is het niet, maar toch bevordert dit het verlangen naar een kindje wel. Wat ik dus zei, het voelt dubbel. Bah, ik kan het maar niet goed omschrijven.
Matroesjka, anders haal je vanavond toch even Chinees?
Ik ook!
Nee dat mag niet onder het mom van gezond eten en sparen
Tja, wat staat er allemaal in dat artikel in de Viva... allerlei verhalen van vrouwen die enorm bezig zijn met kun kinderwens. Veel erger/anders dan wij hoor ;). Inderdaad een vrouw die nog een man zoekt eigenlijk vooral vanwege haar rammels. Vraagt ze dus op de 1e date wanneer die man een kind wil haha. Ja dan is je kans verkeken lijkt me :P. En vrouwen die nergens anders over praten met vriendinnen. Dat soort verhalen.

En dan staan er tips in dat je er juist niet te veel op moet focussen en er relaxt mee om moet gaan en dat het rustig een jaar kan duren gemiddeld voor het lukt enz. Beetje open deur hoor.

Eigenlijk hadden wij dat artikel met z'n allen kunnen schrijven :D.
@EvaViva; Ja, eigenlijk snap ik niet dat ze ons niet gewoon gevraagd hebben voor dat artikel, hahaha!

@Zandvos, kan me goed voorstellen dat het wat dubbel voelt als de ex van je vriend een kind krijgt. Knuffel!
Hoi Allemaal,

Gesprek is goed gegaan (dank jullie voor alle goede zorgen) Nu 44! pagina's aan vragen invullen.

@Ukkie Gefeliciteerd met je neefje

@Artikel Niet gelezen maar klink wel als iemand die ik ken (niet ik)
Fijn tafelkleed! We duimen voor het volgende gesprek.
Goed nieuws Tafelkleed! Sterkte met het invullen van die pagina's...

Ook goed nieuws voor jou en je vriend Aliceanna!

Gemiste kans van de viva dan inderdaad. Onze verhalen en tips waren vast spannender geweest

Voor Paddle en andere dames die hem kunnen gebruiken:

Ik ben ook beetje afwezig geweest afgelopen dagen... Ik denk wel veel aan jullie! Mijn rammels zijn momenteel vrij sterk. Veel geboortes om mij heen en teveel emo/huil films gekeken. Ook vanavond doet het actie programma "sta op tegen kanker" me denken: jemig waarom wachten we!? Zoveel zieke mensen, het leven is eigenlijk zo kwetsbaar, waarom leven we niet NU. Straks maken mijn ouders nooit mee dat ze opa en oma worden...Wat als wat als... Wat ben ik soms ook een enorm emotioneel jank wijf

Morgen kan ik vast weer rationeel nadenken..Slaap lekker!
@tafelkleed Fijn dat het gesprek goed ging. Jeetje wat veel pagina's moet je invullen nu. Succes!

@flora Haha, misschien kan Viva bij ons terecht voor een follow-up artikel .

Ach arme jij met je emotionele bui bij dat kanker programma. Snap ik wel hoor. Hebben we toch allemaal wel eens! Zo'n moment dat je denkt: waarom wachten we, we leven nu, je weet niet wat de toekomst brengt enz.

Voel je je vandaag weer wat beter?

Ik mag a.s. weekend weer op kraamvisite bij een vriendin. *rammel alert*
@tafelkleed: fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Wat voor vragen moet je nu allemaal beantwoorden? Best boekwerk dus, wat je in moet vullen!
Wat fijn tafelkleed!
@Tafelkleed; fijn dat het gesprek goed is gegaan! Succes met de volgende stap!

@Flora , Wat EvaViva al zegt, die emo buien hebben we allemaal wel eens.. maar we hebben volgens mij ook allemaal goede redenen om te wachten hier. Ik ga dus ook binnenkort op kraamvisite bij mijn neefje, nog even horen wanneer zus eraan toe is.
@ukkie21 Was het een zware bevalling bij je zus? Dat je niet meteen op kraamvisite mag/kan?

@matroesjka Ik volg de interessante discussie in dat andere topic over geld sparen voor een baby ook. Je wordt er wel stevig aangepakt hè! ;) Maar je hebt je punt goed duidelijk gemaakt .
@EvaViva; Ja, het is wel een pittige bevalling geweest, maar ging ook heel snel. Ik had gister wel gevraagd of ze 's middagss of 's avonds al bezoek wilde, maar daar was ze nog even niet aan toe. Nu wacht ik wel even af tot ik weer wat van ze hoor en anders bel ik eind van de middag zelf even weer.
@ukkie Ja je zult wel nieuwsgierig zijn naar je nieuwe neefje he! Is het de eerste? Veel plezier!

Je zus moet inderdaad zelf maar aangeven wanneer ze er aan toe is. Ik ben gewoon anders gewend, sorry. Bij mijn schoonzussen mochten we altijd meteen (uur na de bevalling ) al komen kijken haha. Weet ook niet of ik dat zelf zo zou doen hoor.
@ Ukkie: Bij mijn nichtjes ben ik beide keren een paar dagen later pas op visite gegaan. Dat opa's en oma's direct langs gaan snap ik, maar ik wilde ze inderdaad wat rust gunnen. Alleen vond ik het wel een beetje zuur dat ik later hoorde dat de broer van mijn schoonzus wel meteen voor de deur stond met zijn hele gezin tewijl ze zelf nog geen 10 minuten terug waren van het ziekenhuis. Het hele huis zat dus meteen vol. Ik denk dat ik dan gewoon iedereen er uit schop. Ik neem aan dat mijn broer niet meteen met zijn dochters voor mijn neus zal staan, maar mij dan ook eerst wat rust gunt.
Het is de tweede. Bij de eerste was ze 's nachts bevallen en ben ik aan het eind van de middag langsgeweest. Toen stond ik ook even te kijken dat mijn zus haar zwager diezelfde middag ook al langs was geweest met zijn hele gezin met twee kids (en die kwamen van ver weg). Ik kan me wel voorstellen dat ze dat nu anders willen. Mijn ouders (opa en oma dus) gaan er ook pas vanmiddag naartoe met mijn andere neefje (de grote broer dus), die heeft bij hun gelogeerd.

Ik denk dat ik het zelf ook wel prettig zal vinden om eerst even gewoon samen van de kleine te genieten en weer een beetje bij te komen voordat de hele familie er is. Dus ik snap ze wel en wacht rustig even af. Die baby blijft vast nog wel even schattig en ik heb al wel een foto gemaild gekregen. Ze hebben hem meteen de kleertjes aangetrokken die ik voor hem genaaid had en het staat hem superleuk!
Meiden, ik heb de baan! En vanavond op bezoek bij mijn neefje. Het is een topdag!
Woehoe, TOP uk! Het is je gegund!
Oh wow ukkie wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met je baan! En heel veel plezier bij je neefje
Ook hier nog een voor ukkie!
Dank voor de felicitaties.. Ik denk dat ik de rest van de dag blijf stuiteren hier, hahaha. Vind het ook wel heel spannend: eindelijk echt samenwonen en een nieuwe baan!
Super goed nieuws Uk!! Eindelijk!
Uk, nog een keer Gefeliciteerd! Veel plezier bij het bezoeken van je neefje vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven