Wachten, wachten, wachten (deel 3)
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:47
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
zondag 23 maart 2014 om 23:02
@Sealight: Gaaf hoor! Kan me goed voorstellen dat je dit feit nog even moet verwerken.... Komende maand (!!!!!!!) niet, hahaha wauw. In elk geval snel! Ik ben blij voor je
Over het werk: dat denk ik ook inderdaad. Het is niet werk wat je fftjes een paar dagen doet/overneemt van een collega.
Paddle: ja toch ook he? Was Gold ook niet al gestart? Dames, even een update aub
Over het werk: dat denk ik ook inderdaad. Het is niet werk wat je fftjes een paar dagen doet/overneemt van een collega.
Paddle: ja toch ook he? Was Gold ook niet al gestart? Dames, even een update aub
maandag 24 maart 2014 om 11:00
@flora Maar je zou toch nog voor een paar weekjes ander werk kunnen doen (dan maar onder je eigen niveau)? Als dat te vinden is natuurlijk.
Ja wij moeten gewoon een keer de knoop doorhakken wat reisbestemming betreft, maar daar zijn wij nogal slecht in haha. We twijfelen en sparen nog even door denk ik. Manlief moet sowieso nog vragen wanneer hij precies vrij kan krijgen.
Ja wij moeten gewoon een keer de knoop doorhakken wat reisbestemming betreft, maar daar zijn wij nogal slecht in haha. We twijfelen en sparen nog even door denk ik. Manlief moet sowieso nog vragen wanneer hij precies vrij kan krijgen.
maandag 24 maart 2014 om 11:28
Wij moeten ook nog vrij vragen voor onze reis. Ik vooral bij mijn nieuwe baan, van de week maar eens vragen. Ik hoop dat ik 4 weken vrij kan krijgen, en anders wordt het een vakantie van 3 weken. Maar toch gaaf, zo'n verre reis.
@EvaViva: Het bedenken van een bestemming is wel handig en verhoogt de voorpret. Wij hebben dit weekend een reisgids gekocht, binnenkort ook lekker plannen maken en de boel vastleggen. We willen als het op het werk kan in september gaan. En.. na die vakantie gaan we ervoor! Voelt voor mij nu al supersnel.
Kinderwens is na een weekend vol babies weer helemaal terug. Ik had het hier nog niet geschreven, maar we hebben er weer een kersvers neefje bij. Ook nog op kraambezoek geweest bij het zoontje van vrienden van mij. Ik had geen last van het groene monster, maar heb nu wel weer gewoon gezonde rammels..
@Tafelkleed; wat spannend dat het nu zo snel gaat allemaal! Veel succes met alles!
@EvaViva: Het bedenken van een bestemming is wel handig en verhoogt de voorpret. Wij hebben dit weekend een reisgids gekocht, binnenkort ook lekker plannen maken en de boel vastleggen. We willen als het op het werk kan in september gaan. En.. na die vakantie gaan we ervoor! Voelt voor mij nu al supersnel.
Kinderwens is na een weekend vol babies weer helemaal terug. Ik had het hier nog niet geschreven, maar we hebben er weer een kersvers neefje bij. Ook nog op kraambezoek geweest bij het zoontje van vrienden van mij. Ik had geen last van het groene monster, maar heb nu wel weer gewoon gezonde rammels..
@Tafelkleed; wat spannend dat het nu zo snel gaat allemaal! Veel succes met alles!
maandag 24 maart 2014 om 12:19
@ukkie Gefeliciteerd met je neefje. Tja, logisch dat je heftig rammelt na een weekend vol baby'tjes!
Wij willen 3 weken op reis gaan, dat moet wel lukken om daarvoor vrij te krijgen. Nu alleen nog de vraag wanneer precies (augustus of september willen we liefst).
Ja ik weet dat het plannen en voorbereiden en verheugen veel makkelijker wordt als we de knoop doorhakken en een bestemming kiezen. Maar we vinden zoveel mooi & leuk! We willen nog heel veel landen graag zien. En aangezien dit hopelijk (voorlopig) onze laatste verre reis wordt, voelt het als heel belangrijk de juiste keuze te maken. Voorheen zeiden we nog wel eens: dan doe we dat of dat land toch volgend jaar. Maar dat zit er (hopelijk) niet meer in (als ik in het najaar zwanger word).
Wil je vertellen waar jullie naartoe gaan Ukkie? Wij denken in ieder geval aan een of meerdere landen in Azië.
Wij willen 3 weken op reis gaan, dat moet wel lukken om daarvoor vrij te krijgen. Nu alleen nog de vraag wanneer precies (augustus of september willen we liefst).
Ja ik weet dat het plannen en voorbereiden en verheugen veel makkelijker wordt als we de knoop doorhakken en een bestemming kiezen. Maar we vinden zoveel mooi & leuk! We willen nog heel veel landen graag zien. En aangezien dit hopelijk (voorlopig) onze laatste verre reis wordt, voelt het als heel belangrijk de juiste keuze te maken. Voorheen zeiden we nog wel eens: dan doe we dat of dat land toch volgend jaar. Maar dat zit er (hopelijk) niet meer in (als ik in het najaar zwanger word).
Wil je vertellen waar jullie naartoe gaan Ukkie? Wij denken in ieder geval aan een of meerdere landen in Azië.
maandag 24 maart 2014 om 15:19
@chocolatechip We vinden ook nog eens alles leuk . Cultuur, natuur, steden... we willen altijd zoveel mogelijk zien. We willen dus sowieso een rondreis waarbij we zoveel mogelijk plaatsen/gebieden aan doen. Twee of drie landen combineren is wel een goede optie voor ons denk ik.
Heb jij ook nog reisplannen?
@ukkie Japan is ook zeker een optie voor ons. Zou je het wel aanraden?? Wat heb je allemaal gezien van het land?
Bolivia, Peru en Chili lijken me ook geweldig.
Heb jij ook nog reisplannen?
@ukkie Japan is ook zeker een optie voor ons. Zou je het wel aanraden?? Wat heb je allemaal gezien van het land?
Bolivia, Peru en Chili lijken me ook geweldig.
maandag 24 maart 2014 om 17:19
Ja, ik vond Japan echt mooi, maar zoals ik al zei is het mijn enige echt verre reis die ik gemaakt heb dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal nog.. Wij zijn naar Tokyo gereisd en toen naar het Zuiden: Matsumoto, Kyoto, Hiroshima en toen naar het zuidelijke eiland Kyushu. Vooral heel veel tempels en kastelen gezien en natuurlijk het herdenkingspark in Hiroshima. Je kunt in Japan prima reizen met de trein met een Japanese railpass. Als ik weer zou gaan, zou ik trouwens ook iets meer dagen met wandelingen oid/natuur in mijn reis inplannen (japanse alpen), maar daar was mijn reisgezelschap toen ook niet zo geschikt voor
maandag 24 maart 2014 om 19:56
Bedankt voor de info ukkie . Wij zouden inderdaad zeker ook natuur willen opnemen in onze reis. De Japanse Alpen schijnen schitterend te zijn inderdaad. En Fiji zou ik ook willen zien.
Die railpass lijkt me ook wel erg handig ja.
Jij had dus alles zelf geregeld? Niet met een groepsreis of georganiseerd op een andere manier? Ik zou wel met een groep willen, maar mijn man ziet meer in het helemaal met z'n tweetjes regelen.
Die railpass lijkt me ook wel erg handig ja.
Jij had dus alles zelf geregeld? Niet met een groepsreis of georganiseerd op een andere manier? Ik zou wel met een groep willen, maar mijn man ziet meer in het helemaal met z'n tweetjes regelen.
maandag 24 maart 2014 om 20:23
maandag 24 maart 2014 om 22:16
@Eva, ja, wij hadden alles zelf geregeld, waren met een groepje van 5 mensen net na onze studie. Ik heb nog een introcursusje Japans gedaan ook
We hadden wel van tevoren onze overnachtingen geboekt en onze reis uitgestippeld. Dat voelde toch iets prettiger dan helemaal op de bonnefooi gaan. Je kunt wel relatief makkelijk dingen via internet reserveren. Vooral de echt Japanse overnachtingsplaatsen (Ryokans) zijn leuk, en we hebben ook een keer overnacht bij een tempel, dat was ook erg mooi. Ik kan je wel meer informatie geven nog, maar dan moeten we maar even per mail contact hebben. Je mag ook mijn Rough guide lenen als je wilt.
maandag 24 maart 2014 om 23:05
@Flora, ook wel lekker misschien even een maadje, of twee niks? Lekker dingen opzoeken voor jullie reis.
@Eva, we zijn heel lang back and forth gegaan maar we gaan geen verre reis meer doen. We gaan een weekendje weg en naar zuid europa in de zomer. We hebben al veel leuke reizen gemaakt maar we zijn niet zo actief als jullie, veel mooie stranden hebben we gezien.
Japan klinkt ook bijzonder, ook echt een bijzondere cultuur lijkt me. Misschien is zuid afrika ook iets voor jullie? Heel indrukwekkend lijkt me dat.
@Sealight, spannen zeg. Houdt ons op de hoogte.
@Eva, we zijn heel lang back and forth gegaan maar we gaan geen verre reis meer doen. We gaan een weekendje weg en naar zuid europa in de zomer. We hebben al veel leuke reizen gemaakt maar we zijn niet zo actief als jullie, veel mooie stranden hebben we gezien.
Japan klinkt ook bijzonder, ook echt een bijzondere cultuur lijkt me. Misschien is zuid afrika ook iets voor jullie? Heel indrukwekkend lijkt me dat.
@Sealight, spannen zeg. Houdt ons op de hoogte.
dinsdag 25 maart 2014 om 09:54
dinsdag 25 maart 2014 om 12:40
Sorry Tafelkleed!!!!! Nieuwe badkamer, daar maak je mij ook jaloers mee hoor. Onze badkamer zou ik eerder omschrijven als douchehok
@choco: klopt, het voelt ook wel lekker om voor onze reis even niks te doen... inmiddels is het ook nog maar een maandje ongeveer. Zolang het financieel gaat, dan kies ik voor de "vakantie". Na 5 jaar ontzettend hard werken ook wel verdiend, vind ik zelf Als het financieel moet dan heb ik er inderdaad ook geen probleem mee om ander werk te gaan doen tijdelijk hoor.
@ukkie; bolivia lijkt me super gaaf. Is er een speciale reden waarom jullie dit Zuid Amerikaanse land willen bezoeken? Ik hoor vaker Peru, Mexico of Brazilië om mij heen. Chili trouwens ook af en toe..
@choco: klopt, het voelt ook wel lekker om voor onze reis even niks te doen... inmiddels is het ook nog maar een maandje ongeveer. Zolang het financieel gaat, dan kies ik voor de "vakantie". Na 5 jaar ontzettend hard werken ook wel verdiend, vind ik zelf Als het financieel moet dan heb ik er inderdaad ook geen probleem mee om ander werk te gaan doen tijdelijk hoor.
@ukkie; bolivia lijkt me super gaaf. Is er een speciale reden waarom jullie dit Zuid Amerikaanse land willen bezoeken? Ik hoor vaker Peru, Mexico of Brazilië om mij heen. Chili trouwens ook af en toe..
dinsdag 25 maart 2014 om 13:17
Onze badkamer krijgt een bad en een douche met inklapbare dochwanden (handig met een babybadje) en nieuwe badmeubel. De jaren 30 stortbak blijft zitten evenals de terazzo vloer en we krijgen nostagische kranen. Dus het wordt een mix van modern en klassiek.
Ze zijn al beginnen met slopen dus als mijn post beginnen te stinken dan weet je waarom...
Ze zijn al beginnen met slopen dus als mijn post beginnen te stinken dan weet je waarom...
dinsdag 25 maart 2014 om 13:27
Sorry tafelkleed, maar ik moet ook nog ff een duit in het zakje doen over reizen. Ik vind persoonlijk Noord-West USA de mooiste plek waar ik nu geweest ben, maar dan moet je wel in augustus gaan en niet in september, want dan is de winter al begonnen. (wij waren begin september in de grand tetons en daar vroor het snachts)
Verder ben ik alleen ver weg in Costa Rica geweest, dat vond ik prachtig, maar heel toeristisch en amerikaans. Moet je wel van houden.
Verder ben ik alleen ver weg in Costa Rica geweest, dat vond ik prachtig, maar heel toeristisch en amerikaans. Moet je wel van houden.
dinsdag 25 maart 2014 om 15:04
Hoppala, wij hebben veel dezelfde reiservaringen. Ik deel je mening over Costa Rica en het westen van de USA .
Tafelkleed, het klinkt geweldig, je badkamer! Lijkt me een hele mooie mix. Alleen inklapbare douchewanden kan ik me wat moeilijk voorstellen. Laten jullie alles doen (aangezien je schrijft "ze zijn aan het slopen" ) of klussen jullie ook zelf?
Tafelkleed, het klinkt geweldig, je badkamer! Lijkt me een hele mooie mix. Alleen inklapbare douchewanden kan ik me wat moeilijk voorstellen. Laten jullie alles doen (aangezien je schrijft "ze zijn aan het slopen" ) of klussen jullie ook zelf?
dinsdag 25 maart 2014 om 15:09
dinsdag 25 maart 2014 om 15:16
Ook in Thailand zijn we al geweest Hoppala! Zeker helemaal geweldig. Grappig dat jullie volgend jaar ook naar Japan willen.
Kennen wij elkaar soms
Naar Peru en andere Zuid-Amerikaanse landen willen wij ook nog wel (ben 'alleen nog maar' in Midden-Amerikaanse landen geweest waaronder dus Costa Rica), maar goed, na onze aanstaande reis (naar Japan of China of Vietnam of Indonesië of Maleisië of...) komt er toch hopelijk echt eerst een kind .
Kennen wij elkaar soms
Naar Peru en andere Zuid-Amerikaanse landen willen wij ook nog wel (ben 'alleen nog maar' in Midden-Amerikaanse landen geweest waaronder dus Costa Rica), maar goed, na onze aanstaande reis (naar Japan of China of Vietnam of Indonesië of Maleisië of...) komt er toch hopelijk echt eerst een kind .