Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Wow goldstrike dus voor jou is het ook al zover. Heel blij voor je maar ook een beetje jaloers haha. Veel geluk en hopelijk is het ook voor jou snel raak!

Ik zou ook nog best op vakantie gaan als ik zwanger ben. Andere kant van de wereld misschien niet meer. Hoewel ik ook vriendinnen heb die met 4/5 maanden nog naar Japan/Australië/Zuid-Afrika gingen en dat prima te doen vonden.

Als het voor mij allemaal ideaal loopt, heb ik in september mijn 'laatste' verre reis en word dan daarna meteen zwanger :P. Dus dan hoeft een verre reis ook eventjes niet meer!
@Matroes, ja als je een strand vakantie wil wordt dat lastig idd.
Hoe is het hier, dames?
Owh, wat leuk dat jij er ook al voor kunt gaan, Goldstrike! Ik hoop dat je ook heel snel zwanger bent! Ga je mee schrijven in één van die lopende topics ofzo?

Hier is alles goed. Ik heb afgelopen week een gesprek gehad op een ROC om via het volwassenonderwijs in 2 jaar Verzorgende IG te worden. Dat was een heel positief gesprek en ik heb me ingeschreven, maar er volgt nog een officieel intakegesprek, maar als het goed is moest dat geen probleem meer zijn . Dus als het goed is, ben ik vanaf september weer aan het studeren :D, nu al heel erg veel zin in! En ik heb ook mijn contract voor het vakantiewerk gekregen en teruggestuurd, dus dat is ook fijn .
Goed nieuws Aliceanna, fijn! Heel veel succes met je opleiding!
Fijn aliceanna!

Hier druk druk druk met werk en onderzoek!
quote:Paddle schreef op 08 april 2014 @ 20:57:

Bedankt iedereen! Wat ontzettend lief zeg al die felicitaties.

@Flora: Ben denk ik 4 weken en een paar dagen. Maar helemaal zeker weet ik het niet, want mijn cyclus is niet 100 procent regelmatig.

@Matt: Denk het niet, voorlopig toch niet. Raar genoeg helemaal geen behoefte aan. En geen energie. Ben doodmoe denk ik door de hormonen en de drukte van het huis. We zijn volop aan het verhuizen, het zijn hele lange dagen en ik ben een uur na opstaan al weer moe.

Maar ik kom zeker af en toe update geven hoor!Paddle GEFELICITEEERD!
quote:goldstrike schreef op 11 april 2014 @ 12:06:

Hallo dames!

Ik maak plaats voor iemand anders die in de tabel wil.

Vanaf dit weekend is het niet meer langer wachten, wachten, wachten.

Nu wachten wanneer ik daadwerkelijk zwanger wordt

Iedereen bedankt voor de gesprekken en adviezen!

En ik zal zeker nog eens

Héééél veel succes Goldstrike!

Dat het maar snel zo ver mag zijn meid!
Zo, na de nodige felicitaties:

Hoooooi dames!

Ik heb weer een hele lange tijd verzaakt he? I know, i'm sorry. Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier gaat het wel goed. Laatste tentamen gehaald, wetenschapsstage begonnen en sinds januari 13kg afgevallen. Aan de andere kant voel ik me klote. Ik merk nu dat ik ontzettend tussen wal en schip val. Ik ben 24, werk nu fulltime en woon samen .. Prettig hoor, maar aan de andere kant wil ik terug naar de vrijheid van op kamers wonen, studeren en vrijgezel zijn. Ik sta zo stil voor mijn gevoel. Nog lang niet afstuderen + salaris, maar nog een aantal jaren student. Maar wel op zo'n manier dat de voordelen van het studentenleven er niet meer zijn. Blegh..

En ik heb de laatste paar weken relatie twijfels (sinds een hele erge ruzie waarbij ik voelde dat ik er eigenlijk vrede mee had als het over zou zijn ). Ik merk dat ik verlang naar samen tijd doorbrengen ergens anders dan op de bank (vent zit met burnout en is altijd, áltijd uitgeblust na werk) en dat ik energieke vrolijke mannen interessant ga vinden. Dubbel goed dus dat kinderen er nog lang niet in zitten voor ons. Maar zo tussen wal en schip zitten valt me zwaar. Overigens ben ik niet van plan het uit te maken. Ik wil werken aan de relatie. Maar dat is moeilijk omdat hij daar vrijwel geen energie voor heeft.

Genoeg gezeik van mijn kant. Nogmaals, hoe is het met jullie allemaal? Ik lees allemaal ontwikkelingen betreffende huizen, banen en zwangerschappen !
Oh en ik ga vanavond alles even bijlezen. Kzit nu stiekem te doen op stage .
jeetje ephina wat lastig dat je relatie niet zo lekker loopt
Lieve Ephina, ik ga iets zeggen wat je niet wil horen, maar het moet toch.

13 kilo afvallen sinds januarie is 4 kilo per maand, dat lukt alleen door te chrashen en dat is niet gezond, zeker niet met jouw geschiedenis, maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel.

Vervelend dat je het gevoel hebt zo tussen wal en schip te vallen, dat is helaas inherent aan het schrijven van een scriptie of het lopen van coschappen. Je doet alsof je werkt en hebt een ritme wat bij werken hoort, maar je krijgt geen loon.

En misschien nog wel vervelender dat je relatie niet zo lekker loopt, misschien moeten jullie elkaar even de ruimte geven om eerst beide jezelf weer op de rit te krijgen, voordat jullie relatie weer goed kan werken.

Ik merk het altijd meteen als ik zelf niet zo lekker in mijn vel zit, dan ben ik ook emt mijn relatie veel ontevredener als eigenlijk redelijk is. Gelukkig herken ik dit patroon, dus kan ik er dan meteen wat aan doen.
Ephina, leuk weer eens wat van je te horen maar wat vervelend dat je niet zo'n leuke update hebt over jezelf. Sterkte met de problemen in je relatie Hopelijk vinden jullie elkaar weer. Heeft je vriend wel hulp bij zijn burn-out? (therapie o.i.d.) Als het beter gaat wat dat betreft zal dat ongetwijfeld ook weer positief effect hebben op jullie relatie.

Ik denk dat het heel begrijpelijk is dat je in andere mannen nu iets ziet wat je thuis niet heb. Heb ik ook wel eens gehad hoor: als ik baalde over een bepaalde eigenschap of iets specifieks binnen mijn relatie, vielen me in andere mannen opeens het tegengestelde op. Dat mis je dan en zie je opeens overal (en denk je dat het gras groener is).

Verder denk ik dat hoppala gelijk heeft wat het afvallen betreft... Pas je wel goed op je eigen gezondheid??
Lieve reacties dames.

Ach ik weet wel dat de stages allemaal tijdelijk zijn en dat we er allemaal door heen gaan.. Maar ik voel me een beetje Britney Spears 2.0.. Im not a girl, not yet a woman .

En de relatie.. Ik hoop dat het tijdelijk is. Ik heb echt geen zin in een break up en ik wil uiteraard de goede dingen niet kwijt..

Wat betreft het afvallen. Ik snap de zorgen, en ja ik heb ook af en toe nog steeds nare gedachten. Maar ik probeer er niet aan toe te geven. Dat lukt aardig. Ik eet wanneer ik merk dat mijn lijf het nodig heeft. Ik sport als ik er niet te moe voor ben. En ik laxeer niet. De huisarts vond het ook goed zo . Ik sport ongv. 3x/week en eet ongv 1750kcal op drukke dagen en 1550 op rustdagen.
uh lieverd, 1550 kcal bij jou lengte en drukke leven is echt wel heel weinig. Maar goed we kunnen er wel over blijven discusieren, ik vind zo snel afvallen bij jou geschiedenis echt echt echt niet verstandig, want dat triggert enorm. (en dat weet je ook)

En ik snap ook dat je geen zin hebt in een breuk, maar ik denk wel dat je voor jezelf een grens moet stellen, zo van: tot hier en niet verder, want in een disfunctionele relatie blijven omdat je geen zin hebt in een break-up is ook geen optie natuurlijk. .

Ik hoop natuurlijk dat het weer goed komt.
@ Zwanger op vakantie: Ik zou als ik me goed voel rustig weg gaan, maar wel binnen Europa. Lang vliegen lijkt mij dan gewoon niet fijn.

@ Ephina: knuffel en zorg goed voor jezelf.

We hebben hier nog steeds een hoop (werk en geen werk) stress en daar kwam ook nog een financiële tegenvaller bij. Niet echt leuk, maar het doet ons wel steeds meer beseffen dat je moet genieten van de kleine dingen. Lekker uitwaaien op de dijk met de hond en zo. Denken aan wat je wel hebt in plaats van wat je allemaal niet hebt. Samen redden we het wel en dat maakt ons sterk.

Afgelopen weekend gezellig bij mijn vader geweest en nog met mijn jongste nichtje geknuffeld (de oudste was op een kinderfeestje). Mijn broer wil binnenkort zijn diner en bij behorende oppas bon inleveren. We moeten nog een weekend afspreken, maar dan komen de dames nog eens gezellig logeren. Ik heb er zin in. De rammels worden er alleen niet minder van.
Lieve Ephina, pas goed op jezelf meid! Oke, je lijkt redelijk te eten. Maar toch niet genoeg. Wel super knap van je dat je probeert niet aan je nare gedachten toe te geven en dat je niet laxeert.

Rot dat je relatie niet lekker loopt, maar volgens mij zitten jullie beiden niet lekker in jullie vel en dan loop je (denk ik) tegen van alles aan.

Maar komt goed! Succes met je wetenschappelijke stage!
Leuk Tara dat je nichtjes weer komen logeren! Niet goed voor de rammels, maar wel goed om alvast te oefenen

En balen van die tegenvaller maar probeer inderdaad van die kleine dingen te genieten. Wandelen met de hond doet mij ook altijd goed!
Up! We stonden al op pagina 4..

Hoe gaat het met iedereeen?

@Ephina; Fijn je weer te lezen, sterkte met alles!

@Flora, ik vond het werkloos zijn ook maar niks; voelde me nutteloos en kwam tegelijk tot niks. Fijn dat jullie de reis nu in het vooruitzicht hebben!

@Goldstrike, succes! ;)

@Tara; vervelend van de tegenvaller, maar leuk dat je nichtjes weer komen !

@hier: Had een lekker dagje vrij vandaag, maar die is voor mijn gevoel omgevlogen. Vanavond gaan we weer naar mijn huis reizen om daar het hele weekend te klussen., drukjes dus!
@ukkie Veel succes met klussen!

Voor iedereen een fijn Paasweekend!
Fijne paasdagen! Stond ons topic alweer zo ver weg? Oeps!
Fijne paasdagen allemaal . Wij doen lekker rustig aan dit lange weekend, lekker uitgebreid koken en op de bank hangen met series enzo en op 2e paasdag wordt de verjaardag van mijn vriends nichtje gevierd (zij wordt 3 a.s. dinsdag). Wij vermaken ons dus wel. Hebben jullie nog plannen?
Leuk aliceanna! Lekker rustig aan doen en een verjaardag van zo'n klein kindje is ook leuk.

Wij hebben ook een verjaardag en ik moet werken.
Ik heb alleen maar de obligate maar toch wel gezellige familiebezoekjes gepland staan deze Paasdagen .
Ik ben vandaag aan het studeren, morgen lekker vrij (op de bank hangen serie kijken) en maandag gewoon weer vol aan de bak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven