Wanneer LH piek?
maandag 11 januari 2016 om 22:28
Hoi, ik ben 27 jaar en sta te popelen om moeder te worden. Ik ben in november gestopt met de pil, en nu ben ik sinds een dag of 5 een beetje aan het voelen van binnen. Zaterdag en zondag was mijn baarmoedermond heel zacht, en vandaag weer wat harder. Ovulatietesten waren negatief op zaterdag en zondag. Nu vanavond verscheen er een licht streepje op de test, ik weet dat dat negatief is maar ik lees veel veel dat je dan een dag later een duidelijke streep kan hebben. Maar dit klopt dus niet met wat ik voel. Kan het zijn dat m'n LH piek vannacht was?
maandag 11 januari 2016 om 22:35
Het is even afwachten wat je cyclus gaat doen na het stoppen met de pil. Ben je sinds november al ongesteld geweest? Welke cyclusdag zit je nu?
Sommige signalen kunnen meerdere momenten in de cyclus terugkomen.
Ovulatietesten kunnen bij sommige vrouwen heel lang een licht streepje geven (lees: weken), maar hij kan ook 'ineens' positief zijn. Als je straks wat meer zicht hebt op de lengte van je cyclus is het wellicht ook makkelijker te bepalen wanneer je ongeveer ovuleert en wanneer het handig is om met ovulatietesten te starten. Als je meer wil weten kan je eens op deze site kijken, vond ik zelf destijds heel leerzaam.
Www.readytogroove.com
Je baarmoedermond kan trouwens enorm wisselen per moment vd dag qua stand etc. Ik vind dat zelf niet zo'n goede graadmeter. Bij mijn eerste zwangerschap zat ie voor mijn gevoel zelfs dicht op de dag van mn ovulatie. Ik zou mij dan meer richten op je slijm, daar kan je in mijn ogen meer aan ontlenen.
Sommige signalen kunnen meerdere momenten in de cyclus terugkomen.
Ovulatietesten kunnen bij sommige vrouwen heel lang een licht streepje geven (lees: weken), maar hij kan ook 'ineens' positief zijn. Als je straks wat meer zicht hebt op de lengte van je cyclus is het wellicht ook makkelijker te bepalen wanneer je ongeveer ovuleert en wanneer het handig is om met ovulatietesten te starten. Als je meer wil weten kan je eens op deze site kijken, vond ik zelf destijds heel leerzaam.
Www.readytogroove.com
Je baarmoedermond kan trouwens enorm wisselen per moment vd dag qua stand etc. Ik vind dat zelf niet zo'n goede graadmeter. Bij mijn eerste zwangerschap zat ie voor mijn gevoel zelfs dicht op de dag van mn ovulatie. Ik zou mij dan meer richten op je slijm, daar kan je in mijn ogen meer aan ontlenen.
maandag 11 januari 2016 om 22:40
Bedankt voor je reactie bloempje300. Wat jij zegt wil ik eigenlijk niet horen haha! Geduld komt niet zo in mijn woordenboek voor.. maar ik ben na mijn laatste onttrekkingsbloeding ongesteld geweest, precies op dag 28. Ik zou dus nu moeten ovuleren. Maar ik heb dus het idee dat mijn eisprong al geweest is. Heb in ieder geval geen slijm gezien en ik heb veel last van mijn darmen dus buikpijn heb ik heel vaak. Bedankt voor de tip!
maandag 11 januari 2016 om 22:46
Als je een cyclus hebt van ongeveer 28 dagen weet je nog niet wanneer je ovuleert hoor
dat ligt aan de lengte van je luteale fase. Dus het kan zijn dat je op dag 12 ovuleert, maar het kan ook op dag 20....
En in principe gaat je eisprong altijd vooraf aan vruchtbaar slijm dus als je dat nog niet hebt zou ik even doorseksen.
En neem 1 ding van mij aan, geduld is iets wat je wel nodig gaat hebben....Geduld om zwanger te worden, zwanger te blijven...dus dat wordt nog wat met jou als je niet binnen drie maanden zwanger bent. Succes haha...
En in principe gaat je eisprong altijd vooraf aan vruchtbaar slijm dus als je dat nog niet hebt zou ik even doorseksen.
En neem 1 ding van mij aan, geduld is iets wat je wel nodig gaat hebben....Geduld om zwanger te worden, zwanger te blijven...dus dat wordt nog wat met jou als je niet binnen drie maanden zwanger bent. Succes haha...
maandag 11 januari 2016 om 23:11
Ja dat las ik ook overal inderdaad dat je helemaal niet op dag 14 hoeft te ovuleren. Iedereen om me heen wordt zwanger als ze er al naar kijken dus dan krijg je toch bepaalde verwachtingen haha. Vriendin van me was 3 maanden gestopt en gelijk raak, geen slijm. Andere vriendin was wel al een jaar gestopt met de pil maar besloot ervoor te gaan en hoppaa. Vriendin van mijn stiefbroer ook al jaren geen pil en ze dachten we laten het op z'n beloop en ja hoor: zwanger in 1 keer. Dus ja dan is het moeilijk om geduldig te blijven.. ik wil dat ook! Weet ook echt wel dat dat zeker niet 'normaal' is hoor ik heb de percentages al opgezocht. En mijn eigen moeder was 27 toen ze begon en bijna 31 toen ik geboren werd. Ik zal mezelf nog eens streng toespreken. Raden jullie wel ovulatietesten aan?
maandag 11 januari 2016 om 23:20
quote:wannabemama schreef op 11 januari 2016 @ 23:14:
Lotslove, ik denk dat ik er dan juist nog veel meer mee bezig ga zijn als ik ga temperaturen.. misschien geen goed idee haha.Als je een regelmatige cyclus hebt, krijg je wel een goed beeld op welke dag je ovulatie valt. Als je dat weet kan je stoppen met temperaturen.
Lotslove, ik denk dat ik er dan juist nog veel meer mee bezig ga zijn als ik ga temperaturen.. misschien geen goed idee haha.Als je een regelmatige cyclus hebt, krijg je wel een goed beeld op welke dag je ovulatie valt. Als je dat weet kan je stoppen met temperaturen.
dinsdag 12 januari 2016 om 11:06
Ik ben zelf pas na een paar maanden met ovulatietesten begonnen. Als je zorgt dat je om de twee dagen seks hebt en tussen dag 10 en dag 20 misschien om de dag, zit je in ieder geval goed. Dat is op zich het enige dat je echt nodig hebt om zwanger te worden.
Veel vrouwen denken dat ze geen slijm hebben omdat ze niet van binnen voelen. Als je dat een paar keer per dag doet ga je er vanzelf een patroon in zien en weet je ook beter wanneer je seks moet hebben. Meestal komt je eisprong na een aantal dagen vruchtbaar slijm. Ik heb bijv altijd 7-10 dagen vruchtbaar slijm voor mijn eisprong.
En sommige vrouwen worden meteen zwanger na stoppen met de pil en naderen niet. Dus het scheelt soms wel als iemand al lang gestopt is daarmee. Sommige lijven zijn namelijk eerste paar maanden flink van de rel. Maar snap dat het lastig is als iedereen om je heen pats boem zwanger is. Ik heb vooral vrouwen om mij heen die er wat langer over gedaan hebben, dat relativeert wel.
Veel vrouwen denken dat ze geen slijm hebben omdat ze niet van binnen voelen. Als je dat een paar keer per dag doet ga je er vanzelf een patroon in zien en weet je ook beter wanneer je seks moet hebben. Meestal komt je eisprong na een aantal dagen vruchtbaar slijm. Ik heb bijv altijd 7-10 dagen vruchtbaar slijm voor mijn eisprong.
En sommige vrouwen worden meteen zwanger na stoppen met de pil en naderen niet. Dus het scheelt soms wel als iemand al lang gestopt is daarmee. Sommige lijven zijn namelijk eerste paar maanden flink van de rel. Maar snap dat het lastig is als iedereen om je heen pats boem zwanger is. Ik heb vooral vrouwen om mij heen die er wat langer over gedaan hebben, dat relativeert wel.
dinsdag 12 januari 2016 om 11:22
quote:wannabemama schreef op 12 januari 2016 @ 08:36:
Wow dat is heftig Lotslove.. wel zwanger geworden? Bedankt voor je tips!
Het valt gelukkig mee hoor, als ik hormonen slik krijg ik wel netjes een eisprong. Dat kan nu alleen niet, omdat ik nog bv geef.
Met hormonen was ik binnen 2 maanden zwanger. Ik hoorde van mijn verloskundige dat het normaal is als het een jaar bezig bent ( zonder hormonen enz)
Wow dat is heftig Lotslove.. wel zwanger geworden? Bedankt voor je tips!
Het valt gelukkig mee hoor, als ik hormonen slik krijg ik wel netjes een eisprong. Dat kan nu alleen niet, omdat ik nog bv geef.
Met hormonen was ik binnen 2 maanden zwanger. Ik hoorde van mijn verloskundige dat het normaal is als het een jaar bezig bent ( zonder hormonen enz)
dinsdag 12 januari 2016 om 11:28
quote:Lotslove schreef op 11 januari 2016 @ 22:36:
Gewoon rustig afwachten en je er voorlopig niet mee bezig houden. Je bent pas net begonnen.
Je zou je temp kunnen bijhouden, dan weet je of je maandelijks een eisprong krijgt. Is ook goedkoper.
Lekker tegenstrijdig...
Laat TO lekker zelf bepalen vanaf wanneer en waarom met welke middelen ze haar eisprong wil bepalen..
Mijn ervaring met de baarmoedermond is ook dat je wel ff nodig hebt om het goed te kunnen bepalen. Slijm is ook niet áltijd duidelijk, ik had het soms ervoor, soms erna of helemaal niet! Ikzelf vond de ovulatie testen gewoon het makkelijkst/duidelijkst! Ook omdat ik élke maand een week na ovulatie al begon te vloeien en dit ervoor altijd voor menstruatie aan had gezien, tot ik dus de ovulatie testen deed. Let wel dat je schijnbaar het beste resultaat krijgt als je de test uitvoert tussen 10u en 16u met schone urine. Dus 2 uur weinig tot niks drinken en dan plassen..
Succes!
Gewoon rustig afwachten en je er voorlopig niet mee bezig houden. Je bent pas net begonnen.
Je zou je temp kunnen bijhouden, dan weet je of je maandelijks een eisprong krijgt. Is ook goedkoper.
Lekker tegenstrijdig...
Laat TO lekker zelf bepalen vanaf wanneer en waarom met welke middelen ze haar eisprong wil bepalen..
Mijn ervaring met de baarmoedermond is ook dat je wel ff nodig hebt om het goed te kunnen bepalen. Slijm is ook niet áltijd duidelijk, ik had het soms ervoor, soms erna of helemaal niet! Ikzelf vond de ovulatie testen gewoon het makkelijkst/duidelijkst! Ook omdat ik élke maand een week na ovulatie al begon te vloeien en dit ervoor altijd voor menstruatie aan had gezien, tot ik dus de ovulatie testen deed. Let wel dat je schijnbaar het beste resultaat krijgt als je de test uitvoert tussen 10u en 16u met schone urine. Dus 2 uur weinig tot niks drinken en dan plassen..
Succes!
dinsdag 12 januari 2016 om 13:30
quote:bam1984 schreef op 12 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Lekker tegenstrijdig...
Laat TO lekker zelf bepalen vanaf wanneer en waarom met welke middelen ze haar eisprong wil bepalen.. )
Het was al laat, er moest nog een zinnetje voor.
Van mij mag iedereen lekker zelf weten wat die wel of niet doet. Ik zeg toch nergens dat ze het niet mag gebruiken? Ik wilde alleen aangeven dat er goedkopere opties zijn als je je er dan toch mee bezig wil houden.
[...]
Lekker tegenstrijdig...
Laat TO lekker zelf bepalen vanaf wanneer en waarom met welke middelen ze haar eisprong wil bepalen.. )
Het was al laat, er moest nog een zinnetje voor.
Van mij mag iedereen lekker zelf weten wat die wel of niet doet. Ik zeg toch nergens dat ze het niet mag gebruiken? Ik wilde alleen aangeven dat er goedkopere opties zijn als je je er dan toch mee bezig wil houden.
dinsdag 12 januari 2016 om 14:45
Gelukkig Lotslove! Bedankt voor jullie reacties! Nog even over dat slijm, als je het om de dag doet dan is het bij mij maar een droge boel na het klussen hoor! En voelen dat doe ik al Bloempje300. Maar het is echt niet rekbaar of doorzichtig. Ik denk ook idd echt wel dat het uitmaakt of je al langer gestopt bent met de pil, die meiden voelde hun eisprong ook dus dat scheelt ook.
Bam1984 je begon elke maand te vloeien maar was geen menstruatie?? Testen tussen 10 en 16 uur gaat een beetje moeilijk aangezien ik 4 dagen in de week werk. Probeer me wel te houden aan 2 uur niet plassen en drinken van te voren. Maar heb nog steeds niet echt antwoord op mn vraag.
Dat is of het idd kan dat mijn LH piek snachts was en dat de ovutest dan de volgende dag nog een licht streepje geeft.
Bam1984 je begon elke maand te vloeien maar was geen menstruatie?? Testen tussen 10 en 16 uur gaat een beetje moeilijk aangezien ik 4 dagen in de week werk. Probeer me wel te houden aan 2 uur niet plassen en drinken van te voren. Maar heb nog steeds niet echt antwoord op mn vraag.
dinsdag 12 januari 2016 om 15:39
Je LH piek kan inderdaad snachts vallen. Je kan bij sensitest kijken hoe de streepjes er bij andere uitzien. ( Ik weet niet welke testen jij gebruikt ) sommige hebben geen streepje en dan ineens een lichte. Andere hebben de hele cyclus een streep die tijdens de LH piek heel donker is. Weer andere hebben een opbouw richting de LH piek. Het is dus lastig om te zeggen of je hem al gehad hebt of niet.
Alleen als je je temperatuur op meet kan je zien of je hem gehad hebt of niet (Of via een echo )
Alleen als je je temperatuur op meet kan je zien of je hem gehad hebt of niet (Of via een echo )
dinsdag 12 januari 2016 om 17:29
@Bam1984 Nee die hebben ze daar niet! Je moet uit het raam hangen.. raar joh! Ik heb testen met een pipetje en ik kan moeilijk een glas meenemen naar de wc.. nogal een gedoe op je werk.
@Lotslove ik heb die van Etos, weet even niet meer de naam maar toen ik begon met testen had ik geen streep. Ik ga maar temperaturen volgende maand denk ik. Maar moet je dan serieus ook rekening houden met paracetamol gebruik enzo? En dekens en pyjama? Dat klinkt namelijk als een hele administratie haha.
@Lotslove ik heb die van Etos, weet even niet meer de naam maar toen ik begon met testen had ik geen streep. Ik ga maar temperaturen volgende maand denk ik. Maar moet je dan serieus ook rekening houden met paracetamol gebruik enzo? En dekens en pyjama? Dat klinkt namelijk als een hele administratie haha.
dinsdag 12 januari 2016 om 17:35
quote:wannabemama schreef op 12 januari 2016 @ 17:29:
@Bam1984 Ehm jawel maar ik heb testen met een pipetje en ik kan moeilijk een glas meenemen naar de wc.. nogal een gedoe op je werk.
Je kan ook nu al beginnen. Dan weet je al een beetje hoe het eruit ziet
Ik ben er altijd vrij makkelijk in. Ik meet mijn temperatuur als ik wakker wordt. Maakt mij niet uit of dat om 6 uur 's ochtends is of niet. Ook let ik niet op mijn kleding.
Als ik mijn eisprong niet heb gehad wisselt mijn temperatuur heel erg tussen de 36.2 en 36.8 als ik mijn eisprong heb gehad zit hij in een vrij rechte lijn op de 37 en zakt hij niet onder de 36.8.
Ik neem nu alleen af en toe een steekproef om te zien of ik een eisprong gehad heb.
Je moet gewoon even doorhebben wat je lichaam doet, dan is het heel makkelijk. vooral als je een regelmatige cyclus hebt.
@Bam1984 Ehm jawel maar ik heb testen met een pipetje en ik kan moeilijk een glas meenemen naar de wc.. nogal een gedoe op je werk.
Je kan ook nu al beginnen. Dan weet je al een beetje hoe het eruit ziet
Ik ben er altijd vrij makkelijk in. Ik meet mijn temperatuur als ik wakker wordt. Maakt mij niet uit of dat om 6 uur 's ochtends is of niet. Ook let ik niet op mijn kleding.
Als ik mijn eisprong niet heb gehad wisselt mijn temperatuur heel erg tussen de 36.2 en 36.8 als ik mijn eisprong heb gehad zit hij in een vrij rechte lijn op de 37 en zakt hij niet onder de 36.8.
Ik neem nu alleen af en toe een steekproef om te zien of ik een eisprong gehad heb.
Je moet gewoon even doorhebben wat je lichaam doet, dan is het heel makkelijk. vooral als je een regelmatige cyclus hebt.
dinsdag 12 januari 2016 om 18:35
dinsdag 12 januari 2016 om 18:51
Denk dat het verschilt per persoon Lotslove, bij mij is wel belangrijk dat ik elke dag zelfde tijd temp. Uurtje later kan al een groot verschil geven. Dus mocht je gaan temperaturen wannabe, dan zou ik het eerst heel nauw doen. Dus dat houdt in elke dag zelfde tijd, weinig tot geen alcohol (of de dag erna niet tempen) want dat beïnvloedt je temp fors, niet uit bed gaan voor je getempt hebt, minimaal 5 uur slaap hebben gehad en rectaal meten bij voorkeur met een thermometer met twee decimalen achter de komma (te koop bij sensitest voor 5 euro). En tja het moet wel wat voor je zijn en je moet het leuk vinden, want t is wel een gedoetje.
Ik vond het zelf heel fijn om te zien dat m'n ei grweest was en ik zag ook altijd van te voren of ik ongesteld zou worden.
En je weet dat na je lh piek het 24-48 uur duurt voordat ie springt he, dus dan nog wel even doorgaan met seksen!
Ik vond het zelf heel fijn om te zien dat m'n ei grweest was en ik zag ook altijd van te voren of ik ongesteld zou worden.
En je weet dat na je lh piek het 24-48 uur duurt voordat ie springt he, dus dan nog wel even doorgaan met seksen!
dinsdag 12 januari 2016 om 19:55
Dat dit zo erg kan verschillen. Ik drink geen alcohol, misschien dat dit wat uitmaakt?
Ik gebruik ook een hele gewone Braun thermometer. Ik meet mijn temperatuur altijd vaginaal. Dat vind ik dan weer een voordeel aan vrouw zijn.
Je hebt trouwens ook apps waar je het goed in kan verwerken en die ook nog eens een inschatting van je eisprong maken. De app van fertility friends is er zo 1.
Heel veel succes in ieder geval.
Ik gebruik ook een hele gewone Braun thermometer. Ik meet mijn temperatuur altijd vaginaal. Dat vind ik dan weer een voordeel aan vrouw zijn.
Je hebt trouwens ook apps waar je het goed in kan verwerken en die ook nog eens een inschatting van je eisprong maken. De app van fertility friends is er zo 1.
Heel veel succes in ieder geval.