Wanneer partner bellen
maandag 19 september 2016 om 09:11
Volgende week, wanneer ik op 38+2 zit moet mijn vriend voor 5 dagen weg met zijn werk. Hij is dus weg van maandag tm vrijdag..
Ik zie hier enorm tegenop maar hij komt er niet onderuit helaas! (Moet eigenlijk 2 weken maar de week erop heeft hij vrijgenomen want dat werd wel erg lang en krap qua tijd.)
Hij zal deze dagen ongeveer op 3 uur rijden van huis zijn.. maar nu mijn vraag;
Wanneer moet ik hem bellen??
Zodra ik iets voel? Straks is het vals alarm of duurt het nog dagen.. zal zijn baas niet blij mee zijn dan.. maar ben natuurlijk ook niet graag alleen wanneer het allemaal lijkt te beginnen..
(En dan kan er altijd file zijn oid waardoor het langer duurt voor hij terug is).
Wanneer belden jullie? Het is mijn eerste dus heb echt geen idee wat ik kan verwachten..
Ik zie hier enorm tegenop maar hij komt er niet onderuit helaas! (Moet eigenlijk 2 weken maar de week erop heeft hij vrijgenomen want dat werd wel erg lang en krap qua tijd.)
Hij zal deze dagen ongeveer op 3 uur rijden van huis zijn.. maar nu mijn vraag;
Wanneer moet ik hem bellen??
Zodra ik iets voel? Straks is het vals alarm of duurt het nog dagen.. zal zijn baas niet blij mee zijn dan.. maar ben natuurlijk ook niet graag alleen wanneer het allemaal lijkt te beginnen..
(En dan kan er altijd file zijn oid waardoor het langer duurt voor hij terug is).
Wanneer belden jullie? Het is mijn eerste dus heb echt geen idee wat ik kan verwachten..
maandag 19 september 2016 om 09:19
Ik belde hem, nadat ik de vk had gebeld. Zij zei (voor zover dat telefonisch te zien was natuurlijk), dat het er op leek, dat het serieus was. Hij zat op een uur rijden afstand. Hij was om een uur of 1 thuis, baby was er rond etenstijd, tijd zat
Bij de tweede, moest man twee dagen voor uitgerekende datum aan de andere kant van het land zijn. Heb met een vriendin een noodplan bedacht, mocht ik gaan bevallen, was zij achtervanger. Niet nodig gehad trouwens. Deze kwam ´s nachts, toen ook hij thuis was
Bij de tweede, moest man twee dagen voor uitgerekende datum aan de andere kant van het land zijn. Heb met een vriendin een noodplan bedacht, mocht ik gaan bevallen, was zij achtervanger. Niet nodig gehad trouwens. Deze kwam ´s nachts, toen ook hij thuis was
maandag 19 september 2016 om 09:25
Ik zou met je verloskundige afspreken dat je hem/haar mag bellen bij twijfel. Zij kunnen je dan helpen inschatten of het 'echt iets is'. Waarschijnlijk heeft je man dan echt nog wel tijd om terug te komen (de meeste baby's vliegen er niet binnen 3 uur uit, al lijkt dat percentage door verhalen volgens mij soms wel hoger).
Ik zou ook nadenken of je er in het geval dat het wel zo snel gaat iemand anders bij wil hebben. Ik wilde niemand anders dan mijn man maar als die er niet was geweest had ik toch echt mijn moeder of broer gevraagd (al is het maar voor de 'praktische' dingen als jij weeën op moet vangen).
Bij mijn eerste bevalling had je geen probleem gehad. Met 41 weken braken mijn vliezen en een paar uur later ben ik ingeleid. Toen nog 6 uur liggen bevallen
Ik zou ook nadenken of je er in het geval dat het wel zo snel gaat iemand anders bij wil hebben. Ik wilde niemand anders dan mijn man maar als die er niet was geweest had ik toch echt mijn moeder of broer gevraagd (al is het maar voor de 'praktische' dingen als jij weeën op moet vangen).
Bij mijn eerste bevalling had je geen probleem gehad. Met 41 weken braken mijn vliezen en een paar uur later ben ik ingeleid. Toen nog 6 uur liggen bevallen
maandag 19 september 2016 om 09:38
Ben ook heel boos geweest.. 2 weken weg op het einde.. maarja enige wat mocht was de tweede week vrijnemen, eerste kon absoluut niet :s
Ik weet dat de baby er niet binnen 3 uur zal zijn, maar gewoon het idee dat als het begint (bijv. Snachts) ik alleen ben vind ik best wel eng.. maar lees zoveel over voorweeen e.d. dat ik toch bang ben te snel te bellen naar hem..
Ik weet dat de baby er niet binnen 3 uur zal zijn, maar gewoon het idee dat als het begint (bijv. Snachts) ik alleen ben vind ik best wel eng.. maar lees zoveel over voorweeen e.d. dat ik toch bang ben te snel te bellen naar hem..
maandag 19 september 2016 om 09:40
quote:de1989 schreef op 19 september 2016 @ 09:38:
Ben ook heel boos geweest.. 2 weken weg op het einde.. maarja enige wat mocht was de tweede week vrijnemen, eerste kon absoluut niet :s
Ik weet dat de baby er niet binnen 3 uur zal zijn, maar gewoon het idee dat als het begint (bijv. Snachts) ik alleen ben vind ik best wel eng.. maar lees zoveel over voorweeen e.d. dat ik toch bang ben te snel te bellen naar hem..Aangezien zijn baas 0 rekening houdt met jullie, zou ik ook 0 rekening houden met hem. Je weet gewoon niet hoe lang je bevalling gaat duren, ook met regelmatige weeën kan het nog 24 uur duren, ook een eerste bevalling kan binnen een paar tellen gebeurd zijn. Niet de held uit gaan lopen hangen voor zo'n Jandoedel, is mijn advies.
Ik weet dat de baby er niet binnen 3 uur zal zijn, maar gewoon het idee dat als het begint (bijv. Snachts) ik alleen ben vind ik best wel eng.. maar lees zoveel over voorweeen e.d. dat ik toch bang ben te snel te bellen naar hem..Aangezien zijn baas 0 rekening houdt met jullie, zou ik ook 0 rekening houden met hem. Je weet gewoon niet hoe lang je bevalling gaat duren, ook met regelmatige weeën kan het nog 24 uur duren, ook een eerste bevalling kan binnen een paar tellen gebeurd zijn. Niet de held uit gaan lopen hangen voor zo'n Jandoedel, is mijn advies.
Mijn vliezen braken om 7.00 uur toen man net naar zijn werk was. Ik heb hem gebeld dat het zou kunnen gebeuren dat ik die dag zou gaan bevallen. Omdat man in een heel druk project zat, wat die week af zou moeten zijn hebben we besloten dat hij zo lang mogelijk door zou werken. Elk twee uur wel even contact gehad. Pas om 21.00 uur heb ik gevraagd of hij naar huis wilde komen, toen begonnen de weeën pas flink door te zetten en vond ik het vervelend worden om alleen te zijn. Kind is pas de volgende dag om 15.30 geboren.
Bij de tweede braken mijn vliezen rond 5.00 uur en om 8.30 lag kind in mijn armen. Man was toen thuis.
Je kunt er gewoon niks over zeggen, maar drie uur rijden van huis is best veel in die laatste weken. Ik zou toch proberen daar iets aan te veranderen.
Bij de tweede braken mijn vliezen rond 5.00 uur en om 8.30 lag kind in mijn armen. Man was toen thuis.
Je kunt er gewoon niks over zeggen, maar drie uur rijden van huis is best veel in die laatste weken. Ik zou toch proberen daar iets aan te veranderen.
Bij mij begon het met gebroken vliezen om 07 uur 's ochtends en om 22.36 uur was kind er. Die eerste uren had ik heel prima zelf kunnen doen, eigenlijk tot een uur of 17 's middags wel, dus als man had moeten komen ergens vandaan, dan was dat geen probleem geweest. Ik zou bellen als vk zegt dat het echt is (of als je dat zelf voelt en hem nodig hebt). De meeste eerste bevallingen gaan niet zo snel dat je man het gaat missen. Ik geloof er bovendien ook wel in dat als hij nog weg is, dat jij minder goed zult ontspannen en dat je ontsluiting dan langzamer zal gaan. Maar wellicht is dat onzin hoor.
maandag 19 september 2016 om 09:43
quote:de1989 schreef op 19 september 2016 @ 09:38:
zorg voor een achterwacht
En heel eerlijk... een man voegt niet zo veel toe hoor, bij een bevalling
Ik snap dat hij het niet missen wil, natuurlijk, maar echt nodig/nuttig zijn ze niet (oeps, sorry).
Ik snap dat hij het niet missen wil, natuurlijk, maar echt nodig/nuttig zijn ze niet (oeps, sorry).
maandag 19 september 2016 om 09:46
quote:lilalinda schreef op 19 september 2016 @ 09:43:
[...]
Ik snap dat hij het niet missen wil, natuurlijk, maar echt nodig/nuttig zijn ze niet (oeps, sorry).Bij mij ook niet per se, maar hij wilde er zelf wel graag bij zijn
[...]
Ik snap dat hij het niet missen wil, natuurlijk, maar echt nodig/nuttig zijn ze niet (oeps, sorry).Bij mij ook niet per se, maar hij wilde er zelf wel graag bij zijn
maandag 19 september 2016 om 09:50
maandag 19 september 2016 om 09:50
Haha , denk inderdaad niet dat mijne goed weet wat hij ermee moet
maar krijgen natuurlijk samen een kindje, dus vind beetje dat we dit dan ook samen moeten doorstaan (voor zover mogelijk).
Bedankt voor de achtervang tip! Ik zal kijken of mijn moeder haar telefoon aan laat staan.. al komt zij die maandag pas laat terug uit het buitenland.. die maandag is dus echt iedereen weg dus die datum mag absoluut niet
maar al kan ze maar komen om beetje voor afleiding te zorgen oid..
Wat een verschil in bevallingen zeg! Bedankt voor het delen!
Bedankt voor de achtervang tip! Ik zal kijken of mijn moeder haar telefoon aan laat staan.. al komt zij die maandag pas laat terug uit het buitenland.. die maandag is dus echt iedereen weg dus die datum mag absoluut niet
Wat een verschil in bevallingen zeg! Bedankt voor het delen!
maandag 19 september 2016 om 09:51
Mijn bevalling begon 's nachts.
Ik heb mijn man toen gewoon laten slapen, het voegde niks toe om hem ook de hele nacht wakker te laten zijn.
Pas toen hij 's ochtends op stond heb ik hem verteld dat de baby er aan kwam.
Hij is die dag niet gaan werken, we zijn samen naar het ziekenhuis gegaan.
Uiteindelijk duurde het nog tot de avond voor het kind daadwerkelijk geboren werd.
Ik heb mijn man toen gewoon laten slapen, het voegde niks toe om hem ook de hele nacht wakker te laten zijn.
Pas toen hij 's ochtends op stond heb ik hem verteld dat de baby er aan kwam.
Hij is die dag niet gaan werken, we zijn samen naar het ziekenhuis gegaan.
Uiteindelijk duurde het nog tot de avond voor het kind daadwerkelijk geboren werd.
maandag 19 september 2016 om 10:05
maandag 19 september 2016 om 10:11
Voor de dames bij wie de man niet veel toevoegde: ik heb uren lang rugweeën gehad waarbij man met wrijven toch echt een hoop verlichting kon geven... dat wrijven ging de verpleegkundige echt niet uren voor me doen!
Oh en TO, ik snap je gevoel van dit samen moeten doorstaan helemaal. Manlief heeft hier in de weken na de bevalling veel moeten doen en ik denk dat het zíen van de bevalling toch een van de redenen is dat hij nooit een moment heeft geklaagd
Oh en TO, ik snap je gevoel van dit samen moeten doorstaan helemaal. Manlief heeft hier in de weken na de bevalling veel moeten doen en ik denk dat het zíen van de bevalling toch een van de redenen is dat hij nooit een moment heeft geklaagd
maandag 19 september 2016 om 10:12
Nadat je de vk hebt gebelt. Mijn vriend werkt in den helder (marine) en wonen in Utrecht. Dus is altijd zolang onderweg, vaak ook snachts. Ben nu bijna 39 weken en hij slaapt daar nog steeds 3 nachten sws. Dus relax komt wel goed!
Maar als dit je niet lekker zit zou ik gewoon gelijk bellen zoals hierboven is beschreven, er zijn meer dingen dan alleen maar werken en dikke vette pech voor de baas dan!
Maar als dit je niet lekker zit zou ik gewoon gelijk bellen zoals hierboven is beschreven, er zijn meer dingen dan alleen maar werken en dikke vette pech voor de baas dan!
maandag 19 september 2016 om 10:14
quote:lilalinda schreef op 19 september 2016 @ 09:43:
[...]
Het is toch al heel mooi als hij niet in de weg loopt? Toch?
Hoewel mijn zus dan wel weer graag mijn man bij haar bevalling had gehad. Mijn man heeft namelijk werkelijk lrachtige close-up foto's van onze kinderen gemaakt. Die van zus haar kinderen zijn niet zo goed gelukt.
[...]
Het is toch al heel mooi als hij niet in de weg loopt? Toch?
Hoewel mijn zus dan wel weer graag mijn man bij haar bevalling had gehad. Mijn man heeft namelijk werkelijk lrachtige close-up foto's van onze kinderen gemaakt. Die van zus haar kinderen zijn niet zo goed gelukt.
maandag 19 september 2016 om 10:14
quote:poeziewoezie schreef op 19 september 2016 @ 09:53:
Van drie uur rijden van huis zou ik niet zenuwachtig worden.
Gewoon bellen als jij denkt dat het nodig is. Ik zou hem van te voren niet lastig vallen.
En inderdaad, een man voegt niet zoveel toe.
Ik snap de baas wel. Wat is nou drie uur rijden?Nou, als je aan het bevallen bent en je weet niet wat er gaat gebeuren of hoe lang het gaat duren, heb ik toch het liefste mijn man erbij. Dus dan voelt drie uur wel lang. Ik zou me er ook druk over maken (en dit is mijn tweede)
Van drie uur rijden van huis zou ik niet zenuwachtig worden.
Gewoon bellen als jij denkt dat het nodig is. Ik zou hem van te voren niet lastig vallen.
En inderdaad, een man voegt niet zoveel toe.
Ik snap de baas wel. Wat is nou drie uur rijden?Nou, als je aan het bevallen bent en je weet niet wat er gaat gebeuren of hoe lang het gaat duren, heb ik toch het liefste mijn man erbij. Dus dan voelt drie uur wel lang. Ik zou me er ook druk over maken (en dit is mijn tweede)