Wanneer werd jij zwanger?

25-11-2019 11:59 42 berichten
Wij zijn al een tijdje aan het proberen om zwanger te raken, en ik vroeg me af wie er leuke anekdotes heeft. Je hoort zo vaak: toen ik op vakantie was, toen ik het totaal niet verwachtte, of meteen toen ik stopte met de pil. Kortom, het lijkt me leuk om ervaringen hierover te lezen.
Alle reacties Link kopieren
3x in de eerste maand. Waarvan de eerste keer een vroege miskraam werd. De 2e en 3e keer zwanger van zoon 1 en 2 en zoon 3 is onderweg, ondanks een geplaatst (koper)spiraal afgelopen april. Inmiddels 6 maanden zwanger.
Bij de eerste was het een verrassing, kwam omdat ik toen te slordig was met de pil. Wel gewenst maar niet gepland dus.
Bij de tweede, bewust gestopt met de pil, niet eens 1 X ongesteld geweest.
De 3e waar ik nu zwanger van ben heeft wat langer geduurd en 2 mk aan vooraf gegaan. Ben nu bijna 10 weken dus tis nog wel beetje spannend.
Na 11 maanden maar ik twijfel of ik de 1e 2 maanden erbij mag tellen want zolang heeft het geduurd voor mijn menstruatie op gang kwam na het stoppen met de pil. Ik had net besloten om, als het de volgende maand weer niks was, naar de gynaecoloog te gaan maar in plaats daarvan mocht ik dus gaan voor iets anders. :mrgreen:
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
De eerste keer werd ik zwanger na hetzelfde riedeltje als de 6 maanden ervoor. Seks hebben rond mijn vruchtbare periode, die ik wist door te temperaturen.
Geen andere dingen gedaan, het lukte gewoon toen wel.

De tweede keer had ik het idee dat het vast hetzelfde zou gaan als de eerste keer. En toen was ik zwanger na een maand, waarin we welgeteld 2x het erg gezellig hadden gemaakt en ik dacht dat ik buiten mijn vruchtbare dagen zat.
Ach, ons tweede meisje wilde gewoon heel graag al komen ;-)
Het was niet zo dat we nog geen tweede wilden, ik had me alleen niet ingesteld op 1x raak. Heeeeel naïef natuurlijk en ik had echt wel beter kunnen weten.
Maar klagen doe ik zeker niet en mag ik ook zeker niet.
Eerste toen ik de pil net had gehaald om daar mee te gaan starten en ik dus niet ongesteld werd.

Met mijn ex kon ik geen kinderen krijgen en was niet aan de pil (we gebruikte condooms in mijn nieuwe relatie en heb best last van hormonen van de pil dus best lang mee gewacht om de pil te gaan gebruiken maar condooms was ik zat)

Ik dacht nog zie je wel dit is een hint moet de pil gewoon niet doen en toen uiteindelijk het kwartje viel dat ik misschien maar een test moest doen was ik al 9 weken zwanger...

Vanwege het hormoon verhaal een koper spiraal laten plaatsen en toen ik buikpijn kreeg deze bij HA laten verwijderen omdat ik daar dus ook blijkbaar niet tegen kon aldus HA en na het verwijderen niet ongesteld werd. Nu weer geen kwartje gevallen toen mijn ongesteldheid uit bleef en toen dat kwartje wel viel was ik dus ook al aardig op weg :facepalm:

Dus nu inmiddels gesteriliseerd :)
Na een jaar hormonen slikken en prikken bleef mijn cyclus nig steeds een zooitje.
De gesprekken om met iui te beginnen stonden al gepland. Ik rekende nergens meer op en was blij dat we eindelijk naar een volgende stap in het traject mochten

mijn menstruatie liet op zich wachten. Dat was al vaker voorgekomen, nooit zwanger. Mijn cyclus liep dan als het ware vast en werd dan afgebroken door mijn menstruatie op te wekken om een nieuwe poging niet te lang te laten wachten

Het was een vrijdag, dus ik dacht ik doe even een test zodat ik voor het weekend nog iets kan regelen bij de fertiliteit poli.
Nou die test was dus super dikke strepen positief
Ondertussen 32 weken zwanger
De maand dat we het opgaven en een afspraak met dokter hadden gemaakt! Voordat we naar de huisarts gingen dacht ik ik doe toch maar een testje en verhip, raak! Nu 13 weekjes zwanger en ondanks de kwaaltjes ontzettend blij.

Succes met het zwanger worden!!
In een pauzemaand en nog 2 weken alles doen wat men afraadt (veel alcohol, fastfood en weinig slaap) bij de 2e terugplaatsing toch zwanger. Kan ook door de B12-injecties komen ;)
Ik ben vijf keer in de eerste ronde zwanger geraakt. Dat is denk ik het bijzonderst aan mijn verhaal. Overigens maar 1 gezond kind, dus aan snel zwanger worden heb je ook niet altijd veel ;)
Verloofde was 'sterk verminderd vruchtbaar' en had in vele relaties nooit kinderen geproduceerd dus had ik besloten om m'n spiraal te laten verwijderen vanwege de bijwerkingen (en omdat ie sws al bijna er uit moest). In die periode was ik ook super druk met voorbereiding van ons huwelijk en de huwelijksreis.

2 maanden later rondom onze huwelijksdag zwanger geworden, maar er logeerde op dat moment ook iemand in ons kleine appartement dus het was echt maar 1 of 2 keer gebeurd die week, what are the chances?

+- 2 weken later op huwelijksreis in ons vaderland bleef ineens mijn menstruatie uit. Na een paar dagen 's ochtends maar een test gedaan "gewoon om het uit te sluiten" en pats boem 2 knalpositieve testen in m'n hand
(en om 6 uur 's ochtends keihard zitten janken van blijdschap in de badkamer van je schoonouders :biggrin:)
Bij beide kinderen in één keer. Mazzel mee denk ik. Eerste keer echt nét van de pil af en bij de tweede (nu zwanger) was de eerste net vier maanden oud. Één keer onveilige seks en hoppa, zwanger!

Je snapt, na de bevalling gaat het spiraaltje er heul rap in!
6 weken na het verwijderen van 't koperspiraal had ik een positieve test in m'n handen. Voel me nog altijd een enorme geluksvogel :heart:
Na 2 jaar was de derde terugplaatsing via ICSI raak. Dat was de eerste terugplaatsing na onze bruiloft een maand ervoor. Voor de buitenwereld (familie/vrienden weten het wel gewoon hoor) gaat het dus vast lijken alsof ik meteen de eerste maand zwanger ben geraakt, ze moesten eens weten! Mischien dat de pauze van een aantal maanden ivm plannen bruiloft en de ontspannen huwelijkreis toch deels invloed gehad hebben.
Gewoon thuis of door t vluggertje net voor ik uit eten ging of "nog even doen ook al zijn we moe want het is nu vruchtbaar" nadat mn schoonouders waren wezen eten. Wel kwamen we op vakantie er achter dat ik zwanger was.
Een baksteen is nooit alleen
Bij de 12e ovulatie na ruim 13 maanden. Iets meer dan een jaar geprobeerd waarbij we vanaf het begin rekening hielden met de vruchtbare dagen door cervixslijm en temperatuur bij te houden.
De vorige keer 3 maanden na het stoppen met de pil. Toen ik het idee kreeg dat mijn cyclus weer klopte was ik ook gelijk zwanger.
Nu besloten deze maand wel een poging te kunnen wagen (dat was net rond de eisprong) en 1,5 week later een positieve test in handen. Dat was wel heel erg snel!
Dank jullie wel voor de mooie verhalen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven